punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiitos Reino, kiitos. Ja joku tuossa jo sanoikin siitä miten suuria ne kilpabodarit oikeasti ovat ilman paitaa ja en tiedä itsekään tavoittelenko sitä, mutta sillä sanalla "iso" voi olla niin monta merkitystä. Ja kohta pitäis varmaan Mikeen törmätä kun olis tarkotus uskaltautua pakkiksen kauppaan, niin näkeepähän sitten edes jonkun ison jätkän edes paita päällä ja sit eiku kotiin häpeemään pienuuttaan :D

Itse en tosiaan ketään hauku enkä sitä millaan tavalla pahalla tarkottanu. Itteä vaan aikoinaan "nuorena" poikana harmitti ku kaikki sano että mun kaveri roinaa ko nosti esim penkin suht nopsaa 150kg->200kg.Ite sanoin ettei roinaa ko mulle kerto ettei roinaa ja luulin ettei niin tehhä ku ameriikoissa. No nykyään kyllä melkeen enemmän harmittaa ko ymmärrän että se sittenki roinas eikä voinu tosi hyvälle kaverille sitä paljastaa.

Eli pointtina tässä vaan se ettei kannate hirveesti mennä huuteleen kuin puhdas ja hieno tämä meidän harrastama ihana urheilumuoto on jos ei tiedä kunnolla lajin taustoja.

No nyt tajusin. Ja jos sitä loops tarkoitit niin en minä isälleni mitään tämän "lajin" hienoudesta tai puhtaudesta mitään sanomaan, hän vain tuli ja mainitsi jotakin aiemmin mainuitun kaltaista.

en kyl ymmärrä miks näitä kavereitten vääriä käsityksiä on nii vaikea korjata.tuntuu että kaikki kysely mitä tapahtuu salipiirin ulkopuolelta on vittuilua. sit kun yrittää selittää niin toiset ei yritäkkään korjata ennakkoluulojaan. mitä nyt väitteitä muistuu mieleen niin: "ylimääräistä ravintoa ei tarvi syödä kuin sinä päivänä kun käy salilla...muulloin se muuttuu läskiksi" . "lihas kasvaa vain treenin aikana" . "kukaan muu salilla kävijä ei mieti ruokavaliota muutakuin kilpabodarit" :)

Mä oon ajatellu siten, että bodaus/voimailu kun alkavat 1-2 vuoden treenauksen jälkeen näkyä jopa vaatteidenkin alta, on siihen itse ihan turha enää lähtä pitämään meteliä harrastuksestaan. Se on kuin lätkäpelaaja kulkisi maila ja hokkarit mukana joka paikassa selittämässä kuinka "mä tein 3 maalia silloin ja silloin..." Ketä kiinnostaa? Ja varsinkin kun tiedetään kilpailuun liittyvät lieveilmiöt näissä lajeissa, sitä parempi, mitä pienemmältä vaatteet päällä näyttää.

Snoopie sanoi:
Heh... itsekin olen käynyt vetämässä heradrinksuja vessassa. Sehän olisi jo jotain jos ottaisin sheikkerin repusta kesken luennon ja pistäisin ykkösellä huiviin.

Yritän pitää mahdollisimman matalaa profiilia tämän homman (siis kehonrakennuksen) kanssa. Jos joku oikeasti on kiinnostunut, sitten tietenkin kerron salihommasta.

Kerrankin oli hyvä, kun opiskelukaverit huomasivat mun repussa palkkarisheikkerin, joka oli puolillaan jauhoja. Olin siis menossa salille heti koulupäivän päätteeksi. Heti lähti proteiinihormoonijutut liikkeelle.

no on teidän koulussa kyllä typeriä ihmisiä :lol2:
ei täälläpäin ainakaan herätä mitään huomiota, jos täyttää sheikkerin ja vetää välitunnilla huiviin.

tiieitiijuu sanoi:
no on teidän koulussa kyllä typeriä ihmisiä :lol2:
ei täälläpäin ainakaan herätä mitään huomiota, jos täyttää sheikkerin ja vetää välitunnilla huiviin.

Good for you. Ei kaikkialla onneksi asuta luolissa. Itse en kouluaikoinani koskaan juonut julkisesti mitään mystistä ja salaperäistä kaikkien niiden neanderthalien keskellä. Huhumyllyhän siitä olisi vain syntynyt.

Eräskin katseli wrangen kuvaston lisäravinnepurkkeja ja sanoi "Vittu että menis pää sekaisin jos näitä rupeais vetämään." Fiksu olin ja pidin suuni kiinni.

Snoopie sanoi:
Heh... itsekin olen käynyt vetämässä heradrinksuja vessassa. Sehän olisi jo jotain jos ottaisin sheikkerin repusta kesken luennon ja pistäisin ykkösellä huiviin.
hoho, no ei oo mua ainakaan estäny muutama sata silmäparia luennolla noin tekemästä. Tosin en kyllä ykkösellä oo vetänytkään.

Mitä tuota punttaamista nyt enempää arvostamaan kuin muitakaan harrastuksia? En mäkään tykkää joukkuepelaajista, ihme hihhuleita.

Weeboom sanoi:
Mitä tuota punttaamista nyt enempää arvostamaan kuin muitakaan harrastuksia?
Ei enempää tarvitsekaan arvostaa. Sama määrä arvostusta olisi ok.

Pikku kirppu, lue palstalta lisää näistä asioista, mieti lukeemasi ja näkemääsi kriittisesti, järkkää ehkä ittesi vipiksi ja tsekkaile vippien kuvia, niin opit näistä natu/ei-natu asioista paljon.

Harvinaisen pöljä väite oli joltain, että "objektiivisesti" katsottuna reenistä on enemmän hyötyä, kuin henkisistä harrastuksista, kuten postimerkkeily. Moisen henkilön kannattaisi harrastaa PALJON enemmän ns. henkisiä harrastuksia, kuin on tähän mennessä tehnyt. Kokeilisi vaikkapa lukemista (ei Seiskaa ja Aku Ankkaa vain, kokeilisi vaikkapa runoja ja romaaneja sekä tieteellistä tekstiä), teatteria, musiikkia (ei pelkkää eurohumppaa, kokeilisi vaikka laajemmin jatsia ja klassista), maalaustaidetta (miksei myös itse maalaten ja piirtäen), valokuvausta, elokuvia (muitakin, kuin Jerry Bruckheimerin äksönpläjäyksiä) ja vaikka lautapelejä (muitakin, kuin Kimbleä ja Monopolia, kokeile vaikka shakkia ja go:ta). Ehkä parempi tutustuminen ns. henkisiin harrastuksiin opettaisi, minkälaista hyötyä niistä saa.

Mitään negatiivista ei oikeen tule kuultua mutta silti kokoajan kuittaillaan. Jokapäivä kavereilta tulee sali/proteiini/maitorahka läppää. Hauskaa se on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toinen asia mikä ottaa pattiin on koulukavereiden kommentit: Sinäkin olet jo pari vuotta käynyt siellä salilla ja nostat vasta 108kg penkistä, minä nostan jo nyt tuon verran ilman salia. Sanojana yleensä 60kg painava 185cm pitkä mies. Jotenkin vaikea uskoa, että luokkatovereista 90% nostaa ilman minkäänlaista treenia 100kg penkistä tai vetää 150kg maasta. Vai olenkohan jollain poikkeuksellisen vahvalla luokalla :)

Doggoned sanoi:
Juu ehkä juu, mutta kun lätkäpellet tulee salille muuttuu se samantien eläintarhaksi. Penkit on vallattu ja ne kiipeilevät laitteissa miltei hajottaen ne suorittaen tekniikan päin helvettiä. Tuollaiset lätkäpelaajat pilaavat tosi saliäijien maineen.
juups.totta.sitten ne tulee kyseleen että kuinka paljon lähtee penasta.. :david: no yleensä sanon että sen ja sen verran,no seuraavaks:"mähän nostin jo ton verran vuosi sitten"..voi vittu..pikkasen tuppaa vituttaa että kukaan ei arvosta salilla kävijöitä urheilulliselta kannalta vaan machoilun näkökulmalta..eli mitä enemmän penasta sitä kovempi,rankempi salillakävijä olet.eivät vaan ymmärrä salilla käymisen perusideaa.itsellä salilla käyminen toimii samalla tavalla kun joillakin joogaminen,rentouttaa mielen.salilla käyminen on monta eri asiaa itselleni,henkistä rentoutumista ja hyvästä olosta nauttimista.mutta kukaan joka ei käy salilla ei voi ymmärtää sitä.piste

Aapina sanoi:
Toinen asia mikä ottaa pattiin on koulukavereiden kommentit: Sinäkin olet jo pari vuotta käynyt siellä salilla ja nostat vasta 108kg penkistä, minä nostan jo nyt tuon verran ilman salia. Sanojana yleensä 60kg painava 185cm pitkä mies. Jotenkin vaikea uskoa, että luokkatovereista 90% nostaa ilman minkäänlaista treenia 100kg penkistä tai vetää 150kg maasta. Vai olenkohan jollain poikkeuksellisen vahvalla luokalla :)

Itell penkki aika sama, kaverit nostaa vähintään sen 120kiloo.
Mutta koitappa ens kerralla innostua siitä, kyselet millä salilla he käyvät, mimmosella ohjelmalla ym.. Kyllä sieltä nopeasti tulee: "no en mä salil käy.." ja sitt ne ei enää nostakkaa nii paljoo.. :)

missähän se kovan punttaajan raja menee...paljonko sieltä penkistä pitää nostaa? :) mä luulen että noi muilta urheilijoilta tulevat negatiiviset kommentit johtuu kans siitä kateudesta kun toinen on pelannut jotain säbää vaikka 10vuotta ja sit toinen käy salilla vuoden ja kroppa on heti paremmassa kunnos.

Amis sanoi:
Itell penkki aika sama, kaverit nostaa vähintään sen 120kiloo.
Mutta koitappa ens kerralla innostua siitä, kyselet millä salilla he käyvät, mimmosella ohjelmalla ym.. Kyllä sieltä nopeasti tulee: "no en mä salil käy.." ja sitt ne ei enää nostakkaa nii paljoo.. :)

Pelkästään se, että arvostus/arviointi on luokkaa penkkitulos, kertoo siitä, että ko. henkilöt joko eivät itse treenaa tai ovat kenties aavistuksen tyhmiä ;)

mä vastaan aina nostavani penkistä tangon ja lukot,yleensä kyselyt loppuu siihen :D

training_day sanoi:
Pelkästään se, että arvostus/arviointi on luokkaa penkkitulos, kertoo siitä, että ko. henkilöt joko eivät itse treenaa tai ovat kenties aavistuksen tyhmiä ;)

Näinhän se on, mutta yleinen kommenttihan se on, että: paljon nostat penkistä? Ei kukaan myöskään ikinä halua nähdä lapaluunhilavitkuttimenlevittäjänapulihasta. Vaan hauiksen ja penanostotuloksen sen perään. Tottahan se on, että nuo "höylärit", jotka käyvät pari kertaa viikossa höyläämässä pelkkää penkkiä nostavat helpostikin enemmän kuin minä penkistä ja sitten ivailevat sillä. Mutta onneksi en tee tätä muille vaan itselleni :rock:

vmv sanoi:
...Eräskin katseli wrangen kuvaston lisäravinnepurkkeja ja sanoi "Vittu että menis pää sekaisin jos näitä rupeais vetämään." Fiksu olin ja pidin suuni kiinni.

Joo tossa pari päivää sitten tuli minunki kaveri pitää moraalisaarnaa noista lisäravinteista, ku menin vahingossa möläyttää koulussa, että vetelen joskus proteiinia. Sano vaan että heti ku alotin niiden käytön(=kun vahingossa ekan kerran niistä möläytin), niin minusta tuli paljon agressiivisempi henkilö, ja että aloin vittuuntuun ja hermostuun ihan yhtäkkiä millon mistäkin. Kehoitti minua lopettaan niiden käytön. :D Ja välillä tuntuu että koulukaverit nykyään kohtelee minua paljon rauhallisemmin ja varovaisemmin, etten vain naksahtaisi. :D

Lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet ovat tähän asti olleet miehiä, joten tuodaanpa hieman naisnäkökulmaakin tähän keskusteluun... eikä kellekään liene yllätys, että naisten kohdalla ennakkoluulot ja sali-antipatiat ovat vielä paljon suurempia yleisempiä kuin miesten kohdalla:

- jos nainen käy salilla (tai ylipäätään liikkuu, mutta se menee jo ohi aiheen), hän laihduttaa, mutta JOS nyt kuitenkin on niin, että hän ei laihduta, niin VÄHINTÄÄNKIN aina kiinteyttää (:curs: ) Uskomattoman monen tuntuu olevan täysin mahdotonta ymmärtää/uskoa sitä, että treenata voi muutenkin kuin ulkonäkömielessä (iivilihän ehtikin tästä jo mainita). :curs:

- ulkonäöstä puheen ollen, vielä mahdottomampaa tuntuu olevan tajuta se tosiseikka, että jotkut naiset ihan oikeasti haluavat lisää lihaksia - nehän ovat kamalia, rumia ja herra nähköön miehekkäitä möykkyjä sellaiset! :eek: :jahas: Jos saisin kolikon joka kerta, kun minua on nimitelty epänaiselliseksi/varoiteltu sellaiseksi tulemisesta, niin ihan mukava pesämuna olisi jo kasassa...

- myös voimanhankinta tuntuu menevän valtaosalta täysin yli ymmärryksen. "Mitä sä sillä (siis voimalla) teet?" on kysymys, jota en soisi kuulevani enää koskaan :curs:

Summa summarum, naisille tuntuu olevan sallittua "käydä salilla" (ehkä vielä mieluummin tosin siellä jumppasalin puolella), mutta kovaa treenaaminen ja hikoileminen alkaa olla jo sillä ja rajoilla, ja harrastukseen oikeasti panostaminen ja tulosten saavuttaminen ehdottomasti kiellettyä. :curs:

EDIT: Oho, tulipas paljon vihaisia hymiöitä - pitäis varmaan lopettaa niiden proteiinihorrrrrrrrrmoooooooonien vetäminen :D

Aapina sanoi:
Mutta onneksi en tee tätä muille vaan itselleni :rock:

Mun mielestä tuosta löytyy se kaikki oleellinen. :) Eli kunhan vaan muistaa, että tekee tätä itselleen ja osaa itse arvostaa omaa työtään niin kaikki on hyvin. Ja jos muut osaa harrastusta arvostaa niin aina vaan parempi, mut jos ei niin sit ei.
Itse oon näitä arvostusjuttuja jonkun verran kelaillu senkin takia, koska olen urheilulukiossa ja lajinani on fitness. Ei oo aina ihan kauheen helppoo kun ihmisten tietämys ja arvostus lajia kohtaan ei todellakaan ole mitenkään kovin kummosta. Ja tuntuu, että vähättely oikein korostuu kun ympärillä on näitä "oikeita urheilijoita"... Mut täytyy vaan keskittyä omaan tekemiseen. :whip:

Back
Ylös Bottom