punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pertti 123 sanoi:
vai arvostellaanko punttaamista vaan niin paljon ennemmän, kuin muita harrastuksia, että sitä pitää puollustaa ja pohtia näin paljon, vai mitä?
Kyllä arvostellaan, erityisesti elämäntapaa, eli ruokavaliota, vähäistä alkoholin ja tupakan käyttöä yms. ns. terveysfasismia. Ehkä ei niinkään reenaamista, mutta muuta elämäntapaa.

Lisäksi tohon elämäntapakysymykseen liittyy ärsyttävän paljon kaksinaismoraalia. Eli justiin mainitsemallani tavalla, että terveellistä elämää saa kyllä vapaasti arvostella ja siitä piruilla, mutta auta armias, jos huomautat MITENKÄÄN esim. kahvilla pullan, munkin tai karkin mussuttamisesta, runsaista saikuista, tupakoinnista tms., niin sehän on kauhean tuomittavaa ihmisten elämän tuomitsevaa kyttäämistä.

Joo no itse treenaamisesta nyt ei mitään ole sanottu mutta syömisestä tulee kommenttia useinkin. Mut mitäpä siitä kun ei kovin vararengasta kuitenkaan ole ja paino noussut huhtikuun 70,5kg:sta(180cm) kymmenen kiloa, joka ei edes ole ihan puhdasta läskiä :) Haukkarikin kasvanut 6cm..

Lisäravinteiden käytöstä ja esim iltaisesta öljyn syömisestä en ole kenellekään edes viitsinyt puhua kun siitä uskoisin vittuilua tulevan. Kukapa näille perusjampoille jaksaisi faktoja ladella kun tiedot on luokkaa "vittu jätkä syö jauhoja purkista hyi saatana". :jahas:

Kukin tyylillään. Ihan tyytyväinen saa olla että löytyi tämäkin foorumi niin ei jäänyt salille meneminen pelkäksi alle kuukauden kokeiluksi niinkuin aiemmat kerrat.

Porukka tietysti heti teilaa asian, josta eivät tiedä mitään, eivätkä edes halua koittaa ymmärtää. Eräs meidän luokkalainen vertas heti koulussa juomaani heradrinkkiä, anabolisiin steroideihin. Eli tietämättömyyden takia ihmiset torjuu heti.

Jerkko sanoi:
Itse olen huomannut sen, että jos sanot käyväsi kuntosalilla niin se on hyvä juttu, mutta jos selviää, että treenaat tosissaan ja mainitset ruokavaliosta niin asenne saattaakiin muuttua negatiiviseksi ja jopa halveksivaksi tai sääliväksi.
Toi on niin totta! Ja varsinkin kun kyseessa on nainen, se on totta potenssiin 7. Jos sattuu vahingossa mainitsemaan proteiinin tms. niin voi sita siunailun maaraa. Monelta kaverilta olen kuullut kuinka eivat voi kayda salilla kun lihakset kehittyvat kaden kaanteessa liian isoiksi. Eipa oo Cassylla viela moisia ongelmia ollut.
Salillakin personal trainer kysyi ensimmaiseksi haluanko laihtua vai kiinteytya. Ajattelin etta jassoo, eipa tarvi ton tyypin juttuja jaada kauaks aikaa kuuntelemaan... :david:

Luulen etta osa on ihan oikeasti kateellisia, osa vaan ei todellakaan ymmarra. Noh, eikohan se riita etta itse tietaa mita tekee ja miksi.

Zoikki sanoi:
Porukka tietysti heti teilaa asian, josta eivät tiedä mitään, eivätkä edes halua koittaa ymmärtää. Eräs meidän luokkalainen vertas heti koulussa juomaani heradrinkkiä, anabolisiin steroideihin. Eli tietämättömyyden takia ihmiset torjuu heti.

Just näiden takia en halua lisäravinteista puhua koulussa. Korkeintaan jollekin joka samalla salilla käy ja itsekin käyttää näitä tuotteita. :rolleyes:

Jos koulussa menee välipaladrinkki esim. huonon ruuan(puuron tms proteiiniköyhän pöperön) takia niin juon umpinaisessa vessassa, ettei tarvitse ruveta selittelemään kenellekään mitään. :hyper: :lol2:

kyl mun kaverit vaa arvostaa mun punttaamista eikä vittuilua pahemmin ainakaa enää tuu, melkei koko perhe innostunu mun harrastuksesta ja jopa isä täs yks päivä ku tulin kotia nii puuskutti keittiös ja söi mun raejuustoa ja kyseli et paljo maksais tommone 5kg proteiini pönttö ja mistä tilasin sen. aatteli kuulemma itekki ostaa :D tytöt ei ehkä ymmärrä tätä hommaa iha nuin hyvin ku pojat mut ne onki tyttöjä, ja varsinki sillo alkavat kätisee turhaa jos kuulevat että reenaan tosissaan esim saa kuulla " turhaa sie treenaat niin paljon, etkö sä oo jo tarpeeks iso " jne. ;)

Tuohon pertti 123 postiin semmone vastaus että kyllä varmaan, joka bodari/voimannostaja miettii että täyttääkö stereotypion piirteet. Tällä tarkotan sitä että esim. isäni sanoo että "jos rehellisiä ollaan niin suurin osa bodareistahan on suht koht tyhmiä, mieti nyt vaikka... ja sitten että mieti nyt mallejakin, kattoo peillin päivät pitkät ihan niinku bodarit ja ne luulee olevansa muita parempia,koska ovat kauniimpia vaikka kuulemma ovat vitun tyhmiä, mutta mitä sillä on väliä kun on kaunis ja puhuu maailmanrauhasta vaikkei edes tiedä mitä se tarkoittaa :jahas:. Isäni myös kiven kovaa väittää että lähes jokainen kilpailevista bodareista roinaa ja hän myös sanoo että ei tollaisia lihaksia saa vaan syömällä ruokaa tai käyttämällä lisäravinteita, mutta eiköhan se kohta jo minustakin ilmene että kyllä se onnistuu :evil: . Eli yritän sanoa että bodarin stereotypio on henkilö, joka ei paljon välitä muista, koska rakastaa itseään niin paljon, koska on niin hyvännäkönen ja niin edelleen... Ja ajatelkaa nyt järkevästi. Kuinka monesti esim. salibandysta puhuttaessa kenelläkään tulee mainittua, joku paha yleistys ja kun taas "tavikset" puhuu bodareista niin keskusteluun heti alkaa yhdistyä negatiivisia asiota kuten esim. itserakkaus ja tyhmyys. Siksi tästä bodarit puhuvat niin paljon ainakin veikkaisin. Todistaakseen että eivät omaa äsken mainittuja piirteitä, jotka heihin välittömästi tässä maailmassa yhdistetään. Ja bodareista puhuttaessa stereotypiossa ei tietenkkään ole mitään pahaa "taviksien" mielestä. Tulipa pitkä

Toivottavasti ymmärsitte pointtini

Tämä postaus sai varmaan monen veren kiehumaan, mutta voin rehellisesti sanoa että en itse ole sitä mieltä että bodarit ovat kaikki tyhmiä jne.

Pertti 123 sanoi:
Onko punttaajilla heikko itsetunto, vai arvostellaanko punttaamista vaan niin paljon ennemmän, kuin muita harrastuksia, että sitä pitää puollustaa ja pohtia näin paljon, vai mitä?
Tässä on varmaan ainakin kaksi näkökulmaa. Iivili mainitsi tuon, että punttaajan elämäntapa, pahimmillaan terveysfasismi, herättää muut ihmiset näkemään omien elämäntapojensa puutteet. Ja sitä kautta aiheuttaa vastustusta/kritiikkiä/ivaa.

Toinen näkökulma on se, että moni alkaa punttaamaan nimenomaan heikon itsetuntonsa paikkaamiseksi. Kärpäsestä härkäseksi. Ja moni härän kokoinen bodari/punttiäijä suhtautuu (itsetuntonsa hyvyydestä tai huonoudesta riippumatta) kehoonsa hyvin kriittisellä silmällä. Huomaa sellaisia puutteita, joita perustallaaja ei huomaa ja ottaa nokkiinsa sellaisista perustallaajan kommenteista, jotka ovat luokkaa korvasta-sisään-toisesta-ulos.

Yleisesti ottaen radan ympäri juokseminen vuoden ympäri satoi tai paistoi on hyväksyttävämpää. Kohottaahan se yleiskuntoa. Eikä herätä ikäviä mielleyhtymiä. Kuten että "tolla on noin leveät hartiat varmaan sen takia, että se haluaa lyödä mun pään irti".

EDIT:
anticube sanoi:
Jos koulussa menee välipaladrinkki esim. huonon ruuan(puuron tms proteiiniköyhän pöperön) takia niin juon umpinaisessa vessassa, ettei tarvitse ruveta selittelemään kenellekään mitään.
Ja jos kaverit kysyy että mitä sä siellä vessassa aina niin kauan luuhaat, niin älä myönnä mitään!!2! Sanot vaikka että "olin runkulla vaan"! :D :thumbs:

Pertti 123 sanoi:
Aika mustavalkosta tää on. Kaikki leimataan kateellisiksi laiskimuksiksi (jotka ei ymmärrä teidän punttaamistanne). Onhan salilla rehkiminen lihasten tai voiman kasvattamiseksi aika turhaa, jos ei edes kilpaile.

Harrastus se on siilti siinä missä muutkin.

Onhan punttaamisella myönteisiä terveys vaikutuksia, mutta täytyy muistaa, että airobinen ja lihaskuntoilu riittää mainiosti terveyden kannalta (oikein tehtynä).

Kaikki harrastuksethan on suhteellisen turhia, ellei niistä saa rahaa :) Harrastuksen hauskuus ja sen tuomat muut hyödyt kuten kaverit, apu muussa elämässä/harrastuksissa sekä tietenkin terveydelliset hyödyt ovat kyllä ihan hyviä syitä punttaukseen sekä muuhun liikunnan harrastamiseen. Objektiivisesti ajatellen punttaus on hyödyllisempää kuin postimerkkien keräys, musiikin kuuntelu tai leffojen katselu, joiden hyöty rajoittuu henkiselle puolen.

Luulisin, että punttausta arvostellaan enemmän kuin muita harrastuksia, kun se on ainoita harrastuksia mitkä näkyy selvästi päällepäin. Jos on viisi vuotta käynyt salilla, se näkyy aika selvästi verrattuna esim. futikseen, salibandyyn tai vaikka lenkkeilyyn.

reino sanoi:
Ja jos kaverit kysyy että mitä sä siellä vessassa aina niin kauan luuhaat, niin älä myönnä mitään!!2! Sanot vaikka että "olin runkulla vaan"! :D :thumbs:

Tuskin sitä 2-3minuutin vessassaoloaikaa kukaan ihmettelee. :) Tuskin kukaan sinne paskoja vääntää pienemmässä ajassa kun minä yhden sheikkerin tyhjennän. :P Ykkösellä alas niinkun aina, ei näitä pieruheroja kukaan maistelemaan jää.

sori tää on nyt vähän turhan :offtopic:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pikku kirppu sanoi:
Isäni myös kiven kovaa väittää että lähes jokainen kilpailevista bodareista roinaa ja hän myös sanoo että ei tollaisia lihaksia saa vaan syömällä ruokaa tai käyttämällä lisäravinteita, mutta eiköhan se kohta jo minustakin ilmene että kyllä se onnistuu :evil:

Isäsi kyllä oli täysin oikeassa tuossa. Et sinä edes suomalaisten kilpabodarien tasolle koskaan tule kasvamaan roinaamatta.

Heh... itsekin olen käynyt vetämässä heradrinksuja vessassa. Sehän olisi jo jotain jos ottaisin sheikkerin repusta kesken luennon ja pistäisin ykkösellä huiviin.

Yritän pitää mahdollisimman matalaa profiilia tämän homman (siis kehonrakennuksen) kanssa. Jos joku oikeasti on kiinnostunut, sitten tietenkin kerron salihommasta.

Kerrankin oli hyvä, kun opiskelukaverit huomasivat mun repussa palkkarisheikkerin, joka oli puolillaan jauhoja. Olin siis menossa salille heti koulupäivän päätteeksi. Heti lähti proteiinihormoonijutut liikkeelle.

Isäni myös kiven kovaa väittää että lähes jokainen kilpailevista bodareista roinaa ja hän myös sanoo että ei tollaisia lihaksia saa vaan syömällä ruokaa tai käyttämällä lisäravinteita, mutta eiköhan se kohta jo minustakin ilmene että kyllä se onnistuu

Toivottavasti saat 20vuoden päästä tämän osoitettua vääräksi yleiseksi mielipiteeksi. Tiedän ettei tästä saa puhua, mutta on ihan hyvä että lajin harrastajat kuitenki tietäs missä mennään.

:offtopic:
pikku kirppu sanoi:
Isäni myös kiven kovaa väittää että lähes jokainen kilpailevista bodareista roinaa ja hän myös sanoo että ei tollaisia lihaksia saa vaan syömällä ruokaa tai käyttämällä lisäravinteita, mutta eiköhan se kohta jo minustakin ilmene että kyllä se onnistuu :evil:

En tiedä kuinka fiksua on nuortamiestä masentaa, mutta kyllä sun faijalla tossa kohtaa aika hyvä mutu on asiasta..

e. minsa myöhässä
ed. tais olla minsa jos toinenkin

Oliko nää cuscus:in ja loopsin viestit jotaki vittuilua vai oonko vaan tyhmä. Prkl, mitä ihmettä toi 20 vuotta meinas miks vasta sitte niinkö kaua teiä mielestä mulla tulee menemään isoksi kasvamisessa, miksi ihmeessä en tajua.
Toivottavasti nämä olivat jotain vitsejä.

Isoksi kasvaa jo muutamassa vuodessa mutta sitten ko näet oikean kunnon kehonrakentajan vierelläsi ilman paitaa, ymmärrät kuinka helvetin isoja ne oikeasti isot kehonrakentajat on. Natuna kuitenki kasvaa isoksi ku jaksaa vaan reenata ja panostaa kunnolla.

edit: tälläkin palstalla on niin isoja natu ukkoja että ku vastaan sattuu tulemaan niin niitä ihaillen voi katsella ja vaan haaveilla siitä kunnosta mikä pojilla on.

Tuohon jakobin postiin. Juujuu en minä tuosta kilpailijoiden roinaamisesta pahemmin tiedä, mutta vaikka hän oikeassa olisikin niin ei sitä itsekkään varmaksi tiedä. Väittää vaan, kai. No miten vaan.

Mutta vielekään en tätä mun haukkumista tajua, eihän tällä palstalla kukaan edes tiedä nähneensä minua. Ja kovastihan neutraali jo siinä kuvan alla olevassa tekstissä sanoi olevansa täysin natu ja sehän on niin vitun iso jässikkä. En halua alottaa mitään roina keskustelua, mutta valaiskaa nyt sen verran että eikö muka ole esim. Tomin kuntoon mahdollista päästä ilman roinaa, WTF. Ja neutraali on sitten vaan hatusta heitetty esimerkki.

pikku kirppu sanoi:
Tuohon jakobin postiin. Juujuu en minä tuosta kilpailijoiden roinaamisesta pahemmin tiedä, mutta vaikka hän oikeassa olisikin niin ei sitä itsekkään varmaksi tiedä. Väittää vaan, kai. No miten vaan.

Mutta vielekään en tätä mun haukkumista tajua, eihän tällä palstalla kukaan edes tiedä nähneensä minua.

Ei kai tässä nyt ketään sua haukkumassa ole. En ainakaan minä. Tilanne nyt vaan on mikä on, eikä se siitä miksikään muutu.

Mä en rupea kenekään palstalaisen asioita täällä ruotimaan, tulkoon itse sanomaan sanansa, jos sellainen on sanottavana

pikku kirppu sanoi:
Oliko nää cuscus:in ja loopsin viestit jotaki vittuilua vai oonko vaan tyhmä. Prkl, mitä ihmettä toi 20 vuotta meinas miks vasta sitte niinkö kaua teiä mielestä mulla tulee menemään isoksi kasvamisessa, miksi ihmeessä en tajua.
Toivottavasti nämä olivat jotain vitsejä.
No et sä ihan lähiaikoina kyllä kasva mihinkään kisaavan bodarin mittoihin ilman roinaa. Ellei white pale sitten oo sun suosikki :)

pikku kirpulle lohdutuksen sana:

a) Kyllä sä voit kasvaa ilman roinaa aivan järjettömän isoksi ja vahvaksi jässikäksi. Sellaiseksi, joka on iso sinun omissa ja isäsi silmissä. Ja jonka varmasti kadulla jokainen vastaantulija noteeraa.

b) Kyllä sä voit kilpailla monessakin lajissa ilman roinaa. (Paitsi roinauskisoihin ei kuulemma saa mennä, jos ei kusesta mitään löydy. :maunoahonen: )

c) Nää jätkät ei ymmärtääkseni vittuile sulle, vaan korostaa sitä, että heidän mielestään kukaan ei voi pärjätä bodauskisoissa ilman roinaa. En tiedä, he tietävät sen varmasti minua ja sinua paremmin.

Mutta kun musta tuntuu, että sulle periaatteessa riittäis noista ihan toi kohta a). Eli ei syytä huoleen. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom