Progressio-debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allusd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai silläkin on merkitystä tekeekö sen tokam treenin klo 18 vai klo 21. Ja että litkiikö tokankin treenin laturissa stimuja.
Nyt et oikein ymmärrä. Ei ihmiset mene nukkumaan samaan aikaan. Sillä ei ole merkitystä moneltako menee nukkumaan, vaan sillä paljonko kokonaisunen pituus on. Koska jos treenaat ekan treenin 1500, niin silloin voit nukkua pidempään ja mennä myöhemmin maaten. Ihan yhtälailla se 1800 tehty treeni pitää hereillä jos on tarkoitus mennä nukkumaan 2100. Se treenien väli pysyy suht vakiona. Se aikaikkuna sitten voi olla mihin aikaan tahansa vuorokaudesta.

Nyt et oikein ymmärrä. Ei ihmiset mene nukkumaan samaan aikaan. Sillä ei ole merkitystä moneltako menee nukkumaan, vaan sillä paljonko kokonaisunen pituus on. Koska jos treenaat ekan treenin 1500, niin silloin voit nukkua pidempään ja mennä myöhemmin maaten. Ihan yhtälailla se 1800 tehty treeni pitää hereillä jos on tarkoitus mennä nukkumaan 2100. Se treenin väli pysyy suht vakiona.

Vertasin nyt vaan keskivertoihmisen nukkumaanmenoaikoihin. Jos on herännyt klo 7, treenannut kasilta ekan kerran ja tokan kerran klo 18, niin kyllä sillon jo yhdentoista aikaan unta saa, ellei ole jollain tapaa poikkeuksellisen huono nukkumaan.

No kannattaa ihan oikeasti koittaa, tuppaa tommoinen rasitus vain viemään niitä unia. Ei nyt taas höpötellä siinä mutuja kun tässä on taas elävä esimerkki kertomassa. Ainiin, munhan sanomisilla ei ole merkitystä.

Mä nukuin yhden treenin aikaan komeesti neljään saakka, mutta nyt herään aina kympin aikaan pirteenä vaikka miten menisin myöhään maaten. Välipäivinä sitten onneksi saa päikkäreitä vedeltyä ja nukahtelenkin mihin sattuu helposti.

Jos nyt mietit miten tuollainen olisi järkevä toteuttaa niin aamulla ennen duunia treeni ja toinen treeni duunin jälkeen. Jää sitten koko ilta aikaa siihen rauhoittumiseen ja pitäisi päästä nukkumaankin kunnolla kun treenistä on mennyt monta tuntia. Kaikki nää on suunnittelu kysymyksiä, aika moni tosiaan tyytyy siihen yhteen treeniin ja hitaampaan kehitykseen koska ei jaksa uhrata jokaista hetkeä päivästä sille lajille. Ja riippuu tietenkin treenien kestosta. Kannattaa miettiä kuinka järkevää on hillua salilla se 2 tuntia jos treenataan 2 kertaa päivässä.

Jos teet normaalia 8h työpäivää niin treenien väliin tulee ihan työmatkoista ja muista muuttujista johtuen 9-10h, kun taas saman lihaksen tuplatreenejä tulisi toteuttaa 4-6 tuntia erillään toisista. Tämä johtuu siitä, että saadaan hermostollinen carry over vielä siihen jälkimmäiseen treeniin. Pidemmällä aikaikkunalla hermosto on puolestaan vetänyt jo takaisin lepo- ja palautumistilaan, jolloin tämä aamutreenistä saatava aktivointi on ehtinyt hävitä.

E: Mike ehtikin jo...

hassua huomata miten joissakin asioissa kuten treenitavassa tärkeintä on "kokemus" ja sitten kun puhutaan siitä tuplatreeneistä niin luotetaan tieteeseen. Lukekaa nyt se mun eka viesti uudestaan niin tajuutte miksi esimerkiksi tuolla "hermostollinen carry over" mitä ikinä se tarkoittaakin ei ole mitään merkitystä.

Mä sanoin että ette nyt ymmärtänyt niin unohtakaa se mun viesti.

No kannattaa ihan oikeasti koittaa, tuppaa tommoinen rasitus vain viemään niitä unia. Ei nyt taas höpötellä siinä mutuja kun tässä on taas elävä esimerkki kertomassa. Ainiin, munhan sanomisilla ei ole merkitystä.

Mä nukuin yhden treenin aikaan komeesti neljään saakka, mutta nyt herään aina kympin aikaan pirteenä vaikka miten menisin myöhään maaten. Välipäivinä sitten onneksi saa päikkäreitä vedeltyä ja nukahtelenkin mihin sattuu helposti.

Kaipa meitäkin on monenlaisia ja tuo on yksilöllistä. Ei varmaan tarkoita sitä, että jos Mike ei nuku kahden treenin päivinä, ettei muutkaan nuku.

Ylirasitus lisää unentarvetta ja ylikunto taas voi mahdollisesti tuoda mukanaan nukahtamisvaikeuksia.

Kaipa meitäkin on monenlaisia ja tuo on yksilöllistä. Ei varmaan tarkoita sitä, että jos Mike ei nuku kahden treenin päivinä, ettei muutkaan nuku.
Ei jumalauta tää on aivan sairasta. Sovitaan jatkossa kaikki niin, että Allusd tietää kaiken edes koskaan kokeilematta, en jaksa enää yhtään ainutta viestiä laittaa tänne. Näköjään yksi paskanhailee heittää mitään empiiristä kokemusta kun tää on joka ikinen kerta kumoamassa sen perusteella, että mulla joku juttu on näin, niin se EI VOI OLLA muilla niin, ILMAN MITÄÄN PERUSTELUITA.

Ja vedä nyt noi mutus jo perseesees, mene kysymään keltä tahansa dieettaajalta että nukkuuko hyvin. Kun kehoa vedetään koville, niin siinä menee ihan ekana unet jokaiselta.

Ei jumalauta tää on aivan sairasta. Sovitaan jatkossa kaikki niin, että Allusd tietää kaiken edes koskaan kokeilematta, en jaksa enää yhtään ainutta viestiä laittaa tänne. Näköjään yksi paskanhailee heittää mitään empiiristä kokemusta kun tää on joka ikinen kerta kumoamassa sen perusteella, että mulla joku juttu on näin, niin se EI VOI OLLA muilla niin.

En mä sanonut että muilla ei voi olla niin. Älä nyt hassuja höpöttele. Sanoin, että ei kaikilla välttämättä ole niin jos sulla on. Ei kannata suoraan itsestä suorittaa induktiivista päättelyä. Ootko nyt vähän ennakkoluuloinen mua kohtaan? :D

Voi olla niin tai voi niitä olla toisenlaisiakin. Itse ainakin nukun ihan hyvin jos mun treenistä on kolmisen tuntia tai yli ennen nukkumaanmenoa. En tosin treenaa samalla tavalla kuin te.

Ja vedä nyt noi mutus jo perseesees, mene kysymään keltä tahansa dieettaajalta että nukkuuko hyvin. Kun kehoa vedetään koville, niin siinä menee ihan ekana unet jokaiselta.
Joo ja se varmaan johtuu nimenomaan niistä kovista treeneistä että ne unet menee. Kalorivajeella ei varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa.

Tiedätkö mistä lyhenne "mutu" tulee? Se tulee sanoista "Musta tuntuu". Jos susta tosiaan siltä tuntuu, että jos sua ei nukuta tuplatreenien jälkeen ja siitä yleistät että niin käy kaikilla muillakin, niin se on "mutua." :D

Älä oo niin äkänen. En mä pahalla, enkä ees tahallaan. Enhän mä kiistänyt etteikö sulla tai joillain muillakaan voi olla niin. Sanoin vaan että kaipa se on yksilöllistä. Ei välttämättä kaikilla. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo ja se varmaan johtuu nimenomaan niistä kovista treeneistä että ne unet menee. Kalorivajeella ei varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa.

Kyllä se onse kova treenimäärä joka vie unet, keho alkaa olemaan rajoilla mistä kykenee palautumaan. Ja kyllä kova kalorivaje tuo sitä pistettä vaan lähemmäks. Mutta kova kalorivaje ja satunnainen keppijumppa ei unia pahemmin häirihe jos bmr:ää ei aliteta.

hassua huomata miten joissakin asioissa kuten treenitavassa tärkeintä on "kokemus" ja sitten kun puhutaan siitä tuplatreeneistä niin luotetaan tieteeseen. Lukekaa nyt se mun eka viesti uudestaan niin tajuutte miksi esimerkiksi tuolla "hermostollinen carry over" mitä ikinä se tarkoittaakin ei ole mitään merkitystä.
Paitsi että tuo alunperin kirjaviisautena luettu hermostollinen ikkuna 4-6 tuntia ekan treenin jälkeen on kerta toisensa jälkeen huomattu ihan käytännössä. Olen kokeillut vaikka minkälaisia eri aikavälejä saman lihaksen (ja myös eri lihasten) tuplatreenipäivinä, ja tuo 4-6 tuntia nyt vain on selvästi se kohta, jolloin tokasta treenistä saa eniten irti. Jos tauko venyy pidemmäksi, huomaa hyvin miten kone ikään kuin "sammuu" ja sitten onkin tavallista isompi työ saada se taas käyntiin tokassa treenissä jos välissä on ollut esim. 9-10 tuntia.

Sä voit väittää täällä näppäimistösi takaa, ettei tuolla hermostollisella ikkunalla ole mitään merkitystä, mutta kyllä se vain kummasti ihan olotiloissa ja treenitehoissa tuntuu kun hommaa lähtee salille tekemään.

Sanoin vaan että kaipa se on yksilöllistä. Ei välttämättä kaikilla.
Sä voit sanoa noin kaikkeen. Joten jatkossa älä enää sabotoi viestiketjuja täysin tyhjillä argumenteilla, ja otappa tämä varoitus tosissasi.

Paitsi että tuo alunperin kirjaviisautena luettu hermostollinen ikkuna 4-6 tuntia ekan treenin jälkeen on kerta toisensa jälkeen huomattu ihan käytännössä. Olen kokeillut vaikka minkälaisia eri aikavälejä saman lihaksen (ja myös eri lihasten) tuplatreenipäivinä, ja tuo 4-6 tuntia nyt vain on selvästi se kohta, jolloin tokasta treenistä saa eniten irti. Jos tauko venyy pidemmäksi, huomaa hyvin miten kone ikään kuin "sammuu" ja sitten onkin tavallista isompi työ saada se taas käyntiin tokassa treenissä jos välissä on ollut esim. 9-10 tuntia. Hermostolliset tekijät kuten SNS/PNS-aktiivisuus selittävät tuon olotilojen muutoksen aika suoraan.

Sä voit väittää täällä näppäimistösi takaa, ettei tuolla hermostollisella ikkunalla ole mitään merkitystä, mutta kyllä se vain kummasti ihan olotiloissa ja treenitehoissa tuntuu kun hommaa lähtee salille tekemään.
Ensimmäinen kerta kun Hulkki pistää provoa netissä, yleensä sitä on vaan faktoja ladeltu tiskiin. Oletko koskaan miettiny mistä tuo aika voisi johtua? Johtuu siitä että sun kroppas kun ei tuppaa ihan heti rauhottumaan sen treeniin jälkeen. Annat vähän enemmän aikaa niin se rentoutuu. Toki se johtuu juuri noista hermostollisista tekijöistä mutta se että sitä kroppaa ei saa mitenkään liikkeelle jos tuo ikkuna menee ohi on vähän kaukaa haettu. Toisaalta 10 tuntia alkaa olemaan jo aika pitkä aika treenien välissä. Ihan näin niinkuin ajankäytön suhteen. Kroppa ei ehdi rauhoittumaan ennen nukkumaanmenoa.

Ei millään pahalla Hulkki mutta ei sua voi verrata mihinkään kovinkaan normaaliin jamppaan näissä treenijutuissa. Se vie vähän pohjaa siltä että "toimii mulla niin toimii myös kaikilla muillakin".Varsinkin kun sulla unirytmikin on täysin erilainen kuin muilla.Tajuat varmasti että nämä kaikki asiat vaikuttaa. Toki uskon että sulla se ikkuna on tuo, olet varmasti sen selvittänyt kun kokemusta löytyy. Ja olenko väärässä jos sanon että varmaan olet myös tuon neuvonut Mikelle ja Peterille? Ja sen takia Mike ja kaikki muut tulee tänne latomaan sen ilman mitään sen kummempaa todisteita?

Jos joku nyt oikeesti väittää että jos et saa toista treeniä tehtyä 6 tunnin sisään niin on aivan mahdotonta saada kunnon treeniä aikaan niin kehottaisin hetken aikaan miettimään että onko se ihmiskroppa nyt aivan niin mustavalkoinen kuin annetaan olettaa?

Hermoston toiminta on ihan selkeää peruskauraa. Voimaharjoittelussa lihaksen lämpeneminen on pääosin hermoston lisääntynyttä käskytystä, jolloin rauta liikkuu kevyemmin ja lihas supistuu paremmin. Tämän kun hyödyntää päivän toisessa treenissä, niin kyllä se vain toimii.

Mike, et sinäkään voi sanoa, että kaikki mikä pätee sulla pätee myös muilla. En mä edelleenkään pahalla tuota laittanut. Kunhan sanoin, että olemme yksilöitä. Saan siis bannit kun osallistun keskusteluun. Uskaltaako täällä edes sananvapautta harjoittaa? On vielä melko asiallisissa merkeissä pysytty. Ketään ei olla uhkailtu, eikä loukattu.

E: Eikä hermosto siis pysy "virittyneenä" kuin tietyn aikaa.

Hermoston toiminta on ihan selkeää peruskauraa. Voimaharjoittelussa lihaksen lämpeneminen on pääosin hermoston lisääntynyttä käskytystä, jolloin rauta liikkuu kevyemmin ja lihas supistuu paremmin. Tämän kun hyödyntää päivän toisessa treenissä, niin kyllä se vain toimii..
Ei ole koskaan tullut mieleen että sen hermoston ei välttämättä tarvitse pysyä virittyneenä siitä ekasta treenistä sinne toiseen treeniin. Vaikka hermosto ei toimikkaan kuin katkaisemisesta painaisi niin kyllä niitä erilaisia tapoja löytyy siihen että sen kropan saa rauhoittumaan. Mutta aika moni varmaan tykkää pyöriä siine treenin jälkeisessä euforiassa ja touhuta ihan mitä sattuu koska "nyt on energiaa".

Keskittyykö ihmiset oikeesti maksimoimaan kaiken muun paitsi nimenomaan sen palautumisen? Se palautuminen kun voi olla muutakin kuin syömistä ja nukkumista sitten kun tulee pimeää.

Mike, et sinäkään voi sanoa, että kaikki mikä pätee sulla pätee myös muilla
Lopeta toi toisten sanomisten vääristely. Mä en sanonut, että pätee kellään. Mä käskin vain koittamaan, että mitä se tuplatreenaus tekee unille. Ja ketään ei ole bannattu, mutta sulle toi oli tasan tarkkaan viimeinen kerta kun argumentoit yhtään mihinkään tota täysin tyhjää argumenttia. Ymmärrätkö, että voit sanoa noin ihan kaikkeen, aina löytyy joka asiaan miljoonasta yksi tapaus, jolla joku määräävä asia ei niin ole. Joten sun heitto "ei välttämättä kuitenkaan", on täysin turha. Ja sä voit nyt ihan itse päättää bannattaanko sut ja anna kun veikkaan, sulla on ongelmia auktoriteettien kanssa myös normaalissa elämässä, et vain osaa olla hiljaa ja tähänkin jatkat edelleen tinkaamista ja lauot jotain mukahauskaa. Mä nyt vain sanon sulle vielä kerran, älä enää koskaan sabotoi ketjuja tolla täysin turhalla argumentilla, sillä ei vain ole mitään arvoa, koska KAIKESTA löytyy poikkeus. Proteiinikin on aika välttämätöntä kehonrakennuksessa, mutta sä voit siihenkin mennä laukomaan "ei välttämättä kaikilla, jossain on joku tyyppi, jolla on harvinainen mutaatio". Lopeta ajoissa kun vielä voit.

ps. ihan turhaan kirjoitin, koska katsokaa kaikki, ei varmana lopeta ja sitten menee kirjoittamaan toiselle forumille miten pakkotoisto on pohjois-korea eikä mitään voi sanoa omaten kuitenkin yli 1600 viestiä täällä.

Lopeta toi toisten sanomisten vääristely. Mä en sanonut, että pätee kellään. Mä käskin vain koittamaan, että mitä se tuplatreenaus tekee unille. Ja ketään ei ole bannattu, mutta sulle toi oli tasan tarkkaan viimeinen kerta kun argumentoit yhtään mihinkään tota täysin tyhjää argumenttia. Ymmärrätkö, että voit sanoa noin ihan kaikkeen, aina löytyy joka asiaan miljoonasta yksi tapaus, jolla joku määräävä asia ei niin ole. Joten sun heitto "ei välttämättä kuitenkaan", on täysin turha. Ja sä voit nyt ihan itse päättää bannattaanko sut ja anna kun veikkaan, sulla on ongelmia auktoriteettien kanssa myös normaalissa elämässä, et vain osaa olla hiljaa ja tähänkin jatkat edelleen tinkaamista ja lauot jotain mukahauskaa. Mä nyt vain sanon sulle vielä kerran, älä enää koskaan sabotoi ketjuja tolla täysin turhalla argumentilla, sillä ei vain ole mitään arvoa, koska KAIKESTA löytyy poikkeus. Proteiinikin on aika välttämätöntä kehonrakennuksessa, mutta sä voit siihenkin mennä laukomaan "ei välttämättä kaikilla, jossain on joku tyyppi, jolla on harvinainen mutaatio". Lopeta ajoissa kun vielä voit.

ps. ihan turhaan kirjoitin, koska katsokaa kaikki, ei varmana lopeta

Itseasiassa mulla ei ole mitään ongelmaa auktoriteettejä kohtaan. Mä oikeastaan nautin armeijassa siitä, että kun käsky käy niin asioita tapahtuu. Mulla ei ikinä ollut siellä mitään ongelmaa.

p.s Lopetin tinkaamisen, koska mä kestän sen.

Ei ole koskaan tullut mieleen että sen hermoston ei välttämättä tarvitse pysyä virittyneenä siitä ekasta treenistä sinne toiseen treeniin. Vaikka hermosto ei toimikkaan kuin katkaisemisesta painaisi niin kyllä niitä erilaisia tapoja löytyy siihen että sen kropan saa rauhoittumaan. Mutta aika moni varmaan tykkää pyöriä siine treenin jälkeisessä euforiassa ja touhuta ihan mitä sattuu koska "nyt on energiaa".

Keskittyykö ihmiset oikeesti maksimoimaan kaiken muun paitsi nimenomaan sen palautumisen? Se palautuminen kun voi olla muutakin kuin syömistä ja nukkumista sitten kun tulee pimeää.

Ei sen tarvitse olla virittyneenä jos siitä ei tahdo hyötyä. Jos siitä tahtoo hyötyä niin sitten se kannattaa olla. Eikö tämä nyt ole aika selkeä homma, että voi siellä salilla reuhtoa millon tykkää, mutta jos haluaa sitä hermoston virittyneisyyttä hyödyntää niin silloin siellä tulee käydä tietyn aikaikkunan sisällä. Pakko ei oo muuta kun kuolla.

Back
Ylös Bottom