Pullover: Leveän selän salaisuus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Leveän selän salaisuus in my ass hole :hyvä: Tänänä oli selkäpäivä ja päätin sitten Nyysiksen tyyliin kokeilla tätä
pullover liikettä heti alkuun. Jos joku väittää että tämä ottaa selkään niin salli minun nauraa :D
Täyspainotteinen ojentaja liikehän tämä on! Itse sain niin kovan poltteen ojentajiin ,että joutui jättää ennen aikojaa sarjan kesken. Ajattelin tätä liikettä nyt sitten ojentaja päivinä tehdä. Suosittelen muille kanssa, ojentajat isoksi tällä liikkeellä! :rock:
Osta aapiskukko ja lopeta tuo trollaus.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No onhan se noin kun Tikru sanoi, että jos liikkeen tekee väärin, se muuttuu jopa toiseksi liikkeeksi ja ottaa tietysti väärään paikkaan. Itse kun teen tuon pulloverin köydellä, niin siinä pitää olla tarkkana että selkä tekee työn ja kädet on vaan "telineet" jolla pidetään köydestä kiinni. Ottaahan tuo väkisinkin ojentajaan kun siinä väkisinkin joutuu kättäkin jännittään. Mutta ei tuo nyt mikään ojentajapunnerrus ole jos sen tekee edes sinneppäin niin kuin se on tarkoitus tehdä. Pitäs ottaa tuosta omasta versiosta video joskus, hyvin itse siis saan sen selälle menemään.

Eikä tuo siis mikään pääliike ole ainakaan tuolleen taljalla ja köydellä tehtynä vaan hyvä liike ottaa alkulämmöt tai vaikka viimeistelyliikkeenä tai jopa molempina.

Itsekin joko aloitan tai lopetan tällä, aivan helvetin hyvä liike! Tärkeänä oon itsekkin nähny mitä Timbaki tuossa korosti, että selkä tekee työn ei kädet - vaatii aika roimasti opettelua ja liian isoilla painoilla ei tästä tule mitään.

Itse tein pitkään köydellä, mutta mulla meni kans enemmän ojentajille se ja pidinkin koko liikettä ihan paskana.
Kerran sitten kokeilin köyden sijasta suoraa tankoa niin huhhuh minkä poltteen sai aikaseksi. Aivan kuningas liike!

Itse tein pitkään köydellä, mutta mulla meni kans enemmän ojentajille se ja pidinkin koko liikettä ihan paskana.
Kerran sitten kokeilin köyden sijasta suoraa tankoa niin huhhuh minkä poltteen sai aikaseksi. Aivan kuningas liike!

Täytyy tänään testata. Muutenkin ongelmana, että selkäliikkeet menee turhan usein liiaksi käsille - varsinkin taljoissa.

menee kokeiluun!

Terve

Uusi mätisäkki ilmottautuu! Foorumin eka postaus, jonka laitan tähän threadiin, koska niiden muutamien kertojen perusteella, mitä nyt olen salilla käynyt, olen todennut jotta selkä on vaikea tapaus (ainakin vielä toistaiseksi). Aivan varmasti liitän tämän pulloverin selkäreeniihin. Jo pelkkä kuvissa oleva asento kertoo sen, että selkä liekehtii pienen sarjan jälkeen :P

Kiitokset uuresta ideasta ja hyvin selkeistä kuvista. Eiköhän se lähe tästä rullaamaan kivasti ku vaa tottuu tekemään. Nyt on meinaan paikat melko kivasti kipeät ekojen kertojen johdosta (tietää tehneensä ja onnistuneensa).

Nyt loppuu paskan mättäminen naamahan ja alkaa terveempi elämä! Onneksi ei tarvi ruveta laihuttelemaan. 165cm/65kg lienee ihan perus lähtökohta alottaa reenaaminen. 2-jakoisella vetelen menemään. Teen paljon toistoja pienemmillä painoilla näin aluksi. Myöhemmin ajattelin lyhentää sarjoja ja lisätä painoja. Lieneekö aivan hyvä idea?

Kuukauden välein napsin kuvia ja katon miten reenaaminen vaikuttaa.

Reenaamisen iloa (...ja tuskaa) vaan kaikille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen mieltänyt tämän liikkeen aina pull down:ksi ja sitten pulloverin liikkeeksi jossa tehdään ikään kuin pään takaa. Itse teen tätä samaan tyyliin kuin kuvissa ja silloin menee latseille mutta sitten teen rinta treenin päätteeksi pullover laitetta joka menee todella hyvin rinnalle. Liikkeet tuntuvat täysin erillaisilta...

En sitten tiedä miten näitä pitäisi tulkita mutta tässä pull down köydellä
http://www.youtube.com/watch?v=7neTy_9zbjg (nimikin oli rope pull down)

Sitten pullover kässärillä, joka menee mulla ainakin hyvin rinnalle, ei niinkään latsiin
http://www.youtube.com/watch?v=6_3TJ_x-kzg

Itse olen mieltänyt tämän liikkeen aina pull down:ksi ja sitten pulloverin liikkeeksi jossa tehdään ikään kuin pään takaa. Itse teen tätä samaan tyyliin kuin kuvissa ja silloin menee latseille mutta sitten teen rinta treenin päätteeksi pullover laitetta joka menee todella hyvin rinnalle. Liikkeet tuntuvat täysin erillaisilta...

En sitten tiedä miten näitä pitäisi tulkita mutta tässä pull down köydellä
http://www.youtube.com/watch?v=7neTy_9zbjg (nimikin oli rope pull down)

Sitten pullover kässärillä, joka menee mulla ainakin hyvin rinnalle, ei niinkään latsiin
http://www.youtube.com/watch?v=6_3TJ_x-kzg

Joo, tuo nimi vähän hämää toisaalta. Olen käyttänyt tuossa videolla olevasta köydellä tehdystä suoritteesta nimitystä pullover vaikkei se nyt se taida virallisesti ollakaan. No aivan sama kunhan selkään toimii. Tehnyt itse tuota nyt selkätreenii päätteeksi superina ristitaljassa tehtävän "rutistuksen" kanssa, eli Gymlogista bongattu se liike jossa ristitaljassa rutistetaan lapoja yhteen. Törkeen hyvä liike juurikin tuolleen loppuun tehtynä ja tuon "pulloverin" kanssa oikeinkin toimiva yhdistelmä.

Ite saan tuossa talja pullowerissa parhaan venytksen latseille, kun meen metrin päähän taljasta polvilleni ja annan taljan vetää latsit kireeksi joka toiston alussa.

En pahemmin tätä liikettä ole tehnyt, mutta kerran erehdyin tekemään selkätreenin loppuun 2x20 ja voin rehellisesti sanoa, että latsit oli seuraavat 5 päivää niin juntturassa kuin olla voi :D Tais olla aika shokki lihaksille ja vois taas vaihteeks kokeilla, kun tuntuu menevän juuri sinne minne kuuluukin. Köydellä taljassa siis tein.

Minullakin ollut ongelma, että ojentajat hapottuu, mutta ei juurikaan selkä. Tosin olen tehnyt vasta 2 kertaa (suoralla tangolla), joten tekniikassa on varmasti vielä reilusti hiomista.

Jos ongelmana on ojentajien hapotus kyseisessä liikeessä, niin ottakaa mutkatanko siihen taljaan kiinni ja ottakaa apinaotteella tangosta kiinni sen mutkatangon ihan päistä. Tai pikemminkin silleen, että tanko painaa ihan kämmenen alaosaan vasten eli siihen peukalon varren paksuimpaan kohtaan noin sentin verran ranteesta. Alussa saattaa vähän tuntua oudolta että pysyykö se tanko siinä kun et purista sitä mitenkään mutta siihen kyllä tottuu. Ja jos ei totu, niin remmit voi ottaa käyttöön ja ei varmasti lipeä ote eikä hapotu ojentajat jos vastus on itselle sopiva.

Zone-sarja -42%
Itellä ainaki takaolkäpäät ottaa eniten hittiä tässä. Kellään muulla samaa ongelmaa? Sattusko joku tietämään mitä teen väärin?

Itellä ainaki takaolkäpäät ottaa eniten hittiä tässä. Kellään muulla samaa ongelmaa? Sattusko joku tietämään mitä teen väärin?

Veikkaisin ettet lopussa rutista viimestä silausta selällä vaan enemmänki olkapäitä taakse kääntämällä jollon käy takaolkapäihi. Koitappa kohdistaa rutistus tuonne lapaluiden alaosien väliin, pyydä vaikka kaveria pitämään paria sormea siellä lihasten päällä ni tunnet paremmin kun osuu kohdalleen...

Back
Ylös Bottom