Pukeutumistyyleistä

Gillyanne sanoi:
Mutta harvempi kai nyt sinne officeen siinä tuuliasussa tuleekaan? Vai...?
Ei tuu ainakaan heti mieleen.

Xale: sä oot hävinnyt tän matsin. Fergie on saakelinmoinen kisu ja näyttää hyvältä juuri noissa asusteissa.
Yks pariskunta mua kyllä hymyilyttää aina paikallisessa ruokakaupassa: sellainen parikymppinen pariskunta, jotka on aina aivan hillittömissä ghettokuteissa. Ei siinä että vaatteissa olisi sinällään vikaa, mutta siihen ympäristöön heitettynä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Xale: sä oot hävinnyt tän matsin. Fergie on saakelinmoinen kisu ja näyttää hyvältä juuri noissa asusteissa.
Puhe ei ollut siitä, ettei ku fergie näyttäisi hyvältä. Puhe on siitä, kun ne suomalaiset sotanorsut vetää noi samat kuteet ku fergie, ni ei enää näytäkkään hyvältä ;) hiffaatsä? emmä oo sanonu et noi ei sovi fergielle. Näyttäähän pikku g:kin hyvältä niissä joumään kuteissa, mut emmä varmaan näyttäs :) ja se ei näytä hyvältä kun tavis tallukka koittaa matkia jotain superstaralookkia (esim. Fergie). Helposti menee överiksi.... -EDITTIÄ- Jou jou jou. puhuttaisko jo toisista pukeutumistyyleistä. Lopetan tän ennenku punttimimmit posettaa mut suohon :(

Juu ei ne kireet topit, lannehousut ja kirkuvanväriset, timantein koristellut stringit (puolessa selässä) välttämättä pue ihan jokaista vartalotyyppiä... Näitä todella näkee nykyään ihan liikaa tuolla kylillä...

Timba79 sanoi:
En nyt jaksa tätä koko ketjua alkaa alusta uudelleen lukemaan, joten voi olla että missaan pointtisi minäkin. Mutta onneksti kaikki naiset eivät ajattele, noin vaan pukeutuvat vaikkapa just tuolleen teinixfergietyylix, kuten asian ilmaisit. Jos naisella on hyvä runko, niin helvetin mielellään sitä tuollaisissa kuteissa kattelee. Pitääkö sitä teennäisesti näyttää jotenkin joltain keski-ikäiseltä? Vai mikä tässä nyt on sitten sitä naisellista?

Nyt täytyy olla kyllä samaa mieltä Xalen kanssa. Suurimmalla osalla suomalaisista naisista tuntuu olevan tiukat housut, tiukka toppi tai napapaita. Helkkarin seksikästä se on ja silmä nuolee sitä bodya, mutta siitä puuttuu tyylikkyys ja aistillisuus. Tosin on vaikea sanoa, miten saavuttaa tyylikkyys, kun se riippuu niin monesta tekijästä ja sen voi tehdä niin monella tapaa. Sopivasti paljasta näyttää mun mielestä aistikkaammalta kuin joku paljastava napapaita.

Hameita voisi tosiaankin käyttää enemmän niitten ainaisten farkkujen sijasta. Ja vaihtoehdot eivät todellakaan ole se huoraminihame ja nilkkaan asti ulottuva harmaa mummohame.

Taitaapi olla miesten pukeutumisessa enemmänkin tekemistä, mutta eipä mennä siihen. Makuasioita.

xale sanoi:
Puhe ei ollut siitä, ettei ku fergie näyttäisi hyvältä. Puhe on siitä, kun ne suomalaiset sotanorsut vetää noi samat kuteet ku fergie, ni ei enää näytäkkään hyvältä ;) hiffaatsä? emmä oo sanonu et noi ei sovi fergielle. Näyttäähän pikku g:kin hyvältä niissä joumään kuteissa, mut emmä varmaan näyttäs :) ja se ei näytä hyvältä kun tavis tallukka koittaa matkia jotain superstaralookkia (esim. Fergie). Helposti menee överiksi.... -EDITTIÄ- Jou jou jou. puhuttaisko jo toisista pukeutumistyyleistä. Lopetan tän ennenku punttimimmit posettaa mut suohon :(
Ihan hyvä pointti, olen täysin samaa mieltä. Ihmisten kuuluisi pukeutua niin kuin haluavat eikä seurata muotia orjallisesti, tietysti vaikutteita saa ottaa muodista, mutta kaikki pitää sovelluttaa omaan vartaloon ja mieltymyksiinsä esim. pukeuduin pari vuotta sitten huppariin ja leviksen 2 kokoa liian isoihin farkkuihin. Tunsin jo silloin oloni epävarmaksi ja epämukavaksi, mutta seurasin muotia ja luulin olevani sillä tavalla trendikäs muijamagneetti. Todellinen tilanne oli se, että olin epävarma ja koko olemukseni viestitti etten ollut vielä kypsä, kun puin puolisen vuotta sitten kauluspaidan, sopivat farkut ja kävelykengät päälleni huomasin, että tunsin itseni varmemmaksi ja muutkin taisivat huomata sen koska yhtäkkiä mun ympärillä pyöri jo kaikennäköistä porukkaa.

Ok mun pointti oli siis se, että jokaisen kuuluu pukeutua niin kuin parhaaksi näkee (pidemmän pohdiskelun jälkeen) silloin vaatteista saa kaiken hyödyn irti sensuurin ja sanattoman viestin sekä itsevarmuuden.
Kuten Xale totesi naisten maku pukeutumisessa on nuorentunut lyhyessä ajassa noin 15v joka johtaa epäilyihin tämän maun todenmukaisuudesta. Ovatko he miettineet kahteen kertaan vaateostoksilla mitä he ostavat?

Delmonte sanoi:
Musta on mielenkiintoista, että ihmiset pystyvät vetämään näinkin pitkälle meneviä johtopäätöksiä esim. virosta muutaman kännisen viikonloppureissun perusteella. Vai kuinka moni oikeasti on käynyt tallinnan ulkopuolella tai viettänyt maassa enemmän aikaa kuin pari päivää... ? Ruohohan on tunnetusti aina vihreämpää aidan toisella puolella.

Ihan sama keskieuroopan kanssa, tässä vuoden verran kierrettyään ainakin mulle on tullut ihan ikävä suomalaisia naisia ja niiden ulkonäköä. Ainakin täällä saksassa näkee sellaisia ryhävalasryhmiä, että herranjestas.

Ja oma pukeutumis tyyli housut(tai kesällä shortsit) ja t-paita, kävelykengät(tai sandaalit) Pitkähihaistapaitaa taisin käyttää viimeksi jouluna suomessa. Yleensäkään en paljon pukeutumiseen ole panostanut ja samat vaatteet kiertää käytössä aikamoisen pitkään. Itseasiassa vois hiljalleen tai siis olis syytä vaikka taas käydä tänvuotisilla vaateostoksilla.

no minulla on sentään jotain omakohtaisia kokemuksia. Olen käynyt tallinassa läpikulmatkoilla ja hengaasmassa useasti ja tartussa on perheemme toinen asunto ja mutsi ja velipuoleni ovat virolaisia. Olen tartussa pyörinyt ja kolunut monet paikat :D

Tallinasta en tiedä, kun en siellä ole käynyt mutta suomalaisten pukeutumisesta täytyy sanoa, että edelleen tyyli tuntuu monella olevan se tässäkin keskustelussa esille tullut sään mukaan-etiketti. Eli sitä vaelluskenkää jalkaan ja muutenkin peitetään itsensä mitä ihmeellisimpiin ja kuluneisiin kaapuihin, kun ne tuntuvat niin mukavilta ja turvallisilta.
Täytyy myöntää, että itse en ole Suomesta kotoisin vaikka juuret siellä ovatkin mutta sen verran usein tulee siellä käytyä (2-3krt/vuosi), että on huomannut, että miesten pukeutumisessa on tapahtunut selvää kehitystä naisiin verrattuna.
Ei hyvin pukeutumisen tarvitse tarkoittaa epämukavaa ja sitä, että esim.talvella palellaan jalat märkänä. Tyylikäs pukeutuminen ja oman tyylin löytäminen päinvastoin luo osaltaan hyvän olon ja antaa varmuutta. Suomessa tuntuu vaan edelleen olevan se käytäntö, että hyvin pukeutuakseen tarvitaan joku erikoinen syy tai tapahtuma, sen sijaan, että se olisi luonnollista.
Oma pukeutumiseni on työn osalta puku, paita,jne mutta vapaa ajalla sitä onkin sitten ilmeisesti se täälläkin mainittu surffitukka :)

Mä taas suosin sellaisia kuteita, joita ei ihan joka kaupassa myydä. Eniten olen ehkä tykästynyt Sirus Designin farkkuihin ja paitoihin. Kaikki farkut on erilaisia niin ei kadulla tule samanlaisia vastaan. Aikaisemmin niitä sai vain Hesasta, mutta nyt myös Tampereelta.

Helsingissä 'pienempiä'/erikoisliikkeitä jossa miehille jotain seuraavista siedettävissä hinnoissa: paitoja, takkeja, kenkiä, farkkuja, siistimpää vaatetta jne?

Mulla ois kallio-uskottavuuden takia haussa hupullinen maastotakki, ei mitään intin hepeniä, vaan joku makeempi. Kellään hajua mistä lähtis ettimään?

nauski sanoi:
Mulla ois kallio-uskottavuuden takia haussa hupullinen maastotakki, ei mitään intin hepeniä, vaan joku makeempi. Kellään hajua mistä lähtis ettimään?
Urheiluliikkeiden eräosastoilta.

Kuka toi fergie muuten on? Pitäiskö se tuntea jostain yhteydestä?

rahkanaama sanoi:
Kuka toi fergie muuten on? Pitäiskö se tuntea jostain yhteydestä?
Black Eyed Peasin eukko.

Dr_Anabolic sanoi:
Mä taas suosin sellaisia kuteita, joita ei ihan joka kaupassa myydä. Eniten olen ehkä tykästynyt Sirus Designin farkkuihin ja paitoihin. Kaikki farkut on erilaisia niin ei kadulla tule samanlaisia vastaan. Aikaisemmin niitä sai vain Hesasta, mutta nyt myös Tampereelta.

Mä tykkään kans kuteista, joita ei muilla paljoa näy. :thumbs: Välillä on kiva vaikka vähän erottua joukosta pukeutumalla vaatteisiin, joita ei muut ole paljoa ennen nähneet. Ja useimmiten tulee kyllä pysyttyä housulinjalla, mutta välillä on kiva "räväyttää" ja vetästä minari ja piikkikorkosaappaat jalkaan. :rock: Ei ole tullut ihan äsken kyllä tuota tehtyä..

Mutta lopulta mulla on kyllä aika paljon perusvaatteita, jotka on ostettu vaikka H&M:ltä. Ei mua haittaa, vaikka tuhannella muulla suomalaisella olis samanlainen paita, kun mulla (koska mun päälle se vaate näyttää kuitenkin parhaimmalta. ;) Nojjoo, huono vitsi :nolo: ).

nauski sanoi:

JC:ssä oli hupullinen maastotakki kun itse takkia sieltä katsoin.

Edit: ainakin Itiksen JC:ssä, kai Forumissaki oli.

Tilanteesta riippuen mustaharmaat kapealahkeiset strecthit ja maiharit, tai vähän löysemmät mustat samettihousut ja vaik bikerbuutsit. Joku musta paita, mahdollisesti bändipaita (esim. Killing Joke), ei mikään lakana. Ja sit prätkärotsi pinsseillä ja hihamerkeillä tai pikkutakki.
Edit: Niittejä on kans hyvä olla sopivasti, mut ei ian kiljupunkkarilinjalle lähetä.

Lainaan vähän thradia jos sopii. On niin paljon postauksia niin en oikein nyt ehtis lukemaan onko täällä jo tästä aiemmin puhuttu. Mistä siis sais nahkatakkeja? Hinta ei kyllä tarviis olla mitään >200e niinkuin niissä kaikissa yleensä tuppaa olemaan. Lienee johonkin keinonahkaan tyydyttävä jos halvemmalla meinaa saada? Omassa mielessä pyörii semmonen mielikuva mahdollisimman pelkistetystä nahkatakista eli mahdollisimman vähän saumoja ja huomaamattomat taskut eikä mitään kiristyshihnoja vyötärön kohdalla jne. Mistähän tuollaisia mahtais löytyä? Koitin googlellakin mutta hankalaa on. Jonkun verran vaateliikkeissäkin tullut käytyä mutta en ole vielä tuon tyylistä löytänyt mitä haen. Yleensä jotain tosi törkeen näkösiä missä läpälliset taskut, paljon turhia rumia ompeleita jne.

ZweCCo sanoi:
Lainaan vähän thradia jos sopii. On niin paljon postauksia niin en oikein nyt ehtis lukemaan onko täällä jo tästä aiemmin puhuttu. Mistä siis sais nahkatakkeja? Hinta ei kyllä tarviis olla mitään >200e niinkuin niissä kaikissa yleensä tuppaa olemaan. Lienee johonkin keinonahkaan tyydyttävä jos halvemmalla meinaa saada? Omassa mielessä pyörii semmonen mielikuva mahdollisimman pelkistetystä nahkatakista eli mahdollisimman vähän saumoja ja huomaamattomat taskut eikä mitään kiristyshihnoja vyötärön kohdalla jne. Mistähän tuollaisia mahtais löytyä? Koitin googlellakin mutta hankalaa on. Jonkun verran vaateliikkeissäkin tullut käytyä mutta en ole vielä tuon tyylistä löytänyt mitä haen. Yleensä jotain tosi törkeen näkösiä missä läpälliset taskut, paljon turhia rumia ompeleita jne.
Ite ostin tässä vuosi sitten 200eurolla nahkatakin, ja kylläpä on ostos kaduttanut. En pitänyt kuin pari kertaa sitä päällä, kun se alkoi heti näyttämään siltä, kuin olisin tippunut auton kyydistä ja vierinyt 500metriä asfalttia pitkin. Seuraava nahkatakki voisi olla jokin Boss tai jotain vastaavaa, kun 200euroa on näköjään aivan liian vähän kunnon nahkatakin ostamiseen.

Edit: mulla olisi myytävänä sitten takki :)

ace-oo- sanoi:
Ite ostin tässä vuosi sitten 200eurolla nahkatakin, ja kylläpä on ostos kaduttanut. En pitänyt kuin pari kertaa sitä päällä, kun se alkoi heti näyttämään siltä, kuin olisin tippunut auton kyydistä ja vierinyt 500metriä asfalttia pitkin. Seuraava nahkatakki voisi olla jokin Boss tai jotain vastaavaa, kun 200euroa on näköjään aivan liian vähän kunnon nahkatakin ostamiseen.

Edit: mulla olisi myytävänä sitten takki :)

Mistäs ostit ton nahkatakin? Ite ostin Nahka sipilältä takin ja hyvin on kestäny vaikka ei maksanu ees kahtasataa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom