Pukeutumistyyleistä

xale sanoi:
Toimistopoika: Koko kansan kirous= H&M :thumbs: Varsinkin kun se tuli nyt tovi sitten tänne ouluun niin jokainen nainen joka vastaan tulee on kuin suoraan H&M:n kataloogista. Sen puljun kuteet on muuten suunniteltu tosi mikkihiireille. Itse kerran avokkini kanssa kävin vaateostoksilla, ja aattelin poiketa H&M:llä. En yksinkertaisesti löytänyt mitään sopivaa! Yhden löysähkön ihmeellisen paidan löysin joka sopi. En ole mikään monsteri, mut ei kannate sinne mennä jos on vähänkään saanu massaa. Vaatteet on suunniteltu perseettömille surffitukkapoitsuille :D
Jaa-a? Toi liikehän on aarreaitta Oulussa. Nyt tosin näyttää miesten puoli olevan supistettu rankasti. Ei sitä nyt aina löydykkään mitään, vaikka kiertää kaupungin kaikki liikkeet. Tuolla sentäs on hintataso kohdallaan, jos jotain löytää.

H&M:hän tekee tavallista kapeampia malleja, mutta noista saa hyvännäköisiä kokonaisuuksia jos on silmää. Toki puvuntakin yms on helposti aika oudoilla leikkauksilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämän päivän Forum24:ssa on pukusuunnittelija Pirjo Valisen kommentteja Oulun kesäkatumuodista. Iloa tähän pilviseen päivään saa mm. siitä, että julkaistuihin kuviin on päässyt otos, jossa poseeraa Hanna Lindén-Salo.

En ala eritteleen mitään yksityiskohtia tuosta kuvasta, mutta hyvältä näyttää. :thumbs: Tottakai tuolla kropalla on myös vaikutusta :kuola:

toimistopoika sanoi:
Ja joku aikasemmin sanoi suomalaisten naisten pukeutumisesta kommenttia ja oon täysin samaa mieltä. Suomalaiset naiset ei pukeudu kovin naisellisesti tai aina edes välttämättä siististi. Olen miettinyt että mikä sen tekee.. Tuntuu että suomalaiset naiset kokee naisena olemisen ja käyttäytymisen jotenkin pahana tai ei halua olla naisia ;D. Kaiken pitäisi olla tasasta harmaata massaa.. Onko se sitten tasa-arvon saavuttamista. Mielestäni ei. Tietysti se voi olla kulttuurin erokin. Mä pidän naisesta joka pukeutuu ja käyttäytyy kuin nainen ja on ylpeä siitä.. ja tää on siis vaan mun mielipide ja en halua dissata ketään naista kerroin vain mielipiteeni ja makuni. :DD

Yritin hillitä itseni mutta ei voi mitään, sisäinen feministi nosti taas päätään.

1. Määrittele naisellinen pukeutuminen.
2. Määrittele naisellinen käytös.
3. Miksi pitäisi olla ylpeä biologisesta tosiasiasta? Oletko sinä ylpeä, koska olet mies? Anteeksi poika. Jos olet, kannattaisiko yrittää hankkia jotain muuta, mistä olla ylpeä? Jotain, mitä olet itse saavuttanut?

Aleski sanoi:
Tämän päivän Forum24:ssa on pukusuunnittelija Pirjo Valisen kommentteja Oulun kesäkatumuodista. Iloa tähän pilviseen päivään saa mm. siitä, että julkaistuihin kuviin on päässyt otos, jossa poseeraa Hanna Lindén-Salo.

En ala eritteleen mitään yksityiskohtia tuosta kuvasta, mutta hyvältä näyttää. :thumbs: Tottakai tuolla kropalla on myös vaikutusta :kuola:
Pisti kyl silmään :haart: Kiva vartalo kyl oli :kuola:

Tykkään aika rennoista vaatteista lökäreistä yhet pellavahousutkin löytyy. H&M:stä löytyy aika usein kuteita päälle, sammarit on kivoja, neulepuserot on kans tyylikkäitä ja myös hupparit on arkikamaa.

Pukeutumistyyli

reinhardt sanoi:
Yritin hillitä itseni mutta ei voi mitään, sisäinen feministi nosti taas päätään.

1. Määrittele naisellinen pukeutuminen.
2. Määrittele naisellinen käytös.
3. Miksi pitäisi olla ylpeä biologisesta tosiasiasta? Oletko sinä ylpeä, koska olet mies? Anteeksi poika. Jos olet, kannattaisiko yrittää hankkia jotain muuta, mistä olla ylpeä? Jotain, mitä olet itse saavuttanut?

No rauhotu:)) Miksi ei voisi olla tätä mieltä mitä niin moni on? Tuliko sulle yllätyksenä se, että suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua..? Mä tiiän sen ja tiiän myös senkin, että suurin osa miehistäkään ei osaa, kannattaako tuollaisesta asiasta ottaa itseensä? Oletko muuten käynnyt suomen rajojen ulkopuolella (muualla kuin virossa) katselemassa miten esim. euroopassa miehet ja naiset pukeutuvat? kantsii käydä ni saattaa tajuta itestään lisää.

lainaus: Itse pukeudun lähinnä kai sporttisesti, farkut tms. housut (usein reisitaskuilla), kesällä joku toppi (tai hihaton paita, ei mitään narutoppeja paitsi baariin) tai t-paita, talvella neule, villapaita, (miesten) flanellipaita tai fleece, joskus harvoin joku löysä paitapusero. Perusvärejä ja yksivärisiä vaatekappaleita, jalassa vaelluskengät (erikoistilanteissa sitten mahdottomat kävellä mutta ah niin upeat kävelykengät) tai vastaavat. Hiukset tiukasti kiinni eikä meikkiä.

Ei pahalla mut ton kun luki niin ei voi olla yleistämättä ;)

Vargas sanoi:
Ei pahalla mut ton kun luki niin ei voi olla yleistämättä ;)

Kokemukseni mukaan sulaudun ihan hyvin joukkoon esim. Lontoossa ja Manhattanilla.

Virolaisten naisten tyylikkäästä pukeutumisesta voidaan olla montaa eri mieltä...tosin olen tuntenut vain yhden virolaisen daamin, mutta käsittääkseni ne pikkupikkuminarit, joiden alta näkyy istuessa pikkuhousut, ja kireät tekokuitupaidat (joihin erottamattomasti liittyy hienhaju), ovat eestittärillä varsin tavallisia.

Sitäpaitsi minusta on tärkeintä näyttää hyvältä alasti. ;)

reinhardt sanoi:
Totta helvetissä miehisyydestään saa ja pitääkin olla ylpeä. Näinä aikoina kun metroseksuaaleja ja muita silkkikulleja piisaa ihan riesaksi asti.

Kyllä ns. fruittarityyli imee. Jokaisella ylöskäärityt farkut, valkoiset lenkkarit, joku räikeä pikee tai "cool" kasaripaita ja eri väriä oleva räikeä kangasvyö. Hiukset toki surffityylisesti tai vaihtoehtoisesti trendikäs takatukka. Vielä kun liikkuvat sellaisissa kymmenen hengen "cooleissa" porukoissa niin meinaa päästä nauru :I

Itse pidän siistejä tummia farkkuja (joissa kuitenkin jotain erikoista, esim. diesel tai japan rags), ruskeita nahkakenkiä, ruskeaa vyötä ja esim. mustaa tai valkoista pikeetä tai puuvillaista istuvaa paitaa. Tukkaan vähän vahaa ja menoksi. Mielestäni tuollainen siisti muttei tylsä tyyli on paras. Katsokaa vaikka Alias- tai Las Vegas-sarjojen ihmisten pukeutumista niin näette. Ei niillä ole mitään rannenauhoja, lippalakkeja, speedcatteja, hihattomia, puuhelmiä tai muita :peace:

rocky6 sanoi:
Ei niillä ole mitään rannenauhoja, lippalakkeja, speedcatteja, hihattomia, puuhelmiä tai muita :peace:

Kaikki edellä luettelemasi :urjo:

Ei vaan kerta kaikkiaan sovi yli 20-vuotiaille..

EDIT: lippis ja hihaton menettelevät JOISSAIN yhteyksissä.

reinhardt sanoi:
Virolaisten naisten tyylikkäästä pukeutumisesta voidaan olla montaa eri mieltä...tosin olen tuntenut vain yhden virolaisen daamin, mutta käsittääkseni ne pikkupikkuminarit, joiden alta näkyy istuessa pikkuhousut, ja kireät tekokuitupaidat (joihin erottamattomasti liittyy hienhaju), ovat eestittärillä varsin tavallisia.

Sitäpaitsi minusta on tärkeintä näyttää hyvältä alasti. ;)

Virolaisilta naisilta puuttuu kahvaosat sivusta joten ne näyttävät paremmilta jätesäkeissäkin kuin suomalaiset patomursut kisakireissä napapaidoissaan. Suomityttöjen ottaessa vaatteet pois valahtaa pullarenkaat aina vain alemmas. Selluloidia pitää sitten kesken aktin pitää käsillä kasassa ettei massa valu sängyn taakse. Toinen tapa on laittaa tyttö kulmaa vasten ennen työstämistä.

Nykyään suomalaiset "naiset" tahtoo näyttää pikkuteinitytöiltä viel kolmikymppisenäkin :lol2: väkisin revitään ne lannefarkut jalkaan, ja yritetään sit näyttää niin hyvin säilyneeltä :D sit viel kyytipojaksi kaiken maan teinirihkamat ranteisiin ja tukka peppileteille :D äiti ja tytär ostaa vaatteet samalta hyllyltä. EN toki väitä, että pakkiksen oh niin ihanat, tyylikkäät ja sporttiset punttimimmit pukeutuisivat edellämainittuun tapaan, mutta on se vaan niin hassun näköistä :D

Täälläkun tota H & M niin dissataan niin mites porukalla on varaa ostella noita kunnon merkkejä? :woot: Itellä kun tuo budjetti riittää ikävä kyllä tohon hm ja j&j linjaan. Jotkut dieselin parin huntin farkut ovat haave vain. Ja älkää sanoko et se on priorisointi kysymys, viinaan ei pahemmin uppoa mutta ruokaan sitäkin enemmän prkl. Paska laji tämä. :)

GoA sanoi:
Täälläkun tota H & M niin dissataan niin mites porukalla on varaa ostella noita kunnon merkkejä? :woot: Itellä kun tuo budjetti riittää ikävä kyllä tohon hm ja j&j linjaan. Jotkut dieselin parin huntin farkut ovat haave vain. Ja älkää sanoko et se on priorisointi kysymys, viinaan ei pahemmin uppoa mutta ruokaan sitäkin enemmän prkl. Paska laji tämä. :)
Kantsii yrittää kiertää mahdollisimman paljon pienempiä putiikkeja ja ostaa sitten alesta ja erilaisista ystävämyynneistä. Hesaria kannattaa seurata, siellä on usein ilmoituksia erilaisista erikoismyynneistä. Välillä tulee tehtyä tosi hyviä löytöjä, keväällä ostin Dieselin farkkurotsin 50 €:lla, ovh 240 €. Pari päivää sitten löysin Dolce & Gabbanan valkoiset nahkalenkkarit 120 €:lla, ovh 250 €. Ei muuta kuin etsimään. :whip:

Oma pukeutumineni on aika urheilullista sekoitettuna demin-henkeen. Urheilullisuus näkyy lähinnä sen takia, että olen työskennellyt intersportissa, josta tuli kaapattua mukaan hilfigeriä, timberlandia, haglöfssiä, north facea, pumaa yms... Jalassa yleensä on dieselin / big starin farkut.

H&M on mielestäni myös todella huono kauppa, etenkin laatua ajatellessa. Itse suosittelen ton J&J:n tilalle esim JC:tä. J&J on mielestäni kalliimpi kuin esim JC, ja JC:stä saa myös muitakin vaatteita kuin jack & jonesin omia räkäpaitoja. Yksi loistava hinta-laatu kauppa on Aleksi 13, etenkin alennusmyyntien aikana olen itse tehnytloistavia löytöjä. Esim tänään mukaan lähti neljä kauluspaitaa ja t-paita 70€.

Vai että kauppojen kiertelyä, alennusten ettimistä ja pahimmillaan ryysiksissä vetelyä. Ei kiitos, mielummin sentään sisään H & M:ään, 5 minuutin kierros, jotain mukaan tai ei. :) Max. 3 liikettä per kerta per kuukausi. :P

GoA sanoi:
Vai että kauppojen kiertelyä, alennusten ettimistä ja pahimmillaan ryysiksissä vetelyä. Ei kiitos, mielummin sentään sisään H & M:ään, 5 minuutin kierros, jotain mukaan tai ei. :) Max. 3 liikettä per kerta per kuukausi. :P
Ei liikkeissä ihan mahottomasti tartte kierrellä. Tietysti jos asuu keskustassa, niin usein tulee kuljettua kauppojen ohi muutenkin... Itse käyn suunnilleen paria viikkoa ennen alennusmyyntien alkua katsomassa rauhassa mielenkiintoiset vaatekappaleet. Meen sitten alennusmyyntien alettua hakemaan ne pois, jos niitä on vielä jäljellä... Isoissa liikkeissä ei tuu pahemmin käytyä, kun niistä ei tahdo löytää oikein mitään hyvää. Yksi tapa on myös käydä rauhassa sovittelemassa normaalihintaisia vaatteita ja katsoa, jos sais netin kautta tilattua kyseisen mallin halvalla. Netissä vaatteita kauppaa mm. http://www.yoox.com/ ja http://www.raffaello-network.com/.

Tulihan se fruittari-dissaus sieltä.

Kaikkien pitäis pukeutua vissiin koko ajan kuin työhaastatteluun vuodesta toiseen. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom