punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuskin moni meikäläisen penkkitulokselle tai narukäsille on kovin kateellinen. Tosin ei haittaa vaikka olisikin. Enemmän ttuttaa sellaiset älyköt (löytyy myös tuttavapiiristä)jotka luulevat, ettei älykkyys ja lihakset sovi olemaan samassa kropassa. Näiden mielestä älykkyysosamäärän voi päätellä yksilön penkkituloksesta, tosin käänteisessä muodossa.

Gillyanne sanoi:
En ole varma, mitä tällä tarkoitit, mutta itse olen ainakin saanut kuulla noita ym. idiotismeja ja muuta arvostelua hyvinkin eri-ikäisiltä ihmisiltä, niin miehiltä kuin naisiltakin, ollesssani itse myös hyvinkin eri-ikäinen - äh, huonosti sanottu, mutta tarkoitin, että minua on arvosteltu harrastukseni johdosta niin nuorempana kuin vähän vanhempanakin.

Älä edes yritä ymmärtää :D

Tiilisukassa sanoi:
Näyttävät kovasti panostavan siihen rinta-hauis -linjaan. Kerran olen meidän salilla nähnyt, kun hätäsesti kaksi sarjaa sjmv joku niistä teki.

:hyper:

Weeboom sanoi:
Itselleni on kyllä salijutuista tullut pelkästään positiivista palautetta niin ystävien kuin työkavereidenkin taholta. Aika moni jo kyseleekin neuvoja ja ihan asiakseni olen ottanut työkavereidenkin treenien neuvomisen ihan salille asti.

Vilpittömät onnittelut, jos noin todella on. Harmi, etteivät asiat tosiaankaan ole kaikilla noin hyvin...

Weeboom sanoi:
Ruokailusta nyt on jotain loanheittoa tullut, mutta tuskin se arvostuksen puutetta on. Kyllähän se vähän koomista on kiskoa kuukausia sama setti kahvitunnilla (ehrmann + rypsäri)...

Mikä tekee Ehrmannista ja rypsäristä koomisempaa kuin esim. känkystä, joka on monen vakiolounas, tai kahvista + viineristä, joka on vielä useamman standardivälipala...?

Weeboom sanoi:
musta toi kateus-kortti on vähän turha vetää tähän. Ei kaikki nyt halua edes olla lihaksikkaita, tuskin edes suuri osa.

Ei niin, mutta monet haluaisivat varmasti olla terveitä, hyväkuntoisia ja energisiä, ja vielä useampi haluaisi pystyä syömään hyvin lihomatta. EDIT: Varsinkin ikuisella nälkäkuurilla olevat naiset ovat usein hyvinkin kateellisia tuosta viimeksimainitusta.

Gillyanne sanoi:
Mikä tekee Ehrmannista ja rypsäristä koomisempaa kuin esim. känkystä, joka on monen vakiolounas, tai kahvista + viineristä, joka on vielä useamman standardivälipala...?

Et sä nyt aikuinen ihminen voi olla sitä mieltä, että ehrman rypsiöljyllä on ihan "tavallista" muonaa ja kovasti ihmettelet miksi tuota kummeksutaan?? Tarkoita siis sitä, että ravintoaineiltaanhan nuo on hyvää kamaa kuten kaikki täällä tietää, mutta kyllä se meikäläistäkin joskus naurattaa kun ottaa purkin rahkaa, pistää sekaan mehutiivistettä ja rypsäriä :D.

Varmasti jokainen on ensimmäiset ~15v vedellyt niitä äitin tekemiä perunoita + nyppysoosia ja sitten jälkiruuaksi/välipalaksi mutsin tekemiä pullia. Tuommoinen vaihde jää suurimmalle osalle päälle eikä sitä vaan ymmärretä, jos joku syö toisin. Ikävää mutta totta. Selittelyt ei auta, sinne työpaikalle voi viedä vaikka koko kirjaston ravinto-oppia, mutta kukaan sitä ei tule lukemaan/uskomaan. Kaikki erillainen ihmetyttää duunikavereita, eikä sille oikein mitään voi.

Tälllä hetkellä treenit ja ravintokin (ainakin rahkan/raejuuston/ruisleivän) osalta on jäissä, mutta normaalisti mä myönnän, että teen duuniin "tavalliset" lounaat ja välipalat eli esim. ruisleipää kasalla kalkkunaleikettä. Juuri niin, minä myönnyn muitten "tahtoon", mutta miksi vetää sitä rahkaa/prodetrinkkejä jne. duunissa missä sitä kuitenkin ihmetellään ja supistaan. En mä tuota näe millään tavalla pahana asiana. Ravintoarvothan tässä pitäisi ratkaista, ei ulkonäkö.

iivili sanoi:
Harvinaisen pöljä väite oli joltain, että "objektiivisesti" katsottuna reenistä on enemmän hyötyä, kuin henkisistä harrastuksista, kuten postimerkkeily. Moisen henkilön kannattaisi harrastaa PALJON enemmän ns. henkisiä harrastuksia, kuin on tähän mennessä tehnyt. Kokeilisi vaikkapa lukemista (ei Seiskaa ja Aku Ankkaa vain, kokeilisi vaikkapa runoja ja romaaneja sekä tieteellistä tekstiä), teatteria, musiikkia (ei pelkkää eurohumppaa, kokeilisi vaikka laajemmin jatsia ja klassista), maalaustaidetta (miksei myös itse maalaten ja piirtäen), valokuvausta, elokuvia (muitakin, kuin Jerry Bruckheimerin äksönpläjäyksiä) ja vaikka lautapelejä (muitakin, kuin Kimbleä ja Monopolia, kokeile vaikka shakkia ja go:ta). Ehkä parempi tutustuminen ns. henkisiin harrastuksiin opettaisi, minkälaista hyötyä niistä saa.

Olen tänäkin vuonna n. 20 kirjaa jo lukenut, pelaan shakkia ja lapsuudessani olen usemman vuoden kerännyt postimerkkejäkin. Musiikki ja elokuvat ovat itsestäänselvyyksiä. Yritin vain sanoa, että jo yhdellä liikunnallisella harrastuksella saatava hyvä fyysinen kunto ja terveys on tärkempiä kuin yhden "henkisen" harrastuksen tuoma hyvinvointi. Imho henkisellä puolella monipuolisuus tärkeämpää, jolloin yksittäisten harrastusten hyöty on pienempi. Saattaa olla kyllä pöljää juttua, mutta minkäs sille voi :)

Jakob sanoi:
Et sä nyt aikuinen ihminen voi olla sitä mieltä, että ehrman rypsiöljyllä on ihan "tavallista" muonaa ja kovasti ihmettelet miksi tuota kummeksutaan?? Tarkoita siis sitä, että ravintoaineiltaanhan nuo on hyvää kamaa kuten kaikki täällä tietää, mutta kyllä se meikäläistäkin joskus naurattaa kun ottaa purkin rahkaa, pistää sekaan mehutiivistettä ja rypsäriä :D.

Olisi näköjään pitänyt laittaa sittenkin se hymiö...

Eli tottakai minä sen tajuan, että rahkan syömistä pidetään yleisesti "omituisempana" kuin sen känkyn tai munkin mussutusta. (Tosin minun mielestäni kyllä niin rahka kuin raejuustokin ovat ihan tavallista ruokaa... mutta ehkäpä minä olenkin ITSE omituinen :hyper: ) Kunhan vain toin julki ihmettelyni siitä, MIKSI noita ko. ruoka-aineita niin moni pitää jotenkin "extremenä" ja "HC:nä". Ja hieman aihetta laajentaen, miksi moni ihmettelee sitä, jos joku syö vaikkapa kanaa ja riisiä useamman kerran viikossa, kun taas sen pizzan syöminen jopa päivittäin on täysin ymmärrettävää ja "normaalia"? :confused:

Treeni ja siihen liittyvät jutut on osa mun elämäntapaa. Se saa mut voimaan hyvin. Olen tuota mieltä asiasta. Mun leveä selkä kääntyy siihen suuntaan josta rienausta tulee.

Ihmettelen tosiaan samaa mitä Gilly tuon rahkan suhteen. Jos sen rahkan joukkoon pistää fulingtia ja rypsäriä on se jotenkin omituista ja hc:tä, mutta jos mättää sinne marjoja ja kilon sokeria mausteeksi, on se sitten jo ihan tavallinen välipala. No kukin tyylillään, mä ainakin mätän töissäkin raejuustoa sun muita välipalaksi ja eipä nuo enää jaksa mitään kommentoida.

B.O.S.S. sanoi:
99% miespuolisista ihmisistä haluaa olla lihaksikkaampia ja vahvempia -huomattavasti pienempi osa heistä haluaa nähdä vaivaa tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

Tämän vuoksi siis tarve vähätellä niitä ketkä näkevät tämän vaivan.
Ensinnäkin, oletko ihan varma tuosta 99 prosentista? Toiseksi, vaikka moni haluaa olla lihaksikkaampi, niin se tarkoittaa normikaverille sellaista parissa vuodessa kerättyjä massoja. Semmonen pari vuotta harrastanut on taas monen mielestä täällä foorumilla auttamattomasti kynis. :)

Mulla on kaveripiirissä aika paljon liikuntaa harrastavia kavereita. Mutta punttikselle ei niitä saa, ainakaan säännöllisesti. Uskaltaisin väittää, että he ovat ihan tyytyväisiä omaan fyysiseen kuntoonsa.

Itse olen viimeaikoina ruvennut olemaan tyytyväinen omaan kuntooni. Sanomattakin selvää, että motivaationi on laskujohteista. Aikoinaan vääntäydyin salille, koska olin omasta mielestäni urheilija, mutta peilistä en todellakaan nähnyt urheilijaa, vaan yli kolme tonnia kuupperista juoksevan laiheliinin. Siihen tuli sitten parissa vuodessa muutos.

Vanhemmat, ja muut lähipiiriin kuuluvat ainakin joissain määrin tuntuvat arvostavan tätä mun harrastusta. En tosin ole mikään iso kaveri. :) Asenteet olisi kaveripiirissä aivan varmasti päälaellaan, jos motivaationi punttaamisessa olisi alunperin lähtenyt jostain "mua kiusattiin ala-asteella, nyt kasvan isoks nii jos yrittää kiusata vielä ni vedän turpaan :evil:" Aika paljon tuntui tuon suuntaisia lausuntoja olevan siinä yhdessä "miksi alotit punttaamisen" -threadissa. En ole kateellinen muiden lihoista, enkä koe mitään pakottavaa tarvetta olla muita isompi. :)

Kai se on sanomattakin selvää, että egoilijoita katsotaan kieroon. Yleensäkin kaverit saa negatiivisia viboja "bodareista", koska yleensäkin ne "bodarit" mitä näkee, oli yläasteella ja lukiossa niitä appelssiinit kainalossa käveleviä hokijätkiä. Toinen bodaajatyyppi on tietenki "saliläski", eli todella iso ja lihava ikibulkkaaja. Normaali ilmentymä saliläskistä on vittumainen poke. :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Summa summarum, naisille tuntuu olevan sallittua "käydä salilla" (ehkä vielä mieluummin tosin siellä jumppasalin puolella), mutta kovaa treenaaminen ja hikoileminen alkaa olla jo sillä ja rajoilla, ja harrastukseen oikeasti panostaminen ja tulosten saavuttaminen ehdottomasti kiellettyä. :curs:

Kun näkee salilla tyttöjä/naisia, jotka vetävät leukoja, kyykkäävät, mavettavat, yms ja tekevät oikeesti raskasta ja kovaa treeniä, itselle tulee aina todella hyvä fiilis. :thumbs: Homma vaatii kuitenkin naisilta hiukan enemmän, varsinkin asenteiden voittamisessa. Papukaijamerkki kaikille treenaaville naispuoleisille. :5: :haart:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sepsis sanoi:
Papukaijamerkki kaikille treenaaville naispuoleisille. :5: :haart:
Kyllä!
Parrot%202.jpg

Sepsis sanoi:
Kun näkee salilla tyttöjä/naisia, jotka vetävät leukoja, kyykkäävät, mavettavat, yms ja tekevät oikeesti raskasta ja kovaa treeniä, itselle tulee aina todella hyvä fiilis. :thumbs: Homma vaatii kuitenkin naisilta hiukan enemmän, varsinkin asenteiden voittamisessa. Papukaijamerkki kaikille treenaaville naispuoleisille. :5: :haart:
Tackar och påckar.
Oli taas eilen äijillä ilmeissä pitelemistä kun Cassy veti kyykkyä ja sjmv:tä oikein perinteisellä kiinteytys-salilla. Naisista nyt ei tarvitse sanoa mitään... Mulla se tuppaa olemaan vähän sillä lailla että nuo kauhistelijat pikemminkin motivoi treenaamaan kovemmin. Tiedä sitten miksi. Jotenkin siinä oma vakaumus vain voimistuu.

Timba79 sanoi:
Ihmettelen tosiaan samaa mitä Gilly tuon rahkan suhteen. Jos sen rahkan joukkoon pistää fulingtia ja rypsäriä on se jotenkin omituista ja hc:tä, mutta jos mättää sinne marjoja ja kilon sokeria mausteeksi, on se sitten jo ihan tavallinen välipala. No kukin tyylillään, mä ainakin mätän töissäkin raejuustoa sun muita välipalaksi ja eipä nuo enää jaksa mitään kommentoida.

heh just samaa on mun rahka+funlight setistä sanottu.... :D ihmettelevät että miksen laita sinne marjoja ja sokeria sekaan...sit kun sanon että tää on hyvää tällasenaankin maistuu ihan kuin jugurtilta niin sanotaan että no ei varmasti oo eikä viittitä kokeillakaan...se on kuulmemma kokeilemattakin tosi pahaa :lol2:

Punttaus ON muita harrastuksia paheksutumpi, koska se on asevarustelua. Muut eivät haluaisi sinun kasvavan heitä isommaksi, koska muut asiat muuttamattomina, isommilla miehillä on vieläkin, kymmenien tuhansien vuosien kulttuurievoluution jälkeen, etulyöntiasema (siis kuvaannollisesti, mutta tää kielikuvakin kertoo jotain). Sitten seuraa tällainen laumamoraali, eli kun et halua muiden nousevan millään tavoin yläpuolellesi, kadehdit ja paheksut heitä ja levität ilkeitä juttuja.
Erityisen paheksuttua punttaus on älykköpiireissä, joissa se nähdään jonkinlaisena "henkilökohtaisena militarismina". Ja kyyhkyjen seassa haukka tekee pahaa jälkeä.

(tämäviestieiolepoliittinenkannanottovaanruotiiihmistenryhmädynamiikkaa)

Tajusin vasta nyt mitä tuli eilen illalla sepitettyä. Olin näköjään väittänyt olevani suomalaisen kilpabodarin kokoinen "kohta", muahhahhah mitä paskaa. En tietenkään oikeasti luule että se olisi mahdollista, en vaan ihan tajunnut mitä kirjoitin. Pitäs ehkä vähän panostaa.

En ollu tuubassa noita eilisiä kirjoitellessa jos joku näin luuli. Oli se sen verran pimeetä tekstiä.

Iivilille semmone että, juu meinaan vipiks ryhtyä ja sitte mennä tiirailee pakkislaisten kuvia ja ehkä alan nähdä eroja roinaajissa ja ei roinaajissa.
Noista roinaus jutuista en vielä tajua tuon taivaallista, mutta ehkä kohta

:offtopic: Tänään näin ensimmäisen miehen, jonka varmasti tiesin olevan tosissaan treenaava bodari. Nimittäin Mike:n. Oli se kyllä aika karju, mutta oli tosin lyhyempi kuin jotku kuvat antoivat ymmärtää. Sen pienen keskustelun perusteella ihan mukava mies ja antoihan se mulle t-paidasta 5 eukkoo alennusta ihan pyytämättäkin, mikä myyjä :) .

Offtopikkia taasen mutta kuinka pitkä Maikki sitten mahtaa olla? Kuvien perusteella veikkailisin että about mun mittanen, ehkä vähän lyhyempi? Joku 175 pintaan? Älkää ristiinnaulitko jos heitin ihan vitusti ohi :p

En oo ihan paras näissä silmä mittauksissa mutta jotenki jäi semmone olo että oli about mun mittane eli alle 170. No tuohon en kuitenkaan luottas, mutta väittäsin että alle 180 ainaki. Eiköhä se ite kohta tuu sen sanomaa ja profiilistahan sen näkee. Mun veikkaus on että 172.

arvostusta.... no onko sitä ?? SILTI mulle aivan sama, luulen, että kateellisuus on se avainsana...
ja lainaten edellisiä kommentteja: niin minusta kans hienoa, kun joku nainen vettä leukoja yms... :worship: ja treenaa aikuisten oikeasti "kovilla/raskailla" liikkeillä oikeasti kovaa..

Mulla ainakin perheen puolelta kannustetaan kovasti...se on minulle kyllä tosi tärkeetä, että perhe hyväksyy ja kannustaa jatkamaan.

Kaveripuolella suurin osa on kuitenkin aikamoisia pillipiipareita, jotka eivät ymmärrä kuntoilusta yleensäkään hölkäsen pöläystä. Siten näitä hormoonijuttuja kuulee todella usein, että "syöksä jottai hormoonej?".
Joskus kun on lukenut alan lehtiä, kaverit ovat nähneet kuvia jostai mr.olympia kisoista ja se kommentti on lähes poikkeuksetta sama: "hyi vittu minkä näkösii, tommosekskö sä haluut, kato nyt noita verisuonii, tosi rumii".
Enää en jaksa edes selitellä heillä että semmoiseksi on todella vaike päästä koska olen huomannut vastauksen usein olevan "joo-joo , ihan sama".

Näin minulla

Joskus yläasteaikana muistan kun koulun kirjastossa luin välitunnilla tai koulun jälkeen Bodaus-lehteä, joka oli siihen aikaan alan ainoa julkaisu. Kirjastossa oli muistaakseni kolmen vuoden julkaisut tallella, joten tietenkin asiasta innostuneena teininä käytin aiheen opiskelemiseen mahdollisimman paljon aikaa. Voi että sitä riemun määrää kun oli löytänyt uuden harrastuksen ja sai lukea minkä ehti.

Hullun maineen saamiseen ei mennyt kovinkaan kauan. Jokainen joka on käynyt yläasteen voi kuvitella sitä häpeän määrää kun isommat pojat saavat päähänsä, että homohan tuon täytyy olla kun noita lihaksikkaita miehiä ihailee ja on itse säälittävä kynäniska. Siinä tuli vanhemmilta ja samanikäisiltä reilusti isompikokoisilta kavereilta saatua iskua lukemattoman monet kerrat, kun joutui silmätikuksi. Olivat reiluja kavereita, tulivat aina porukalla niivittämään 160 senttistä ja 60 kiloista salillakävijää.
Kun koulua kesti kolmeen, hyökkäsin aina toiseksi viimeisellä välitunnilla vessaan, jossa salaa söin purkin raejuustoa ja banaanin tai sitten join jonkin massanlisääjäjuoman :) sitä en uskaltanut tehdä kenenkään nähden etteivät kaverit taas saisi uutta aihetta ilkkumiseen. Olin jopa niin varovainen, että pistin roskat pieneen muovipussiin ja takaisin reppuun, jotta kukaan ei saisi tietää mitä oikein hommailin. Siinä sitä sitten kostonhimoinen uhmakas pikkupoika mussutti sitä lämmintä raejuustoa suljetussa vessankopissa ja mietti miten kostaa kiusaajille :) Oli se aikamoista toi tosissaan treenaamisen aloittaminen ja monta kertaa teki mieli ympäristön takia lopettaa koko homma. Nyt tuntuu mukavalta, että tuli jatkettua, kun on hiukan edistynyt ja saanut treenaamista paljon hyviä fiiliksiä + hyviä kavereita :kippis1:

Back
Ylös Bottom