punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Reeenari sanoi:
Joskus yläasteaikana muistan kun koulun kirjastossa luin välitunnilla tai koulun jälkeen Bodaus-lehteä, joka oli siihen aikaan alan ainoa julkaisu. Kirjastossa oli muistaakseni kolmen vuoden julkaisut tallella, joten tietenkin asiasta innostuneena teininä käytin aiheen opiskelemiseen mahdollisimman paljon aikaa. Voi että sitä riemun määrää kun oli löytänyt uuden harrastuksen ja sai lukea minkä ehti.

Hullun maineen saamiseen ei mennyt kovinkaan kauan. Jokainen joka on käynyt yläasteen voi kuvitella sitä häpeän määrää kun isommat pojat saavat päähänsä, että homohan tuon täytyy olla kun noita lihaksikkaita miehiä ihailee ja on itse säälittävä kynäniska. Siinä tuli vanhemmilta ja samanikäisiltä reilusti isompikokoisilta kavereilta saatua iskua lukemattoman monet kerrat, kun joutui silmätikuksi. Olivat reiluja kavereita, tulivat aina porukalla niivittämään 160 senttistä ja 60 kiloista salillakävijää.
Kun koulua kesti kolmeen, hyökkäsin aina toiseksi viimeisellä välitunnilla vessaan, jossa salaa söin purkin raejuustoa ja banaanin tai sitten join jonkin massanlisääjäjuoman :) sitä en uskaltanut tehdä kenenkään nähden etteivät kaverit taas saisi uutta aihetta ilkkumiseen. Olin jopa niin varovainen, että pistin roskat pieneen muovipussiin ja takaisin reppuun, jotta kukaan ei saisi tietää mitä oikein hommailin. Siinä sitä sitten kostonhimoinen uhmakas pikkupoika mussutti sitä lämmintä raejuustoa suljetussa vessankopissa ja mietti miten kostaa kiusaajille :) Oli se aikamoista toi tosissaan treenaamisen aloittaminen ja monta kertaa teki mieli ympäristön takia lopettaa koko homma. Nyt tuntuu mukavalta, että tuli jatkettua, kun on hiukan edistynyt ja saanut treenaamista paljon hyviä fiiliksiä + hyviä kavereita :kippis1:

Huh huh, aika vittumaista porukkaa...
Hyvä että pysyit vahvana, ei varmasti onnistu kaikilta:kippis1:.

Reeenari sanoi:
Joskus yläasteaikana muistan kun koulun kirjastossa luin välitunnilla tai koulun jälkeen Bodaus-lehteä, joka oli siihen aikaan alan ainoa julkaisu. Kirjastossa oli muistaakseni kolmen vuoden julkaisut tallella, joten tietenkin asiasta innostuneena teininä käytin aiheen opiskelemiseen mahdollisimman paljon aikaa. Voi että sitä riemun määrää kun oli löytänyt uuden harrastuksen ja sai lukea minkä ehti.

Hullun maineen saamiseen ei mennyt kovinkaan kauan. Jokainen joka on käynyt yläasteen voi kuvitella sitä häpeän määrää kun isommat pojat saavat päähänsä, että homohan tuon täytyy olla kun noita lihaksikkaita miehiä ihailee ja on itse säälittävä kynäniska. Siinä tuli vanhemmilta ja samanikäisiltä reilusti isompikokoisilta kavereilta saatua iskua lukemattoman monet kerrat, kun joutui silmätikuksi. Olivat reiluja kavereita, tulivat aina porukalla niivittämään 160 senttistä ja 60 kiloista salillakävijää.
Kun koulua kesti kolmeen, hyökkäsin aina toiseksi viimeisellä välitunnilla vessaan, jossa salaa söin purkin raejuustoa ja banaanin tai sitten join jonkin massanlisääjäjuoman :) sitä en uskaltanut tehdä kenenkään nähden etteivät kaverit taas saisi uutta aihetta ilkkumiseen. Olin jopa niin varovainen, että pistin roskat pieneen muovipussiin ja takaisin reppuun, jotta kukaan ei saisi tietää mitä oikein hommailin. Siinä sitä sitten kostonhimoinen uhmakas pikkupoika mussutti sitä lämmintä raejuustoa suljetussa vessankopissa ja mietti miten kostaa kiusaajille :) Oli se aikamoista toi tosissaan treenaamisen aloittaminen ja monta kertaa teki mieli ympäristön takia lopettaa koko homma. Nyt tuntuu mukavalta, että tuli jatkettua, kun on hiukan edistynyt ja saanut treenaamista paljon hyviä fiiliksiä + hyviä kavereita :kippis1:

:worship:

Eniten tietysti toivoisi, että oma kumppani olisi kannustava tän harrastuksen suhteen. No, ei avokki varsinaisesti punttailuani vastaan ole, mutta suoraan sanottuna tykkäisi enemmän, jos tekisin vaan niitä reidenlänkytyksiä :rolleyes: .

Mulla ihan hyvällä mallilla nää kotoa kannustukset. :) Isä ymmärtää ja tykkää kun oon vahva (en vaan tarpeeks vahva viellä ole) kun voin mökillä auttaa.. sit muistaa mainita sen hc työkavereista jotka vetää kunnon lounaita ja käy työpaikan salilla. Kans mainitsee mun yhestä entisestä luokkakaverista joka on aivan helvetin iso ja on ollut ruotsin vahvimman miehen kisoissa...

Äitin kans käydään aina salilla ja uimassa kun käyn sie vierailemassa. :)

Hei me ollaan punttaajia, ei jumppaajia, mikä vitun lätkän/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, puntti on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Ja sit ihmetellään miks muut ei arvosta. Oh ja hoh. :jahas:

kuitula sanoi:
Ensinnäkin, oletko ihan varma tuosta 99 prosentista?

No todellakin olen.

...vai olisko sittenkin ollu hieman kärjistäen sanottu tuo 99%?

Suuri se osuus kumminkin olisi, jos kysytään "MINKÄLAISEN RUUMIINRAKENTEEN HALUAISIT?" ja annetaan 4 vaihtoehtoa (Jakin tyyliin):

a)läski
b)ruipelo
c)läskiruipelo
d)peruspienirasvaprosentti, lisättynä itselle sopiva määrä lihaa

niin veikkaampa, että tuo d-vaihtoehto saisi enemmän kannatusta kuin muut.

Bonusvaihtoehto:
e) mitä isompi, sitä parempi, ihan sama tuleeko hieman löysää mukana lihan lisäksi, kunhan rauta nousee.

edit: ja tuohon rahkan-rypsäri-kombon ihmettelyyn: kuulostaa monesti erittäin paljon siltä että näiden bodisafkojen syömistä frontataan ihan tarkotuksella "katsokaa olen HC-potari, syön rahkaa ihan raakana ja juon öljyä suoraan pullosta.... aaaarrgghh, mä kasvan!!11!!!1!!" :thumbs:

Tähtityttö sanoi:
Hei me ollaan punttaajia, ei jumppaajia, mikä vitun lätkän/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, puntti on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Totta tääkin. :D

Kokeillaas:

Hei me ollaan maastohiihtäjiä, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä hiihto on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Hei me ollaan maratoonareita, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä pitkän matkan juoksu on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Hei me ollaan triathlonisteja, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä triathlon on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

B.O.S.S. sanoi:
Totta tääkin. :D

Kokeillaas:

Hei me ollaan maastohiihtäjiä, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä hiihto on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Hei me ollaan maratoonareita, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä pitkän matkan juoksu on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

Hei me ollaan triathlonisteja, ei mitään hormoonipunttipellejä, mikä vitun puntinveivaaja/sählyn/fudiksen/minkävaanpelaaja, kyllä triathlon on se_ainoa_oikea ja paras elämäntapa.

:lol2:

Tähtityttö sanoi:

Eiköhän se vähä oo et osa on kateellisia ja osaa ei kiinnosta, mutta mitä tohon tähtitytön kommenttii tulee voisin sanoo et eiköhän se oo jokaisessa harrastuksessa tommoisia, esimerkkinä nyt vaikka liikunnan opettajani joka jatkuvasti vittuilee harrastuksestani, koska ite ei voi ymmärtää punttailua vaan pitää kuntoilusta. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Belmondo sanoi:
Sitten seuraa tällainen laumamoraali, eli kun et halua muiden nousevan millään tavoin yläpuolellesi, kadehdit ja paheksut heitä ja levität ilkeitä juttuja.

Tää sama kuvio liittyy kokolailla vahvasti sellaisiin kivoihin yleismaailmallisiin juttuihin kuin juoruilu, huhut, panettelu ja muu pikkukiva kiusanteko.

eedit: oho, sehän tavallaan olikin sulla jo tossa.

Itse en ymmärrä autourheilua, mutta se onkin sitten ainoa laji mitä en ymmärrä (no okei, curling on toinen.. :hyper: ). Mikä se sellanen liikanmaikkakin on, joka ei ymmärrä punttailua? Vaikka ite en kaikkia lajeja harrasta enkä varmasti oo kokeillutkaan kun yhtä kymmenesosaa kaikista mahollisista, niin annan silti täydet pisteet kaikille jotka tosissaan treenaa, on laji mikä tahansa. Ja eikös se ole niin, että kaikista parasta on monipuolisuus, itsekin punttailun, aerobickin ja luistelun ohessa pelaan välillä sählyä ym. :D Onneksi kukaan ei ole näkemässä (paitsi ne muut yhtä hyvät pelaajat kun minäkin. :rolleyes: ).

Tähtityttö sanoi:
Itse en ymmärrä autourheilua, mutta se onkin sitten ainoa laji mitä en ymmärrä (no okei, curling on toinen.. :hyper: ). Mikä se sellanen liikanmaikkakin on, joka ei ymmärrä punttailua? Vaikka ite en kaikkia lajeja harrasta enkä varmasti oo kokeillutkaan kun yhtä kymmenesosaa kaikista mahollisista, niin annan silti täydet pisteet kaikille jotka tosissaan treenaa, on laji mikä tahansa. Ja eikös se ole niin, että kaikista parasta on monipuolisuus, itsekin punttailun, aerobickin ja luistelun ohessa pelaan välillä sählyä ym. :D Onneksi kukaan ei ole näkemässä (paitsi ne muut yhtä hyvät pelaajat kun minäkin. :rolleyes: ).

Mä ymmärrän kyllä autourheilunkin ja toi curling vois olla ihan hauskaakin... ;)

Mutta toi boldatusta oon samaa mieltä... Mutta silti siihen menee hermot kun tänäänkin pari jotain tulitikunnäköstä KunfuNinjaa käveli varjoninjailutreeniensä jälkeen ohi ku kyykkäsin, siinä kyllä ninjojen ilme kerto kaiken:
"Hmmm... Mitähän varten tuo tuossa hikistelee, eihän mun tarviis ku tökätä pikkurillilllll tota kahdeksannen ja yhdeksännen kylkiluun väliin ni se tippuis???!2!!!1!!1"

ja toinen "Nii ja sit tos kyykkäilyssä sil kkk-kkkasvaa jaloista huuuurjan paksut ja jäykät ja sit se ei voi enää vetää edes mavaa päähä???11!!!1

Edit: siis noin niinku esimerkkinä... :D

;) ;) ;)

ps. Pakkiksen ninjat rulez!
:haart:

Tomppa85 sanoi:
Heh, nämä kovat tavispenkkitulokset naurattavat minua kovasti, lähinnä siksi että ennen tämän harrastuksen aloittamista olin ihan samanlainen pelle. Luulin esim. nostavani 90 kg tuosta noin vain. Todellisuudessa aloittaessani penamaksimi oli 72 kg. :david:

Hahah, mua taas raivostuttaa sanoinkuvaamattomasti kaikkien ei-punttaajien ja muiden satunnaispeelojen penkkitulokset. Aina kun joltain kysyy niin nousee vähintään se 70-80 kiloa, mutta pahinta on kyllä se, kun salille tulee joku ihan alottelija ja ihan OIKEASTI vetää sen 90 kiloa vaikka ei selvästikään koskaan ole reenannut. Arvatkaa vaan pistääkö vituttaan ihmistä, joka on treenannut 3 vuotta ja tosissaankin noin 1½ vuotta ja maksimi ehkä 80 kiloa, aloittaessa vissiin 40. Sen takia en olekaan kertonut kellekään käyväni salilla, jumankauta sitä naurun määrää jos kertoisin penkkimaksimini kaiken tämän treenin jälkeen...

Prkl. Pitää alkaa syömään enemmän. :jahas: :wall:

Habankorppu sanoi:
Hahah, mua taas raivostuttaa sanoinkuvaamattomasti kaikkien ei-punttaajien ja muiden satunnaispeelojen penkkitulokset. Aina kun joltain kysyy niin nousee vähintään se 70-80 kiloa, mutta pahinta on kyllä se, kun salille tulee joku ihan alottelija ja ihan OIKEASTI vetää sen 90 kiloa vaikka ei selvästikään koskaan ole reenannut. Arvatkaa vaan pistääkö vituttaan ihmistä, joka on treenannut 3 vuotta ja tosissaankin noin 1½ vuotta ja maksimi ehkä 80 kiloa, aloittaessa vissiin 40. Sen takia en olekaan kertonut kellekään käyväni salilla, jumankauta sitä naurun määrää jos kertoisin penkkimaksimini kaiken tämän treenin jälkeen...

Miksi helvetissä häpeäisit? Ei se penkkimaksimi kerro punttaajasta mitään. Kyllä se, että on koko kroppa suhteessa hyvännäkönen kertoo enemmän kuin että rinnat on vaan isot ja penkkaa 200 kg. Lätkäpelaajista jokainen, jonka olen nähnyt, omistaa isot rinnat ja pienet kädet ja jalat :david: . Tässä taas sitä esimerkkiä.... ja kärjistämistä :D

Jonkin verran kateellisuutta havaittavissa täälläkin, vaikka ne tulokset on hikisesti normaalitason yläpuolella :)
Erään mua vähän isomman lätkää harrastavan kaverin kanssa puhuttiin tuos viime viikolla ja huomas, että jannu selvästi antoi/aa arvostusta toisen 100%:lle treenaamiselle. - "kyllähän sä 'sillä&sillä' painolla teit helposti kympin" Harva tässä koulussa/kaupungissa treenaaa edes oikeasti, muutamia löytyy.

B.O.S.S. sanoi:
Suuri se osuus kumminkin olisi, jos kysytään "MINKÄLAISEN RUUMIINRAKENTEEN HALUAISIT?" ja annetaan 4 vaihtoehtoa (Jakin tyyliin):

a)läski
b)ruipelo
c)läskiruipelo
d)peruspienirasvaprosentti, lisättynä itselle sopiva määrä lihaa

niin veikkaampa, että tuo d-vaihtoehto saisi enemmän kannatusta kuin muut.

Bonusvaihtoehto:
e) mitä isompi, sitä parempi, ihan sama tuleeko hieman löysää mukana lihan lisäksi, kunhan rauta nousee.
Veikkaanpa, että suurin osa ottaisi Lamborghinin, jos vaihtoehdot olisivat
a) kuolema
b) kivi
c) kanootti
d) lamborghini

Veikkaan myös, että jos vaihtoehdot olisivat
a) laiha
b) lihava
c) normaali
d) lihaksikas

tuo lihaksikas vaihtoehto ei enää saisikaan suhteessa suurinta kannatusta? :love: Kärjistäminen on kivaa, mutta sä annoit tossa kuitenki kolme erittäin negatiivista vaihtoehtoa ja yhden positiivisten + "oman mielen mukaan" :D

Kyllä mä silti luulen että suurin osa äijistä haluaa olla lihaksikkaita. Ei nyt missään kilpabodarin lihoissa mutta sellainen itselle sopiva määrä.

Habankorppu sanoi:

Syö enemmän niitä roteiinihormooneita niin lähtee pena nousuun. :D

En ole yhteenkään sellaiseen tyyppiin törmännyt joka ensiyrittämällä olisi penkannut 90 kiloa. Veikkaan että tuntemieni ei-salilla-käyvien tyyppien ka on lähempänä 50 kiloa kuin 90. Toki jos on urheillut koko ikänsä voi penkatakin jopa sen markan verran, vaikkei varsinaista punttitreeniä alla olisi lainkaan.

Sitä vastoin mavessa eritoten näyttää joka toinen vetävän 150 kiloa parin viikon harjoittelun jälkeen. Siis tyyppi jonka pena on 70 kg vetää maasta sarjaa 140 kilolla. Mikä siinä on? Tämä on helvetinmoinen mysteeri minulle.

Mä muuten vedän maasta varmaan vähemmän kuin 50% ihmiskunnasta. Eli "salilla on käyty." :david:

Tomppa85 sanoi:
Sitä vastoin mavessa eritoten näyttää joka toinen vetävän 150 kiloa parin viikon harjoittelun jälkeen. Siis tyyppi jonka pena on 70 kg vetää maasta sarjaa 140 kilolla. Mikä siinä on? Tämä on helvetinmoinen mysteeri minulle.

Mave on helpompi liike tehdä jolteensakin fiksusti kuin penkki, itellä ainakin oli penkissä tekniikka ihan hakusessa aluksi, en tiennyt mistään lapojen yhteenvetämisestä tms., kun taas mavessa tekniikaksi riittää "pidä alaselkä suorana" "aijaa ok" ja voi nousta se 150 kg helpohkosti.

Lisäksi suomalaisilla on kai keskimäärin suht pitkät raajat jotka suosivat enemmänkin vetämistä kuin penkkaamista, alkuasento on edukkaampi ja nostomatka jää lyhyemmäksi.

Vieläpä sekin vaikuttanee että käytännössä kaikista urheilulajeista on hyötyä maveen kun siinä käytetään lähinnä lonkanojentajalihaksistoa, sen sijaan penkkiä vastaavia liikkeitä ei juuri missään muussa lajissa tehdä.

Ite muuten kun ekan kerran kokeilin ykköstä ko. lajeissa niin penkistä nousi 60 ja maasta 150.

Back
Ylös Bottom