Pukeutumistyyleistä

Kyl ne lenkkarit kestää, ku ei osta mistään Anttilasta niitä. Ei ne kyl kovin tyylikkäät enää 6 vuoden jälkeen oo, mut pysyy kasas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
viitala sanoi:
Kyl ne lenkkarit kestää, ku ei osta mistään Anttilasta niitä. Ei ne kyl kovin tyylikkäät enää 6 vuoden jälkeen oo, mut pysyy kasas.

No ohhoh! Itse joudun ostamaan joka vuosi uudet lenkkarit, enkä niitä mistään Anttilasta ole koskaan ostanut, vaan ihan kunnon lenkkarit urheilukaupasta alennusmyynnistä 100 eurolla. Jos pitäs lenkkareita ton 6 vuotta kaapissa niin EHKÄ ne pysys kasassa mutta aktiivisessa käytössä on ihan turha tuosta haaveilla, vuosi on ehdoton maksimi ja joskus sekin tuntuu olevan liikaa pitää niitä samoja. Ja ei, en pidä aina lenkkareita, vain lenkkeillessä/urheillessa/mökkeillessä jne.

viitala sanoi:

Samaa mieltä Missukan kanssa. Itse ostan myös kengät urheiluliikkeistä (ovh. yli sata neuroa), mutta ei kuitenkaan mitään toivoa käyttää paljoa yli vuotta. Tietenkin, mikäli et harrasta aerobista liikuntaa kovin paljoa, niin voihan se olla, etteivät kengät sinulla kulu samalla lailla.

eddy sanoi:
Nyt on ~10 paria kenkiä, koot 49-52 (eri merkkien koot vaihtelevat runsaasti näillä pituuksilla) eli opiskelijaboksin eteinen on kohtuu täysi :)

Farkut on toinen vaikee ku ei monista merkeistä löydy 38" leveitä ja vähintään 36" pitkiä pöksyjä. Jaskalta ja Joonakselta löytyy yks tosi sopiva malli, joita on mulla on kahdet. Sitten Vanhemmat farkut sopii myös ku ne on kropan mukana hiukan venyny tjs.

Goddamn...mitkä ovat mittasi? Itse olen 190cm/110kg, kengänkoko 46. Byysat onkin välillä vittumaisempia hankkia, itsellä se 36" vyötärö on ok, mutta mutta, nykyajan farkut tuntuu olevan valmistettuja lokinsyötti-Pepeille, joten reidet on välillä vaikea mahduttaa lahkeisiin. Sitten taas 38" vyötärö on liian löysä ja :david: :n näköinen. se W36 L34 on juuri se koko, joka tuntuu olevan monissa kaupoissa ylärekisteri. sulla varmasti kettumaista jos menee juuri ja juuri yli tosta.

Itse olen huomannut Jack&Jonesin joidenkin mallien olevan tosi sopivia, mulla on kanssa yhtä mallia kahdet :-D (malli: Gate), mikä malli itselläsi on kyseessä?

Voin vain kuvitella miten hankala on löytää sopivia farkkuja jos sattuu olemaan "vähän" isompi varsinkin jos pitää vielä löytää hyvin istuvat pöksyt. Mulla oli aika hankala löytää sopivia farkkuja jopa kuikelo aikoinani kun silloin ei ollut persettä ollenkaan mutta reidet oli suurinpiirtein saman kokoiset kuin nytkin, vaikka farkut oli reisien kohdalta kireät niin vyötärön kohdalle olisi mahtunut toinenkin jamppa kyytiin.

Nykyään tulee pukeuduttua yleensä Nudien, Energien tai Dieselin farkkuihin. Myös Leviksen 507 menee ihan kivasti. Farkut on pääosin aika hyvin istuvaa mallia, eli en oikein tykkää löysästä tyylistä. T-paitoja tulee myös käytettyä ja nekin on vähän pienempää kokoa(M tai L). Neuleet toimii hyvin viileämmällä kelillä ja takkeina menee nahka, farkku ja pahoilla keleillä goretex. Kenkinä kierrätän viittä paria välillä "trendilenkkari" kävelykenkä. Viime tammikuussa totesin, että suomen talvessa ei ton tyylisillä kengillä oikein pärjää.

Yleensä yritän löytää pari hyvää liikettä mistä ostan vaatteet niin ei tarvitse juosta ympäri kylää vaatteiden perässä.

Tyypillisintä pukeutumista mulla on löysät housut ja tyylikkäällä printillä varustettu t-paita/toppi/paita tai kivan kuvioinen kauluspaita tai neulepaita. Eli varsin helppoa ja mutkatonta - en paljoa normaaliaamuina mieti, mitä päälleni vedän. Värejä löytyy laidasta laitaan. Jonain päivänä haluaa pukeutua rauhallisemmin mustaan ja ruskeaan, toisena kirkkaan siniseen tai punaiseen. Fiiliksen mukaan mennään. Kenkinä on yleensä jotkin kirkkaan väriset lenkkarit.

Iltamenoihin jotain samankaltaista kuin arkena, mutta hieman siistimpää ja kiiltävämpää. Lenkkarit on ihan ehdottomat tällöinkin, koska tykkään tanssimisesta. Juhliin tykkäänkin sitten tälläytyä olan takaa :rolleyes: Silloin kaivan kaapin perältä ne piikkikorot ja naiselliset pitsimekot esille :D

Miehellä ihanteellinen pukeutumistyyli noudattaa aika pitkälti samoja linjoja kuin oma pukeutuminen - löysähköt housut, siisti paita. Kivat värit on bonusta.

Työpukeutuminen on tätä nykyä naurettavan helppoa: ei ole kuin yksi, aina niin ihanan muodikas, smurffiasu, josta valita :D

Tässä threadissa kun on ollu puhe noista kengistä niin voisko joku kertoa, että mistä sais pääkaupunkiseudulla isoja kenkiä koko 49-50 plussaa tietysti jos ei mitään pappamalleja olis vaan ihan nuorelle kaverille sopivia.

Stokkalla oli ainakin ennen kenkäpuoti, joka mittasi jalan ja sai sen mukaan kenkiä. Ja on myös XXL-kauppa, mutta joku muu saa muistaa missä...

Ite suosin kaikkea noname kamaa. Ei saa näkyä merkkejä/kuvia/tekstejä ja muutenkin semmonen arkinen yksinkertainen pukeutumistyyli. :rock:

rahkanaama sanoi:
Ite suosin kaikkea noname kamaa. Ei saa näkyä merkkejä/kuvia/tekstejä ja muutenkin semmonen arkinen yksinkertainen pukeutumistyyli. :rock:
sitten sä pukeudut niinkuin mun isä,onnea :D

Alec sanoi:
sitten sä pukeudut niinkuin mun isä,onnea :D
Prkl! No joo, ei tässä ihan teini enää ollakkaan. :kippis1:

Itsellä tyyli vähän taiteilee siinä klassisen miesten pukeutumisen ja rennon teinityylin välillä tilanteesta riippuen. Juuri tällä hetkellä selkeästi enemmän tuolla rennon puolella mennään ja siistit kauluspaidat roikkuu käyttämättömänä pukupuissa. Housupuolella menossa mukana kolmet Jack&Jones-farkut ja yhdet Tommy Hilfigerit ja sitten yhdet rennot samettihousut.

Housupuolella menoa rajoittaa reisien koko suhteessa muuhun vartaloon, vaikka minusta ei lihaksikasta saa tekemälläkään, on kuitenkin farkkuosastolla pakko ottaa pari ylimääräistä tuumaa vyötärömittaan, jotta housut tulisivat mukisematta reisistä läpi. Tästä syntyykin kuin luonnostaan hieman roikkuva look, mutta ei voi mitään...

Ennen oli vain sininen ja musta, mutta nykyään välttelen etenkin tavanomaista tummansinistä kuin ruttoa. Värit kunniaan, kesällä värikkäitä t-paitoja, kirkkaan keltaisia, punaisia ja sinisiä. Valkoinen ja musta toimii toki t-paitapuolella myös. Merkkinä lähinnä WE, koska täällä päin ei muita värikkäitä printtipaitoja oikein löydy. Ihan kiva merkki, mutta kyseisen lafkan pitkähihaisissa puseroissa kusee joku todella pahasti, sillä jo parin viikon käytön jälkeen nukkaisuusaste on varsin kova, ja ensimmäisen pesun jälkeen luvassa on jo aika katastrofi. Tämä toistuu joka kerta, nyt uskon, enää en osta. Hintakaan ei kuitenkaan ole aivan halvimmasta päästä, rahastuksen makua tavanomaistakin enemmän sanon minä.

Kenkäpuolella menee kesäaikaan valkoiset Niket, Vansin "ruutupopot", mustat Tommyn tossut, perusskeittikengän näköiset Pumat, mutta kierrossa myös yhdet selkeästi siistimmät vaaleat nahkakengät. Itsellä kesätyyli on aika erilainen kuin talvella, mutta vaihteluhan kai virkistää :)

Hulluja päiviä olen tukenut jo moonta vuotta, sieltä ostan vaatteita aina varsin paljon ja mielestäni laatu on ollut lähes poikkeuksetta erittäin hyvää. Mielestäni täysin tuulesta temmattua viritellä mitään urbaanilegendoja hullujen päivien tuotteiden järjestäin huonosta laadusta.

Dressmann on vaateliike, jonka konseptia itse pidän melko hämäränä. H&M:n vielä ymmärrän teinien edullisena vaatekomerona ja edullisten pukeutumisyksityiskohtien hankkimiseen muillekin. Mutta että perinteikkäämpää miesten pukeutumista halpishintaan ja huonolaatuisena? Kai sielläkin täytyy jotain hyvää olla, kun todella suositulta vaikuttaa, vaikka liikkeissä onkin aika hiljaista aina. Itse olen aina pettynyt, mutta tietysti hyvä jos muilla on käynyt parempi tuuri :jahas:

Käytän yleensä mustia farkkuja ja fleeceä tai pitkähihaista kauluspaitaa, kenkinä on kesäisin mustat kävelykengät ja talvisin vähän tukevammat maiharin tyyliset kengät, tohon kokonaisuuteen vielä melko leveä musta nahkavyö niin vaikutan jopa joskus joidenkin mielestä lihaksikkaalta. :lol2:

Vastakkaisen sukupuolen pukeutuminen saisi olla hieman joukosta erottuvaa, esim. hame ei ole mikään tabu ainakaan minun mielestäni ja värejäkin saa olla, kunhan kaikki on harkittua ja hallittua.

Lueskelin treadia ja tuli tarve pistää kommenttia mielenkiintoiseen aiheeseen, joten rekisteröidyin. Aluksi lyhyt offtopic pätkä. Elikkä tämä on ensimmäinen viestini pakkiksella vaikka sivusta olen jo lueskellut palstaa pari vuotta. Loistava palsta! Treeni tietous kasvanu monia kertoja isommaksi ja palstan lueskelu on loistavaa viihdykettä.. Itse työssä käytän farkkuja ja siistejä t/kaulupaitoja, vapaalla rennompaa tai räikeämpää farkkua silloinkin tai kesäisin shrotseja. Clubeilla/baareissa sitten fiiliksen mukaan siistiä ja rentoa vaatetta, mut tietty nuorekasta. Haluan olla siistin, mutta en tylsän näköinen. Kengät yleinsä joka paikassa mustat nahka kengät joita muutamia on, ja lenkillä lenkkarit lenkkareita en sitte muualla pidäkkää.. enkä mitään teinix skede kenkiä. Olen ettinyt itselleni sopivia värejä ja malleja oman makuni mukaan ja korostanut ulkonäköäni siten. Ihme on kyl miten vaatteilla pystyy muuttamaan ulkonäköä.. Ja joku aikasemmin sanoi suomalaisten naisten pukeutumisesta kommenttia ja oon täysin samaa mieltä. Suomalaiset naiset ei pukeudu kovin naisellisesti tai aina edes välttämättä siististi. Olen miettinyt että mikä sen tekee.. Tuntuu että suomalaiset naiset kokee naisena olemisen ja käyttäytymisen jotenkin pahana tai ei halua olla naisia ;D. Kaiken pitäisi olla tasasta harmaata massaa.. Onko se sitten tasa-arvon saavuttamista. Mielestäni ei. Tietysti se voi olla kulttuurin erokin. Mä pidän naisesta joka pukeutuu ja käyttäytyy kuin nainen ja on ylpeä siitä.. ja tää on siis vaan mun mielipide ja en halua dissata ketään naista kerroin vain mielipiteeni ja makuni. :DD

sori meni vähän offtopiciks koko viesti.. elkää tappako mua naiset :D:D

[mod]Kaksi viestiä yhdistetty / Sumu[/mod]

Toimistopoika: Koko kansan kirous= H&M :thumbs: Varsinkin kun se tuli nyt tovi sitten tänne ouluun niin jokainen nainen joka vastaan tulee on kuin suoraan H&M:n kataloogista. Sen puljun kuteet on muuten suunniteltu tosi mikkihiireille. Itse kerran avokkini kanssa kävin vaateostoksilla, ja aattelin poiketa H&M:llä. En yksinkertaisesti löytänyt mitään sopivaa! Yhden löysähkön ihmeellisen paidan löysin joka sopi. En ole mikään monsteri, mut ei kannate sinne mennä jos on vähänkään saanu massaa. Vaatteet on suunniteltu perseettömille surffitukkapoitsuille :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom