:thumbs: Hyvä juttu muistetaan että presidenttiehdokkaiden äänestysnumerot ovat siis: 3 (kolme).
Mä nyt jatkat tätä yksinpuheluani täällä seinille, vaikka ketään ei vois vähempää kiinnostaa. Vaikkei sossut vastapuolen puheita kuuntelisiskaan, niin noihin omien kommentteihin pitäis viimestään herätä. Tosin kuten sanottua, montaako nykyään kiinnostaa politiikan seuraaminen? Mun mielestä se on osaltaan merkki, että suurella osalla asiat on aika helvetin hyvin. Ei vaan jaksa kiinnostaa.
Mielikuvat on mitä on. Tais olla nimimerkki kuljetusala, joka veti herneet nenään kun mä heitin, että kannattais nuoremman sukupolven vähän miettiä sitä tulevaa puoluetta. Sen perustelut oli nyt mitä oli, ja tääläkin vedetään ässiä hihasta, että ei Niinistöö voi äänestää kun lähtee samantien "ilmanen" terveydenhuolto ja koulutus...
Järkeviä argumentteja sinänsä kun presidentin tärkeimpänä tehtävänä on kuitenkin johtaa ulkopolitiikkaa hallituksen kanssa...Ja muutenkin mitenkään asiaan liittymättä niin ketäs siellä hallituksessa istuu? Samalla haukutaan Niinistön vaaliteesit vaalipropagandaks, välittömästi poissulkien se mahdollisuus, että niissä vois oikeasti olla jotain perää...
Jos tosiaan ajattelee perheen perustamista ja miettii lastensa tulevaisutta kannattas tarkkaan harkita kenelle sen äänensä näissäkin vaaleissa antaa. Kuten sanottua kokoomus ei ole hyvinvointiyhteiskuntaa tuhoamassa. Itsekin olen sitä mieltä, kuten aiemmin jo olen sanonut, että tietyt perusjutut tulee olla kaikille yhtäläiset näistä tärkeimpinä ehdottomasti koulutus ja terveydenhuolto. Mutta täytyy sen menestymisen, hyvinvoinnin olla kiinni yksilöstäkin.
Mä nyt vedän paperin neuvottelut tähän vaikka on jo vanha juttu. Mutta ne kuvas niin hyvin Ay-liikkeiden jääräpäisyyttä ja joidenkin punasten(tässä tapauksessa paperi )järjenjuoksua.
Täälläkin asiasta oli iso ketju,(
Löytyy täältä) en tosin itse sitä oo lukenu, joten nääkin asiat tulee varmasti monille kertauksena. Ne jotka on ehtiny unohtaa mistä sillon porattiin vois käydä lukeen noi IsoDinon postaamat työnantajan "järjettömät vaatimukset". Kannattaa pitää niitä lukiessa se globaali(ei anneta taaskaan hienojen sanojen häiritä) ympäristö, missä paperifirmat joutuu kilpaileen ja miettiä minkälaista joustoa(dynaamisuutta) se myös työntekijäpuolelta vaatisi...
En tosiaan tota threadiä kokonaan oo jaksanu lukea, melkein tosin arvaa mitä siellä sanotaan. Ton ekan sivun perusteella IsoDino vaikuttaa just tyypilliseltä puupäältä joka huutaa tossakin ketjussa pointin olevan siinä, että
"SAAVUTETUISTA EDUISTA PIDETÄÄN KIINNI!!"
Ihan vitun fiksua sinänsä, mutta tätä maata ajatellen vähemmän hyvä. Kannattas nyt punasten ja vihreitten ja kaikenväristen pikkuhiljaa tajuta kuka tätä hyvinvointiyhteiskuntaa on tuhoamassa. Ne, jotka koittaa luoda uutta työtä ja uusia yrityksiä vai noi vanhat jääräpäät, jotka itkee jotain työehtosopimusta ja miten asiat on aina ollu. Kaikkihan me ollaan itsekkäitä paskiaisia, mutta noi peruspunikkien itsekkyys on vaan aika tuhoisaa tän maan tulevaisuuden kannalta...
Otetaan tuolta pari esimerkkiä. Yhtenä kiistan aiheena oli 1 ja 2 päivän sairaslomakorvaukset. Siis pitäis oikein maksaa palkaa, että vetää kotona elbaa...just...
Ton ehkä jotenkin pystyy vielä ymmärtää, jos tosiaan oltais kunnolla kipeenä, mutta kun sen kanssa ilmeisesti kävi kun kommunismin. Idea oli hyvä, mutta jätkät pilas sen. Kaverit makas krapuloissaan kotona tai ei muuten huvittanu tulla töihin, nosti korvausrahoja ja tuotanto seiso. Ei paperiteollisuus, jonka pitäis ajaa koneita 90%, että pääsis omilleen voi kattella tommosta perseilyä, jonka takia koneita ajetaan jatkuvasti alas....
Kun kilpailutilanne vaati, että mm. tohon ja sitten lomapäivien seisokkeihin olis saatu muutoksia(niistä juhannus/joulu vuoroista olis muutenkin maksettu ihan saatanasti), niin ei jätkille vaan käyny. Kun on edut saatu niin tuumaakaan ei jousteta, kapitalisti vie muuten kaiken.
Tässä oltais tarvittu sitä kuuluisaa dynaamisuutta työntekijöiden/paperiliiton kohdalta. Mutta ei. Ahonen vaan myhäili mahaansa ja oli tyytyväinen kun sai olla tärkeenä neuvotteluissa. Siinä voi jokainen miettiä Ahosen ja muiden pamppujen henkilökohtasia intressejä, ei ne halua luopua tuumaakaan saavuttamastaan vallasta!
Ja mikä ton jupakan lopputulos oli...no päällimmäisenä miljarditappiot Suomen taloudelle...
Mä tiedän, että mulla ei oo ikää, eikä varmaan muutenkaan oikeutta pullanössösukupolven edustajana paasata täällä kenellekkään työnteosta eikä yleensä mistään. Mutta paasaan silti. Ja niille, joiden mielestä akateemiset ei oo päivääkään töitä tehnyt niin voi miettiä vaikka Hulkkia, paska ja veltto jätkä kaikinpuolin...ei mitään työmoraalia...
Yhtä lailla jos se paperinpyörittely tuntuu niin helpolta, ei muuta kun alalle vaan. Ja vituttaa nyt meikäläistä vielä sen verran, että vedetään tähän samaan syssyyn ne, jotka arvostelee huippujohtajien miljoonapalkkoja. Ei muuta kun tekemään. Siinä tosin kannattaa käyttää sitä mielikuvaa, että vaikka se 100m juoksu vaikuttaa helpolta ja itte häviää vaan pari sekuntia, niin ei sillä sun 13,57s 100m juoksulla oo paskankaan arvoa. Kannattaa myös muistaa että ne, jotka siellä pärjää on tehny aika helvetin paljon töitä päästäkseen siihen asemaan.
Kuka tahansa sinne viivalle voi lähtee, mutta takkiin tulee aina. Jos joku Ollila on talousmaailman Maurice Green, aina sadasosan ennen maalissa, ja se sadasosa on 100millin arvonen, niin onko epäoikeudenmukasta antaa Jormalle siitä hyvästä milli..? Jos mielestäsi on, niin onneksi olkoon, ajattelet kuin (semi)kommunisti...
Mua vituttaa kun Suomesta löytyy semmosia suojatyöpaikkoja ja ihmisiä, jotka käsittää, että hyvinvointivaltio tarkottaa sitä että saa pitää sen ruokatunnin ja kahvitunnin työpaikalla ajallaan. Ja kun tullaan huomauttaa työmotivaatiosta niin haetaan työsuojeluvaltuutettu, joka lyö sdp:n jäsenkirjalla ja työehtosopimuksella pöytään...
Suojatyöpaikoista nyt yhtenä pahimpana esim. Tampereen kaupungin liikennelaitos. Ei oo omakohtasia kokemuksia firmasta, joten aika mutu pohjalta tätäkin tilitystä vedän, mutta ei ne huhut varmaan ihan perättömiä oo ja samaa tukee kaverien kertomukset. Hyvänä esimerkkinä, miten tehokkaasti kyseinen pulju toimintaa pyörittää, toimii mun mielestä oliko nyt Alhosen & Lastusen vai minkä yksityisen linjurifirman pomon lausunto, että jos heille maksettais samat tuet kaupungilta niin noi reitit ajettais ilmatteeks...
Tosta punasesta ilmapiiristä vielä ne ahtaajien ja AKT-lakot. Oon maininnu aikasemminkin, mutta kun niistä paistaa niin hyvin just se paska asenne mikä tän maan tuhoks koituu. Itketään jostain määräaikasista tai liittoon kuulumattomista työntekijöistä. Ja pannaan liikenne tai vienti täysin toppiin. Kenen mielestä täällä lakko-oikeutta ei pitäis rajottaa? Aikuisten oikeesti. Joku vitun marginaaliryhmä ahtaajat pystyy lyömään tän maan ihan polvilleen...
Ne on just toi jääräpäiset puupäät, jotka on hieman käsittäny tän hyvinvointiyhteiskunnan tarkotuksen väärin ja omilla toimillaan on sitä tehokkaasti pilaamassa. Ei se kenenkään terveydenhuoltoon, koulutukseen tai lasten päivähoitoon vaikuta, jos täällä vähän tehostetaan tota työkulttuuria.
Ei se, että bussimatka maksaa vähemmän tai siihen käytetään vähemmän verovaroja vituta ketään muuta kun sitä kunnan kommunistia, jonka pitäs alkaa tekeen töitä vähän eri moraalilla...
Täältäkin palstalta löytyy varmasti porukkaa joita nää mun pälätykset ärsyttää. Ei muuta kun tänne avautuun vaan. Vittuako mä näistä jutuista tiedän. Semmonen pointti vaan vielä, että kun mm. puupää IsoDino, Vasemmistoliitto, SAK ym. ovat kaikki Halosen takana niin minkälaisia uudistuksen tuulia on Halosen valinnalla millään saralla luvassa...?
Joo, paikottain aika
tilitys meikäläisenkin osalta, mutta aika lapsellisia on välillä kyllä muidenkin kommentit, joten eiköhän tää nyt sallita...:piis: