Pukeutumistyyleistä

Zwecco:

Itsellä ollut nyt 5 eri nahkatakkia, hintaluokassa 180-350 euroa. Halvin takki tainnut olla markoissa vajaan tonnin ja kallein joku reilu 2000 markkaa. Kaikki takit kestäneet hyvin lukuunottamatta tota kaikkein halvinta takkia, jonka nahka oli kyllä aika ohutta ja heikkoa. Yks takeista kesti myös moottoripyöräonnettomuuden ;) Nyt itsellä on sekä syksy/kevät-takki ja talvitakkina vuorellinen nahkatakki. Molemmat merkiltään SAKI. Toi talvitakki on ollut 4 talvea, ja aivan uskomattoman hyvä päällä ja edelleen todella hyvässä kunnossa. Ko. merkistä ainakin omalla kohdalla hyvät kokemukset. Kesämalli 2004 keväällä Stockalta ja talvitakki eräästä turkisliikkeestä...

ps. älä ihmeessä osta keinonahkaa! Sijoita mieluiten hieman enemmän ja osta aitoa. Kunnon nahkatakki kestää ja muotoutuu ajan myötä just sun kropalle sopivaksi ja sen jälkeen et ilman osaa ollakaan ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ostin nahkatakin Anttilasta hintaan 50€ (50% alennus). Aitoa nahkaa lukee niskassa ja hyvin tuo on kestänyt ainakin.

Olis mukava jos voisitte laittaa :kuvia: omista nahkatakeistanne. Mun sähköpostiin esimerkiksi saa heittää kuvia niistä. Jospa sattuis joku olemaan sen näkönen mitä tavoittelen. Kuopion sokokselta kävin kattelee ja siellä oli kyllä yks asiallisen näkönen malli. Siinä vaan oli koot liian pieniä. :itku:

ZweCCo sanoi:
Olis mukava jos voisitte laittaa :kuvia: omista nahkatakeistanne. Mun sähköpostiin esimerkiksi saa heittää kuvia niistä. Jospa sattuis joku olemaan sen näkönen mitä tavoittelen. Kuopion sokokselta kävin kattelee ja siellä oli kyllä yks asiallisen näkönen malli. Siinä vaan oli koot liian pieniä. :itku:

Voin tossa joku päivä heittää, kun saan molemmat takit kuvaan. Itsellä oli ton toisen kanssa ongelmana alussa liian lyhyet hihat, vaikka koko on 54 (mulla on helvetin pitkät kädet). Ostin kuitenkin takin ja räätäli avas hihat ja lisäs pienillä kikkailuilla hihoihin noin 3 senttiä pituutta. (ei jää "taitetta" välttämättä, jos ei ole ollut kauaa käytössä). Hintaa tolle operaatiolle tuli 10 euroa... uskomattoman halpa mun mielestä, kun oli työ ja hiukan nahkaakin lisätty hihan sisäpuolelle. Minkä tyylistä haet? Omat takit olleet pusakka mallisia, nyt eka puolipitkä. Itse ostin kyllä Stockalta jälkimmäisen, mutta tuntuu että turkis/nahkaliikkeissä vaihtoehtoja löytyis useasti enemmän.

"Omassa mielessä pyörii semmonen mielikuva mahdollisimman pelkistetystä nahkatakista eli mahdollisimman vähän saumoja ja huomaamattomat taskut eikä mitään kiristyshihnoja vyötärön kohdalla jne. Mistähän tuollaisia mahtais löytyä? Koitin googlellakin mutta hankalaa on. Jonkun verran vaateliikkeissäkin tullut käytyä mutta en ole vielä tuon tyylistä löytänyt mitä haen. Yleensä jotain tosi törkeen näkösiä missä läpälliset taskut, paljon turhia rumia ompeleita jne."

Tuommoista siis. Musta sileä (sellanen puolihimmeä) nahka olis siinä se materiaali. Ei missään nimessa siis sais olla mitään metallihiluja ainakaan siinä tai jotain hihankiristysremmejä tai lantiolla kiristysremmejä. Ehkä hyvä kuvaus olis että samanlainen kun puvun takki. Tosin eteen vetskari ja erilainen kaulus. Muuten kuitenkin samanlainen eli tosi pelkistetty ja semmonen suoralinjanen. Ymmärrätköhän? Tuo puvun takki tyyli kuvaa parhaiten sitä mun mielestä.

nauski sanoi:
Mulla ois kallio-uskottavuuden takia haussa hupullinen maastotakki, ei mitään intin hepeniä, vaan joku makeempi. Kellään hajua mistä lähtis ettimään?

Ite ostin just tollasen takin.. mikähän lie oli liike. joku jimm&jill tms? emmä noitte nimiä tiiä.. Siinä on vuorikin ni kelpaa talvellaki lompsia pihalla :)

ace-oo- sanoi:
Ite ostin tässä vuosi sitten 200eurolla nahkatakin, ja kylläpä on ostos kaduttanut. En pitänyt kuin pari kertaa sitä päällä, kun se alkoi heti näyttämään siltä, kuin olisin tippunut auton kyydistä ja vierinyt 500metriä asfalttia pitkin. Seuraava nahkatakki voisi olla jokin Boss tai jotain vastaavaa, kun 200euroa on näköjään aivan liian vähän kunnon nahkatakin ostamiseen.

Edit: mulla olisi myytävänä sitten takki :)
Mitähän sä nyt selität? Nahkatakki on parhaimmillaan 10 vuoden käytön jälkeen. Lähinnä uudenkarheat näyttävät halvoilta ja muovisilta.

Kirpparilta löytyy helkkaristi hyvännäköisiä takkeja, taitaa 4 olla kaapissa. Ite ostin kuvan takin tasan eurolla. Vähän sitä äiti sai lyhentää että tuli ihan mieleinen ja seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä enemmän V-mallinen, eli kaventaa vyötärön kohtaa.

Liitteet

• IMG_3439.jpg
    IMG_3439.jpg
    38,6 KB · Katsottu: 605
Itsekin hain viime syksynä hienon nahkarotsin UFF:lta ja maksoi 30e. Sääli että kasvoin siitä ulos..nyt olisi tarkoitus etsiä uusi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom