punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Gillyanne sanoi:
Lähes kaikki tähän ketjuun vastanneet ovat tähän asti olleet miehiä, joten tuodaanpa hieman naisnäkökulmaakin tähän keskusteluun... eikä kellekään liene yllätys, että naisten kohdalla ennakkoluulot ja sali-antipatiat ovat vielä paljon suurempia yleisempiä kuin miesten kohdalla:

- jos nainen käy salilla (tai ylipäätään liikkuu, mutta se menee jo ohi aiheen), hän laihduttaa, mutta JOS nyt kuitenkin on niin, että hän ei laihduta, niin VÄHINTÄÄNKIN aina kiinteyttää (:curs: ) Uskomattoman monen tuntuu olevan täysin mahdotonta ymmärtää/uskoa sitä, että treenata voi muutenkin kuin ulkonäkömielessä (iivilihän ehtikin tästä jo mainita). :curs:

- ulkonäöstä puheen ollen, vielä mahdottomampaa tuntuu olevan tajuta se tosiseikka, että jotkut naiset ihan oikeasti haluavat lisää lihaksia - nehän ovat kamalia, rumia ja herra nähköön miehekkäitä möykkyjä sellaiset! :eek: :jahas: Jos saisin kolikon joka kerta, kun minua on nimitelty epänaiselliseksi/varoiteltu sellaiseksi tulemisesta, niin ihan mukava pesämuna olisi jo kasassa...

- myös voimanhankinta tuntuu menevän valtaosalta täysin yli ymmärryksen. "Mitä sä sillä (siis voimalla) teet?" on kysymys, jota en soisi kuulevani enää koskaan :curs:

Summa summarum, naisille tuntuu olevan sallittua "käydä salilla" (ehkä vielä mieluummin tosin siellä jumppasalin puolella), mutta kovaa treenaaminen ja hikoileminen alkaa olla jo sillä ja rajoilla, ja harrastukseen oikeasti panostaminen ja tulosten saavuttaminen ehdottomasti kiellettyä. :curs:

EDIT: Oho, tulipas paljon vihaisia hymiöitä - pitäis varmaan lopettaa niiden proteiinihorrrrrrrrrmoooooooonien vetäminen :D

Asiahan mahtaa riippua ikäluokasta? Meillä päin käy saleilla teinityttöjä, jotka puhuvat puhelimeenkin juoksumatolla tai stepperissä. Sitten kierretään sali ympäri persettä keikutellen ja lähtään kotiin. Ja joskus käydään hoitaa reidet sivuilta kuntoon ja meikattu täytyy tietty olla. Ja minua ennemmin tympäsee tällainen käyttäytyminen. Salille tullaan treenaamaan ja silloin kun siihen ruvetaan niin se tehdään kunnolla. Jotkut miehetkin tulevat salille vain machoilemaan ja sellainen ottaa päähän :curs:. Iso :worship: kaikille tosissaan salilla punttaaville naisille ja tytöille, koska teitä on harvassa. Jotenka pääpointtina kait sanon, että ei toisilla ole varaa sanoa mitään toisen harrastuksesta, ellei itse tiedä siitä mitään.... jos nyt tosta saa millään väänneltyä tollasta johtopäätöstä? :rolleyes:

Doggoned sanoi:
Asiahan mahtaa riippua ikäluokasta?

En ole varma, mitä tällä tarkoitit, mutta itse olen ainakin saanut kuulla noita ym. idiotismeja ja muuta arvostelua hyvinkin eri-ikäisiltä ihmisiltä, niin miehiltä kuin naisiltakin, ollesssani itse myös hyvinkin eri-ikäinen - äh, huonosti sanottu, mutta tarkoitin, että minua on arvosteltu harrastukseni johdosta niin nuorempana kuin vähän vanhempanakin.

Doggoned sanoi:
Jotenka pääpointtina kait sanon, että ei toisilla ole varaa sanoa mitään toisen harrastuksesta, ellei itse tiedä siitä mitään

Tässä olet täysin oikeassa, näinhän se pitäisikin mennä.

Doggoned sanoi:
Asiahan mahtaa riippua ikäluokasta? Meillä päin käy saleilla teinityttöjä, jotka puhuvat puhelimeenkin juoksumatolla tai stepperissä. Sitten kierretään sali ympäri persettä keikutellen ja lähtään kotiin. Ja joskus käydään hoitaa reidet sivuilta kuntoon ja meikattu täytyy tietty olla.

no näitä nyt löytyy joka ikäluokasta,ainakin meilläpäin,niinkuin löytyy myös tosissaa treenaavia.

ja ennen kuin käydään salibandya haukkumaan,haluaisin huomauttaa että olen junioreissa yhden vuoden tuota jaloa lajia pelannut :D

Aapina sanoi:
Tottahan se on, että nuo "höylärit", jotka käyvät pari kertaa viikossa höyläämässä pelkkää penkkiä nostavat helpostikin enemmän kuin minä penkistä ja sitten ivailevat sillä.

Niinpä, mutta mitähän hyötyä siitä mahtaa heille olla?
No, saavatpa muutaman vuoden päästä olla ylpeitä komeasta orankilookistaan :D

Mutta onneksi en tee tätä muille vaan itselleni :rock:

Tuossahan se kiteytyy omankin treenin perusta.

Gillyanne sanoi:
EDIT: Oho, tulipas paljon vihaisia hymiöitä - pitäis varmaan lopettaa niiden proteiinihorrrrrrrrrmoooooooonien vetäminen :D

Juu.. Lopeta ne oitis! Mä kerran vedin jotain proteiinijauhoa ja sen jälkeen olin viikon vihanen ja olen vielläkin paljon väkivaltaisempi!! :hyper:

Amis sanoi:
Itell penkki aika sama, kaverit nostaa vähintään sen 120kiloo.
Mutta koitappa ens kerralla innostua siitä, kyselet millä salilla he käyvät, mimmosella ohjelmalla ym.. Kyllä sieltä nopeasti tulee: "no en mä salil käy.." ja sitt ne ei enää nostakkaa nii paljoo.. :)
Sehän on ihan vakio, että kaikki on ennen nostanu aivan vitusti, vähintää 120KG mut nyt ei nouse varmaan kun ~80KG. :hyper:

edit: selvennys, tavikselle 120KG on aika paljon.

Tyttöystäväni asenne harrastukseeni on suorastaan ihailtava. Hän sopeutuu hyvin jos olen treenannut kovaa ja tarkoitus olisi viettää sen jälkeen aikaa yhdessä. Hän ei vaadi oikeastaan mitään sellaista mitä en enää treenin jälkeen jaksa, eikä ole kertaakaan käskenyt jättämään treenejä väliin jotta olisin pirteämpi hänen kanssaan.

Gillyanne sanoi:
Tiivistit kyllä hyvin naisten punttailuun liittyvät ennakkoluulot. Juuri ko. syistä pidän itse ainakin tosi matalaa profiilia treeneistäni ja syömisistäni. Mun mielestä kaikista kummallisimpia tapauksia on kyllä ne, jotka ensin selittää, että ei tytöille lihakset kasva ja heti perään sanovat että pitäisi munkin vähän rajoittaa etten herää joku aamu schwarzeneggerin näköisenä.

No mulla on sikäli käynyt hyvä tuuri punttaamisen kanssa, kun kaikki kaverit ja tutut käyvät tosissaan salilla, ei pistä niin pahasti silmään porukassa:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhtiömme johtaja on 56 vuotias maratonharrastaja. Ei ole koskaan mollannut lajiani, mutta syksyn kisojen jälkeen on lukuisia kertoja korostanut tämän lajin (kehonrakennus) henkistä ja fyysistä vaativuutta. Veikkaan, että kenellä vaan käsitykset muuttuu, kun seuraa vierestä 16 viikkoista dieettiä aamuaerobisineen ja kalorin laskemisineen. Noin 4 viikkoa sitten näytti herra isojohtaja yhtiömme syyspäivillä työkykyä edistävästä toiminnasta luennoineen lääkärin luentoa ennen vapaaohjelmani valkokankaalle heijastettuna. Sanoi yhtiömme henkilökunnalle (reilu 120 hlöä), että katsokaapas tätä - tässä teille tavotetta! Jumankekka että tuntu hienolta kuulla tuommoinen tunnustus mieheltä joka on vielä kaiken lisäksi kauppatieteen tohtori, professori ja henkeen ja vereen maratoonari!

Doggoned sanoi:
Juu ehkä juu, mutta kun lätkäpellet tulee salille muuttuu se samantien eläintarhaksi. Penkit on vallattu ja ne kiipeilevät laitteissa miltei hajottaen ne suorittaen tekniikan päin helvettiä. Tuollaiset lätkäpelaajat pilaavat tosi saliäijien maineen.

Yhdyn täysin.

99% lätkäjätkistä pilaa muiden maineen sekä sen 1% lätkäjätkien(, jotka osaa käyttäytyä), että kunnonpunttaajien.

Näyttävät kovasti panostavan siihen rinta-hauis -linjaan. Kerran olen meidän salilla nähnyt, kun hätäsesti kaksi sarjaa sjmv joku niistä teki.

Helly sanoi:
Mun mielestä kaikista kummallisimpia tapauksia on kyllä ne, jotka ensin selittää, että ei tytöille lihakset kasva ja heti perään sanovat että pitäisi munkin vähän rajoittaa etten herää joku aamu schwarzeneggerin näköisenä.

Jep, tämä on kyllä mielenkiintoinen argumentti, kuin myös se, että "mitä sä nyt enää siellä salilla käyt, sullahan on jo hyvä kroppa, ei sun enää tarvi treenata!" Jep, sehän säilyisikin ikuisesti, vaikka lopettaisi treenaamisen tykkänään :rolleyes:

Gillyanne sanoi:
Jep, tämä on kyllä mielenkiintoinen argumentti, kuin myös se, että "mitä sä nyt enää siellä salilla käyt, sullahan on jo hyvä kroppa, ei sun enää tarvi treenata!" Jep, sehän säilyisikin ikuisesti, vaikka lopettaisi treenaamisen tykkänään :rolleyes:

Eipä salilla käymättömät ihmiset taida sitä ymmärtää, että kuinka uskomattoman työn vaatii jo se, että saa ylläpidettyä jo saavutetun kunnon, saati parannettua sitä. Monet tosiaan tuntuvat luulevan, että kun kerran elämässään saa itsensä kuntoon niin sitten voikin siirtyä sohvaperunaksi ja kunto säilyy...

Jeps. On se niin kummallista, että pitemmän linjan punttaajat arvostavat ihan perusnostelijoita enemmän, mitä tavikset tai aloittelijat. Luulisin ainakin näin. Monesti aloittelijat saattavat keikata painot tangosta tai tuhista jotain epämäräistä, jos haluaa omat painonsa takaisin, kun taasen pitemmän linjan tempojat käyvät lastaamassa painot itse takaisin tankoon (no ne tuntee tietenki salietiketin paremmin eikä painoja mystisesti häviä mutta anyways).

No mun pointti on se, että hyvään kuntoon itsensä kiusannut osaa arvostaa tehtyä työtä, koska perus pullasorsalla ei ole käsitystä kuinka vaikeaa sen kunnon hankkiminen on saattanut olla saati sitten pitää yllä.

EDIT: Edellinen tarina ei kyllä paljoa liity mun pointtiin, mutta en jaksa kyllä enempää perustella..

Aluksi sain itse kavereiltani kuittailua heroista ja safkoista yms., mutta nyt 1,5v jälkeen kommentit ovat lähes poikkeuksetta positiivisia. Toki protsku, haba, penkki ja pullistelu läppää tulee lähes päivittäin, mutta eipä se häiritse. Tuleehan sitä itsekkin leikkimielisesti kuittailtua takaisin kavereiden säbäilystä, skeittailusta ja kaljamahan tarmokkaasta kasvatuksesta.

Ainahan toki löytyy ihmisiä, joiden on pakko alkaa vähättelemään toisten harrastuksia (varsinkin jos se harrastus sattuu olemaan esim. kehonrakennus tai voimanosto yms.), mutta onneksi näitä sattuu kohdalle harvoin. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että omasta harrastuksestani en puhu enkä pukahda, jos joku ei vartavasten kysy. Näin välttyy ikäviltä väännöiltä, joissa faktatieto ei paina mitään.

Tuo lätkänpelaajien riehuminen ja apinointi on ihan uutta minulle. Täälläpäin ainakin lätkäjätkät ovat pääasiallisesti ihan reilua porukkaa.

Jüzzi sanoi:

Sama homma. En puhu salaisesta harrastuksestani mitään ja jos nyt jotankin kiinnostaa nii vastaan yleensä "punttien nostelu". Kehoilu ja roteiini kuulostaa jo liian vaaralliselta..

Heh, nämä kovat tavispenkkitulokset naurattavat minua kovasti, lähinnä siksi että ennen tämän harrastuksen aloittamista olin ihan samanlainen pelle. Luulin esim. nostavani 90 kg tuosta noin vain. Todellisuudessa aloittaessani penamaksimi oli 72 kg. :david:

Heikki722 sanoi:
Yhtiömme johtaja on 56 vuotias maratonharrastaja. Ei ole koskaan mollannut lajiani, mutta syksyn kisojen jälkeen on lukuisia kertoja korostanut tämän lajin (kehonrakennus) henkistä ja fyysistä vaativuutta. Veikkaan, että kenellä vaan käsitykset muuttuu, kun seuraa vierestä 16 viikkoista dieettiä aamuaerobisineen ja kalorin laskemisineen. Noin 4 viikkoa sitten näytti herra isojohtaja yhtiömme syyspäivillä työkykyä edistävästä toiminnasta luennoineen lääkärin luentoa ennen vapaaohjelmani valkokankaalle heijastettuna. Sanoi yhtiömme henkilökunnalle (reilu 120 hlöä), että katsokaapas tätä - tässä teille tavotetta! Jumankekka että tuntu hienolta kuulla tuommoinen tunnustus mieheltä joka on vielä kaiken lisäksi kauppatieteen tohtori, professori ja henkeen ja vereen maratoonari!

Aika hyvä ja ymmärtävä tyyppi kyseessä. Yleensä taitaa työelämässä mennä niin, että kehonrakentajaa katsotaan vähän kieroon. Tai ainakaan työhaastattelussa ei tarvitse ensimmäiseksi kehua harrastustaan... :(

iivili sanoi:
Ei enempää tarvitsekaan arvostaa. Sama määrä arvostusta olisi ok.
Juu, no siinä tapauksessa vähän ihmettelen. Itselleni on kyllä salijutuista tullut pelkästään positiivista palautetta niin ystävien kuin työkavereidenkin taholta. Aika moni jo kyseleekin neuvoja ja ihan asiakseni olen ottanut työkavereidenkin treenien neuvomisen ihan salille asti.

Ruokailusta nyt on jotain loanheittoa tullut, mutta tuskin se arvostuksen puutetta on. Kyllähän se vähän koomista on kiskoa kuukausia sama setti kahvitunnilla (ehrmann + rypsäri)...

Juu, ihan hyvää tekisi muutkin harrastukset, menee vähän liikaa tollaiseen valmiiksi pureskeltuun shittiin vähäinen vapaa-aika muutenkin.

musta toi kateus-kortti on vähän turha vetää tähän. Ei kaikki nyt halua edes olla lihaksikkaita, tuskin edes suuri osa.

Back
Ylös Bottom