punttaamisen arvostus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tomppa85 sanoi:
Sitä vastoin mavessa eritoten näyttää joka toinen vetävän 150 kiloa parin viikon harjoittelun jälkeen. Siis tyyppi jonka pena on 70 kg vetää maasta sarjaa 140 kilolla. Mikä siinä on? Tämä on helvetinmoinen mysteeri minulle.

Itselläni johtui niinkin uskomattomasta asiasta kuin työnteosta. Olin tuolla 15v. pojasta alkaen maansiirtohommissa(lukion ja yliopiston ohella, sekä kolme vuotta ihan "täysipäiväsesti"), alussa "monttumiehenä" sitten ajelin koneita ja auttelin satunnaisesti montussa. Painavimmat viettoviemäriputket painoivat 87kg kappale mitä asennettiin monttuun ja monesti hyppäsin koneestakin auttamaan sen "nostossa" paikalleen. Siinä tuli pakosta pattia siihen maastavetoon, kun nosti putkea vaateriin, jossa oli jo kuutio hiekkaa päällä valmiiksi. Siksi itsekin vedin ekalla kerralla suhteellisen paljon maasta, muihin aloittelijoihin verrattuna :)

Jos kysyy tavikselta "minkä näköinen on bodari", suurin osa antaa kuvauksen joka vastaa kilpabodaria lavakunnossa, joka monille tuottaa :urjo: efektin (suonet, säikeet jne). Jos sanoo että harrastaa bodausta, monille varmaankin tulee heti tämä colemanni mieleen, vaikka harvoin se onkaan treenaajan tavoitteena (ei ainkaan mun).
Veikkaan myös että esim fitness tai bodyfitness kilpailijan off-season kunto on ulkonäöllisesti aika lähellä taviksen mies- tai naisihannetta.

Rin Tin Tin sanoi:
Mave on helpompi liike tehdä jolteensakin fiksusti kuin penkki, itellä ainakin oli penkissä tekniikka ihan hakusessa aluksi, en tiennyt mistään lapojen yhteenvetämisestä tms., kun taas mavessa tekniikaksi riittää "pidä alaselkä suorana" "aijaa ok" ja voi nousta se 150 kg helpohkosti.

Lisäksi suomalaisilla on kai keskimäärin suht pitkät raajat jotka suosivat enemmänkin vetämistä kuin penkkaamista, alkuasento on edukkaampi ja nostomatka jää lyhyemmäksi.

Vieläpä sekin vaikuttanee että käytännössä kaikista urheilulajeista on hyötyä maveen kun siinä käytetään lähinnä lonkanojentajalihaksistoa, sen sijaan penkkiä vastaavia liikkeitä ei juuri missään muussa lajissa tehdä.

Ite muuten kun ekan kerran kokeilin ykköstä ko. lajeissa niin penkistä nousi 60 ja maasta 150.

Heheh, hyvä suhde sulla. Mä en tiedä mitkä ihmeen geenit mulle on annettu, mutta mave ei oikein luonnistu lainkaan. Olen käynyt salilla vajaa 10 kk ja viime viikolla tein sjmv:tä 5x110 kg (hieman polvien alapuolelle) ja eilen pökkäsin penkissä 5x105 kg. Kyykyssä tuli 5x115 kg kevyesti. Alataljassa 5x115 kg ja ylätaljassa 5x105 kg.

Järjestään sällit joilla muut tulokset ovat minun tasolla tuntuvat vetävän 200 kiloa.

Onneksi kukaan tavis ei kysy minulta mave tulosta, vaan penkkiä. Sehän tässä huvittavaa onkin, kun pidän mavea vahvan sällin merkkinä, enkä suinkaan penaa. ;)

Back
Ylös Bottom