Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lukuloma ois....
Ja lukuinto jossain miinuksen puolella tai muuten vain totaalisesti kadonnut
En ole päässyt lainkaan urheilemaan enkä siis myöskään salille kolmeen kuukauteen! Selässä on joku :curs::wall: hermopinne nikamien välissä. Kävelykin tekee kipeää. Fysioterapiassa olen käynyt, se onkin ollut ainoaa jumppaa. :curs: Pitää jotain väkisin yrittää keksiä. Vesijuoksua ehkä, en vaan yhtään pidä siitä. Se on tylsää!
Pitäiskö mun nyt muka ton yhen tehtäväharjoituksen perusteella osata kvalitatiiviset analyysimetodit niin hyvin että selviydyn ulos yliopistolta? (Edellinen päättötyöni oli kvantitatiivinen.) Onko tutkimusosaaminen opittavissa oleva taito, vai onko niin että toiset ovat syntyneet tutkijoiksi, ja toiset taas eivät saa aikaiseksi mitään?
Voiko analysointia oppia itseopiskeluna vai pitäisköhän mun mennä jonnekin preppauskursseille? Vai teenkö taas kvantitatiivisen tutkimuksen ja kierrän sen ongelman, et mua ei kiinnosta oppia tutkimuksentekoa, vaan kiinnostukseni kohde on toi käytännön ammatti, johon saan pätevyyden kunhan joskus saan paperit käteeni.
Onkohan sul sama ongelma kuin mulla..mä oon kitunut jo marraskuusta asti, mut puntin oon heittäny kokonaan vasta nyt pari vkoa sit. oon sitä ennen kärvistelly ja väkisin tehny, vaik ei sais..
mulla kipu säteilee oikeaan reiteen ja pohkeeseen. mitään venyttelyjä ei voi tehdä, samoin ku ei voi juosta tms. puhumattakaan kunnon jalkatreenistä, kyykystä yms.oon menos ortopedille ens kuun 14 pvä, et sinne asti pitää kitua ja kuinka pitkään vielä sen jälkeen saamatta tietää mitkä täs on, niin ei tietoa. kisoihin olis/oli tark. mennä syksyl,mut kyllä musta alkaa näyttään siltä, et ne haaveet saa unohtaa.
Mää olen kevätkukkaseni vähän huolissani susta sen perusteella, mitä oon lukenut. Välillä pohdit ylikunnon mahdollisuutta, ja sitten riennät hiihtämään, etkä nuku. Jonkin on muututtava, ja se voi tarkoittaa sitä että sun on itse jotain muutettava.Vituttaa ku en nuku :itku: Sain tänään jonkin paniikkikohtauksen hiihtoladulla, romahdin täysin. Huomenna onneksi on mahdollisuus saada resepti nukahtamislääkkeisiin. On kuitenkin niin tärkeä kevät edessä.
Oletko jutellut tästä vanh... eiku kavereidesi kanssa? Muistelisin kuulleeni ihan samaa "purpatusta" ja ahdistusta omien opeopiskelijakavereideni suusta. Et ole yksin. Mä teen väikkäriä ja tän päivän kantava ajatus on ollut "metodit on perseestä". Joten jos lohduttaisin itseäni samalla kun ehkä säkin saisit tästä jotain irti...
Pari pointsia: kaikkea ei tarvitse osata. Laadulliset menetelmät ovat kohtuullisen syvä suo, johon jopa asiasta innostunut uppoaa ajoittain. Et siis ole tyhmä etkä välttämättä edes laiska, nämä vain eivät ole ihan yksinkertaisia juttuja! Jos ne eivät kiinnosta, pitäydy määrällisissä, jos tunnet hallitsevasi ne paremmin. Eräät ääliöt haluavat kokeilla hermojaan eivätkä tyydy graduun vaan pitää haluta tutkijaksi. Tänään oisin niin valmis vaikka siivoojaksi.
Jotkut ovat luonnostaan analyyttisempiä kuin toiset. Sen sijaan tutkimuksen tekemistä voi harjoitella ja harjoitteluahan ne kaikki opinnäytetyöt väitöskirjaa myöten ovat. Laadullisen (yleensä tekstiaineiston) analysointitapoja on about ziljoona ja harjoittelemallahan niitä opitaan. Itseopiskelu esim. kaverin kanssa voisi olla antoisampaa kuin ihan yksin. Yksin ei kannata puhista ja ahdistua, vertaisapu auttaa yleensä pahimman yli!
Haluaisin myös puolustella tutkimusta, että perimmäinen tarkoitushan on etsiä tietoa kysymyksiin, joihin ei ole vielä vastauksia. Ei tutkimuksen tekeminen tai metodit ole itseisarvo, jollaisena opiskelijat sen usein näkevät (markkinoinnissa jotain vikaa? ). Ja ihan pohjimmiltaan kyse on kai analyyttisen ajattelutavan sisäistämisestä, siitä että opitaan arvioimaan asioita kriittisesti eikä katsota ilmiöitä niin sinisilmäisesti kun ihmisluonteeseen vissiin jotenkin kai kuuluu.
Ja nythän mua vituttaa siis... no niin no. Vähän kaikki. Ei voi sanoa, että ihmissuhdesotkut, mutta sellaiset epäselvät sotkut, joihin liittyy muitakin ihmisiä. Tuntuu, että jään harrastukseni kanssa yksin, vaikka seura on iso ja valmentajiakin olisi. Silti mä taaskin karkaan kamppailemaan yksin, hädin tuskin sain seuran siunauksen mutten todellakaan valmentajaa mukaan. Ja sitä rataa. Oon jotenkin ihan helvetin raivona just nyt, melkein kaikelle, tai surullinen tai jotain. Mieskin on pihdannut saatana sentään. Yleensä kunnon jörniminen lievittää mun raivoa aika hyvin. Oikeesti kai enempi surettaa se, että vaikka saman katon alla asutaan niin tuntuu ettei ole aikaa kunnolla toiselle tämän kaiken työn ja harrastamisen keskellä.