Presidentinvaalit 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
blashyrkh sanoi:
Kun Suomen presidentinvaalien yhteydessä puhe näyttää välillä harhautuvan vastaavan viran haltijaan USA:ssa, niin en oikein ymmärrä sitä miten samat ihmiset moittivat yhtäältä Halosta maailmanparantamisesta kansallisen edun kustannuksella, ja toisaalta Bushia juuri päinvastaisesta toiminnasta.

"Tyhmän massan" asettaminen molempien keulakuvahenkilöiden taakse samankaltaisilla perusteluilla ei siis toimi. Itse asiassa Bushin vastaehdokkaita USA:ssa on naulattu täysin samanlaisilla perusteilla kuin Tarjaa täällä Suomessa: "liian vasemmistolainen", "liian liberaali seksuaalivähemmistökysymyksissä", "liian maailmanparantaja" jne.

Pointtini siis on että samoilla perusteilla kuin nyt suomalaisena haluan Taryan alas vallasta, äänestäisin yhdysvaltalaisena Bushia.

Mä nyt oletan, että toi ylläoleva oli suunnattu epäsuorasti mulle. Mä en mielestäni ole ottanu kantaa George dapol juu tyhmemmän tekemisiin sinänsä. Se, että kaveri on tyhmempi kun saapas ja pommittaa jotain Irakia öljyn takia ei nyt ollu mitenkään ainakaan mun pointti. Noi on sun omia kuvitelmia, että tässä nyt Tarjan ja Geogre W tyhmemmän äänestäjien pitäis olla samaa mieltä mistään asiasta.

Lähinnä kun oon vertaillu Yhdysvaltojen ja Suomen presidentinvaaleja mä oon tarkottanut sitä, miten vähän a) äänestäjät tietää b) äänestäjiä ylipäätään kiinnostaa presidentin tekemiset....Eli mun pointti on se, että jos olet tynnyrissä asuva punaniska jenkeissa tai tynnyrissä asuva punikki Suomessa, lopputulos on sama -> presidentin vaaleissa asiakysymyksillä on aika helvetin vähän painoarvoa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinasi mennä tänään aamurahkat väärään kurkkuun Aamulehteä lukiessa. Tuosta työreformin kohdasta "PAIKALLISTA SOPIMISTA LISÄTTÄVÄ" oli jo aikaisemmin puhetta ja siitä kuinka AY-liike tuosta älähti, mutta nyt ilmeisesti mielipiteet ovat muuttuneet. Tässä siis tämän päivän Aamulehden Ylänurkka.



Ylänurkka: Työmarkkinamiehet sokkotreffeille

Joku on tainnut viime aikoina kovasti tolkuttaa, että yhteiskunnallisten vastakohtaisuuksien aika on ohi. Sanoma vain ei oikein ole ottanut tulta. Mielipiteen uskottavuutta ja imua kun ei ratkaise se, mitä sanotaan vaan se, kuka sanoo.

Rintamalinjat menisivät varmasti iloisesti sekaisin, jos työmarkkinapolitiikan tekijät alkaisivat tehdä sokkotreffejä samansuuntaisten näkemystensä perusteella. Siinä Lauri Ihalaisen ja Leif Fagernäsin kaveripiirit voisivat kummasti laajentua.

”Ay-liikkeen pitäisi kaivautua ulos poteroistaan ja keskittää edunvalvonta-arsenaalinsa jäsentensä työllistämiseen.”

Kuulostaa ihan Elinkeinoelämän keskusliiton asiamiesjargonilta. Väärin. Puhuja on SAK:n entinen kantava voima ja työministeriön nykyinen kansliapäällikkö Markku Wallin.

* * *

Juhlapuheissa ja haastatteluissa sopimusyhteiskunnan nimiin vannovat kaikki, mutta korporaatioiden vallankäytöstä ja tulosopimusten siunauksellisuudesta näkemykset menevätkin jo pahasti ristiin. Vai menevätkö?

”Nykyinen keskitetty malli ei ota riittävästi huomioon yrityksissä tapahtuvia muutoksia. Yritykset joutuvat kovenevassa kilpailussa tekemään nopeita ratkaisuja, ja siinä mielessä sopimusjärjestelmänkin pitäisi reagoida nopeasti.”

Tässäkin kuuluvat taas työnantajaleirin äänenpainot. Näkemyksen takana ei kuitenkaan ole EK:n Christoffer Taxell vaan STTK:n demaripuheenjohtaja Mikko Mäenpää.

Hän on samoilla linjoilla kuin työministeriön Wallin. Kummatkin kaipaavat uutta sopimuskulttuuria.

Ja mitäpä muuta se tarkoittaa kuin Etelärannan haikailemia yrityskohtaisia, kannattavuuteen perustuvia palkkasopimuksia.

Mutta lähentymistä on tapahtunut puolin ja toisin.

”Hyvinvointivaltion ansiot ovat kiistattomat. Vahva sosiaaliturva ja taloudellinen tasa-arvo ovat vaikuttaneet vakaisiin ja turvallisiin yhteiskunnallisiin oloihin.”

Lainaus ei ole Tarja Halosen kampanjamateriaalista. Tällä kertaa se menee Suomen Yrittäjien toimitusjohtajan Jussi Järventauksen piikkiin.

Missähän se vastakkainasettelu oikein kytee? EK:n työmarkkinajohtaja Seppo Riskikin on intoutunut ylistämään tupopöydissä sovittua muutosturvaa. Vielä vuosi sitten sen piti hänen mukaansa koitua koko teollisuuden turmioksi.

* * *

Lamasta selvittyään Suomi on menestynyt ällistyttävän hyvin, mitattiin sitä melkein millä mittarilla tahansa.

Nokian pääjohtajan Jorma Ollilan mukaan nyt meitä uhkaa jopa laamaakin pahempi ”menestyksen kirous”.

”Miten me pääsemme irti koomasta? Miten uskallamme uudistua, kun olemme menestyneet näin hyvin?”

Ei hätää. Vastaukset löytyvät edellä olevista kursivoiduista lainauksista. Muutosten vyöryähän ei enää edes työväenliikkeen linnakkeissa pitele mikään eikä kukaan.

Riitta Järventie
 
MC Aropupu sanoi:
”Ay-liikkeen pitäisi kaivautua ulos poteroistaan ja keskittää edunvalvonta-arsenaalinsa jäsentensä työllistämiseen.”

Kuulostaa ihan Elinkeinoelämän keskusliiton asiamiesjargonilta. Väärin. Puhuja on SAK:n entinen kantava voima ja työministeriön nykyinen kansliapäällikkö Markku Wallin.

”Nykyinen keskitetty malli ei ota riittävästi huomioon yrityksissä tapahtuvia muutoksia. Yritykset joutuvat kovenevassa kilpailussa tekemään nopeita ratkaisuja, ja siinä mielessä sopimusjärjestelmänkin pitäisi reagoida nopeasti.”


Tässäkin kuuluvat taas työnantajaleirin äänenpainot. Näkemyksen takana ei kuitenkaan ole EK:n Christoffer Taxell vaan STTK:n demaripuheenjohtaja Mikko Mäenpää.

Hyvä, hyvä...toivottavasti nyt jokainenkin SDP:n puoluekirjan omaava lukee ja ymmärtää noi lausunnot!

McAropupu sanoi:
Nokian pääjohtajan Jorma Ollilan mukaan nyt meitä uhkaa jopa laamaakin pahempi ”menestyksen kirous”.

”Miten me pääsemme irti koomasta? Miten uskallamme uudistua, kun olemme menestyneet näin hyvin?”

Vaikka toi Ollila riistäjä kapitalisti miljoonaoptioineen onkin, pahimmasta päästä....niin kannattais laittaa noikin sanat merkille...
 
MC Aropupu sanoi:
”Hyvinvointivaltion ansiot ovat kiistattomat. Vahva sosiaaliturva ja taloudellinen tasa-arvo ovat vaikuttaneet vakaisiin ja turvallisiin yhteiskunnallisiin oloihin.”

Lainaus ei ole Tarja Halosen kampanjamateriaalista. Tällä kertaa se menee Suomen Yrittäjien toimitusjohtajan Jussi Järventauksen piikkiin.
Tuohan on ihan yleistä Suomessa, että luullaan/väitetään elinkeinoelämän haluavan jotain hyvinvointiyhteiskunnan alasajoa. Kovin kritiikki sieltäkin kohdistuu vain siihen, että monia palveluja vain tuotetaan helvetin epätaloudellisesti ja haluttaisiin keskustelua siitä, mikä kuuluu hyvinvointiyhteiskuntaan ja mikä ei.
 
:thumbs: Hyvä juttu muistetaan että presidenttiehdokkaiden äänestysnumerot ovat siis: 3 (kolme).

Mä nyt jatkat tätä yksinpuheluani täällä seinille, vaikka ketään ei vois vähempää kiinnostaa. Vaikkei sossut vastapuolen puheita kuuntelisiskaan, niin noihin omien kommentteihin pitäis viimestään herätä. Tosin kuten sanottua, montaako nykyään kiinnostaa politiikan seuraaminen? Mun mielestä se on osaltaan merkki, että suurella osalla asiat on aika helvetin hyvin. Ei vaan jaksa kiinnostaa.

Mielikuvat on mitä on. Tais olla nimimerkki kuljetusala, joka veti herneet nenään kun mä heitin, että kannattais nuoremman sukupolven vähän miettiä sitä tulevaa puoluetta. Sen perustelut oli nyt mitä oli, ja tääläkin vedetään ässiä hihasta, että ei Niinistöö voi äänestää kun lähtee samantien "ilmanen" terveydenhuolto ja koulutus...

Järkeviä argumentteja sinänsä kun presidentin tärkeimpänä tehtävänä on kuitenkin johtaa ulkopolitiikkaa hallituksen kanssa...Ja muutenkin mitenkään asiaan liittymättä niin ketäs siellä hallituksessa istuu? Samalla haukutaan Niinistön vaaliteesit vaalipropagandaks, välittömästi poissulkien se mahdollisuus, että niissä vois oikeasti olla jotain perää...

Jos tosiaan ajattelee perheen perustamista ja miettii lastensa tulevaisutta kannattas tarkkaan harkita kenelle sen äänensä näissäkin vaaleissa antaa. Kuten sanottua kokoomus ei ole hyvinvointiyhteiskuntaa tuhoamassa. Itsekin olen sitä mieltä, kuten aiemmin jo olen sanonut, että tietyt perusjutut tulee olla kaikille yhtäläiset näistä tärkeimpinä ehdottomasti koulutus ja terveydenhuolto. Mutta täytyy sen menestymisen, hyvinvoinnin olla kiinni yksilöstäkin.

Mä nyt vedän paperin neuvottelut tähän vaikka on jo vanha juttu. Mutta ne kuvas niin hyvin Ay-liikkeiden jääräpäisyyttä ja joidenkin punasten(tässä tapauksessa paperi )järjenjuoksua.

Täälläkin asiasta oli iso ketju,(Löytyy täältä) en tosin itse sitä oo lukenu, joten nääkin asiat tulee varmasti monille kertauksena. Ne jotka on ehtiny unohtaa mistä sillon porattiin vois käydä lukeen noi IsoDinon postaamat työnantajan "järjettömät vaatimukset". Kannattaa pitää niitä lukiessa se globaali(ei anneta taaskaan hienojen sanojen häiritä) ympäristö, missä paperifirmat joutuu kilpaileen ja miettiä minkälaista joustoa(dynaamisuutta) se myös työntekijäpuolelta vaatisi...

En tosiaan tota threadiä kokonaan oo jaksanu lukea, melkein tosin arvaa mitä siellä sanotaan. Ton ekan sivun perusteella IsoDino vaikuttaa just tyypilliseltä puupäältä joka huutaa tossakin ketjussa pointin olevan siinä, että "SAAVUTETUISTA EDUISTA PIDETÄÄN KIINNI!!" :david:

Ihan vitun fiksua sinänsä, mutta tätä maata ajatellen vähemmän hyvä. Kannattas nyt punasten ja vihreitten ja kaikenväristen pikkuhiljaa tajuta kuka tätä hyvinvointiyhteiskuntaa on tuhoamassa. Ne, jotka koittaa luoda uutta työtä ja uusia yrityksiä vai noi vanhat jääräpäät, jotka itkee jotain työehtosopimusta ja miten asiat on aina ollu. Kaikkihan me ollaan itsekkäitä paskiaisia, mutta noi peruspunikkien itsekkyys on vaan aika tuhoisaa tän maan tulevaisuuden kannalta...

Otetaan tuolta pari esimerkkiä. Yhtenä kiistan aiheena oli 1 ja 2 päivän sairaslomakorvaukset. Siis pitäis oikein maksaa palkaa, että vetää kotona elbaa...just...

Ton ehkä jotenkin pystyy vielä ymmärtää, jos tosiaan oltais kunnolla kipeenä, mutta kun sen kanssa ilmeisesti kävi kun kommunismin. Idea oli hyvä, mutta jätkät pilas sen. Kaverit makas krapuloissaan kotona tai ei muuten huvittanu tulla töihin, nosti korvausrahoja ja tuotanto seiso. Ei paperiteollisuus, jonka pitäis ajaa koneita 90%, että pääsis omilleen voi kattella tommosta perseilyä, jonka takia koneita ajetaan jatkuvasti alas....

Kun kilpailutilanne vaati, että mm. tohon ja sitten lomapäivien seisokkeihin olis saatu muutoksia(niistä juhannus/joulu vuoroista olis muutenkin maksettu ihan saatanasti), niin ei jätkille vaan käyny. Kun on edut saatu niin tuumaakaan ei jousteta, kapitalisti vie muuten kaiken.

Tässä oltais tarvittu sitä kuuluisaa dynaamisuutta työntekijöiden/paperiliiton kohdalta. Mutta ei. Ahonen vaan myhäili mahaansa ja oli tyytyväinen kun sai olla tärkeenä neuvotteluissa. Siinä voi jokainen miettiä Ahosen ja muiden pamppujen henkilökohtasia intressejä, ei ne halua luopua tuumaakaan saavuttamastaan vallasta! :hyper: Ja mikä ton jupakan lopputulos oli...no päällimmäisenä miljarditappiot Suomen taloudelle...

Mä tiedän, että mulla ei oo ikää, eikä varmaan muutenkaan oikeutta pullanössösukupolven edustajana paasata täällä kenellekkään työnteosta eikä yleensä mistään. Mutta paasaan silti. Ja niille, joiden mielestä akateemiset ei oo päivääkään töitä tehnyt niin voi miettiä vaikka Hulkkia, paska ja veltto jätkä kaikinpuolin...ei mitään työmoraalia...

Yhtä lailla jos se paperinpyörittely tuntuu niin helpolta, ei muuta kun alalle vaan. Ja vituttaa nyt meikäläistä vielä sen verran, että vedetään tähän samaan syssyyn ne, jotka arvostelee huippujohtajien miljoonapalkkoja. Ei muuta kun tekemään. Siinä tosin kannattaa käyttää sitä mielikuvaa, että vaikka se 100m juoksu vaikuttaa helpolta ja itte häviää vaan pari sekuntia, niin ei sillä sun 13,57s 100m juoksulla oo paskankaan arvoa. Kannattaa myös muistaa että ne, jotka siellä pärjää on tehny aika helvetin paljon töitä päästäkseen siihen asemaan.

Kuka tahansa sinne viivalle voi lähtee, mutta takkiin tulee aina. Jos joku Ollila on talousmaailman Maurice Green, aina sadasosan ennen maalissa, ja se sadasosa on 100millin arvonen, niin onko epäoikeudenmukasta antaa Jormalle siitä hyvästä milli..? Jos mielestäsi on, niin onneksi olkoon, ajattelet kuin (semi)kommunisti...

Mua vituttaa kun Suomesta löytyy semmosia suojatyöpaikkoja ja ihmisiä, jotka käsittää, että hyvinvointivaltio tarkottaa sitä että saa pitää sen ruokatunnin ja kahvitunnin työpaikalla ajallaan. Ja kun tullaan huomauttaa työmotivaatiosta niin haetaan työsuojeluvaltuutettu, joka lyö sdp:n jäsenkirjalla ja työehtosopimuksella pöytään...

Suojatyöpaikoista nyt yhtenä pahimpana esim. Tampereen kaupungin liikennelaitos. Ei oo omakohtasia kokemuksia firmasta, joten aika mutu pohjalta tätäkin tilitystä vedän, mutta ei ne huhut varmaan ihan perättömiä oo ja samaa tukee kaverien kertomukset. Hyvänä esimerkkinä, miten tehokkaasti kyseinen pulju toimintaa pyörittää, toimii mun mielestä oliko nyt Alhosen & Lastusen vai minkä yksityisen linjurifirman pomon lausunto, että jos heille maksettais samat tuet kaupungilta niin noi reitit ajettais ilmatteeks...

Tosta punasesta ilmapiiristä vielä ne ahtaajien ja AKT-lakot. Oon maininnu aikasemminkin, mutta kun niistä paistaa niin hyvin just se paska asenne mikä tän maan tuhoks koituu. Itketään jostain määräaikasista tai liittoon kuulumattomista työntekijöistä. Ja pannaan liikenne tai vienti täysin toppiin. Kenen mielestä täällä lakko-oikeutta ei pitäis rajottaa? Aikuisten oikeesti. Joku vitun marginaaliryhmä ahtaajat pystyy lyömään tän maan ihan polvilleen...

Ne on just toi jääräpäiset puupäät, jotka on hieman käsittäny tän hyvinvointiyhteiskunnan tarkotuksen väärin ja omilla toimillaan on sitä tehokkaasti pilaamassa. Ei se kenenkään terveydenhuoltoon, koulutukseen tai lasten päivähoitoon vaikuta, jos täällä vähän tehostetaan tota työkulttuuria.

Ei se, että bussimatka maksaa vähemmän tai siihen käytetään vähemmän verovaroja vituta ketään muuta kun sitä kunnan kommunistia, jonka pitäs alkaa tekeen töitä vähän eri moraalilla...

Täältäkin palstalta löytyy varmasti porukkaa joita nää mun pälätykset ärsyttää. Ei muuta kun tänne avautuun vaan. Vittuako mä näistä jutuista tiedän. Semmonen pointti vaan vielä, että kun mm. puupää IsoDino, Vasemmistoliitto, SAK ym. ovat kaikki Halosen takana niin minkälaisia uudistuksen tuulia on Halosen valinnalla millään saralla luvassa...?

Joo, paikottain aika :david: tilitys meikäläisenkin osalta, mutta aika lapsellisia on välillä kyllä muidenkin kommentit, joten eiköhän tää nyt sallita...:piis:
 
Jees, ihan kunnon tilitystä, toivottavasti helpotti edes vähän. :D

Tampereen Liikennelaitoksen tehokkuudesta on kyllä erilaisiakin näkemyksiä. Käsittääkseni TKL kuitenkin toimii huomattavasti tehokkaammin, kuin vaikkapa Helsingin vastaava laitos. Se mitä joku yksityisen bussifirman omistaja sanoo, ei välttämättä ole mikään totuus. Ja varmaa on se, että yksikään yksityinen bussifirma ei haluaisi ottaa hoitaakseen niitä syrjäisempiä vähemmän matkustajia tuovia reittejä, eikä varsinkaan pitää niillä tiheätä liikennöintiä. Siksi mielestäni on vain hyvä asia, että Tampereen kaltaisessa kaupungissa joukkoliikenne on kaupungin järjestämää. Tokihan yksityisiä firmoja varmasti houkuttaisi päästä kuorimaan kermat päältä pelkästään tuottoisimpia reittejä ajellen.

Muutenkaan minusta nuo ns. suojatyöpaikat eivät ole se suurin ongelma. Kyllä meillä työttömiä riittää ihan tarpeeksi jo nyt. Tärkeintä olisi saada niitä uusia työpaikkoja luotua ja sitä kautta pienennettyä työttömien määrää. Se on oikeastaan ainoa tapa, millä homma saadaan nousuun. Pelkällä suojatyöpaikkojen vähentämisellä saadaan aikaan vain pieniä säästöjä, jotka sitten menevät noista karsimisista syntyneen työttömien lauman tukiin.
 
Kävin sitten lukemassa tota paperin työehtosopimuskiista-threadiä vähän pidemmälle ja tuli taas se kevään ilmapiiri kyllä niin elävästi mieleen...Vaikka toi sinällään on vähän :offtopic: niin kyllä siitä hyvän kuvan saa näistä suomalaisista kommunisteista...kannattaa käydä lukeen. Ja vaikka täältä koulunpenkiltä ei mitään saa huudellakaan niin kyllä niitä duunari hommia on itse kukin vääntänyt ja omin silmin nähnyt mikä se homman nimi on...

Mä nyt koitan parhaani provota niitä sossujen edustajia tänne kertoo esim. minkä takia se Halonen pitäis valita? Ja tajuatteko te ylipäätään mitä te tälle maalle teette? Varmaan jossain määrin tajuatte, mutta ei se tietenkään kiinnosta. Totta kai oma etu tulee ensin...tuntuu vaan niin tekopyhältä paskalta toi koko toverihenkisyys...

Pitäs varmaan ittekin äänestää Tarjaa. Vittu ihan sama. Noita punasia puupäitä on kuitenkin niin paljon, että minkäs niille voit. Alan melkein toivoo, että toivottavasti tää hyvinvointiyhteiskunta menettää rahotuspohjansa pian ja lyhyessä ajassa. Olis siinä kommari ihmeissään...


edit: ei kyllä helpottanu
edit2: en mä tiedä mikä se suurin ongelma on, mutta henkilökohtasesti vituttaa aika paljon just toi suojatyöpaikkojen työmoraali. Helsingin kaupungin liikennelaitoksesta en tiedä, mutta tuskin on siinäkään mikään tehokkuuden ihmelaitos...
 
Mitenkäs muuten, kun täällä varsin monet tuntuvat liputtavan Niinistön puolesta ja Halosta vastaan, niin entäs sitten Vanhanen? Jos aletaan vertailemaan Niinistöä ja Vanhasta, niin miksi Niinistö on noista kahdesta se parempi vaihtoehto? Onko kysymys imagosta, Vanhanenhan on hiukan harmaa ja särmätön persoona, Kaarina-skandaaleista huolimattakin. :D Niinistön kampanjahan on kyllä ollut seksikkäämpi ja värikkäämpi kuin Vanhasen, voisi sanoa että modernimpikin. Onko Vanhanen ollut liian vähän aikaa esillä julkisuudessa ja äänestäjät eivät vielä tavallaan tunne häntä?

Vai onko kysymys enemmän vain siitä, että vastustetaan "maalaisia" ja Keskustaa ylipäätänsä, kuten suurissa kaupungeissa on tapana? Vanhanen ei kyllä varmasti tietopohjansa ja kokemuksensa puolesta häviä Haloselle ja Niinistölle.

Jos aletaan miettimään presidentin päätehtäviä, niin Niinistöllähän on noista kolmesta pääehdokkaasta huonoin ulkopoliittinen osaaminen ja kokemus, hänhän ei varsinaisesti ole ollut ulkopolitiikan kanssa kovin suuresti tekemisissä. Talouspuolella hän varmasti panee kyllä kampoihin Vanhasellekin, Halosesta puhumattakaan.
 
MC Aropupu sanoi:
Onko Vanhanen ollut liian vähän aikaa esillä julkisuudessa ja äänestäjät eivät vielä tavallaan tunne häntä?

On.

Sä voisitkin sivistää mua ja kertoa, mikä tekisi hänestä parhaan peresidenttiehdokkaan.
 
MC Aropupu sanoi:
Mitenkäs muuten, kun täällä varsin monet tuntuvat liputtavan Niinistön puolesta ja Halosta vastaan, niin entäs sitten Vanhanen?

On Vanhanen toki esim. haloseen verrattuna pätevä vaihtoehto, mutta se ei ole paljon sanottu. Vanhanen on tosiaan harmaa, ja hänen imagonsa on pikemminkin virkamiesmäinen. Lisäksi Vanhanen tuntuu puhuessaan puhuvan lähinnä itselleen.

Fiksu tyyppi, mutta oletettavasti keskustan vanhojen korppujen pihdeissä.

Sitä vastoin tämä ehdokas nro. 3, Sauli Niinistö, vaikuttaisi erittäin pätevältä tyypiltä. Edustavakin vielä.
 
twinlab sanoi:
Tarja Halonen, ei enää toiselle kaudelle. Jenkit sais nauraa taas meille. Lisäksi toisella kaudella homot saisi varmaan adoptio-oikeuden :curs:



Sauli Niinistö, minun valintani. Saulilla on huumoria ja rentoutta, kuitenkin älyttömän fiksu ja sanavalmis väittelijänä. Melkoinen velmuhan tää koko äijä on, mutta tämä erilaisuus juuri tekeekin "sitä jotain". Niinistö olisi mielestäni paras mannekiini Suomelle ja mies varmasti osaa edustaa juuri_oikealla_tavalla.

Hehe. Niinistö on jopa sitä mieltä että homopareille pitäis antaa "hedelmöityshoitoa" kohdunvuokrauksen avulla.
 
Marek sanoi:
Hehe. Niinistö on jopa sitä mieltä että homopareille pitäis antaa "hedelmöityshoitoa" kohdunvuokrauksen avulla.

No, tota en oo kuullu :eek:
 
MC Aropupu sanoi:
Vanhanenhan on hiukan harmaa ja särmätön persoona, Kaarina-skandaaleista huolimattakin. :D


Järkytys mitä roskaa sekin oli. Muijan peitenimenkin suhteen sikäli hassu "yhteensattuma", että valtaa pitävä pressa on Tarja KAARINA Halonen. Punakonemasinoinnin häivähdys siis tuossakin.
 
Tulipa äsken A-Pisteessä täyslaidallinen Niinistön päälle. En nähnyt kuin loppuosan, mutta todella paskamaisen kuvan sai tuon perusteella miehestä. Täytyypä katsoa, jos Ylen nettisivuilta löytyisi koko juttu.

Kyllä taas huomaa, että Ylen korkein väki on entisiä kommareita tai nykyisiä sosiaalidemokraatteja.
 
Onkohantässä nyt käynyt niin, että Niinistö on luonut sellaisen jokamiehen pressa -imagon ja ottanut kampanjaansa sellaisia asioita ja mielipiteitä, jotka eivät ole oikeasti hänen. Kovin monihan ei pitänyt Niinistöstä kun hän oli ministerinä. Sauke on asiamies, määrätietoinen, tavoitteet korkealla ja hän ajaa yrittäjien (=varakkaiden) asiaa. Tuolloin juuri se työväki ei ollut kovin innoissaan Niinistöstä. Kun kattelin noita Sauken väittämiä, niin tuli vähän sellainen fiilis, että on luotu imago, joka yrittäisi miellyttää mahdollisimman monia. Edelleen Niinistö on paras ehdokas ja hänellä on se sama hyvä asenne mut jotenkin hämää nuo jotkut väittämät.
 
A-pisteen linja oli armoton. Millainen se on ollut muilla?

Toisaalta tuon A-pisteen käsityksen näkee huonoksi, jos on kova Niinistö-fani. Kyllä siinä tuli erittäin paljon positiivistakin ahkeruudesta yms. ja viat olivat lähinnä sellaisia "äijävikoja".
 
mxm sanoi:
Onkohantässä nyt käynyt niin, että Niinistö on luonut sellaisen jokamiehen pressa -imagon ja ottanut kampanjaansa sellaisia asioita ja mielipiteitä, jotka eivät ole oikeasti hänen. Kovin monihan ei pitänyt Niinistöstä kun hän oli ministerinä. Sauke on asiamies, määrätietoinen, tavoitteet korkealla ja hän ajaa yrittäjien (=varakkaiden) asiaa. Tuolloin juuri se työväki ei ollut kovin innoissaan Niinistöstä. Kun kattelin noita Sauken väittämiä, niin tuli vähän sellainen fiilis, että on luotu imago, joka yrittäisi miellyttää mahdollisimman monia. Edelleen Niinistö on paras ehdokas ja hänellä on se sama hyvä asenne mut jotenkin hämää nuo jotkut väittämät.

Tota tota. Mitenköhän luulet, kuinka monella tässä maassa on töitä kun yrittäjiä ei ole? Yrittäjyys on suomessa melkoisessa kriisissä tämän yliverotuksen takia, ja yrittäjyyden toimintaedellytysten parantaminen on ehkä tärkein asia jolla oikeasti työllisyyttä voidaan tässä maassa parantaa. SDP:n keinohan on ollut jo vuosikymmenen se, että työnnetää ne työttömät pajupillinveistokurssille ja pois työttömyystilastoista. Tämä ei aiheuta kuin lisäkuluja yhteiskunnalle, ja käytännössä siitä on hyötyä ainoastaan puolueelle joka voi käyttää "työttömyyden puolittamista" vaaliargumenttinaan. Tämä on juuri Niinistön pointti: vastakkainasettelua ei tarvita, koska yrittäjän etu on pitkässä juoksussa jokaisen etu.
 
Back
Ylös Bottom