Pullover: Leveän selän salaisuus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täytyy vaan jatkaa harjottelua, ei meinaan mene sitten millään selälle toi mulla. Ojentajat kyllä huutaa hoosiannaa yritän mä kikkailla ihan mitä vaan, mut selkä ei sano mitään. Ei sen puoleen kulmasoudulla ja maastavedolla sain selän niin jumiin että on ihan vaikee kävelläkkin, että ei tässä välttämättä tota enää tarvita :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
äkkiä luulisi että pulloveri venytyksen ohella lisäis paksuutta kuten "se hemmetin pitkittäiskulmasoutu" jonka nimen nyt kadotin.

entäs onko leuanvedossa eroa tekeekö paksuutta vai leveyttä selkään. myötäote leveyttä ?ja nyrkit suhte lähellä toisiaan vastakkain paksuutta (eli ote ois tavallaan kuten tuossa "pitkittäiskulmasoudussa"?

Testasin kerran tuota pulloveria taljassa, en ylätaljassa. Joten olin polvillaan lattioille. Kyllähän se vähän tuntu selässä. Sai laittaa yhdistelmä raudat ja jotain +100kg painoa että olis joku raskas kymppi. Silti sen jälkeen tuntu ettei tunnu selässä ojentajissa, ei missään :D. Pitää seuraavan kerran kokeilla seisailtaan jos sais paremman tuntuman.

Tuohon selän Paksuuteen. Itellä huomasin lapojen väliin ilmestyvän lihaa heti kun rupesin tekemään enemmän alataljassa kulmasoutua ja epäkkäitä olankohautuksilla. Sekä tietysti maastavetoa, paitsi sitä tulee tehtyä harvemmin. Ainakin heti kun epäkkäät tuntu lähtevän hiemankin kasvuun niin antaa paksumman vaikutelman yläselästä. Kun puolivuotta sitten oli hirvee tikkuniska.

Zone-sarja -42%
menee testiin tänään.... jos ottais taljat vähä paremmi selkään.

En pystyny tekee tätä niin ettei ois yhtään ottanu ojentajiin, mut sain kyl selästä kaikki mehut pois tajoissa tän jälkeen. Vähä oli "konekki" huono mis tein ku ei oo salilla mitään tähän täydellisesti sopivaa... tulee kyl jatkossaki varmaa alotettuu tällä selkä treenit.

Ylätaljassa polviltaan on mielestäni paras tapa...narulla tietysti...kikka on mielestäni se, ettei ole urpo ja pidä käsivarsia lukossa vaan silleen "semisuorana", ala-asennossa jopa selvästi koukussa, jolloin ojentajien rasitus jää käytännössä kokonaan pois...Myös kun venyttää ylhäällä kunnolla niin tuntuma paraneen huomattavasti...

Eikö kukaan tee pulloveria kulmatangolla? Itse on tullut söhlättyä sillain kädet melkein 90 asteen kulmassa, n. olkapäiden levyinen ote kulmatangosta, penkillä. Sitten vaan lasketaan se tanko pään taakse niin alas että tuntuu venytys, ja sieltä ylös (ei varmaan mikään uus tieto :D ).

En pystyny tekee tätä niin ettei ois yhtään ottanu ojentajiin, mut sain kyl selästä kaikki mehut pois tajoissa tän jälkeen. Vähä oli "konekki" huono mis tein ku ei oo salilla mitään tähän täydellisesti sopivaa... tulee kyl jatkossaki varmaa alotettuu tällä selkä treenit.

narunkaako teit taljassa vai miten ? ite myös testaan tänään tuota jos saisi parempaa tuntumaa selkätreeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Narulla. Älä laske käsi ylhäällä ihan suoraksi, sillai et säilyy jännitys lihaksissa. Pirun hyvä liike. Käytän aina ekana ja vikana liikkeenä selkä treenissä.

kyllä mulla tuo autto. Ojentajiin se otti myös mutta pitää hioa tekniikkaa vielä. Tuli oikeen kunnolla hiki tällä kertaa selkätreenissä :D

Tosiaankin hyvä liike selän alku ja loppu jumppaamisee. Itse olen tehnyt seisaaltaan, kuin myös polviltaan. Tällä liikkeellä verentuloa lihoihin ei voi estää..;)

Miten kannattaa tehdä käsipainoilla tai tangolla jos edes kannattaa/pystyy tehdä? Koitin selailla tuosta tekstejä mutta ei osunut minun silmään ainakaan kauhean selviä ohjeita.

Cross bench dumbbell pullover tuntuu hyvältä, siinä kyllä venyy ihan huolella kun pitää kyynärpäät koukussa eikä avaa niitä sivuille. Kannattaa valita se paino sillä tavalla, että sen pystyy ottamaan sieltä lattialta pään yli ilman et tarvii nostaa lantiota ylös. Tämä on vaikeaa sillä paino on ehkä 3 kertaa pienempi mitä pystyisi ottamaan ihan vähän vajaammalla liikeradalla, mutta kyseessä ei olis enää sama liike..

Tuntuu et selkä reeni ei pure sit millään, muut lihakset kasvaa hyvällä mallilla mut selkään ei tapahdu mitään.
Tekniikat olen omasta mielestä rauhassa opetellu hyväksi, mut reenates ei tunnu edes pahalta, mut sit jos laittaa lisää painoo ni väsyy samantien ja menee nyhväämiseks enemmänkin.
Toi pullover kuulostais hyvältä reeniltä mulle, mut ei ole taljaa käytössä ja jotenki tuntuu et käsipainolla en saa sitä pulloveria oikein tehtyä.
Joten kaipaisin kyllä hyviä vinkkejä/ videoo miten helpoin tehdä.
Muutaman kerran tehny penkillä maaten käsipainolla, mut tuntu liike ottavan takaolkapäähän eniten vaikka koitin pitää olkapäät paikalla.

^Melkeempä samaa ongelmaa täällä.

Mutta mikäs mättää kun itellä tämä pullover ei tunnu oikeestaan muualla kuin ojentajissa, teen sen sitten taljassa narulla tai penkillä maaten käsipainoilla? Taljassa saan pientä poltetta latseihin mutta ei kyllä muita selkäliikkeitä "auta" menemään sen paremmin oikeeseen osotteeseen. Viime ajat selkäreenit vituttanu niin suunnattomasti kun en vaan sitten millään saa kunnon tuntumaa latseihin, remmejä on kokeiltu ja tekniikkaa koitettu hioa mutta ei...

Voipi olla että on teille itsestäänselvyys mutta meillä alkoi luistamaan selkätreeni paremmin kun kokeiltiin vuorollaan sarjat niin että kaveri piti kättä lapojen välissä että tuleeko sieltä se rutistus viimeisilläkin toistoilla. Useilla oli liian isot painot.

Voipi olla että on teille itsestäänselvyys mutta meillä alkoi luistamaan selkätreeni paremmin kun kokeiltiin vuorollaan sarjat niin että kaveri piti kättä lapojen välissä että tuleeko sieltä se rutistus viimeisilläkin toistoilla. Useilla oli liian isot painot.

Itselläni vaihtelee painot 15-80kg. Jos ekana liikkeenä: pienet painott ja vikana liikkeenä taas isot.

Back
Ylös Bottom