Ihan ensiksi täytyy myöntää että viimeisimmän postaukseni kirjoitustyyli oli ehkä hieman asiaton. Liikaa vittuilua ja perseenkuvia olen saanut vastineeksi kirjoituksilleni joten meinasi sytytyslanka alkaa itselläkin käryämään.
Koitan siis minkäkin pysyä tästälähin asiallisemmalla linjalla ja parantaa kirjoitustyyliä kuten osa vastapuolesta on jo tehnyt.
Kirjoistusten pituutta on hankala sinäänsä säädellä koska kysymyksiä tuntuu olevan puolin ja toisin noin about miljoona.
Vaikka itse uskonkin asiaani kuin kivi ja kirjoitan aiheesta mielelläni jätän toiset ketjut aiheesta muille keskustelijoille, tämä lähinnä 2 syystä: A Olen kirjoittanut tähän ketjuun +20 viestiä joista osa vielä pitkiä kuin nälkävuosi joten olen asiani kohtuullisen tyhjentävästi sanonut. B- Kokisin minun ja Training addicktin vänkäämisen toisessakin ketjussa lähinnä floodaamiseksi josta ei olisi mitään hyötyä vaan se haitta että myös toinen ketju suistuisi samanlaiseksi taistelutantereeksi ja osa rauhallisemman/keskustalaisemman(en tarkoita tässä puoluetta) katsantokannan omaavista ihmisistä jättäisi kokonaan keskustelematta asiasta. Keskustelu taas ylevimmillään tarkoittaa tietoisuuden lisääntymistä/uusien näkökantojen antamista/vastaanottamista puolin ja toisin joten annetaan muillekkin suunvuoro.
Itseasiassa voisin esittää toiveen/haasteen että kaikki jotka ovat postanneet tähän ketjuun yli 5 tai sanotaan yli 10 viestiä jättäisivät reiluuden nimissä kirjoittamatta muihin asiaan liittyviin ketjuihin.
Sitten takaisin aiheeseen.
training_addict sanoi:
Lej, mä ymmärrän todella hyvin...ja oon pahoillani.
Koitan sanoa todella lyhyesti. Tervetuloa kuljetusala perustelemaan Halosen valinta sille varattuun ketjuun. Sä et ole sen valintaa järkevästi vielä perustellut. Tässä ketjussa on jo pitkän aikaa ollut turha keskustella aiheesta.
Tajua nyt. Me ei aleta vertaileen viimesen sadan vuoden poliittista historiaa. Siinä ei ole mitään järkeä, kun pitäis katsoa tulevaisuuteen. Jos et tätä tajua niin en voi auttaa. Huuda kuinka monta postia haluat. Menikö noi Tuomas H:n linkit ihan ohi? Jos ne ei riitä niin valitan.
En suinkaan tarkoittanutkaan viimeisen sadanvuoden vertailua vaan ihan vaikka iimeisen 10 vuoden. Tuomaksen linkkejä nopeasti vilkaisemalla en löytänyt sieltä menneisyydestä kertovia päätöksiä vaan ainoastaan ns ehdotuksia tulevaksi. Kuitenkin minusta oli ja on edelleen tärkeää äänestäessäni tietää myös se mitä puolue tahi henkilö on saanut aikaan viimeisten vuosien tai vuosikymmenten aikana.
Varsinkin näin korkeissa viroissa on hyvin tärkeää katsoa myös menneisyyteen suunnitellessa tulaveisuutta.
Täysin uudelta puolueelta ei tällaista ehkä voisi odottaa mutta kokoomus ei ole mitenkään uusi puolue joten heiltä sellaista odotan mielestäni aivan oikeutetusti.
Käsitellään nyt yks asia kerrallaan, jos sä todella haluat riidellä. Eli selitä mulle mitä sä tarkotat noilla joustoilla. Väität, että työntekijät on joustanut mm. palkoissa ja työajoissa. Ja työnantaja ei ole joustanut.
Kyllä vai ei, onko sun väite, että työntekijä on joustanut TUPO-neuvotteluissa, mutta työnantaja ei? Oliko niitä työntekijän vapaaehtosia joustoja jossain muualla? Keskustellaan asiallisesti. Äläkä nyt vetoa, että tähän kysymykseen vastaaminen edellyttää jotain listojen postaamista. Jos tää on selvä asia niin väännä tälle riistäjälle nyt rautalangasta.
Vaikkakin viesteistä tulee pitkähköjä mikäli kaikki asiat käsitellään kerralla on se mielestäni silti ainoa oikea tapa toimia jotta emme käsittele ainoastaan niitä kysymyksiä joissa kumpikin vuorollaan kokee olevansa vahvemmalla pohjalla.
Niimpä pyydänkin ystävällisesti että kommentoit koko aiempaa postiani ja siinä olleita kysymyksiä sekä vastauksia kerralla.
Mä palaan noihin muihin kysymyksiin myöhemmin, ettei tää mene ihan järjettömäks huutamiseks. Näistä ehditään kyllä rauhallisesti jutteleen. Eduskuntavaalitkin on vasta ens vuonna.
Juu ei tässä kiire ole joten vastaile/kommentoi ihan rauhassa kun sulla on aikaa.
Tuomas H. sanoi:
Ensiksikin täytyypi myöntää, että kuljetusalalla on taipumusta vääristellä jokseenkin noita sanomisia eikä tuo vastaustapa ollut kovinkaan mairitteleva.
Kovasti sinä Kokoomusta haukut ja SAK:ta ylistät. Itse asiassa täällä ollaan toki myönnetty, että onhan sillä SAK:lla saavutuksiakin. Esimerkiksi juurikin tuohon pankkikriisiin viitaten, olikos demareitten politiikka silloin hyvää, kannatatitko säänneltyjä rahoitusmarkkinoita, oliko Kokoomuksella silloinkin tyhmiä ideoita. Olisiko ollut parempi toimia SDP:n viitoittamalla politiikalla?
Mutta tämä nyt ei liity aiheeseen kovinkaan paljoa. Oletko valmis myöntämään edes, että Kokoomus on tehnyt esim. sillä saralla meitä kaikkia hyödyttäviä päätöksiä? Tietysti tuohon sinun päähänpinttymääsi on mahdotonta vaikuttaa.. Väitätkö vakavalla naamalla, että Niinistö ajaa vain Westendissä asuvan Marimekon johtajan etua, ei kenenkään muiden? Ja uskotko tosiaan, että Halosella ei tosiaan ole mitään oman edun tavoittelemista mielessään noilla maailmanparannuspuheillaan?
Kuten aiemmassa postissani jo totesinkin ei demarit suinkaa ole täydellinen puolue ja he ovat varmasti tehneet myös virheitä. Aivan samoin kokoomus on saattanut tehdä ja varmasti joskus tehnytkin hyvänkin päätöksen mutta kuten jälleen aiemmin kirjoitin minun hommani tässä keskustelussa ei ole etsiä niitä vaan oletan että vastapuoli kertoo ne heidän hyvät päätöksensä aivan kuten minä puolestani kerron vasureiden hyvät teot.
www.sdp.fi sivuilta voit katsoa sdp ohjelmaa ja esityksiä tulevaksi mutta mielstäni yhtä olennaista kuin katsoa molempien puolueiden esityksiä on lukea jo tehtyjä saavutuksia.
Varsinkin puheissa kun on helppo luvata kymmenen hyvää ja 8 kaunista jättäen huomioimatta syyt joiden vuoksi näitä saattaa olla jopa mahdoton toteuttaa.
Väitän kuten olen kokoajan väittänyt että Niinistö ajaa ennenkaikkea alle 10% kansasta etuja. Kun taas Halonen 90%-100% kansasta etuja.
Väitän myös että Halosen kiinnostus myös muiden kuin suomalaisten (vaikkakin ennen kaikkea suomalaisten) hyvinvointiin ei ole mitenkään negatiivinen asia joka olisi keneltäkään suomalaiselta pois. Väitän myös että hän ei tee sitä oman etunsa vuoksi.
training_addict sanoi:
Tajuatko kun mä sanon, että on järjetöntä yhtäkkiä ilmottaa koko toimialanlaajuisesti, että lyhennetään työviikkoa vaikka 2h. Ihan vaan huviks. Tai nostetaan kaikkien palkkaa. Ihan vaan huviks. Sä vastaat yksittäisellä esimerkillä. Kun työntekijällä on hyvä syy, yllätys yllätys sairastapaus, vanhuus tai raskaus, että mä en osaa päättää mitä koitan sanoa. Toi on naiivia, mutta jatka samalla linjalla jos asialinja ei kelpaa. Mitenkäs niitä etuisuuksia sitten työnantajalta on saatu? Kaikki lakon uhalla vai?
Mielestäni kysymykseni oli hyvinkin asiallinen syystä että mikäli yleiskorotukset yms hylättäisiin olisi tällä suuria epäoikeudenmukaisia vaikutuksia esim mainitsemiini ryhmiin. Tämän vuoksi kyse ei ole niin yksinkertaisesta asiasta kuten vain hyvän työntekijän palkitsemisesta (joka sinäänsä yksinkertaisesti ajateltuna kuullostaa ihan reilulta) vaan huomioon pitää ottaa esim nuo mainitsemani poikkeustapaukset joita kansallisella tasolla on kuitenkin vuosittain huomattava määrä. Mikäli sinulla on jokin ratkaisu joilla ottaisit ne huomioon ehdottamassasi tilanteessa kerro minullekkin. Huomiotta kun heitä ei kuitenkaan voi jättää tai voi mutta silloin järjestelmäsi olisi hyvin epäoikeudenmukainen.
B.O.S.S. sanoi:
Väännetääs rautalangasta:
Jos joku sulle kirjottaa, että työntekijän ETUJA on utopistista parantaa, et voi automaattisesti olettaa, että hän tarkoitti palkkoja:
Virallisesti käytetty termi asiaa ilmaistaessa kuuluu useimmiten: palkka ja muut etuudet joten itseasiassa voin. Tämä ei ole mitään pilkun nussimista vaan ihan virallinen yleisesti käytetty termi joka lukee palkan osaksi työstä saatavia etuisuuksia. Mikäli kirjoittaja ei siis erittele vaan puhuu pelkistä etuisuuksista yleisenä könttänä niin äidinkieltämme oikein käytettäessä on tulkintani oikea.
Ihan rehellisesti näin minä myös asian käsitän.
Crusader sanoi:
Nyt tehdään niin, että pistetään tuo sinun lääkityksesi kuntoon, ja sitten jatketaan tätä keskustelua. Ja noista palkoista on ollut tilastoja esillä jo aiemmin tässä ketjussa.
Hulluhan mun on pakko olla kun jaksan vängätä mutta se ei nyt liene se kysymys. Viitsitkö laittaa mulle linkit niihin tilastoihin, koitan itse etsiä verkon uumenista ne tilastot mitä itse olen lukenut jos ehdin.
Jissen sanoi:
Näissä palkkavertailuissa on muistettava sosiaalipoliittiset erot valtioiden välillä. Näitä palkan suuruuksia tai veroprosentteja ei voi vertailla ilman että mukaan otetaan myös koko sosiaalipoliittinen viitekehys mukaan.
Aivan totta. Pelkän palkan vertaaminen ei kerro henkilön taloudellisesta hyvinvoinnista paljoakaan. Välttämättömien elinkustannuksten (ravinto,asuminen jne) lisäksi tulevat myös nuo mainitsemasi koulutus jne erot.
MC Aropupu sanoi:
Kuljetusala, kun selailet tätät keskustelua vähän taaksepäin, niin huomaat, että oikeastaan kukaan ei ole kanssasi samaa mieltä.
Ei muuta kuin apteekin kautta vaan kotiin lepäämään...
Mikäli et ole huomannut niin en mä tässä mitään "pakkotoiston suosituin jätkä" titteliä havittelekkaan. Uskoisin että ainakin joku on (ainakin osasta) asioista kanssani samaa mieltä mutta kuten sanoin edustan tässä ainoastaan omaa kieltämättä vasemmistolaista ja Halonen myönteistä mielipidettäni. Mikäli joku täällä on kanssani samaa mieltä niin hienoa mutta jos ei ole niin sellaista se elämä on (kaikkeen tottuu).
Muutamat kirjoitukset ovat ainakin viitanneet että en nyt ihan ainoa vasemmiston kannattaja ole ja heille :thumbs:
Tähän loppuun haluaisin vielä korostaa että toisin kuin monet tuntuvat olettavan sdp ei ole mikään muutosta jarruttava voima vaan heiltä löytyy niin kokemusta kuin tietotaitoakin toimia myös nykyisen kaltaisessa maailmantilanteessa. Kaikki puolueet haluavat enemmän tai vähemmän lisätä suomalaisten hyvinvointia ja kyse on siitä miten hyvinvointi jaetaan.