Presidentinvaalit 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
mxm sanoi:
Kun kattelin noita Sauken väittämiä, niin tuli vähän sellainen fiilis, että on luotu imago, joka yrittäisi miellyttää mahdollisimman monia.

Vähän paha mennä sanoon juuta eikä jaata kun itte oon ulkomailla, enkä esim. noita Tv-haastatteluja näe. Vaikka Halonen sen mielistelyn on vieny huippuunsa niin onhan se selvää, että ainakin jokaisen 3 pääehdokkaan pitää sitä jonkin verran harrastaa suuntaan kun toiseen...

Voittajan on kuitenkin saatava yli 50% äänistä. Aika vähissä on ne asiat tässä maassa mistä 50% on samaa mieltä. Ja vaikee on jonkun Halosen kanssa edes asialinjalla kilpailla kun ei äänestäjiin tunnu olevan mitään vaikutusta. Koita ny jollekin peruspunaselle painottaa, että tähän maahan tarvitaan lisää yrittäjiä ja että se on pitkässä juoksussa kaikkien etu... sama kun seinille puhuis...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mxm sanoi:
Onkohantässä nyt käynyt niin, että Niinistö on luonut sellaisen jokamiehen pressa -imagon ja ottanut kampanjaansa sellaisia asioita ja mielipiteitä, jotka eivät ole oikeasti hänen. Kovin monihan ei pitänyt Niinistöstä kun hän oli ministerinä. Sauke on asiamies, määrätietoinen, tavoitteet korkealla ja hän ajaa yrittäjien (=varakkaiden) asiaa. Tuolloin juuri se työväki ei ollut kovin innoissaan Niinistöstä. Kun kattelin noita Sauken väittämiä, niin tuli vähän sellainen fiilis, että on luotu imago, joka yrittäisi miellyttää mahdollisimman monia. Edelleen Niinistö on paras ehdokas ja hänellä on se sama hyvä asenne mut jotenkin hämää nuo jotkut väittämät.

No tottakai pyritään miellyttämään mahdollisimman suurta osaa kansasta. Presidentinvaaleissa pitää voittaakseen saada yli puolet äänistä, joten on pakko miellyttää suurinta osaa kansasta, jos haluaa voittaa. Tietysti omista varsinaisista mielipiteistään riippuen joidenkin tarvitsee shiftata julkisuuskuvaansa hieman enemmän ja joidenkin hieman vähemmän. Mutta kun Suomessa perinteisesti vasemmistolaisia ja oikeistolaisia on suunnilleen saman verran, niin selväähän on, että vasemmistoehdokkaan ei kannata mainostaa millään äärimmäisen vasemmistolaisilla ajatuksilla ja oikeistolaisen ei kannata julistaa äärikapitalistisia ajatuksia. Niinistö voi huoletta muuttaa ajolinjaansa hieman vasemmalle, kun oikealta ei kukaan ole tulossa ohi.
 
Crusader sanoi:
Tota tota. Mitenköhän luulet, kuinka monella tässä maassa on töitä kun yrittäjiä ei ole? Yrittäjyys on suomessa melkoisessa kriisissä tämän yliverotuksen takia, ja yrittäjyyden toimintaedellytysten parantaminen on ehkä tärkein asia jolla oikeasti työllisyyttä voidaan tässä maassa parantaa. SDP:n keinohan on ollut jo vuosikymmenen se, että työnnetää ne työttömät pajupillinveistokurssille ja pois työttömyystilastoista. Tämä ei aiheuta kuin lisäkuluja yhteiskunnalle, ja käytännössä siitä on hyötyä ainoastaan puolueelle joka voi käyttää "työttömyyden puolittamista" vaaliargumenttinaan. Tämä on juuri Niinistön pointti: vastakkainasettelua ei tarvita, koska yrittäjän etu on pitkässä juoksussa jokaisen etu.

Tiedätkös mikä puolue on viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut SDP:n lisäksi eniten hallitusvastuussa? No Kokoomushan se, eli Kokoomus on myös ollut mukana tekemässä tuota politiikkaa. Ja siellä oli muistaakseni mukana myös muuan Sauli Niinistö. ;) Se jää sitten pohdittavaksi, että onko tuo ollut Kokoomuksen haluama linja vai onko kyse vaan SDP:n pokkuroinnista hallituspaikan vuoksi.
 
luumu sanoi:
A-pisteen linja oli armoton. Millainen se on ollut muilla?

Toisaalta tuon A-pisteen käsityksen näkee huonoksi, jos on kova Niinistö-fani. Kyllä siinä tuli erittäin paljon positiivistakin ahkeruudesta yms. ja viat olivat lähinnä sellaisia "äijävikoja".

Eiköhän tuossa kaikkia ehdokkaita käsitellä aika kriittisesti. Tähän mennessä on näköjään tullut esittelyt
Vanhasesta: http://www.yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id22773.html
ja Niinistöstä: http://www.yle.fi/aohjelmat/apiste/arkisto/id23256.html

Tuo Niinistön esittelyn käsikirjoitus ei ole ainakaan vielä tuolla sivuilla, mutta ilmestynee sinne viimeistään huomenna.


Tuo Vanhasen esittely ainakin tuntuu aika negatiivissävyiseltä, siellä on esimerkiksi ylimalkaisia heittoja, joita ei perustella millään tavalla:

"Toisaalta hänestä ei oikein ollut nopeaan päätöksentekoon. Vanhanen ajoi, niin kui kaverit käskivät .- aivan kuten lehteimiesaikoinaan. Kun maan vallasväki halusi poistaa varallisuusveron, Vanhanen ajoi."

"Tämä julkisuuteen viestitty käsitys on ristiriidassa Vanhasen luonnettava leimaavan määrätietoisen pyrkyryyden kanssa."

Esimerkiksi tuosta Vanhasen väitetystä pyrkyryydestä en ole kuullut aiemmin puhuttavankaan, enkä itse kyllä ole saanut tuollaista kuvaan, melkeinpä päinvastoin. Olisi ihan kiva, jos tuollaista heittoa olisi edes perusteltu jotenkin.
 
MC Aropupu sanoi:
Tiedätkös mikä puolue on viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut SDP:n lisäksi eniten hallitusvastuussa? No Kokoomushan se, eli Kokoomus on myös ollut mukana tekemässä tuota politiikkaa. Ja siellä oli muistaakseni mukana myös muuan Sauli Niinistö. ;) Se jää sitten pohdittavaksi, että onko tuo ollut Kokoomuksen haluama linja vai onko kyse vaan SDP:n pokkuroinnista hallituspaikan vuoksi.

Ajat muuttuu, ja se mikä oli hyväksyttävissä esim. ennen euroa ei ole välttämättä hyväksyttävissä enää. Nyt mennään riskirajoilla, kun sopeutumiskykyä ei löydy silloin kun sitä tarvittaisiin. Tällä hetkellä suomen viesti maailmalle on: "tulkaa suomeen, täällä on kalleimmat työntekijät ja korkea yritysvero + presidenttinä puhevikainen sosialisti-biseksuaali jonka sydäntä lähellä on erityisesti sympatiapisteiden keruu kehitysmaista oman maan kansalaisten kustannuksella". Lipponen saattoi aikanaan hillitä suuremmat ylilyönnit SDP:n taholta, mutta puolueen nykyjohdon huomioon ottaen, heinäluoma seipäännokassa suomenlinnan tornissa voisi olla kutsuvampi viesti esim. ulkomaisia investointeja ajatellen.
 
shape sanoi:
Joo, aika paskamainen kuvan sain.. Ylestä. Ensi maanantain Tarjan esittely todennäköisesti määrittelee, millaisen linjan Yle on pressan vaaleissa ottanut.

Täysin samaa mieltä.


Pakko poimia tuolta jokatapauksessa yks kommentti, jonka Vanhanen on kai sitten itse sanonu:

apiste sanoi:
Aikuisenakaan hän ei vaikuta maailmanmieheltä, sillä hän kertoo kirjassa, ettei uskaltaisi matkustaa metrolla suurkaupungeissa.

Lol...
 
twinlab sanoi:
MC Aropupu sanoi:
Onko Vanhanen ollut liian vähän aikaa esillä julkisuudessa ja äänestäjät eivät vielä tavallaan tunne häntä?
On.

Sä voisitkin sivistää mua ja kertoa, mikä tekisi hänestä parhaan peresidenttiehdokkaan.
En nyt varsinaisesti ajatellut markkinoida kenenkään ehdokkaan puolesta. Itse en ainakaan Vanhasessa ja Niinistössä näe tuon imagokysymyksen lisäksi mitään valtavia eroja. Siksi kiinnostaakin tietää, että miksi monet täällä kannattavat nimenomaan Niinistöä. En oikein osaa sanoa, miksi Vanhanen olisi paras ehdokas, enkä myöskään miksi Niinistö. Jos vääntäydyn äänestyskoppiin, niin hyvin todennäköisesti annan ääneni jommallekummalle.

Niinistön imago ja persoona ei välttämättä miellytä minua ihan valtavasti, mutta toisaalta taas Niinistö ikäänkuin hieman Vanhasta oikeistolaisempana kääntäisi valtasuhteita Suomessa enemmän. Eli vaikka ikäänkuin ajattelisin, että Vanhasen linja olisi mieleiseni, niin koska nykyisellään SDP:llä on mielestäni liikaa valtaa, niin voisi olla hyvä saada Vanhasta oikeistolaisempi presidentti. Kuulostaako sekavalta? Eli jos nyt ollaan lukuarvossa -2 ja minun mielestäni ihanne olisi 0, niin silloin minun kannattaa äänestää +2, koska keskiarvo luvuista -2 ja +2 on 0. Jos äänestäisin omaa ihannettani 0, niin silloin keskiarvona päädyttäisiin lukuun -1. Samaa ajatteluahan voidaan käyttää myös julkisuudessa. Kun halutaan pientä muutosta johonkin suuntan, niin vaaditaankin paljon suurempaa muutosta, kuin mitä on tavoitteena. No, tämä nyt on ehkä turhaa hifistelyä, eipä se minun yksi ääni kuitenkaan paljoa paina varsinkaan presidentinvaaleissa. :david:
 
Crusader sanoi:
"tulkaa suomeen, täällä on kalleimmat työntekijät ja korkea yritysvero + presidenttinä puhevikainen sosialisti-biseksuaali jonka sydäntä lähellä on erityisesti sympatiapisteiden keruu kehitysmaista oman maan kansalaisten kustannuksella".

Lol...lähetäppäs toi Tarjan vaalitoimistoon, siinä on muumimammalle hyvä vaalislogan...
 
Crusader sanoi:
Tällä hetkellä suomen viesti maailmalle on: "tulkaa suomeen, täällä on kalleimmat työntekijät ja korkea yritysvero + presidenttinä puhevikainen sosialisti-biseksuaali jonka sydäntä lähellä on erityisesti sympatiapisteiden keruu kehitysmaista oman maan kansalaisten kustannuksella".

No tosta biseksuaalista en tiedä, mutta Suomessa ei kyllä käsittääkseni ole kansainvälisesti verrattuna mikään korkea yritysverotus, melkeinpä päinvastoin. Eikä työntekijätkään ole muihin länsimaihin verrattuna kovin kalliita. Työnantajamaksu on toki kalliit, mutta meidän huono palkkataso tekee kuitenkin kokonaisuudesta työnantajan kannalta ihan siedettävän. Mihinkäs luulette Nokian kilpailijoihin verrattuna hyvän tuottavuuden perustuvan? Toki myös hyvään logistiikkaan, mutta myös halpoihin suomalaisiin insinööreihin. Jos Nokian suomalaiset insinöörit korvattaisiin amerikkalaisilla insinööreillä, joille maksettaisiin myös amerikkalaisen tason palkkaa, niin Nokian liikevoitosta taitaisi huveta saman tien yli puolet. ;)
 
MC Aropupu sanoi:
No tosta biseksuaalista en tiedä, mutta Suomessa ei kyllä käsittääkseni ole kansainvälisesti verrattuna mikään korkea yritysverotus, melkeinpä päinvastoin. Eikä työntekijätkään ole muihin länsimaihin verrattuna kovin kalliita. Työnantajamaksu on toki kalliit, mutta meidän huono palkkataso tekee kuitenkin kokonaisuudesta työnantajan kannalta ihan siedettävän. Mihinkäs luulette Nokian kilpailijoihin verrattuna hyvän tuottavuuden perustuvan? Toki myös hyvään logistiikkaan, mutta myös halpoihin suomalaisiin insinööreihin. Jos Nokian suomalaiset insinöörit korvattaisiin amerikkalaisilla insinööreillä, joille maksettaisiin myös amerikkalaisen tason palkkaa, niin Nokian liikevoitosta taitaisi huveta saman tien yli puolet. ;)

Tuli taas niin täydeltä laidalta paskaa, että joutu vähän googlettaan:

http://www.ek.fi/tupo/kv_vertailut/palkat/index.php sanoi:
PALKAT

Suomessa teollisuuden palkkataso on neljänneksi korkein EU:ssa

Suomessa teollisuuden työntekijöiden palkkataso on kansainvälisesti korkea. Suomen palkkataso oli vuonna 2003 seitsemänneksi korkein maailmassa. Suomen palkkataso oli EU-maiden neljänneksi korkein ja Emu-maiden kolmanneksi korkein.

Teollisuustyöntekijöille tehdyltä työajalta maksettu palkka oli Suomessa vuonna 2003 keskimäärin 13,44 euroa tuntia kohti. EU-maiden korkein palkkataso oli Tanskassa, jossa runsaan 20 euron tuntipalkkaan sisältyvät myös eläkemaksut. Suomea korkeampi palkkataso oli myös Saksassa. Uusien osavaltioiden palkkataso oli kaksi kolmannesta vanhojen osavaltioiden tasosta.

EU:n ulkopuolisista maista myös Norjassa, Sveitsissä ja USA:ssa oli Suomea korkeampi palkkataso.


Palkkojen taso 2003, "kymmenen kärkimaata",
teollisuuden työntekijät, euroa/tunti

Tanska 20,41
Norja 20,14
Sveitsi 16,20
Saksa (länsi) 15,58
Yhdysvallat 13,85
Alankomaat 13,62
Suomi 13,44
Ruotsi 13,32
Luxemburg (2002) 13,18
Iso-Britannia 12,73
Irlanti 12,69
 
MC Aropupu sanoi:
No tosta biseksuaalista en tiedä, mutta Suomessa ei kyllä käsittääkseni ole kansainvälisesti verrattuna mikään korkea yritysverotus, melkeinpä päinvastoin. Eikä työntekijätkään ole muihin länsimaihin verrattuna kovin kalliita. Työnantajamaksu on toki kalliit, mutta meidän huono palkkataso tekee kuitenkin kokonaisuudesta työnantajan kannalta ihan siedettävän. Mihinkäs luulette Nokian kilpailijoihin verrattuna hyvän tuottavuuden perustuvan? Toki myös hyvään logistiikkaan, mutta myös halpoihin suomalaisiin insinööreihin. Jos Nokian suomalaiset insinöörit korvattaisiin amerikkalaisilla insinööreillä, joille maksettaisiin myös amerikkalaisen tason palkkaa, niin Nokian liikevoitosta taitaisi huveta saman tien yli puolet. ;)

Sanoin tuosta yritysverosta "korkea", koska se on perusosiltaan melko matala ja sen kalleus on tavallaan suhteellista. Mitenkään kulutasoa kompensoivasti se ei ole matalakaan.

Noista insinööreistä olet kyllä oikeassa, olen itse monesti sanonut samaa. Halpoihin korkeakoulutettuihin suomen ylistetty kilpailukykykin perustuu. SAK:n (eli SDP:n) riveissä tätä halpaa työvoimaa ei sitten olekaan, ja tämä ns. duunariväki on monilla aloilla ylipalkattua jotta edes nykyinen teollisuus saataisiin säilytettyä (kaveriltani salilla kuulin että Nokian renkailla on diplomi-insinöörejä vuorossa, koska siitä saa parempaa palkkaa jne.), ja siksi sitä alakohtaista sopimista ja joustavuutta tarvittaisiin ennenkuin täällä ei tuoteta enää mitään. Niinistön lääke kampanjan mukaan tähän on, että tänne houkuteltaisiin korkean jalostusasteen tms. teknisen alan yrityksiä, koska väestö on keskimäärin koulutettua. Good luck, jos kokee siinä onnistuvansa, mutta Niinistö tietää kyllä että huomattavasti realistisempi vaihtoehto olisi ylipalkkausten purkaminen ennenkuin on liian myöhäistä. Tätä ei vain voi taloudesta mitään ymmärtämättömälle suurelle massalle sanoa.
 
Niinistö pressaksi niin saadaan autovero Tanskan tasolle. :kippis1:
 
Aika outo juttu training_addicilta. Tartun pikkuseikkaan tuossa vuodatuksessasi: Itse en nää suurena ongelmana sitä, että ihmiset haluavat pitää lounastauon ajallaan? Luulisi tällaista forumia lukevien ymmärtävän, että ravinto ja tauko on paikallaan kaikessa työssä? Jos vasemmistolaisia syytetään sosialistisesta determinismistä, niin sama determinismi syytös menee vähän tuonne liberalistien puolelle. Pitäskö tänne yhtäkkiä lyödä joku kiinalaisen tv-tehtaan orjatyömeininki?

Yhdyn tuohon Paperipuolen kritiikkiin. Täytyy sanoa, että helvetin lyhytnäköistä kiukutella mm. siitä, että joutuisi olemaan esim. joulupyhiä töissä. Mitä helvetin väliä sillä on? Siitä saa kuitenkin hyvän kompensaation, ja joulun pyhinä työskentely on esim. palvelualoilla on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Onhan se paperiala kuitenkin HELVETIN paljon paremmin palkattu ala, kuin suurin osa muista duuneista.

Mua ainakin vituttaa suojatyöpaikat. Minkä takia ihan vitun onnetonta jengiä on pakko pitää duunissa? Meidänkin firmassa on yksi muija, joka ihan oikeesti tekee ENEMMÄN VAHINKOA työssään, kuin hyvää. Mä oon mieluummin yksin duunissa, kuin sen kanssa, koska normaalisti saan korjailla sen virheitä, ja mikään ei ole niin vittumaista kuin korjata toisten mokia. Ja jos valtiolta on varaa jättää puolet vapautuvista paikoista täyttämättä, niin on siellä aika paljon turhaa jengiä ollut hommissa. Toi puolet kuulostaa kuitenkin helvetin karulta määrältä.

Edelleen tässä keskustelussa ollaan jämähdetty sisäpolitiikkaan, johon se presidentti ei ihan oikeesti voi virallisesti vaikuttaa.
 
Crusader sanoi:
Noista insinööreistä olet kyllä oikeassa, olen itse monesti sanonut samaa. Halpoihin korkeakoulutettuihin suomen ylistetty kilpailukykykin perustuu.

Tuolta löytyy vertailuja koulutettujen palkoista,

http://material.talentum.com/talentum_com_images/606661.gif

ja tosta vielä työvoimakustannuksista teollisuudessa

http://www.ek.fi/ek_suomeksi/tyoelama/kuvat/Tyovoimak_erimaissa.pdf

Summa summarum, koitas ny kertoo sille kommunistille, että yrityksiä lisää ja koulutetuille lisää liksaa...ja samaan hengen vetoon, että se on meidän kaikkien etu...

Sitten ihan asiasta mistä mullakin varmaan saa olla mielipide, nimittäin oma näkökulma on se, että korkeesti koulutetuilla nuorille ulkomaille lähtö ei oo mikään ongelma. Tuskin täälä aletaan poraan, että kun toveri naapurimaassa saa enemmän liksaa, mennäänpä lakkoon. En mä ainakaan ala. Mä muutan muualle.

Miten tää auttaa Suomen taloutta? Nykyään globalisaatiota(taas tää paha sana) pidetään myös mahdollisuutena Suomelle. Painotetaan innovaatioiden(lisää hienoja sanoja) merkitystä. Ja vaikka meikäläinenkin satuili tuolla aikasemmin jostain kaverista, joka keksii uuden tuotteen ja rakentaa sen ympärille yrityksen, niin kyllä semmoset sadut alkaa oleen mennyttä aikaa.

Nykyään ne paljon puhutut innovaatiot tehdään yrityksissä, ja tärkeessä roolissa on huippujohtajat, jotka johtaa näitä innovaatioprosesseja. Tälläsiä henkilöitä ei tuu eikä jää Suomeen, vaan niille on kysyntää myös muissa maissa.

Mulla lähtee tää satuilu taas näköjään lapasesta, mutta kun tuolla Paperiliitto-thredissä mm. puupää IsoDino tilitti, että me ollaan kaikki samanarvosia työntekijöitä yritykselle, niin johtajat kuin duunarit. Niin se vaan ei mene näin.

Olis hyvä mennä pikkuhiljaa jakeluun ja unohtaa se perinteinen suomalainen kateus. Ihmiset on tasa-arvosia ihmisarvoltaan ja lain edessä, ei esim. yritykselle. Se on sama asia jos meet väittään, että Ollila ja jonkun kännykän kuorien kasaaja on samanarvosia, kun väittäisit että Mannerheim ja joku autokomppanian spade olis ollu sota-aikaan yhtä tärkeitä Suomelle. Jos tämmöset asiat ei mene kaaliin niin pieni reality check olis paikallaan...

Jälleen kerran ei pitäis edes sen syväpunasemmankaan niskakarvat nousta pystyyn, jos täällä Suomessa joku menestyy hyvin, yritykset tai ihmiset. Se on sen peruskommunistinkin työttömyyskorvauksen elinehto.
 
No en minä kyllä käsittääkseni ihan paskaa puhunut. Tuossa jutussa puhutaan teollisuuden työntekijöistä, heidän kohdallaan asia kyllä toki lieneekin noin. Heillä on kyllä kansainvälisesti vertaillen hyvät palkat ja esimerkiksi paperimiesten palkat vielä nosta sitä keskiarvoa entisestään. Minä ajattelinkin lähinnä korkeasti koulutettuja, varsinkin insinöörejä, sellainen kun itsekin olen. Korkeakoulutettujen palkoista ja työllistämiskustannuksista Jorma Ollilakin on lähinnä julkisuudessa puhunut. Ja ihan koko kansan keskiansioitakin vertaillen Suomen palkkataso ei ole kovin korkea.

Muuten, muihin palkansaajiin verrattuna teollisuuden työntekijöillä ei taida olla missään niin hyvät palkat kuin Suomessa?
 
Uncle Sam sanoi:
Aika outo juttu training_addicilta. Tartun pikkuseikkaan tuossa vuodatuksessasi: Itse en nää suurena ongelmana sitä, että ihmiset haluavat pitää lounastauon ajallaan? Luulisi tällaista forumia lukevien ymmärtävän, että ravinto ja tauko on paikallaan kaikessa työssä? Jos vasemmistolaisia syytetään sosialistisesta determinismistä, niin sama determinismi syytös menee vähän tuonne liberalistien puolelle. Pitäskö tänne yhtäkkiä lyödä joku kiinalaisen tv-tehtaan orjatyömeininki?

Heh, mä arvasin, että joku tarttuu tähän. Ja joo, ei mulle tarvii kertoo sen ruokailuajan tärkeyttä. Kaikki työntekijät ei tosin ole bodareita, eikä pidä sitä ruokatuntia pelkästään sen takia pilkulleen kun on nälkä.

Mä ymmärrän hyvin työntekijöitä, että totta kai se on pidettävä sekunnilleen sillon kun se alkaa, koska jos et sitä sillon pidä niin et varmaan saa koskaan pitää.

Otin sen esiin sen takia, koska jollain aloilla ollaan kun pikkulapset koulussa. Muulla ei oo väliä kun sillä ruoka- ja välitunnilla. Joustavuutta siinäkin, järkevissä rajoissa, että jos duunia pitää nyt painaa niin pidetään se kahvitunti vaikka vasta hetken päästä...

Kysymys oli lähinnä asenteista, ei siitä etteikö niitä taukoja olisi oikeus jokaisella pitää, myös ajallaan...
 
MuscleMemory sanoi:
Niinistö pressaksi niin saadaan autovero Tanskan tasolle. :kippis1:

Ihanko tosissaan uskot noin? Kun Niinistö ei saanut tuota aikaan valtiovarainministerinä ollessaan, niin mitenkäs ihmeessä se nyt sitten presidentinpallilta onnistuisi? Presidentti ei Suomessa päätä verotuksesta.
 
MC Aropupu sanoi:
Ihanko tosissaan uskot noin? Kun Niinistö ei saanut tuota aikaan valtiovarainministerinä ollessaan, niin mitenkäs ihmeessä se nyt sitten presidentinpallilta onnistuisi? Presidentti ei Suomessa päätä verotuksesta.
Kunhan vaan yritin kuittailla Niinistön kannattajille. Mutta ei tästä sen enempää.
 
Crusader sanoi:
(kaveriltani salilla kuulin että Nokian renkailla on diplomi-insinöörejä vuorossa, koska siitä saa parempaa palkkaa jne.)


Tuo on aivan totta. Hienoa kun dippainssit menevät renkaille töihin kesäksi, sen sijaan että olisivat oman alan töissä, koska siitä saa enemmän rahaa. Toisin sanoen trukkikuskin homma on kannattavampaa kuin kesädippainssin työ. Niin se vaan menee
 
Back
Ylös Bottom