Psyykelääkkeet ja treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on lääkkeenä cipralex ja siinä maksimiannos 20 mg/vrk. Kokeiltiin aluksi pienemmällä annoksella, mutta toinen lääkäri ehdotti saman tien suurempaa annosta, kun konsultoin häntä. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut ja ahdistus ja masennus eivät ole enää yhtään niin pahoja kuin ennen lääkitystä. Siksi olen vielä toiveikas, että tuo pakko-oireisuuskin alkaisi vähitellen helpottamaan. Lääkittynä olen ollut vasta joulukuun alusta asti. Seuraava tapaaminen pitäisi olla ensi kuun alussa.

Tänään kävin taas tapaamassa terapeuttia ja nyt kokeillaan kaksi viikkoa Ketipinoria 25mg iltaisin tuon Cipralexin lisäksi. Hän oli sitä mieltä, että tämän pitäisi auttaa ja jos ei niin sitten menee koko lääkitys uusiksi. Pelottaa, olenko huomenna ihan zombie tuon Ketipinorin takia...

Muutenkin keskusteltiin siitä, mitä keinoja voisin käyttää liikuntapakon poistamiseen (esim. matka, joka toimisi rutiinien rikkomisena), mutta itse tämä täytyy työstää. Voi kun olisikin joku yksinkertainen keino, jolla tästä pääsisi. Tällä hetkellä ei auttaisi, vaikka mies piilottaisi kaikki mun salikamat jonnekin. Jonkin jipon keksisin kuitenkin päästä liikkumaan.

Itsellä oli aluksi Cipralex 5mg annostus noin 1-2kk, ja sen jälkeen nostettiin 10mg jota käytin 2 viikkoa. Sivuvaikutuksena huomasin että uni ei tullut millään ja sen vuoksi lopetin kyseisen lääkkeen ja nykyään käytän mirtazapin 7mg iltaisin joka nukuttaa hyvin ja Xanoria menee joskus 1,5mg nappeja jos ahdistaa. Onkos tuollaisilla lääkkeillä testotasoja laskeva vaikutus? yritin googlettaa mutta tuli todella ristiriitaisia tietoja..jotkut sanoo että ei vaikuta ja jotkut sanoo että ssri lääkkeet laskee testotasot alas..

voiko sepramia ja unilääkkeitä käyttää keskenään?
Voi käyttää.
Noista vaikutuksista seksuaalisuuteen, vaikutukset voi olla myös yllättävän positiiviset. Mulla vastaava lääkitys, ja muutaman viikon päästä seksihalut ja kyvyt palasi normaaleiksi lähes nollasta. ekat kaksi viikkoa oli entistä huonompi olo, nukkuminen ja syöminen vaikeaa ja painajaisia joka yö, mutta kolmen viikon päästä alkoi uni maistua ja ahdistus helpottaa. Ja kannattaa hakea lääkäriltä jotain rauhoittavaa jos on noin paha olo koko ajan.

Itsellä oli aluksi Cipralex 5mg annostus noin 1-2kk, ja sen jälkeen nostettiin 10mg jota käytin 2 viikkoa. Sivuvaikutuksena huomasin että uni ei tullut millään ja sen vuoksi lopetin kyseisen lääkkeen ja nykyään käytän mirtazapin 7mg iltaisin joka nukuttaa hyvin ja Xanoria menee joskus 1,5mg nappeja jos ahdistaa. Onkos tuollaisilla lääkkeillä testotasoja laskeva vaikutus? yritin googlettaa mutta tuli todella ristiriitaisia tietoja..jotkut sanoo että ei vaikuta ja jotkut sanoo että ssri lääkkeet laskee testotasot alas..
Kumpikaan noista ei ole muuten ole ssri-lääke. Noilla ei tietääkseni ole vaikutusta testotasoihin, ja ei sillä kuitenkaan ole juuri mitään väliä. eikä ainakaan jos masennukseensa tarvitsee lääkehoitoa. Mirtazapin tyypillisesti voi lihottaa, mutta sekään ei välttämättä ole paha asia jos on vaikea saada syötyä

Juu, sen asian saa valita kun hakee apteekista niitä lääkkeitä. Esim. "hei, haluaisin unohtaa entisen tyttöystäväni". Sitten valitaan yhdessä sellainen lääke mikä estää sinua ajattelemasta tuota exää. Suosittuja lääkkeitä on myös laskujen unohtamiseen liittyvät lääkkeet.

Oikeasti nuo psyykelääkkeet ehkä enemmänkin "pehmentävät" todellisuutta niin ettei se tunnu niin vittumaiselta. Vaikeat asiat on helpompi ottaa vastaan. Ei tee mieli viiltää ranteita auki jos kahvimuki kaatuu housuille. Kuulemma.

Edit. Sen verran sanon, että tarkoitus ei ollut vittuilla. Huvitti vain ajatus että jonkin tietyn asian voisi unohtaa. Se olisikin liian hienoa. Ja itselläni ei ole kokemusta noista kovempien poikien psyykelääkkeistä, joten olen vastedes hiljaa.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1644930

Aloitin sen kuurin nyt sit lauantaina. Sepramia 20mg, puolikas aamuisin ja viikon päästä annos tuplataan. Pillerin jälkeen on tuntunut monta kertaa hirveämmältä. Ahdistaa, itkettää ja oksettaa taas ja ruokahalukin on mennyt pois uudelleen. Eilen oli illalla aika levoton olo, ihan kuin olisi ollut humalassa ja pupillit oli laajentunu aika paljon. Nukkuminen jäi alle 3 tuntiin. Ei voi kestää tätä oloa enää tuntiakaan pitempään.. ja tää voi olla pari viikkoa :(, itsetuhoiset ajatukset on taas päässä.

torstaiaamuna nousin sängystä sen vuoksi, että olisin käynyt hyppäämässä katolta alas. Sit tajusin, mitä olin tekemässä ja menin vuoteeseen takaisin itkemään neljäks tunniks taukoamatta. Onko normaalia, että ssri-lääkkeet lisää ahdistusta paljonkin? Vaikka kyllähän mua ahdisti aika paljon jo ennen kuurin aloittamista.

tänään piti käydä kaupassa, mutta sitten kun olin ulko-ovella, ei vain pystynyt lähtemään. Alkoi pelottaa lähteä ulos. Ahdisti ja tuntui, että on taas pakko mennä pitkäkseen kiroamaan elämää.

Kuinka nopeasti ssri-lääkkeet voi alkaa vaikuttaa positiivistesti?

Tulenpa tänne sitten kuokkimaan, vaikka aluksi ei ollut tarkoitus kirjoittaa tänne.

En tiedä miten hyvin lääkärisi kertoi sinulle, mutta alussa nuo mielialalääkkeet nostavat noiden ahdistusten määrää, mutta sitten se olo rupeaa helpottamaan noin kuukauden tai kahden sisään. Tiedän, ettei tuo tieto pahemmin lohduta, kun tuntuu siltä, että pää räjähtää. Itse syön tällä hetkellä Citalopharmia 40mg/vrk ja muistan vieläkin sen ensimmäisen yön puolikkaan pillerin ottamisen jälkeen; koko yön nukuin äärettömän levottomasti, pyörin ja heiluin laidasta laitaan ja uni oli katkonaista. Itselläni tuli myös alussa huono olo pillerin ottamisen jälkeen, mutta sitäkin kesti vain noin viikon verran. Olen itse syönyt tuota lääkettä vuoden verran, ja nyt ovat menossa uudet tutkimukset, kun näyttää siltä, että minulla tuo vakava masennus ja ahdistuneisuus ovat itse asiassa kaksijakoinen mielialahäiriö, eli tutummalla nimellä maanis-depressivyys. Itse olin myös alussa lääkitystä vastaan, kun en halunnut myöntää itselleni, että olen sairas ja ajattelin myös, että pillerit tekevät minusta automaattisesti hullun. Mutta sen jälkeen, kun lääkitys rupesi tehoamaan, niin olen sen sata kertaa ajatellut, että olipa onni, että otin lääkityksen, sillä ilman lääkitystä en olisi todennäköisesti enää edes hengissä. Lääkitystä ei myöskään kannata mennä lopettamaan kesken kaiken omin päin, sillä silloin ovat vaarana mahtavat sivuvaikutukset. Itselläni kävi pari kolme viikkoa sitten sellainen vahinko, että unohdin ottaa lääkkeet viikon ajan, ja loppuviikosta sitten meinasinkin jo heittäytyä saksiin. Jos harkitsee lopettamista, niin kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärinsä kanssa. Saattaa mennä myös hetki, ennen kuin löytyy itsellensä sopiva lääke.

Tiedän myös tunteen, kun ei pysty astumaan ulko-ovesta ulos, ja kuinka pelkkä ajatus ulos lähtemisestä saa ahdistamaan. Itselläni tähän auttoi melko hyvin lääkitys, ja se kuinka huijasin itseäni ulos. Tämäkään ei tosin joka kerta auttanut, mutta oli siitä kuitenkin pientä hyötyä. Ajattelin tosiaan asian siten, että menenpä käymään vaikka edes ala-aulassa, jos ei muuta tai menen haistelemaan ilmaa tuohon pihalle.

Sanon sinulle sen minkä terapeuttini kertoi minulle silloin, kun itselläni meni harvinaisen lujaa, ja menee vielä välilläkin, silloin iskee paha olo (esimerkiksi itsemurha-ajatukset tulevat mieleen), niin silloin EI saa jäädä missään nimessä yksin! Nimittäin apua löytyy aina. Terapeuttini antoi minulle paikallisen psykiatrisen päivystysnumeron ja käski sinne soittaa, vaikka keskellä yötä, jos iskee paha olo. Tai pystyt myös soittamaan itselleni ambulanssin, jolloin he käyvät hakemassa sinut sairaalaan. Jos et itse pysty soittamaan, niin pyydä vaikka äitiäsi soittamaan tai parasta kaveriasi. Näissä asioissa kaikkein tärkein on läheisten tuki. Seuraavan kerran, kun sinulle tulee näitä itsemurha-ajatuksia, niin soita sinne päivystykseen tai vaikka edes jollekin läheisellesi, sillä sekin jo auttaa, kun saa purkaa ne ajatuksensa jollekulle, eivätkä ne enää niin pahasti kierrä kehää päässä. Muista kuitenkin, että itsemurha ei ole mikään vaihtoehto, sillä vaikka itse pääsisit irti tuskistasi, niin ajattele minkälaisen tuskan ja syyllisyyden sinä sitten aiheutat lähimmäisillesi, eritoten jos he eivät ole olleet tietoisia tilastasi. Pohjalta pääsee aina pois, se tie vain sattuu olemaan välillä hyvinkin kivikkoinen ja välillä tulee myös takapakkia, mutta se täytyy vain hyväksyä osaksi parantumista.

Itsemurha-ajatusten ollessa päällä vaikka keskellä yötä, niin soita hätänumeroon, ne tietävät nämä asiat.
Ambulanssi vie sinut sairaalaan, jonne jäät yöksi tarkkailuun ja ne antavat rauhoittavaa ja/tai unilääkettä ja seuraavana päivänä katsotaan jatkoa.

Jatko saattaa olla vaikka lyhyehkö visiitti psykiatriseen sairaalaan, jossa sinua EI todellakaan laiteta minnekkään psykoosissa olevien potilaiden osastolle, vaan mahdollisimman rauhalliselle osastolle jossa on alan paras hoito, onhan se sairaala eikä mikään lepokoti.
Älä pelästy mitään hoitoehdotuksia, kaikki on parempia vaihtoehtoja kuin itsemurha, sen kun voi tehdä vain kerran ja paluuta ei ole.

Kyllä mä tiiän, että voi tulla ongelmia tuolla saralla, mutta jos tulee, lääke ei sovi sulle. Yksinkertasta.
Ahaa? Ongelma kun onkin siinä, ettei ne lähde pois lääkkeen lopettamisen jälkeen! Helpottaa varmaan helvetisti "Ei sopinut sulle" jos just pukkaa gynoa (mahdollista sekin) ja toimivuus sekä himo 0.

Tulenpa tänne sitten kuokkimaan, vaikka aluksi ei ollut tarkoitus kirjoittaa tänne.

En tiedä miten hyvin lääkärisi kertoi sinulle, mutta alussa nuo mielialalääkkeet nostavat noiden ahdistusten määrää, mutta sitten se olo rupeaa helpottamaan noin kuukauden tai kahden sisään. Tiedän, ettei tuo tieto pahemmin lohduta, kun tuntuu siltä, että pää räjähtää. Itse syön tällä hetkellä Citalopharmia 40mg/vrk ja muistan vieläkin sen ensimmäisen yön puolikkaan pillerin ottamisen jälkeen; koko yön nukuin äärettömän levottomasti, pyörin ja heiluin laidasta laitaan ja uni oli katkonaista. Itselläni tuli myös alussa huono olo pillerin ottamisen jälkeen, mutta sitäkin kesti vain noin viikon verran. Olen itse syönyt tuota lääkettä vuoden verran, ja nyt ovat menossa uudet tutkimukset, kun näyttää siltä, että minulla tuo vakava masennus ja ahdistuneisuus ovat itse asiassa kaksijakoinen mielialahäiriö, eli tutummalla nimellä maanis-depressivyys. Itse olin myös alussa lääkitystä vastaan, kun en halunnut myöntää itselleni, että olen sairas ja ajattelin myös, että pillerit tekevät minusta automaattisesti hullun. Mutta sen jälkeen, kun lääkitys rupesi tehoamaan, niin olen sen sata kertaa ajatellut, että olipa onni, että otin lääkityksen, sillä ilman lääkitystä en olisi todennäköisesti enää edes hengissä. Lääkitystä ei myöskään kannata mennä lopettamaan kesken kaiken omin päin, sillä silloin ovat vaarana mahtavat sivuvaikutukset. Itselläni kävi pari kolme viikkoa sitten sellainen vahinko, että unohdin ottaa lääkkeet viikon ajan, ja loppuviikosta sitten meinasinkin jo heittäytyä saksiin. Jos harkitsee lopettamista, niin kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärinsä kanssa. Saattaa mennä myös hetki, ennen kuin löytyy itsellensä sopiva lääke.

Tiedän myös tunteen, kun ei pysty astumaan ulko-ovesta ulos, ja kuinka pelkkä ajatus ulos lähtemisestä saa ahdistamaan. Itselläni tähän auttoi melko hyvin lääkitys, ja se kuinka huijasin itseäni ulos. Tämäkään ei tosin joka kerta auttanut, mutta oli siitä kuitenkin pientä hyötyä. Ajattelin tosiaan asian siten, että menenpä käymään vaikka edes ala-aulassa, jos ei muuta tai menen haistelemaan ilmaa tuohon pihalle.

Sanon sinulle sen minkä terapeuttini kertoi minulle silloin, kun itselläni meni harvinaisen lujaa, ja menee vielä välilläkin, silloin iskee paha olo (esimerkiksi itsemurha-ajatukset tulevat mieleen), niin silloin EI saa jäädä missään nimessä yksin! Nimittäin apua löytyy aina. Terapeuttini antoi minulle paikallisen psykiatrisen päivystysnumeron ja käski sinne soittaa, vaikka keskellä yötä, jos iskee paha olo. Tai pystyt myös soittamaan itselleni ambulanssin, jolloin he käyvät hakemassa sinut sairaalaan. Jos et itse pysty soittamaan, niin pyydä vaikka äitiäsi soittamaan tai parasta kaveriasi. Näissä asioissa kaikkein tärkein on läheisten tuki. Seuraavan kerran, kun sinulle tulee näitä itsemurha-ajatuksia, niin soita sinne päivystykseen tai vaikka edes jollekin läheisellesi, sillä sekin jo auttaa, kun saa purkaa ne ajatuksensa jollekulle, eivätkä ne enää niin pahasti kierrä kehää päässä. Muista kuitenkin, että itsemurha ei ole mikään vaihtoehto, sillä vaikka itse pääsisit irti tuskistasi, niin ajattele minkälaisen tuskan ja syyllisyyden sinä sitten aiheutat lähimmäisillesi, eritoten jos he eivät ole olleet tietoisia tilastasi. Pohjalta pääsee aina pois, se tie vain sattuu olemaan välillä hyvinkin kivikkoinen ja välillä tulee myös takapakkia, mutta se täytyy vain hyväksyä osaksi parantumista.

Itsellä päinvastaisia kokemuksia. Ahdistus ja depressio oli omalla asteikolla ns. luksusongelmia, mutta ajattelin että nekin pitää hoitaa ja aloin etsimään psykiatria. Olen melko taitava ns. dataaja ja asun ytimessä, mutta sellaista ei meinannut löytyä kirveelläkään. Kirjoja en ole siirtänyt tänne, niin HUS/HYKS vaihteesta kerrottiin ettei sinne voi tulla. Yksityisille ei päässyt kuukausiin. Informoin kyllä kutakin että aikaa ja mahdollisuus tällaiseen pitäisi järjestää tai vähintään antaa seuraavan yhteystiedot, sillä tällainen voi olla se viimeinen pisara jollekin. Itsellä ei niin suuresta hädästä ollut kysymys, mutta mietin oikeasti itsetuhoisen ja epätoivoisen ihmisen mahdollista reagoimista kun edes apua ei saa kun on vihdoin päättänyt sitä hakea.

Miksi muuten luulet että pohjalta pääsee aina ylös? Hieman kuin "kyllä se siitä" vaikka tiedetään ettei se välttämättä siitä.

Se siitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi muuten luulet että pohjalta pääsee aina ylös? Hieman kuin "kyllä se siitä" vaikka tiedetään ettei se välttämättä siitä.

Se siitä.

No kerro sä sitten, mitä kannattaa tehdä. Pystyttää teltta hautuumaalle?

Kaverihan tossa vain kertoi omia kokemuksia ja yritti kannustaa.

Onkos muilla kokemuksia Xanorista (rauhoittava lääke) ? Olis hyvä tietää että kuinka helposti lääkkeeseen jää koukkuun ja onko riippuvuus vaikea.. Itse käytän ahdistuskohtauksiin 1,5-2mg annoksia kerralla.. keskimäärin 2 kertaa viikossa, joskus useammin. Ei varmaan ole pelkoa että jäis koukkuun? Helvetin hyvin kyllä auttaa tuo lääke..ahdistus katoaa ja elämä maistuu.. sosiaalisuus lisääntyy ja tuntuu että ei olis masennuksesta koskaan kuullukaan=)isoja annoksia jos ottaa niin tuntuu että on melko "pilvessä" mutta silti paljon parempi kuin mikään masennuslääke.

Onkos muilla kokemuksia Xanorista (rauhoittava lääke) ? Olis hyvä tietää että kuinka helposti lääkkeeseen jää koukkuun ja onko riippuvuus vaikea.. Itse käytän ahdistuskohtauksiin 1,5-2mg annoksia kerralla.. keskimäärin 2 kertaa viikossa, joskus useammin. Ei varmaan ole pelkoa että jäis koukkuun? Helvetin hyvin kyllä auttaa tuo lääke..ahdistus katoaa ja elämä maistuu.. sosiaalisuus lisääntyy ja tuntuu että ei olis masennuksesta koskaan kuullukaan=)isoja annoksia jos ottaa niin tuntuu että on melko "pilvessä" mutta silti paljon parempi kuin mikään masennuslääke.

xanoreihin jaa nopeasti koukkuun, myoskin toleranssi siihen kasvaa ajanmyota, ku oot koukussa siihen alat vetelemaan suurempina maarina ja pian se laake ei auta enaa yhtaan mihinkaan vaan vedat sita vaan reflojen estamiseksi. xanori on vitun hyva aine pahaan oloon ja ahdistukseen, parempaa ei olekkaa. mutta siihen en menis koskaa luottamaan enka kayttamaan vakituisesti koska laakaris saattaa koska vaan paattaa etta ei enaa xanoreita sen jalkeen lievemmat bentzot ei tunnu auttavan enaa niinkaa paljoa, ja pahimmassa tapauksessa jos on kusipaa laakari niin homma loppuu melkeen seinaan ja vieroitusoireet on suoraa helvetista, kuuleman ja luetun mukaan pahemmatku esim pirin viekkarit.

mutta xanori sinansa on ok jos sita kayttaa harkiten kuten sanoit etta vain pari kertaa viikkoon niin silloin homman pitais toimia hyvinki. suositeltavaa olis miedommat bentzot niinku pamit tai opot.

itse taas henkilokohtaisesti olen sita mielta etta kaikki jotka kokee tarpeelliseksi vetaa laakkeita masennukseen sun muuhun vois aloittaa parantumisensa siita etta heittais kaikki vitun ryyninsa roskiin. koska totuus on se etta mitkaa ssri-laakkeet ei auta paskaakaa jos oikeasti karsii masennuksesta tai paniikkihairiosta, niihin auttaa vaan bentzot, joihin taas jaa koukkuun ja kukaa ei voi tai halua vetaa niita lopunelamaansa, paras tapa parantua on vaan yrittaa oppia elamaan vaivojensa kanssa.

ite ollu kaikenlaisilla laakityksilla, ja elamani pahimman kriisin aikana paatin heivata laakkeeni vittuun ja oppia vaan kestamaan, huomattavasti parempi olo on nykyaan ku ei nojaile joihinki laakkeisiin.

ei pakasteherneita nenaan, tama oli lahinna vaan mun mielipide.

Itsellä päinvastaisia kokemuksia. Ahdistus ja depressio oli omalla asteikolla ns. luksusongelmia, mutta ajattelin että nekin pitää hoitaa ja aloin etsimään psykiatria. Olen melko taitava ns. dataaja ja asun ytimessä, mutta sellaista ei meinannut löytyä kirveelläkään. Kirjoja en ole siirtänyt tänne, niin HUS/HYKS vaihteesta kerrottiin ettei sinne voi tulla. Yksityisille ei päässyt kuukausiin. Informoin kyllä kutakin että aikaa ja mahdollisuus tällaiseen pitäisi järjestää tai vähintään antaa seuraavan yhteystiedot, sillä tällainen voi olla se viimeinen pisara jollekin. Itsellä ei niin suuresta hädästä ollut kysymys, mutta mietin oikeasti itsetuhoisen ja epätoivoisen ihmisen mahdollista reagoimista kun edes apua ei saa kun on vihdoin päättänyt sitä hakea.

Se siitä.

Itse jouduin menemään yksityisen puolelle, kun en saanut yleiseltä puolelta mitään tukea, kun en ollut silloin vielä siirtänyt kirjojani nykyiselle paikkakunnalle. Nyt vuoden jälkeen olen vihdoin ja viimein saanut jalkani Mielenterveystoimiston oven väliin, ja nyt on mahdollisuus selvittää perinpohjin mikä vaivaa. Jos tilanne on paha, eli hautoo / yrittää itsemurhaa, niin silloin tosiaan kannattaa soittaa sairaalaan, sillä sieltä ainakin tullaan hakemaan, ja pääsee pahimman kohtauksen yli.

Koska sieltä pääsee pois, jos niin haluaa. Esimerkiksi voisin ottaa kaverini, joka kärsi paniikkihäiriöstä ja tapaus oli paha (en rupea sen tarkemmin kirjoittelemaan kaverini asioista), mutta nyt 4 vuotta myöhemmin kaveri elää ilman lääkkeitä ja elää suhtkoht normaalia elämää. On tosin vieläkin paikkoja ja asioita, joihin hän ei pysty menemään, mutta kaveri tiedostaa tämän ja elää sen mukaisesti.

Ahaa? Ongelma kun onkin siinä, ettei ne lähde pois lääkkeen lopettamisen jälkeen! Helpottaa varmaan helvetisti "Ei sopinut sulle" jos just pukkaa gynoa (mahdollista sekin) ja toimivuus sekä himo 0.

Mistä lääkkeistä herra nyt puhuu - normaaleista masennuslääkkeistä vai tyyliin skitsofreenikoille tarkotettuja? Kuten sanoin, useimmat masennuslääkkeet on hyvin siedettyjä ja turvallisia.

Taitaa olla lääkkeistä sulla huonoja kokemuksia, kun nuin niitä vastaan on.

Mitä tulee jonotus aikoihin, ne on about saman pitusia kun leikkausjonot...

Se oma olo voi olla niin paha ettei niitä masentavia ym. ahdistavia asioita pysty esim. terapiassa käsittelemään. Kun lääkityksellä saavutetaan jonkinlainen hoitovaste ja olo paranee, niin on enemmän kapasiteettia alkaa työstämään omaa oloa keskustelemalla jne.

Ylipäätänsä ihmismieli on siitä kätevä ja vahva, että se kyllä tarvittaessa tunkee vaikeita asioita taka-alalle mutta ne voivat sitten ilmetä muilla tavoin ja myöhemmissä elämänvaiheissa. Graavina esimerkkinä vaikka jakautunut persoonallisuus, joka nyt on äärimmäisen harvinainen tila.

SSRI:en kanssa meikäläisellä o suurin vaikutus treenin kulkemiseen ollut ruokahaluttomuus, eli kalorit ovat monena päivänä olleet miinuksella, kun ei vaan huvita syödä. Tilannetta toki jonkin verran voi paikata juomilla.

Mistä lääkkeistä herra nyt puhuu - normaaleista masennuslääkkeistä vai tyyliin skitsofreenikoille tarkotettuja? Kuten sanoin, useimmat masennuslääkkeet on hyvin siedettyjä ja turvallisia.

Taitaa olla lääkkeistä sulla huonoja kokemuksia, kun nuin niitä vastaan on.

Mitä tulee jonotus aikoihin, ne on about saman pitusia kun leikkausjonot...

Ihan SSRI:tä meinasin tässä. Itse en moisia syö, mutta tiedon monta tapausta jotka moiset ovat sotkeneet ihan täysin. Ymmärrän että ovat "yleisesti hyvin siedettyjä".

Sitä suuremmin therdiä lukematta niin ei todellakaan kannata koskea mielialalääkkeisiin. Niillä saa nupin ja muun kehon entistä pahemmin sekoamaan. Perusteluita ei tähän nyt jaksa ruveta kirjottelemaan. Kannattaa lukea/käydä arvostettujen psygolokien luennoissa tai tutkia alan teoksia. Eipä taida löytyä suomesta montaa näiden mielialalääkkeiden puolesta puhujaa, vastustajia sen sijaan sitäkin enemmän ja hyvin korkealta tasolta.

Siinä ei paljon luennot auta, jos joka aamu herätessään toivoo "kunpa tänään jäisin rekan alle".
Itse en ilman lääkitystä olisi pystynyt alkaa edes yrittää parantua, olin niin toivoton ja pihalla kuin lumiukko.

Eri asia tietysti sitten lievä masentuneisuus tai epämääräinen ahdistus, joka voisi mahdollisesti hoitua ihan vaan puhumalla. Mutta silloin kun tilanne on päässyt riittävän pahaksi - niin, kaikki eivät älyä tai halua hakeutua hoitoon ajoissa (tai eivät pääse vaikka haluaisivatkin) - voi lääkitys olla ainoa keino saada ihminen riittävän tasapainoiseen tilaan, jotta voi edes aloittaa sen hoidon.

onkos kellään kokemuksia Cymbalta tai Temesta -nimisistä lääkkeistä? minulle määrättiin nuo kummatkin ahdistuneisuuteen.

tuo cymbalta on snri-lääke.. onkos näillä testosteronitasoja laskeva vaikutus? annostus on 30mg/päivä

Back
Ylös Bottom