Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Kuulostaa aivan miun jokapäiväisiltä oireilta. Miulla on verenpaine n. 95/60.
Mulla on joskus todettu olevan aika alhainen verenpaine. Saakeli kun en mä sitä nyt pääse mittauttamaan. Toisaalta samapa tuo sinänsä. Inhottaa vaan kun välillä on niin heikko olo.

Vituttaa: lukea tenttiin. Taas kerran tenttikirjat ärsyttävät, mikä ei kyllä kasvatustieteen ollessa kyseessä ole mikään uusi asia. Siitä, kuinka paljon opinnot ylipäänsä suivivat, en viitsi edes puhua, koska ahdistus alkaa heti ottaa valtaansa. En ole vieläkään varma, valmistunko koskaan - ja joskus olin niin hiton innokas ja hyvä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lauantaiset työntekijäbileet päättyi Töölön selviämisasemalle ambulanssikyydillä, eli tänään ei ole kivaa töissä :jahas:
 
Kukaan ei lähe mukaan kattomaan ens viikonlopun kisoja. :(

Noh, kyllähän sitä yksinkin pärjää, jos löydän sen kulttuuritalon. Pitää varmaan, ettiä osote ja joku kartta netistä. Tällä hetkellä tiiän sen verran, et se on Helsingissä. Inhottaa lähinnä se, kun kaikenlaisiin muihin tapahtumiin ollaan kyllä valmiita menemään porukalla, mut ei sitten tälläseen mikä miuta kiinnostas...
 
Kukaan ei lähe mukaan kattomaan ens viikonlopun kisoja. :(

Noh, kyllähän sitä yksinkin pärjää, jos löydän sen kulttuuritalon. Pitää varmaan, ettiä osote ja joku kartta netistä. Tällä hetkellä tiiän sen verran, et se on Helsingissä. Inhottaa lähinnä se, kun kaikenlaisiin muihin tapahtumiin ollaan kyllä valmiita menemään porukalla, mut ei sitten tälläseen mikä miuta kiinnostas...

Me ollaan menossa avon kanssa tuonne, meitin seuraan kyllä mahtuu jos vaan kelpaa ;) Mullakaan ei oo hajua ton kulttuuritalon sijainnista, mutta onneks kartat on keksitty :D
 
Voi helvata sentään..Lauantaiaamuna kävin tekemässä ripeän aamujuoksulenkin ja jonkin ajan kuluttua kotona, rupesi oikeaan jalkaan sattumaan ihan vietävästi joka askeleella. Mitään erityistä lenkillä ei tapahtunut, siis en livennyt tai mitään, eikä kipu tule nilkan nivelsiteistä , vaan enempi jalan ulkosyrjältä. Kädellä kun hieroo, niin tuntuu ihmeellistä "rutinaa"..Niin että ei se kipu siihen lauantaihin jäänyt vaan vaivaa koko ajan enempi..Käärmesalvaa ja kylmäpakkausta olen siihen tarjonnut...Ärsyttää tän kaiken keskellä kun olo on kuin syöttösialla eikä tää vammautuminen edistä kesäkuntoon pääsyä yhtään...:( Ruoka maistuu liiankin hyvin ja haenkin siitä lohtua tän kaiken keskellä...
 
-Kukkis-, oma jalkavaivani ilmaantui pari vuotta täsmälleen samoin. Lenkillä ei tuntunut oikein mitään kummallista, pientä jomotusta ehkä, mutta yli tunnin juoksussa tuollaisia nyt saattaa välillä tulla ja mennä. Kotona iski hirveä kipu enkä kyennyt kävelemään kunnolla moneen päivään.

Diagnoosia oli mahdoton tehdä, vaikka jalkaa tutkittiin usean lääkärin aloitteesta ja kuvattiin Kaupin sairaalassa. Kolme viikkoa pidin juoksutaukoa ja hankin jalkoihin erikoistuneella fyssarilla itselleni kunnon tukipohjalliset sekä lenkkikengät. Noiden lisäksi venyttely, harjoittelun monipuolistaminen ja jalan lihasten vahvistaminen on pitänyt kivut poissa. Ilmeisesti kyse on siis vain rakenteellisesta askelvirheestä (pronaatio), joka kovassa monotonisessa rasituksessa vinksauttaa jotain jalkaterästä perusteellisesti.
 
-Kukkis-, oma jalkavaivani ilmaantui pari vuotta täsmälleen samoin. Lenkillä ei tuntunut oikein mitään kummallista, pientä jomotusta ehkä, mutta yli tunnin juoksussa tuollaisia nyt saattaa välillä tulla ja mennä. Kotona iski hirveä kipu enkä kyennyt kävelemään kunnolla moneen päivään.

Diagnoosia oli mahdoton tehdä, vaikka jalkaa tutkittiin usean lääkärin aloitteesta ja kuvattiin Kaupin sairaalassa. Kolme viikkoa pidin juoksutaukoa ja hankin jalkoihin erikoistuneella fyssarilla itselleni kunnon tukipohjalliset sekä lenkkikengät. Noiden lisäksi venyttely, harjoittelun monipuolistaminen ja jalan lihasten vahvistaminen on pitänyt kivut poissa. Ilmeisesti kyse on siis vain rakenteellisesta askelvirheestä (pronaatio), joka kovassa monotonisessa rasituksessa vinksauttaa jotain jalkaterästä perusteellisesti.
Fysioterapeutin tekemät tukipohjalliset itseltäni löytyy, mutta lenkkarit ovat kyllä jo arkkua vaille valmiit haudattavaksi. Eivät enää millään lailla tue/vaimenna, joten varmaankin jonkinlainen virheaskellus on tullut tehtyä.
Onko tässä nyt muuta keinoa kuin kylmähoito ja kompressio ja lepo..? Kun mietin, että pahennanko asiaa jos menen itse idealsiteellä teippailemaan, että saisi edes jotakin liikuntaa harrastettua..? Tarkoitan että voiko hataralla taitopohjalla teipata jalkaa jotenkin väärin..?Vai onko teippauksesta tällaisessa epämääräisessä kiputilassa mitään merkitystä?
 
En ole saanut tänäänkään tarpeeksi hommia tehtyä... Alkaa pelottamaan että gradu ei valmistukaan ajoissa. Kaiken lisäksi kurkku ihan s****nan kipeä! Se tästä nyt vielä puuttuis, että paukahtaisin kipeeksi...
 
Edelleen vähän huono olo. Ei enää huimaa, mutta lievää pahoinvoivuutta on, yleensä heti syömisen jälkeen. En oikein meinaa keksiä sille selitystä. Just nyt ei huvita mihinkään lääkäriin ainakaan lähteä selvittelemään, ärsyttää vaan.

Ehkä mulla on se Nokian alkueläin.

Nyt muuten muistin, että tätä samaahan mä valittelin jo varmaan kuukausi tai pari sitten (silloin kun tuo meidän vesikriisi oli vielä meneillään). Eli ei tää olekaan niin uusi juttu, välillä vaan rauhoittunut. Kumma juttu.
 
Onko tässä nyt muuta keinoa kuin kylmähoito ja kompressio ja lepo..? Kun mietin, että pahennanko asiaa jos menen itse idealsiteellä teippailemaan, että saisi edes jotakin liikuntaa harrastettua..? Tarkoitan että voiko hataralla taitopohjalla teipata jalkaa jotenkin väärin..?Vai onko teippauksesta tällaisessa epämääräisessä kiputilassa mitään merkitystä?

Kylmää ei kannata enää siinä vaiheessa laittaa, kun jalka ei ole turvonnut. Teippauksesta nyt ei kai mitään haittaa ole, ellei se muuten vaikuta radikaalisti jalan asentoon ja askellukseen. Älä nyt silti missään tapauksessa kipeällä jalkaterällä lähde lenkkeilemään tai tekemään mitään muutakaan, jossa joudut siirtämään sille painoa, vaikka teipit olisivatkin. Kipu kertoo siitä, että jokin on pielessä, ja pelkäänpä, että "sillä lähtee millä on tullutkin" -ajattelu ei ole kovinkaan fiksua.

Toisin sanoen, kaikki ylimääräinen rasitus jalkaterältä pois kunnes kipu häviää. Sitten lenkkariostoksille ja varovaisesti rasitusta lisäten takaisin kiinni liikuntaan, ja jos hiukankin kipua ilmenee, niin seis.
 
Tässä on kaikki tee se itse hoitomenetelmät nyt käytössä: iltaisin pidän pakastimessa otettua riisisäkkiä, joka ei kylläkään toimita mitään, ihan niin kuin totesitkin, eihän sitä kylmää toinna laittaa, kun ei kerta turvotustakaan ole.
Kipugeelejä olen laittanut jos jonkin sorttista, mutta pinnalliseksihan noiden teho jää..Mietin että jos loppuviikosta kävisin ultraäänihoitoa itse itselleni toteuttamassa..:rolleyes:Tulehduskipulääkkeitä en ole ottanut, kun ulkoisesti siinä nyt ei mikään tulehdus näytä olevan..Ehkä se tästä..enemmin pitäisi saada tuo omantunnon ääni lääkittyä..:lol2:
 
-Kukkis-, onko sun askellusta koskaan tutkittu? Mulla oli aikoinaan kipuja jalkaterässä ja nilkassa siihen malliin, että hyppiminen ja juokseminen olivat aivan mahdoton tehtävä. Kun sitten akillesjänteetkin alkoivat kipuilla, jalkaa tutkittiin, ja askellusvirhehän sieltä löytyi. Sain erikoispohjalliset, kalliit mutta hyödylliset, koska polvi-, nilkka- tai jalkateräkivut ovat poistuneet liki kokonaan. Entisellä työkaverilla taasen oli jalassa joku... olikohan siellä joku luupiikki tai sellainen, hän ei voinut tanssia sen vuoksi vaikka tanssia harrasti, muistan että siihen oli aika vaikea löytää parannuskeinoa - paitsi lepo... Ylipäänsäkin on tuollaisissa tapauksissa viksua edes koettaa selvittää asiaa lääkärillä tai jollain muulla asiantuntijataholla, koska se oma arpominen tuskin vie mihinkään.

Mua vituttaa tautisuus (kurkku kipeänä) ja järjettömän kipeä niska. Ei saatanan saatana voi tulla kipeäksi juuri ennen kauden tärkeimpiä kilpailuja. :(
 
Nyt kun tuo Force Fitness kolkuttelee jo ovella, niin nyt alkaa itseänikin oikeasti v***ttamaan kun en sinne gradulta ehdi!! Olis ollut niin hienoa käydä kisoissa katselemassa, itse kun en ole koskaan sellaista tehnyt. Olis antanut omalle projektille mukavasti lisäpotkua (vaikka motivaatio onkin kohdallaan). No täytyy toivoa että mahdollisimman moni ottais valokuvia, vaikkei se sama asia olekaan.
 
Ranteessa luultavasti rasitusvamma ja tänään aukes ohimokin. *** *** ARGH:curs: Punttis kulki loistavasti. Kuinkahan alas sitä taas pudotaan :jahas:
 
Vi****aa, koska ruokailut ovat menneet täysin penkin kahden edellisen päivän ajan.:curs:
 
Nyt on pakko saada vertaistukea. Kevät tekee tuloaan ja niin tekee ihanat pääsykokeetkin jotka alkavat painaa yhä painavemmin niskaan..

Itse luen kauppakorkean pääsykokeisiin ja teen töitä samalla. Tuntuu et aika loppuu keske/ei jaksa/ei kiinnosta/ ei huvita jne. Vetelä saamaton paska olo suoraan sanottuna. Salillakaan ei jaksa olla, vaikka tähän asti se on ollut aina yksi päivän kohokohta. Onko täällä muita keille painaa tää pääsykoe-stressi päälle?

Nyt teitä tarvitaan motivaation palauttamiseksi:D
 
Mulkut järjestyksenvalvojat. Vittusaatana, ens kerralla jää auto parkkiin tasan siihen mihin ei sais. Hinatkoon sen omaan laskuunsa siitä ihan minne haluaa.
 
Onko täällä muita keille painaa tää pääsykoe-stressi päälle?
Nyt teitä tarvitaan motivaation palauttamiseksi:D
´

Motivaatiotukea ei ole ylimääräistä antaa, mutta mutta empatiaa kyllä: 7.5 olisi kasvatusalan pääsykoe ja lukeminen työnalla, mutta kun kirja on jo sataan kertaan läpikäyty ja sivut täyteen merkintöjä tuherrettu, että ei enää jaksa!!!! Mutta kun tuntuu, että asia jonka hetki sitten mieleen painoin unohtuu sen siliän tien kun teen jotain muuta..:curs:
Oma kirjani ei kovin paksu ole, mutta koska tiedossa on pari sataa monivalintakysymysrä ja vastaustaikaa vain 2h, niin pitäisi melkein sivulleen osata asiat ulkoa..:(
Itse olen ottanut sen asenteen, että kaikkeni teen ja sen pitää riittää..Minä käyn vielä "entistä" koulua tässä ohella, joten ei ole kokonaisia päiviä aikaa lukea..Mutta ei se määrä vaan se laatu!
 
Pakko avautua, saatana taas kipeenä, eikö tää nyt vois pikkuhiljaa loppua, kun edellisestä sairastelusta on päässyt yli, iskee uudestaan. Voi v*tun v*ttu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom