Presidentinvaalit 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Crusader sanoi:
Pitkällä tähtäimellä tämä siis ajaa Suomea tilanteeseen, jossa ketään ei kiinnosta opiskella, kannustinloukut ulottuvat kaikkialle, ja puolet kansasta vääntää huippupalkalla linnunpönttöjä - tai siis vääntäisi ellei koko teollisuudenala olisi karannut Kiinaan vuonna -83.
Mä asetan kaiken toivoni siihen, että ennen tuota tulee vielä toivottavasti lähiaikoina uusi paskahalvauksen aiheuttava kriisi, joka pakottaisi tekemään välillä fiksujakin päätöksiä, ja toisin kuin edellisen laman aikaan, muutakin kuin juustohöyläleikkauksia, jotka vievät sairaanhoitajat ja opettajat, mutta yhä jättävät helvetinmoisen hallinnon jäljelle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MC Aropupu sanoi:
Tietysti maailma muuttuu ja järjestelmän täytyy muuttua mukana, mutta ei mitään radikaaleja täyskäännöksiä tarvita.

Mun mielestäni tällaisten kommenttien kohdalla pitäisi aina alkaa hälytyskellot soimaan. Nyt puhutaan maailmantaloudesta, sellaisesta systeemistä joka on niin monimutkainen ettei ihminen sitä kykene hahmottamaan. Tulevaisuuden ennustaminen on hemmetin vaikeaa, ja oikeastaan ihan turhaa kun kompleksisuutta on tarpeeksi. Kaikista pahinta on todeta että "viimeiset vuodet on menneet hyvin, eiköhän jatketa samaan malliin".

Muutosta on vaikea huomata silloin kun se on käynnissä, ja nyt eletään juuri sellaisessa vaiheessa missä rajat aukeavat, kehitysmaat kehittyvät ja kaikki mihin on totuttu tulee muuttumaan. Perhosen siivenisku Buenos Airesissa saa aikaan pyörremyrskun Floridassa... Kuinka moni olisi osannut ennustaa että esim. kaupankäyntitavat tulevat muuttumaan täysin 1990-luvun aikana parin hassun tietokonenörtin verkkonäpertelyjen seurauksena? Halutaanko se pyörremyrsky myös tänne Suomeen, vai suostutaanko ymmärtämään että tässä pelissä pitää pelata muiden maiden tekemillä säännöillä?
 
Ihan ensiksi täytyy myöntää että viimeisimmän postaukseni kirjoitustyyli oli ehkä hieman asiaton. Liikaa vittuilua ja perseenkuvia olen saanut vastineeksi kirjoituksilleni joten meinasi sytytyslanka alkaa itselläkin käryämään.
Koitan siis minkäkin pysyä tästälähin asiallisemmalla linjalla ja parantaa kirjoitustyyliä kuten osa vastapuolesta on jo tehnyt.
Kirjoistusten pituutta on hankala sinäänsä säädellä koska kysymyksiä tuntuu olevan puolin ja toisin noin about miljoona.

Vaikka itse uskonkin asiaani kuin kivi ja kirjoitan aiheesta mielelläni jätän toiset ketjut aiheesta muille keskustelijoille, tämä lähinnä 2 syystä: A Olen kirjoittanut tähän ketjuun +20 viestiä joista osa vielä pitkiä kuin nälkävuosi joten olen asiani kohtuullisen tyhjentävästi sanonut. B- Kokisin minun ja Training addicktin vänkäämisen toisessakin ketjussa lähinnä floodaamiseksi josta ei olisi mitään hyötyä vaan se haitta että myös toinen ketju suistuisi samanlaiseksi taistelutantereeksi ja osa rauhallisemman/keskustalaisemman(en tarkoita tässä puoluetta) katsantokannan omaavista ihmisistä jättäisi kokonaan keskustelematta asiasta. Keskustelu taas ylevimmillään tarkoittaa tietoisuuden lisääntymistä/uusien näkökantojen antamista/vastaanottamista puolin ja toisin joten annetaan muillekkin suunvuoro.
Itseasiassa voisin esittää toiveen/haasteen että kaikki jotka ovat postanneet tähän ketjuun yli 5 tai sanotaan yli 10 viestiä jättäisivät reiluuden nimissä kirjoittamatta muihin asiaan liittyviin ketjuihin.


Sitten takaisin aiheeseen.

training_addict sanoi:
Lej, mä ymmärrän todella hyvin...ja oon pahoillani.

Koitan sanoa todella lyhyesti. Tervetuloa kuljetusala perustelemaan Halosen valinta sille varattuun ketjuun. Sä et ole sen valintaa järkevästi vielä perustellut. Tässä ketjussa on jo pitkän aikaa ollut turha keskustella aiheesta.
Tajua nyt. Me ei aleta vertaileen viimesen sadan vuoden poliittista historiaa. Siinä ei ole mitään järkeä, kun pitäis katsoa tulevaisuuteen. Jos et tätä tajua niin en voi auttaa. Huuda kuinka monta postia haluat. Menikö noi Tuomas H:n linkit ihan ohi? Jos ne ei riitä niin valitan
.

En suinkaan tarkoittanutkaan viimeisen sadanvuoden vertailua vaan ihan vaikka iimeisen 10 vuoden. Tuomaksen linkkejä nopeasti vilkaisemalla en löytänyt sieltä menneisyydestä kertovia päätöksiä vaan ainoastaan ns ehdotuksia tulevaksi. Kuitenkin minusta oli ja on edelleen tärkeää äänestäessäni tietää myös se mitä puolue tahi henkilö on saanut aikaan viimeisten vuosien tai vuosikymmenten aikana.
Varsinkin näin korkeissa viroissa on hyvin tärkeää katsoa myös menneisyyteen suunnitellessa tulaveisuutta.
Täysin uudelta puolueelta ei tällaista ehkä voisi odottaa mutta kokoomus ei ole mitenkään uusi puolue joten heiltä sellaista odotan mielestäni aivan oikeutetusti.

Käsitellään nyt yks asia kerrallaan, jos sä todella haluat riidellä. Eli selitä mulle mitä sä tarkotat noilla joustoilla. Väität, että työntekijät on joustanut mm. palkoissa ja työajoissa. Ja työnantaja ei ole joustanut.
Kyllä vai ei, onko sun väite, että työntekijä on joustanut TUPO-neuvotteluissa, mutta työnantaja ei? Oliko niitä työntekijän vapaaehtosia joustoja jossain muualla? Keskustellaan asiallisesti. Äläkä nyt vetoa, että tähän kysymykseen vastaaminen edellyttää jotain listojen postaamista. Jos tää on selvä asia niin väännä tälle riistäjälle nyt rautalangasta.
Vaikkakin viesteistä tulee pitkähköjä mikäli kaikki asiat käsitellään kerralla on se mielestäni silti ainoa oikea tapa toimia jotta emme käsittele ainoastaan niitä kysymyksiä joissa kumpikin vuorollaan kokee olevansa vahvemmalla pohjalla.
Niimpä pyydänkin ystävällisesti että kommentoit koko aiempaa postiani ja siinä olleita kysymyksiä sekä vastauksia kerralla.

Mä palaan noihin muihin kysymyksiin myöhemmin, ettei tää mene ihan järjettömäks huutamiseks. Näistä ehditään kyllä rauhallisesti jutteleen. Eduskuntavaalitkin on vasta ens vuonna.
Juu ei tässä kiire ole joten vastaile/kommentoi ihan rauhassa kun sulla on aikaa.

Tuomas H. sanoi:
Ensiksikin täytyypi myöntää, että kuljetusalalla on taipumusta vääristellä jokseenkin noita sanomisia eikä tuo vastaustapa ollut kovinkaan mairitteleva.
Kovasti sinä Kokoomusta haukut ja SAK:ta ylistät. Itse asiassa täällä ollaan toki myönnetty, että onhan sillä SAK:lla saavutuksiakin. Esimerkiksi juurikin tuohon pankkikriisiin viitaten, olikos demareitten politiikka silloin hyvää, kannatatitko säänneltyjä rahoitusmarkkinoita, oliko Kokoomuksella silloinkin tyhmiä ideoita. Olisiko ollut parempi toimia SDP:n viitoittamalla politiikalla?
Mutta tämä nyt ei liity aiheeseen kovinkaan paljoa. Oletko valmis myöntämään edes, että Kokoomus on tehnyt esim. sillä saralla meitä kaikkia hyödyttäviä päätöksiä? Tietysti tuohon sinun päähänpinttymääsi on mahdotonta vaikuttaa.. Väitätkö vakavalla naamalla, että Niinistö ajaa vain Westendissä asuvan Marimekon johtajan etua, ei kenenkään muiden? Ja uskotko tosiaan, että Halosella ei tosiaan ole mitään oman edun tavoittelemista mielessään noilla maailmanparannuspuheillaan?

Kuten aiemmassa postissani jo totesinkin ei demarit suinkaa ole täydellinen puolue ja he ovat varmasti tehneet myös virheitä. Aivan samoin kokoomus on saattanut tehdä ja varmasti joskus tehnytkin hyvänkin päätöksen mutta kuten jälleen aiemmin kirjoitin minun hommani tässä keskustelussa ei ole etsiä niitä vaan oletan että vastapuoli kertoo ne heidän hyvät päätöksensä aivan kuten minä puolestani kerron vasureiden hyvät teot. www.sdp.fi sivuilta voit katsoa sdp ohjelmaa ja esityksiä tulevaksi mutta mielstäni yhtä olennaista kuin katsoa molempien puolueiden esityksiä on lukea jo tehtyjä saavutuksia.
Varsinkin puheissa kun on helppo luvata kymmenen hyvää ja 8 kaunista jättäen huomioimatta syyt joiden vuoksi näitä saattaa olla jopa mahdoton toteuttaa.
Väitän kuten olen kokoajan väittänyt että Niinistö ajaa ennenkaikkea alle 10% kansasta etuja. Kun taas Halonen 90%-100% kansasta etuja.
Väitän myös että Halosen kiinnostus myös muiden kuin suomalaisten (vaikkakin ennen kaikkea suomalaisten) hyvinvointiin ei ole mitenkään negatiivinen asia joka olisi keneltäkään suomalaiselta pois. Väitän myös että hän ei tee sitä oman etunsa vuoksi.
training_addict sanoi:
Tajuatko kun mä sanon, että on järjetöntä yhtäkkiä ilmottaa koko toimialanlaajuisesti, että lyhennetään työviikkoa vaikka 2h. Ihan vaan huviks. Tai nostetaan kaikkien palkkaa. Ihan vaan huviks. Sä vastaat yksittäisellä esimerkillä. Kun työntekijällä on hyvä syy, yllätys yllätys sairastapaus, vanhuus tai raskaus, että mä en osaa päättää mitä koitan sanoa. Toi on naiivia, mutta jatka samalla linjalla jos asialinja ei kelpaa. Mitenkäs niitä etuisuuksia sitten työnantajalta on saatu? Kaikki lakon uhalla vai? :david:
Mielestäni kysymykseni oli hyvinkin asiallinen syystä että mikäli yleiskorotukset yms hylättäisiin olisi tällä suuria epäoikeudenmukaisia vaikutuksia esim mainitsemiini ryhmiin. Tämän vuoksi kyse ei ole niin yksinkertaisesta asiasta kuten vain hyvän työntekijän palkitsemisesta (joka sinäänsä yksinkertaisesti ajateltuna kuullostaa ihan reilulta) vaan huomioon pitää ottaa esim nuo mainitsemani poikkeustapaukset joita kansallisella tasolla on kuitenkin vuosittain huomattava määrä. Mikäli sinulla on jokin ratkaisu joilla ottaisit ne huomioon ehdottamassasi tilanteessa kerro minullekkin. Huomiotta kun heitä ei kuitenkaan voi jättää tai voi mutta silloin järjestelmäsi olisi hyvin epäoikeudenmukainen.
B.O.S.S. sanoi:
Väännetääs rautalangasta:
Jos joku sulle kirjottaa, että työntekijän ETUJA on utopistista parantaa, et voi automaattisesti olettaa, että hän tarkoitti palkkoja:
Virallisesti käytetty termi asiaa ilmaistaessa kuuluu useimmiten: palkka ja muut etuudet joten itseasiassa voin. Tämä ei ole mitään pilkun nussimista vaan ihan virallinen yleisesti käytetty termi joka lukee palkan osaksi työstä saatavia etuisuuksia. Mikäli kirjoittaja ei siis erittele vaan puhuu pelkistä etuisuuksista yleisenä könttänä niin äidinkieltämme oikein käytettäessä on tulkintani oikea.
Ihan rehellisesti näin minä myös asian käsitän.

Crusader sanoi:
Nyt tehdään niin, että pistetään tuo sinun lääkityksesi kuntoon, ja sitten jatketaan tätä keskustelua. Ja noista palkoista on ollut tilastoja esillä jo aiemmin tässä ketjussa.
Hulluhan mun on pakko olla kun jaksan vängätä mutta se ei nyt liene se kysymys. Viitsitkö laittaa mulle linkit niihin tilastoihin, koitan itse etsiä verkon uumenista ne tilastot mitä itse olen lukenut jos ehdin.
Jissen sanoi:
Näissä palkkavertailuissa on muistettava sosiaalipoliittiset erot valtioiden välillä. Näitä palkan suuruuksia tai veroprosentteja ei voi vertailla ilman että mukaan otetaan myös koko sosiaalipoliittinen viitekehys mukaan.
Aivan totta. Pelkän palkan vertaaminen ei kerro henkilön taloudellisesta hyvinvoinnista paljoakaan. Välttämättömien elinkustannuksten (ravinto,asuminen jne) lisäksi tulevat myös nuo mainitsemasi koulutus jne erot.
MC Aropupu sanoi:
Kuljetusala, kun selailet tätät keskustelua vähän taaksepäin, niin huomaat, että oikeastaan kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä.
Ei muuta kuin apteekin kautta vaan kotiin lepäämään...
Mikäli et ole huomannut niin en mä tässä mitään "pakkotoiston suosituin jätkä" titteliä havittelekkaan. Uskoisin että ainakin joku on (ainakin osasta) asioista kanssani samaa mieltä mutta kuten sanoin edustan tässä ainoastaan omaa kieltämättä vasemmistolaista ja Halonen myönteistä mielipidettäni. Mikäli joku täällä on kanssani samaa mieltä niin hienoa mutta jos ei ole niin sellaista se elämä on (kaikkeen tottuu).

Muutamat kirjoitukset ovat ainakin viitanneet että en nyt ihan ainoa vasemmiston kannattaja ole ja heille :thumbs:

Tähän loppuun haluaisin vielä korostaa että toisin kuin monet tuntuvat olettavan sdp ei ole mikään muutosta jarruttava voima vaan heiltä löytyy niin kokemusta kuin tietotaitoakin toimia myös nykyisen kaltaisessa maailmantilanteessa. Kaikki puolueet haluavat enemmän tai vähemmän lisätä suomalaisten hyvinvointia ja kyse on siitä miten hyvinvointi jaetaan.
 
kuljetusala sanoi:
Kuten aiemmassa postissani jo totesinkin ei demarit suinkaa ole täydellinen puolue ja he ovat varmasti tehneet myös virheitä. AIVAN SAMOIN kokoomus on saattanut tehdä ja varmasti joskus tehnytkin hyvänkin päätöksen .


:hyper: ja voi vinde...!
 
Homma lähti noiden listauksien kanssa näin liikeeseen:

lej sanoi:
Joten kertoisitko mitkä ovat ne vasemmiston konkreettiset keinot, joilla luodaan uusia työpaikkoja, turvataan kaikkien palkkakehitys ja hyvinvointi. Jos kykenet luettelemaan riittävän hyvät vasemmiston ajamat keinot noiden asioiden hoitamiseksi niin lupaan äänestää Halosta.

kuljetusala sanoi:
Minä en tiedä yhtään keinoa millä kokoomus todellisuudessa pyrkii em asioita ajamaan. Tiedän heidän kertovan keinoista joilla he muka yrittävät em asioita parantaa mutta mitään todistetta ko keinojen toimivuudesta eiole vaan päinvastoin kokoomuksen hallituskausilla on tapahtunut juuri päinvastaista kehitystä.

http://www.sosialidemokraatit.fi tuolta voi katsoa mitä demarit asian hyväksi tekevät.
Vaikka Demarit eivät suoraan olekkaan sama kuin ay liike niin tässä kuitenkin
pieni lista saavutuksista.

Eli hommahan lähti kun lej kysyi sulta miten tänne luodaan uusia työpaikkoja. Sä listasit ton listan työntekijöille saaduista eduista. Ja viittasit keinoilla tonne demarien weppisivuille. Eli sä et ole tässä vastannut tohon lej alkuperäiseen kysymykseen. Jos toi lista on sulle tärkeä(mä en lähde hakemaan Kokoomuksen saavuttamia yhteisiä etua, vaikka niitä on) niin mä annan suoraan periksi siinä, että SDP ja SAK ovat saaneet enemmän etuja työntekijöille. (huomaa nyt, että tää johtuu sisäpoliittisista asioista. tällä ei ole mitään tekemistä presidentinvaalien kanssa)

Mä en lähde noihin kilometripostauksiin enään. Eli tässä olis sun vuoro listata niitä keinoja miten niitä pysyviä työpaikkoja luodaan, joka oli alkuperänen kysymys. Mihin sä et vastannut, vaan käsitit sen jälleen joksikin ihan muuksi ja aloit tivaan meiltä jotain ihan muuta.


Mä postasin aiemmin tällasta:

Eli selitä mulle mitä sä tarkotat noilla joustoilla? Väität, että työntekijät on joustanut mm. palkoissa ja työajoissa. Ja työnantaja ei ole joustanut.
Kyllä vai ei, onko sun väite, että työntekijä on joustanut TUPO-neuvotteluissa, mutta työnantaja ei? Oliko niitä työntekijän vapaaehtosia joustoja jossain muualla? Keskustellaan asiallisesti. Äläkä nyt vetoa, että tähän kysymykseen vastaaminen edellyttää jotain listojen postaamista. Jos tää on selvä asia niin väännä tälle riistäjälle nyt rautalangasta.

vielä, että jos työntekijöiden joustot on siellä TUPO-pöydässä tapahtunut ja sillä perusteella, että palkankorotukset on olleet alle inflaation. Niin mitäs niitten inflaatio korkeempien palkankorotusten kanssa? Kukas siinä joustaa, kun työnantaja se ei kuljetusalan mukaan ole? Minkä takia ne työntekijät menee sinne TUPO pöytään vain joustamaan kun vastapuoli ei jousta yhtään? Mua alkaa vituttaan tää homma big time...

Sä oot nyt vältelly tähän vastaamista viimeset miljoona postia. Mä en ala huutaan, enkä postaileen mitään perseenkuvia, mutta koita nyt selvittää mistä tossa on kysymys.

Mitä tohon sun pyyntöön, että ei jutella näistä muualla niin sopii mulle. Tässä nyt on puhuttu sisäpolitiikasta millä ei ole mitään tekemistä presidentinvaalien kanssa. Jos haluat keskustella Halosesta niin sille on oma ketjunsa. Siellä ei sitten mitään näitä sisäpolitiikan vääntöjä. Nää on nyt varmaan pakko käydä täälä loppuun vaikka ei kuulu aiheeseen.
 
kuljetusala sanoi:
Mielestäni kysymykseni oli hyvinkin asiallinen syystä että mikäli yleiskorotukset yms hylättäisiin olisi tällä suuria epäoikeudenmukaisia vaikutuksia esim mainitsemiini ryhmiin. Tämän vuoksi kyse ei ole niin yksinkertaisesta asiasta kuten vain hyvän työntekijän palkitsemisesta (joka sinäänsä yksinkertaisesti ajateltuna kuullostaa ihan reilulta) vaan huomioon pitää ottaa esim nuo mainitsemani poikkeustapaukset joita kansallisella tasolla on kuitenkin vuosittain huomattava määrä. Mikäli sinulla on jokin ratkaisu joilla ottaisit ne huomioon ehdottamassasi tilanteessa kerro minullekkin. Huomiotta kun heitä ei kuitenkaan voi jättää tai voi mutta silloin järjestelmäsi olisi hyvin epäoikeudenmukainen.

Noista syistä mun mielestä voi antaa helpotuksia/pitää antaa/ja on annettukin. Jos sä et ymmärrä miten sä väänsit mun sanomiset joo kyllä, tässä nyt ei ole kysymys mistään mun tuuliviiriydestä, vaan että toikin homma lähti siitä että vaadit jotain vapaaehtosia korotuksia palkkaan tai alennuksia työaikaan.

Tää nyt ei ole vielä selvinnyt mitä sä tarkotat näillä vapaaehtosilla myönnytyksillä, joita työntekijät jatkuvasti tekee, mutta työnantaja ei koskaan. Olis nyt tosi kiva kuulla selvennystä, että tässäkään asiassa olis mitään järkeä.

Ymmärrätkö mistä mä puhuin kun puhuin kysynnästä ja tarjonnasta. Ne sovitaan juurikin sielä TUPO-pöydässä valtakunnantasolla. Kommentoi sitä mun esimerkkiä, jos tästä asiasta on vielä jotain sanottavaa. Miten siinä muka olis järkeä?
 
Joitakin asioita: (En lue valtio-oppia tai varsinaisesti politiikkaa enkä historiaa ja muut voivatkin lisätä tähän juttuja, mitä kaikkea Kokoomus on ajanut). Nopealla miettisimellä tuli mieleen:
-opintorahapainotteinen opintorahajärjestelmä (Porvarihallituksen saavutus)
-Ensimmäinen järjestö, joka Suomessa alkoi julkisesti ajaa jäsenyyttä EU:ssa, oli Kokoomuksen Nuorten Liitto
-Porvarihallituksen Suomen EU:n vieminen ja kokoomuksen suht. yhtenäinen linja asiassa.
-Ylipäätänsä vapaamman kaupan puolestapuhuminen
-Rahoitusmarkkinoiden vapauttaminen
-Veropolitiikan uudistaminen
-Kokoomuksen sivuilla oli myös kokoomuksen esittämiä välikysymyksiä (Mm. kysymys, miksi hallitus ei saanut luvattuja korotuksia kansaneläkkeeseen)
-Ja sinipunahallituksessa on myös Kokoomus ollut mukana, joten niissä päätöksenteoissa ei voi SDP eikä liiemmin Kokoomuskaan ottaa yksinomaan itselleen kunniaa tietyistä jutuista, mutta nähdäkseni Kokoomuksen harjoittama politiikka ajaa suosimista yrittäjyyden parantamiseksi.

Eipä ole tämä historia vahvinta alaani, joten muut voisivatkin paikata aukkoja, mitä tarvitsee.

Ja Lejtä lainatakseni esitän saman kysymyksen kuljetusalalle tai muulle asianomaiselle: Joten kertoisitteko mitkä ovat ne vasemmiston konkreettiset keinot, joilla luodaan uusia työpaikkoja, turvataan kaikkien palkkakehitys ja hyvinvointi?
 
kuljetusala sanoi:
Väitän kuten olen kokoajan väittänyt että Niinistö ajaa ennenkaikkea alle 10% kansasta etuja. Kun taas Halonen 90%-100% kansasta etuja. Väitän myös että Halosen kiinnostus myös muiden kuin suomalaisten (vaikkakin ennen kaikkea suomalaisten) hyvinvointiin ei ole mitenkään negatiivinen asia joka olisi keneltäkään suomalaiselta pois. Väitän myös että hän ei tee sitä oman etunsa vuoksi.

Asia ei ole ihan noin yksioikoinen. On totta, että Kokoomuksen äänestäjät ovat keskimäärin parempituloisia kuin demareiden äänestäjät ja myöskin Kokoomus ajaa enemmän hyvätuloisten asiaa kuin demarit. Mutta tuo on vain yksi osatekijä. On paljon asioita, myös kansantalouteen liittyviä, joissa hyvätuloisten etu voi olla myöskin pienituloisten etu. Ja tuollaisistakin asioista voi olla eri näkemyksiä ja noissa asioissakin on puolueiden välillä eroja. Kysymys ei siis ole pelkästään siitä, että ajetaanko rikkaiden vai köyhien asiaa, vaan siitä mikä puolueen mielestä olisi Suomelle kokonaisuutena parasta. Kun Kokoomus haluaa veroalennuksia ja leikkauksia valtiontalouteen, niin se johtuu ainakin osittain siitä, että he uskovat sen hyödyttävän koko Suomea. He eivät noilla muutoksilla hae pelkästään rikkaiden suomalaisten tulojen lisäämistä. Ja se, että demareilla on jossain määrin vastakkainen näkemys ei myöskään johdu pelkästään siitä, että haluaisivat siirtää enemmän rahaa rikkailta köyhille, vaan koska he uskovat sen olevan kokonaisvaltaisesti suomalaisten etu. Heillä on asioista erilainen näkemys, siksi he kuuluvat erilaista näkemystä edustaviin puolueisiin.

kuljetusala sanoi:
Mikäli et ole huomannut niin en mä tässä mitään "pakkotoiston suosituin jätkä" titteliä havittelekkaan. Uskoisin että ainakin joku on (ainakin osasta) asioista kanssani samaa mieltä mutta kuten sanoin edustan tässä ainoastaan omaa kieltämättä vasemmistolaista ja Halonen myönteistä mielipidettäni. Mikäli joku täällä on kanssani samaa mieltä niin hienoa mutta jos ei ole niin sellaista se elämä on (kaikkeen tottuu). Muutamat kirjoitukset ovat ainakin viitanneet että en nyt ihan ainoa vasemmiston kannattaja ole ja heille :thumbs:
Tokihan pakkotoistolla on paljonkin vasemmiston kannattajia, selvähän se on näin suuressa porukassa. Mutta veikkaampa, että suurin osa heistä ei allekirjoita suurinta osaa noista sinun väitteistäsi. Ne ovat ainakin minun mielestäni hyvinkin kärjistyneitä ja yliampuvia. Minulla ei ole mitään vasemmistoaatetta vastaan, mutta tuo sinun argumentointisi vaan ei mahdollista järkevää keskustelua tästä asiasta. Ja toki samaa vikaa on myös noissa intomielisempien Kokoomuksen kannattajien kirjoituksissa.
 
Off topic:
Presidentin olematon arvovalta, kyvyttömyys mielipidejohtajuuteen, populismi ja yhteiskunnan vallaton kurittomuus synnytti hahmon nimeltä Ämpäripää. Vuosien poissaolon jälkeen Ämpäripää palaa ruutuun(tosin vain tampereen alueellisilla kanavilla). Videot löytyvät kuitenkin osoitteesta:

www.kaeraja.com
 
Tuomas H. sanoi:
Jep, Halonen todennäköisesti voittaakin vaalit, mutta mitä tarkoitat aidolla työväellä? Onko "aito" työväki sitä, joka katsoo vierestä, kun koneet tekevät paperia? Ne tilausten tekijät sinusta eivät ole? Sinusta he, jotka ovat kouluttautuneet ja nähneet vaivaa sen takia ja kaiken lisäksi tehneet joka kesät ja illat koulun ohella myös sitä aitoa duunia, eivät voi luokitella itseänsä aidoksi työväeksi? Aito työväki on ilmeisesti heitä, jotka tupakkitauoilla haukkuvat pomonsa, palkkansa ja kouluttautuneet ihmiset, ja jotka ovat katkeria, kun joutuvat olemaan Juhannuksen töissä vaivaisella 100e tuntipalkalla? Ja älkääpä ottako palkokasveja sieraimiinne, itse asiassa arvostan erittäin korkealle jokaista duunia tekevää ja jotka halitsevat hommansa, olivat he paperimiehiä tai siivoojia tai niitä liituraitapukuisia "sortajia", mutta selvennyksesksi haluan tietää, ketkä loppuviimein ovat sitä "aitoa" työväkeä, myönnätkö IsoDino, että myös pomojen duunilla on arvoa, tao heillä, jotka suunnittelevat paperikoneet ja ne, jotka osaavat myydä sen paperin ulkomaille?

Ehkä käytin hiukka väärää sanaa tuossa. Tarkoitin siis aidolla ihan vaan normaalia duunaritason työväkeä. Kaikki työthän on tärkeitä, ihan sieltä siivoojasta sinne suurimpaan johtajaan. Presidentin vaaleissa, kuten myös kunnallisvaaleissa äänestetään tai ainakin kannattaisi äänestää sellaista ehdokasta, joka todellisuudessa ajaisi lähinnä äänestäjän näkemyksien mukaista linjaa.
Vaikka Niinistö kuinka mainostaa olevansa työväen presidentti (mainostoimistolta hyvä kikka), niin on hänen näkemyksensä ja pyrkimyksensä muualla kuin normaalin työväen tasolla. Äänten kalastustahan tuo vaan on. Mutta sehän on sallittua.
No en ota presidenttikisaan enempää kantaa, koska tiedän jo kuka sen voittaa!
 
Niinistö tuntuu olevan todellakin ainoa ehdokas, joka tajuaa työllisyyden merkityksen kansantaloudelle.

Ihme juttu, miten vasemmisto aina vaan haluaa repiä kansaa kahtia. Ja tuntuu kenttäväki tulevan perässä, kuten pakkikseltakin on havaittu. Osasyynä lienee vanha työväenliikkeen perinne ja ns. luokkataistelu ; )
 
IsoDino sanoi:
Presidentin vaaleissa, kuten myös kunnallisvaaleissa äänestetään tai ainakin kannattaisi äänestää sellaista ehdokasta, joka todellisuudessa ajaisi lähinnä äänestäjän näkemyksien mukaista linjaa.

Kunnallisvaaleissa tää asia on päivänselvä. Mitenkäs sun mielestä presidentinvaaleissa? Eli minkä takia Halonen ajaa kaikkien tavallisten duunarien linjaa? Oletteko te niin huolissanne kehitysmaiden tilanteesta ja ihmisoikeusloukkauksista? Vai onko kaikilla duunareilla melko epävarma NATO-kanta?
 
IsoDino sanoi:
Ehkä käytin hiukka väärää sanaa tuossa. Tarkoitin siis aidolla ihan vaan normaalia duunaritason työväkeä. Kaikki työthän on tärkeitä, ihan sieltä siivoojasta sinne suurimpaan johtajaan. Presidentin vaaleissa, kuten myös kunnallisvaaleissa äänestetään tai ainakin kannattaisi äänestää sellaista ehdokasta, joka todellisuudessa ajaisi lähinnä äänestäjän näkemyksien mukaista linjaa.
Vaikka Niinistö kuinka mainostaa olevansa työväen presidentti (mainostoimistolta hyvä kikka), niin on hänen näkemyksensä ja pyrkimyksensä muualla kuin normaalin työväen tasolla. Äänten kalastustahan tuo vaan on. Mutta sehän on sallittua.
No en ota presidenttikisaan enempää kantaa, koska tiedän jo kuka sen voittaa!
Jep, tottahan tuo on. Tietysti kannattaa äänestää häntä, joka ajaa mielestään parhaiten omaa kantaansa/mielipiteitä. Näinhän se demokratia toimii, ei siinä mitään. Tuota en kyllä sulata, etteikö Niinistö voisi ajaa myös sen normaalin työväen etua. Siitä kait tuo näkemysero tuleekin, että millä tavoin päätökset tulee tehdä. Mä voisin ottaa kyllä enemmänkin kantaa presidenttikisaan, vaikka luulenkin tietäväni myöskin, kuka sen voittaa. Halonen. (Ikävä kyllä :( ) Kyllä mä näen, että Niinistön pyrkimykset ovat lähempänä tavallisen palkansaajankin etua kuin Halosen kaiken sen maailmanparantamisen keskellä, johon IMO Ahtisaari sopii paremmin jo virkansakin puolesta. Haluaisin Halosen kannattajien kertovan, tulisiko sen kenties tuomita Tshetshenian ihmisoikeusloukkaukset? Onko maamiinakysymys suomalaisten mielestä oikea päätös? Toimiiko nykyinen presidentti parhaimmalla tavalla "unilukkarin" toimijana vai pitäisikö hakea jotain uudistusta keskusteluun nykyisen hyssyttelyn lisäksi? Onko pieni mahdollisuus, että Halonen ei mahdollisesti toimikaan suomalaisen duunaria eniten hyödyttämällä tavalla? Onko mahdollista, että Sauli oikeasti haluaisi ajaa koko kansan hyvinvointia hyödyttämällä tavalla? Anteeksi jankuttaminen ja jokaisen päätös on jokaisen oma asia tottakai, ei sitä pidäkään kieltää. Ja mitä siihen äänten kalasteluun tulee, niin tuosta Saulin sloganista en ole kuullut sieltä vasemmalta puolelta kovin monen kehuvan, mutta "koko kansan presidentin" hyvinvoinnista jauhaminen on kyllä yhtä lailla populismia, ellei jopa pahempaakin kuin porvarien ehdokkaalla? E: korjailua
 
Back
Ylös Bottom