Pukeutumistyyleistä

mä suosin pukeutumisessa radio city-tyyliä; rokkia ja sporttia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Newman sanoi:
Naisten pukeutumisessa arvostan rohkeita leikkauksia ja yksilöllisyyttä ja väreistä tällä hetkellä tietysti musta tai tumman punainen tai violetti joissain tapauksissa.

Itse tykkään pukeutua seuraaviin ja värit vähän vaihtelee vuodenajan ja mielentilan mukaan:
Peruspukeutuminen: esprit, mexx, cottonfield, armani exchange jne.
Juhliin/erikoistilaisuuksiin: Canali sport, versace sport/classic, d&g ja class cavalli.

Mistä löydät esim. Armania (stockalla parihassua kappaletta exchangea, armani jeansia jossain) ja D&G (Maranellossa myös pari hassua mallia) saati Versace? Tilaatko netistä vai haetko ulkomailta? :kuola:

rocky6 sanoi:
Mistä löydät esim. Armania (stockalla parihassua kappaletta exchangea, armani jeansia jossain) ja D&G (Maranellossa myös pari hassua mallia) saati Versace? Tilaatko netistä vai haetko ulkomailta? :kuola:
Nicolaksesta (Freda) löytyy mm. Armani, Dolce & Gabbana, Neil Barret, Corneliani. Sevenistä (Eerikinkatu) Calvin Klein Collection, Hugo, Dsquared. Solostakin voi löytää jotain, kannattaa käydä kaikki kolme kauppaa läpi... Axel Clothingissa (Iso-roba) ollu joskus muutamia Versacen halvempia malleja, samoin Be Upin kenkiä.

osku sanoi:
Natsi/bläkkäri.
Heh, voisin sanoa samaa, mutten nyt ihan noita radikaaleja sanoja käyttäen. (Ihmiset saavat kaiken sen hienon kuvan ihmisestä mitä media syöttää)

Järeähköt nilkkurit (ts. lyhytvartiset maiharit)
Mustat reisitaskuhousut
Bändipaita/Musta paita
Musta huppari
Tumman sininen farkkutakki

Suht tylsän värinen, mutta simple is best.

EDIT: Lisäystä.

Farkut/ reisarit. Kenkinä tennarit/ maiharit. Paitana t-paita/ kauluspaita/ huppari/ svetari.
Talvella tyylin kruunaa erilaiset kaulahuivit. Huivit rulez! :P
Takkeja myös pitää olla paljon ettei näytä ihan samalta jokapäivä. On pilotista Ruotsin armeijan sarkatakkiin ja aina uusimman muodinmukaisista takeista rottapiikein varusteltuun farkkurotsiin. Takkeja nopean laskutoimituksen mukaan taitaa olla about 15.
Pientä särmää tuo avainketju ( ei tietenkään mikään pikkuketju :D).

Mulla pukeutuminen on kaksijakoinen juttu: kotona voin venyä virttyneissä verkkareissa ja miehen xxl-paidassa, kun taas töihin/ihmisten ilmoille mennessä tykään pukeutua fiksusti. Normaali työvaatetus on mustat housut, punainen/valkoinen/vaal.sin toppi ja musta jakku. Yleensäkin tykkään pukeutua ei niinkään trendikuteisiin, vaan klassisesti ja ajattomasti. Mut ei mitään tätityyliä kuiteskaan! Ja kaikki rimpsut ja hörhelöt ovat kauhistus!!

Baariinkin laitan mielelläni mustan kotelomekon ja jakun. Höh, kuulostaapa näin kirjoitettuna aika tylsältä.

Miehen päällä silmää miellyttää kyllä puku, ei voi mitään.

Pääasia on, että osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.

Mä pukeuden mahdollisimman rennosti ja mukavasti, yleensä farkut/caprit ja t-paita/hihaton/niskalenkkitoppi/huppari/villapaita, mielialan mukaan milloin mihinkin. Juhlaan tietysti juhlan mukaan joko pitkä hame/suora housut ja jakku.

Miesten pukeitumisesssa kiinnitän huomiota siihen, että vaatteet on siistit ja ihminen viihtyy niissä.

Rennot ja mukavat vaatteet ovat minun makuuni. Farkut, hameet, tyköistuvat isokaula-aukkoiset topit ja t-paidat, mukavat matalapohjaiset kengät. Väreinä valkea, beige, erilaiset punaiset. Musta vain reeneissä :))
Miehellä tulisi olla takapuolesta istuvat pöksyt ja vaikkapa hieman tiukka (hihaton ehkä) t-paita verhoamassa lihaksikasta kroppaa. Kengät siistit, oli ne sitten lenkkarit ja mitkä tahansa.
Shoppailu on muuten aivan kamalaa! Nyt viime aikoina tuo parempi puoliskoni on raahannut mut vaatekauppaan useamminkin ja voi h-vetti miten vaikeeta on vähän lihaksia kerryttäneen ihmisen löytää noista normikaupoista löytää vaatteita!

Mä pitkitän halvan budjetin tyttömäistä vintage-tyyliä niin pitkälle kuin voi (-> valmistuminen & oikea työpaikka voi pakottaa tyylin "aikuistusta") eli mul on päällä usein Onlyn lantiofarkut, jotka levenee kevyesti alaspäin ja niissä joku leveä nahkavyö jossa jonkin sortin niittejä/koristeita tai iso solki.

Sitten yläosassa hihaton toppi (ainakin näin kesällä), se voi olla joku nätti kirjailtu esim. Vero Moda tai sitten perus-printti, only tai pepe jeans. Siihen päälle esim tyköistuva farkkutakki tai samettibleiseri.

Myös EDC by esprit on mieluisaa kamaa. Jalassa on talvella fmb:t eli korkeakorkoiset nahkasaappaat ja kesällä jotkut korkeakorkoiset remmisandaalit. Jos on caprit tai muuten rennonpi look, sillon jalassa varvassandaalit.

Aina meikkiä. Oon aika lyhyt ja tuntuu että mun jalat näyttää ihan älyttämän lyhkäsiltä jos mul on jalassa tennarit. Retrotossut on kyllä ihan jees, mutta tiedän etten ole niissä edukseni.

Alusasuissa Gossard rules. Supernaisellista ja sexyä.

Salilla mul on päällä jotkut niken väljät, coolit byysat ja tiukempi hihaton toppi, casall, nike, adidas tms.

Pukeutumisessa yritän välttää liian halpamaista (esim. paljon paljasta pintaa joka puolella) ja liian koristeltua (on isot korut, iso vyö, näyttävä meikki ja näyttävä laukku etc.). Joku yksityiskohta riittää. Ja mietin yleensä mikä on mun kropan "paras kohta" ja koittaa korostaa sitä sopivasti, esim. olkapäät näkyvissä. Ja tietty mukava olo vaatteissa on tärkeää, ei saa kiristää tai olkaimet putoilla alas tai mitään vastavaa.

Löysät housut ja löysä t-paita tai kauluspaita. :eek:

T: Ezkm

[mod]Poistettu deletoidun viestin quote. / Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pidän mitä pidän, mutta ikinä en laittaisi päälleni lippatukka-kireä t-paita-naisten farkut-lahkeet puoltaväliä myöten sukissa -"tyylin" mukaisia vaatteita :urjo:

Itellä normaalioloissa ja koulussa: huppari ja reisitaskuhousut tai lökärifarkut jotka melkeen kuin normi farkut. normaali batistinin tuulitakki ja skeittikengät ja lippis.

muuten: Normaalit farkut, kauluspaita/t-paita, nahkatakki, bootsit. Stetsoniki oli mutta hukkasin..

Naisilla en oikeestaa kiinitä vaatetukseen huomiota.

Asiakkaiden kanssa italialainen puku, olen ostanut kaikki pukuni Solosta (Hesassa). Muuten duunissa sellaista chinos ja istuva neule talvella / lyhythihainen kauluspaita kesällä -linjaa, paita aina housujen päällä. Himassa sitten verkkarit tms. jos yleensä mitään päällä.

Minä pidän rennoista, löysähköistä housuista. Hyvin istuvista paidoista. V- tai venekaula-aukoista. Kesällä yleensä narutoppi. Matalat kengät.

Värit on ihania. Erityisesti limevihreä, mutta myös muut vihreän sävyt on suosikkeja :)

Klassiset värit ja leikkaukset, ja naisellisuus on mun juttu. Musta, punainen ja valkoinen on mun lemppari värit vaatteiden suhteen, mutta näin kesällä on kyllä ihana pukeutua vaikka siihen Hipan mainitsemaan limenvihreään, tai jopa oranssiin!:) Mä tykkään näin lämpimällä käyttää paljon hameita, mineistä pohjepituisiin. Myös caprit menee, varsinkin töissä. Yläosaa verhoaa kaikenlaiset topit, niitä mulla on kyllä vaatekaappi täynnä!:) Erityisesti pidän paidoista joissa on iso v-kaula-aukko.

Jaloissa on yleensä sandaalit, siis näin kesällä. Jos lähden käymään vaikka kaupungissa tai on muuta erityistä menoa, silloin laitan kyllä korkkarit jalkaan. En hirveästi käytä erilaisia asusteita, esim. huiveja tms. Vyö ja sormukset taitaa olla ainoat yleensä. Ja tietysti laukku..

Yleensä pukeutumisessa ja vaatteissa arvostan sitä että vaate ei lökötä päälläni vaan myötäilee kurveja. (ööh, mitä kurveja..;) ) Silti arvostan myös mukavuutta, eli vaatteet saa olla joustavasta materiaalista. Alusvaatteista suosin pitsisiä push-uppeja ja hipstersejä..

NP sanoi:
Heh, voisin sanoa samaa, mutten nyt ihan noita radikaaleja sanoja käyttäen. (Ihmiset saavat kaiken sen hienon kuvan ihmisestä mitä media syöttää)

Järeähköt nilkkurit (ts. lyhytvartiset maiharit)
Mustat reisitaskuhousut
Bändipaita/Musta paita
Musta huppari
Tumman sininen farkkutakki

Suht tylsän värinen, mutta simple is best.

EDIT: Lisäystä.

Heh, käytin sinun iässäsi ihan samoja kuteita, maihareita, reisitaskuhousuja, siihen dieselin huppareita tai bändipaitoja :thumbs:

Vähän aikaa sitten kun siivosin vaatekaappia, niin heitin bändipaidat, ja SVAT reisitaskuhousut roskiin, lähinnä mökillä oon käyttänyt niitä ja siitäkin on aikaa vuosia.

Nyt 26-vuotiaana käytän hyvännäköisiä halppisfarkkuja ja paitoja joissa ei ole mitään logoja tai isompia kuvioita. Mieluiten mustia, tai valkoisia paitoja. Farkuista maksan sen 20-30 egee mutta kengistä maksan helposti sen satasen.

"on nahkahousut jääneet yläkomeroon
ja röyhelöpaidat pantu keräyslaatikkoon
niitit ja korvakorut tippui viemäriin
suosikkilevytkin on viety divariin

jospa onkin niin että elän vain kerran"

Pukeutuneena hoikat ihmiset näyttävät aina tyylikkäimmiltä. Joku iso bodari kun vetää puvun päälle, niin siitä on tyyli ja hyvältä näyttäminen kaukana. :)

quiz sanoi:
Pukeutuneena hoikat ihmiset näyttävät aina tyylikkäimmiltä. Joku iso bodari kun vetää puvun päälle, niin siitä on tyyli ja hyvältä näyttäminen kaukana. :)

Aha ja montakos bodaria sä sitten olet nähnyt puku päällä? Ei se miehen koko tee tähän mitään ratkaisua, vaan se miten se puku istuu. Jos sitä pukua ei kaupasta saa, niin sitten se varmaan on järkevämpää teettää jos meinaa että se näyttää hyvältä.

Ja mä tunnen yhden isonkokoisen bodarin jonka olen nähnyt useasti puku päällä ja puku tälle miehelle sopii kuin nenä päähän. Ehkä hän itsensä tästä tunnistaakin jos sattuu lukemaan. ;)

Timba79 sanoi:
Aha ja montakos bodaria sä sitten olet nähnyt puku päällä? Ei se miehen koko tee tähän mitään ratkaisua, vaan se miten se puku istuu. Jos sitä pukua ei kaupasta saa, niin sitten se varmaan on järkevämpää teettää jos meinaa että se näyttää hyvältä.

Ja mä tunnen yhden isonkokoisen bodarin jonka olen nähnyt useasti puku päällä ja puku tälle miehelle sopii kuin nenä päähän. Ehkä hän itsensä tästä tunnistaakin jos sattuu lukemaan. ;)

En nyt todellakaan väitä itseäni isoksi bodariksi, mutta kun menin ostamaan itselleni lakkiaispukua(vanha oli käynyt pieneksi, vaikka en olekaan pituutta pitkään aikaan kasvanut) niin suurin osa mun pituisille tarkoitetuista puvuista oli liian pieniä hartioista ja housut kiristi perseestä. Ne mitkä sopi hartioista oli sit taas aivan liian isoja lantiosta tai sitten aivan liian pitkille tehtyjä. Kyllähän sitä rahalla olisi saanut teetettyä jonkun sopivan puvun, tai ostettua jonkun kalliin valmiiksi leikatun puvun, mutta kun ei sitä ylimääräistä rahaa ole.

Muistan kun menin rippipukua ostamaan niin se sopi oikein hyvin eikä tarvinut erikseen teettää tai ostaa jotain todella kallista valmiiksi muotoiltua pukua. Mutta siitä että puvut näyttäisivät parhailta hoikkien miesten päällä olen erimieltä. Mielestäni puvut näyttävät parhailta hiukan mahakkailla "tasapaksuilla" miehillä, näin ainakin oman kokemukseni mukaan, puvut kun yleensä sattuvat olemaan tasapaksusti muotoiltua, kuin kätkemään miehen muodot.
EDIT: ja hiukan pulleammat miehet täyttävät nämä vaatteet paremmin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom