Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Mäkään en sais ehkä olla täällä, kun en treenaa salilla ja mikä pahinta mulla oli joskus lievän anemian vuoksi vähän rautaa veressä :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En vain tiiä enää mitä tekisin, kun joudun nostamaan lainaa lainan perään, oon korviani myöten veloissa ja joka ikinen saatanan työhomma mikä mulle on sovittu, luvattu, tarjottu peruuntuu.

Tälle kuulle pakollisia menoja on vitusti ja rahaa muutama kymppi. En mie voi esim. ilman bussikorttia olla tai ilman ruokaa.

Mistään ei tuu mitään.
 
En vain tiiä enää mitä tekisin, kun joudun nostamaan lainaa lainan perään, oon korviani myöten veloissa ja joka ikinen saatanan työhomma mikä mulle on sovittu, luvattu, tarjottu peruuntuu.

Tälle kuulle pakollisia menoja on vitusti ja rahaa muutama kymppi. En mie voi esim. ilman bussikorttia olla tai ilman ruokaa.

Mistään ei tuu mitään.

Milläs alalla oot jos saa kysyä? Kuulostaa kyl rankalla elää tollasessa epävarmuudessa duunien suhteen :(
 
Milläs alalla oot jos saa kysyä? Kuulostaa kyl rankalla elää tollasessa epävarmuudessa duunien suhteen :(
Kun siis olen opiskelija. Nuo työhommat olis ollu sellasia muutamaan kertaan viikoon, mutta muutama sata euroa kuussa on oikeesti paljon, kun sen jää saamatta..:(
 
En vain tiiä enää mitä tekisin, kun joudun nostamaan lainaa lainan perään, oon korviani myöten veloissa ja joka ikinen saatanan työhomma mikä mulle on sovittu, luvattu, tarjottu peruuntuu.

Tälle kuulle pakollisia menoja on vitusti ja rahaa muutama kymppi. En mie voi esim. ilman bussikorttia olla tai ilman ruokaa.

Mistään ei tuu mitään.

Minulla on kavereita, jotka käyvät hakemassa seurakunnalta ruoka-avustusta. Sieltä saa oikeasti paljon hyviä tarvikkeita ja jos vähän improvisoit, voit selvitä koko kuukauden muutamalla eurolla. Tietysti ruuan laadusta joutuu tinkimään, mutta kaipa sekin on parempi vaihtoehto kuin ottaa lainarahaa?

Ja jos on pokkaa, voi tietysti mennä johonkin paikalliseen (isoon) lukioon, missä keittiötädit ei tunne kaikkia, ruoka-aikaan :D
 
Yksi (työssäkäyvä) kaverini joutuu maksamaan eksänsä velkoja, ja jossain vaiheessa dyykkaili ruokansa roskiksista.. Kyllä sitä hädän hetkellä aina jotain keksii. Tsemppiä!
 
Mulla on kans monesti ollu rahat niin tiukilla että kaupasta ostin centeillä aina jotain pientä kerrallaan...vähän nolotti ostaa joku namipatukka 5centtisillä :(. mut opin ajatteleen, että vittuukse kellekkään kuuluu niin kauan kunhan en mitään varasta :D.
 
Tai no on mulla tietty koiran hätävararahasto ja koiralle ruuat sun muut tarvikkeet.

Mut jostain joutuu joo tinkimään. Sinällään pisti hymyilyttään, kun äiti laitto viestiä, että laitto mulle 25 euroa ruokarahaa. Ei se ikinä laita, enkä ikinä pyydä! Mistä lie tuulee.
 
Suosittelen dyykkaamista. Nimim. "Eilen kannoin kotiin 12 banaania, muutaman mandariinin, kolme sipulia ja omenan" Okei, eihän tuossa mitään protskua ollut, mutta pieni apu se pieninkin apu on. Hedelmissä etenkin talvella kun hinnat ovat pilvissä. Saa käydä aikamoinen tuuri, jos dyykkaa vaiks Ehrmannia. Leipää löytyy yleensä kivasti :) Yks keino säästää ruokalaskuissa on ruokapiirit. Dutteri, olisiko mahdollista, että saisit vanhemmiltasi rahallista avustusta? (Tiedän, että rahan pyytäminen vanhemmilta on hankalaa. Itse en vain osaa tehdä sitä, mutta esim. äidille sanon, että ostapa mulle ruokaa :D Tai vien hänen kaapistaa leipää :D Okei, yleensä mutsi kyllä antaa pyytämättä jotain safkaa.)
 
Miten te onnistutte löytää niitä dyykkaus paikkoja? ei ainakaan helsingistä kovin helposti löydy...tai sitten en vaan osaa :D
 
Ottaa päähän, kun en ehtinyt ajoissa salille pyytämään avainta (panttia vastaan siis). Salin aukioloajat juuri huononi, ja kun työajat on mitä on, on pakko mennä salille perjantaina töiden jälkeen :/. Toivis se omistaja on silloin paikalla ja toivottavasti saan sen avaimen, ettei siel oo mitään "sun tarttee ensin kuukausi käydä meillä"...

Edit: Dutterille tsemppiä ja jaksamista! Tiedän miltä tuntuu, kun raha-asiat kaatuu päälle ja velat vaan kasvaa ja kasvaa :/.
 
Viimeksi muokattu:
Kela vituttaa. Ensin yhtä ja sitten toista, mutta lopputulos on se, että "asiakas" maksaa aina. :curs:
 
Yhdyn Stashiin!! Oon toimittanu kelaan kaikki paperit erinäisistä asioista (liittyen äitiysrahaan, asumistukeen, työttömyyspäivärahaan ku olin vajaan kk:n työtön) kahteen kertaan, koska ne ITE hukkaa niitä! viimeset kaks viikkoa oon saanu soitella sinne monta kertaa viikossa ja todellaki välillä oon ollu niin raivon vallassa et HUH, koska sielt tulee millon mitä ihmeellisintä postia ja täysin ihmeellisiä päätöksiä..:evil: Noh, lopputulos on joka kerralla ollut se että meitsi on kuitenki ollu oikeessa ja nyt vihdoinki näyttäis siltä että ne maksaa mulle kaiken mikä pitiki!! :rock: Wooohooo, eihän siinä mennykkää ku 6 viikkoa taistellessa. Että se systeemi kyllä kusee. Ja pahasti. :down:
 
Töissä ei kaikki mee nyt ihan niinku työntekijät odottais tilanteen menevän. Saas nähdä kuinka paljon ruumiita tulee ennen kuin asia selkiintyy...

Dahliaa komppaan osittain, sillä rahattomuudesta sinällään en voi valittaa, kun jonkin näköinen työpaikka on. Mutta se on hyvin kaukana omasta alasta ja sen myötä palkallakaan ei juhlita. Maisterin paperit siis sain viime kesänä ja päivääkään en oo sen jälkeen oman alan hommia tehnyt, masentavaa :/.
 
Emmä tiiä voiko sanoa, että vituttaa, sillä enemmänkin surua ja ahdistusta tämä on. Avopuolison kanssa ollaan nyt päätetty erota. Nyt en voi ajatella muuta kuin, että tuntuu ihan saatanan pahalta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom