punnerrusongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Corto
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
elikkäs ongelmani on se että punnerrusliikkeissä oikea etuolkapää kipeytyy, eikä kestä rasitusta.
Penkki,dippi ym. Ei pysty..
onko neuvoja miten toimia ko.tilanteessa
pystyykö esim,tissejä treenaamaan rasittamatta olkapään etuosaa:jahas:
vai onko vaan mentävä olkapään ehdoila ja vähennettävä pirusti painoja?

tack i förhand!

elikkäs ongelmani on se että punnerrusliikkeissä oikea etuolkapää kipeytyy, eikä kestä rasitusta.
Penkki,dippi ym. Ei pysty..
onko neuvoja miten toimia ko.tilanteessa
pystyykö esim,tissejä treenaamaan rasittamatta olkapään etuosaa:jahas:
vai onko vaan mentävä olkapään ehdoila ja vähennettävä pirusti painoja?

tack i förhand!

Teeppä sillein muutama viikko et jätät dipin kokonaan pois treenistä ja mahdollisesti myös penkkipunnerrus kannattaa koittaa tehdä loivassa vinopenkissä tasapenkin sijasta. Dipissä se kulma ei ole mikään kovinkaan olkapää ystävällinen ainakaan mulle. Omalla kohdalla oli kanssa olkapäässä kipuilua, mutta dippipunnerruksen pois jättö vei kivut sekä säryn pois parissa viikossa.

Heti ku aloin tekemään dippiä olkapäihin tuli pisto mutta kun lopetin se myös loppui heti. Eli suosittelen vaihtamaan dipin tilalla jonkun muun liikkeen

Mä en kanssa pysty tehdä dippiä millään. Missään muussa liikkeessä ei ilmene tätä kipua mutta vaihda dippi pois.

Oma olkapäävamma oireili pahimmillaan niin, että hauiskääntö tangolla seisten piti jättää pois. Korvasin sen kapealla vastaote leuanvedoilla. Myös dipit jäi pois. Scotissa tein myös haukkareita.

Sitten yks päivä ei pystynyt enää edes roikkumaan leuanvetotangossa.

Taukoa.

Nyt tasapenkki pois. Tilalla alaviistopenkki. Tänään lattiapenkki pois (olkapää oireili) ja tilalle loiva vinopenkki kapealla otteella. Dippiä teen, mutten 90 kulmaan.

kannattaa etsiä tietoa, esim. tasapenkin vaaroista olkapäille. Itse lasken tangon vain sille tasolle, että kyynervarret on pystysuorassa kattoa kohti ja olkavarret suorassa sivuille (got it?), eli ei liian alas. Rintakehään vahän kaarta.

Mulla tanko roikkuu ketjuista, joten se ei voi mennä vahingossakaan liian alas.

Press/flyes -liike kuuluu myös valikoimiin.

Itselläni oli vastaavan laisia ongelmia pitkään...Tietysti vielä venytin lääkäriin menoa,mikä on virhe!!!Eli kannattaa heti tutkituttaa se olkapää,siten kuntoutus ja kehitys on nopeampaa.Varmaankin kiertäjäkalvosin vaivaa,mutta tutkituta se kipeä olkapää ja näin saat luultavasti sen nopeammin kuntoon.Treenitauko on parasta ensiapua,ei kanneta kipeällä olkapäällä treenata...

Suositut

Back
Ylös Bottom