Progressio-debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allusd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kai sä Mike ymmärrät että se miten sä ja Peter ootte jollain systeemillä saanu lihasmassaa tai ollu saamatta, on ihan yhdentekevää muille treenaajille? On paljon isompia ja kovempiakin kehonrakentajia maailmassa joiden treeneistä vois ottaa mallia ja seurata kun he ovat kehittyneet omilla tavoillaan niin helvetin hyvin. Yleensä vaan kun joku amatööri ottaa mallia ammattilaisesta sille sanotaan ei noin kannata tehdä. Utti on myös sanonut että jos et näytä Peteriltä, ei kannata treenata niinkun Peter. JA SILTI sä täällä meuhkaat kuinka muidenkin kannattais vetää samantyylisesti kuin te. Tämän tekstin pointti on että miksi ylistät metodiai jota käytät ja lyttäät muita koska se on toiminut sulla ja Peterillä hyvin? Edelleenkään se että joku systeemin on sulla toiminut huonosti ja toinen toimii paremmin ei merkkaa tässä väittelyssä yhtään mitään.
En koskaan ohjeista treenaamaan kuten me, vaan painotan kokoajan pointtia, että ajetaan se lihas loppuun oman kapasiteetin rajoissa ja sitten palaudutaan. En nyt tajua miten ihmeessä sä nämä viestit luet. Että älä laita sanoja mun suuhun, vaan osoita ensiksi, missä kohtaa olen käskenyt treenaamaan kuten me. Vituttaa tommoinen päänaukominen valheiden kera.

Ja onpas sitten kummallista kun et sano samaa allulle, vaan pelkästään mulle. Meistä kahdesta mulla on vielä kokemusta kummastakin tavasta treenata. Ja mitä pointtia on koko keskustelussa jos vain allun viestit on ultimaalinen fakta koska Norton ja Utti.

Jokainen saa toki treenata mukavuusalueella jos haluaa, mutta ei sillä saa parasta kasvua aikaan.

Viimeksi muokattu:
En koskaan ohjeista treenaamaan kuten me, vaan painotan kokoajan pointtia, että ajetaan se lihas loppuun oman kapasiteetin rajoissa ja sitten palaudutaan. En nyt tajua miten ihmeessä sä nämä viestit luet. Että älä laita sanoja mun suuhun, vaan osoita ensiksi, missä kohtaa olen käskenyt treenaamaan kuten me. Vituttaa tommoinen päänaukominen valheiden kera.

Ja onpas sitten kummallista kun et sano samaa allulle, vaan pelkästään mulle. Meistä kahdesta mulla on vielä kokemusta kummastakin tavasta treenata.

Jokainen saa toki treenata mukavuusalueella jos haluaa, mutta ei sillä saa parasta kasvua aikaan.
Tarkoitin teidän treenillä just lihaksen ajamista totaalikuolemaan josta olet koko ajan puhunut. Edelleenkään se miten joku asia sinulla toimii ei auta muita treenaajia yhtään, et sinä tiedä millä tavalla muilla treenajilla lihas kasvaa parhaiten, sillä perusteella miten itse olet saanut parhaan kehityksen.
En sanonut allulle koska käsitin hänen tekstinsä niin että lihasta treenataan->lihas tottuu-> pitää tehdä jotain että saadaan ärsykettä lisää-> tästä seuraa progressioi eli ärsykettä lisätään. Ymmärrän pointin että joku haluaa pitää kirjaa progressiostaan.

Tässä Mike sulle katsottavaa. Siellä on kaksi jalkatreeniä viikossa, toinen lyhempiä, toinen pidempiä sarjoja. Siellä on siis jonkun näköistä aallotusta ja sarjapainoja myöskin lisätään viikoittain. Ja kuulemma toimii. Mikäs tää on sitten?

Pakko nyt laittaa eka viesti tänne oon tän vuoden alusta alottanu treenaa ja ikää mulla kohta 30 eli täysin alottelija olen . Oon kahtonu aika tosi paljon nyt noita Miken ja Peterin wlogja ja sit m&m gymlogit myös. Ilman noita olisin vieläkin tekemässä pelkää penkkiä .. Suur kiitokset siis noista teille kaikille tasapuolisesti jotka jaksaa youtubeen pistää noita treeni opetus videoita ! , ja kyllä olen yrittänyt tehdä suuriman osan niin että lihas on aivan lopussa mielummin liikaa kun liian vähän :D ainakin toisotojen määrä on korkeat painot ei yleensä niinkään (vielä).. silti omalla tyylilläni jossa on varmasti vielä helvetin paljon parannettavaa ja johon yritän poimia parhaita paloja sellaisilta ihmisiltä jotka on oikeasti saanu näkyviä tuloksia aikaseksi ....

Tarkoitin teidän treenillä just lihaksen ajamista totaalikuolemaan josta olet koko ajan puhunut. Edelleenkään se miten joku asia sinulla toimii ei auta muita treenaajia yhtään, et sinä tiedä millä tavalla muilla treenajilla lihas kasvaa parhaiten, sillä perusteella miten itse olet saanut parhaan kehityksen.
En sanonut allulle koska käsitin hänen tekstinsä niin että lihasta treenataan->lihas tottuu-> pitää tehdä jotain että saadaan ärsykettä lisää-> tästä seuraa progressioi eli ärsykettä lisätään. Ymmärrän pointin että joku haluaa pitää kirjaa progressiostaan.
Ja mikset sano samaa allulle? Lihasta voi rasittaa monella tapaa erilailla ilman mitään progressiota saaden aina traumat aikaan.

Tässä Mike sulle katsottavaa. Siellä on kaksi jalkatreeniä viikossa, toinen lyhempiä, toinen pidempiä sarjoja. Siellä on siis jonkun näköistä aallotusta ja sarjapainoja myöskin lisätään viikoittain. Ja kuulemma toimii. Mikäs tää on sitten?

Odotat nyt vain sen wlogin jossa tulee faktaa, ei sun mutuja.

Odotat nyt vain sen wlogin jossa tulee faktaa, ei sun mutuja.

Miten tuo on mutua kun siinä petteri on itse teossa. :D

Vähän sama jos manne varastaa kaupasta ja näkyy selkeesti valvontakameranauhalla ja huutaa et enhän mie mitää oo varastanu!

Miten tuo on mutua kun siinä petteri on itse teossa. :D

Vähän sama jos manne varastaa kaupasta ja näkyy selkeesti valvontakameranauhalla ja huutaa et enhän mie mitää oo varastanu!
No jos nyt odottaisit kuitenkin sen Wlogin ja katot sitten siitä kun Peter sulle vartavasten selittää. Mut onhan tämä jo aika selvä, että turhaan mä sitä edes kysyin ja uhrasin Wlogia siihen kun sä olet niin jumittunut tohon ajatusmaailmaan, ettet nää mitään muuta. Odotankin lähinnä vain mitä selitystä tulee Wlogin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos nyt odottaisit kuitenkin sen Wlogin ja katot sitten siitä kun Peter sulle vartavasten selittää. Mut onhan tämä jo aika selvä, että turhaan mä sitä edes kysyin ja uhrasin Wlogia siihen kun sä olet niin jumittunut tohon ajatusmaailmaan, ettet nää mitään muuta. Odotankin lähinnä vain mitä selitystä tulee Wlogin jälkeen.

Mä en mitään muuta enää halua kuulla kin sen totuuden että natikka tarvitsee progressiota. Jos vuosittain hinkkaa samalla painolla samat toistotsamalla tavalla niin kehittääkö se sun mielestä?

Jos Petteri sanoo että hän kehittyi classicissa vaikka ei lisännyt työmäärää ajansaatossa niin mun usko elämään häviää. :D

Kuten edellä jo mainittu toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä.
Ymmärrän hyvin molempien pointit. Syklittäin tapahtuva kuorman lisäys, josta seuraa overload. Tämän jälkeen pienemmät raudat ja syklin lopussa taas lisää rautaa ja uusi overload.
Tämä tyyli tuo varmasti tuloksia osalle treenaajista. Mutta kuten Mikekin sanoi tuo progressio loppuu aikanaan. Ei kukaan voi nostaa sitä maksimia 2.5-5 kg per sykli loputtomiin.

Tällöin aloittelija /intermediate treenaaja voi jaksottaa omia treenejään molempien metodien ympärille. Esim 3-4kk aika, jossa tulee näitä voimailijoiden 4vk kestäviä progesyklejä. Ja tähän perään toinen 3-4kk bodytyylistä lihaksen tappamista palautumisen rajoissa. Aika yksinkertaista ja aikamoneen kertaan pakkiksellakin esitetty. Ei tämäkään ole kaikille se PARAS keino varmasti kehittää lihasta eikä voimaa.

Mä en mitään muuta enää halua kuulla kin sen totuuden että natikka tarvitsee progressiota. Jos vuosittain hinkkaa samalla painolla samat toistotsamalla tavalla niin kehittääkö se sun mielestä?

Jos Petteri sanoo että hän kehittyi classicissa vaikka ei lisännyt työmäärää ajansaatossa niin mun usko elämään häviää. :D
Kuka on missään sanonut että samalla painolla samat toistot? Montako kertaa mäkin olen sanonut sanan varianssi? Trollaatko sä?

Kuka on missään sanonut että samalla painolla samat toistot? Montako kertaa mäkin olen sanonut sanan varianssi? Trollaatko sä?

Sä oot sanonu että progressio on turhaa. Mikä sana toi varianssi ees tässä yhteydessä on. Ei kukaan tollasta käytä. :D

Peterillä ja Mikellä taitaa olla melko optimaaliset olosuhteet treenaamiseen ja työn suhteen.Nähtävästi voivat treenata just sillä aikataululla joka keholle sopii,Ei tavallisen duunissa kävijän kannata tommosta yrittää matkia.

Eiks se Peter vielä cbb aikaan seissy öisin jonkun kapakan ovella?Ison muutoksen treeneissä mahdollistaa usein varmaankin toi työn vaihto esimerkiks personal traineriksi.Ymmärtääkseni Kujala,Kotipohja,Ovaskainen ja moni muu on lopettanu tavalliset päivätyöt.
Nyyssölä taitaa tehdä niitä "laivasiivoojan" hommia,mutta pitää nytkin omalla kustannuksellaan vapaata kisojen takia.

treeniasioissa kaikki uskoo mieluummin näkyviä tuloksia aikaansaaneita bodareita ja bodykisoissa menestyviä, kuin riisikeppejä joiden paras talentti tuntuu olevan vain netissä inttäminen
Viittaatko riisikepillä johonkin tiettyyn henkilöön joka tähän keskusteluun osallistui?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom