Mä häiritten sun työntekoa ja kommentoin näihin sun sanomisiin siitäkin huolimatta, että jo selvästi sait tarpeeksesi tästä pelleilystä. Ei näihin oo pakko vastata.
Vielä noista syitten rajaamisesta, mikäli erimielisyyksiä on niin tottakai niistä voi perustellen keskustella: "Minun mielestä sukupuoli on merkittävä syy presidentin vaaleissa, koska..." Eli mua vähän häirittee, että tarjotaan sitä, että mulla on asioista mielipiteet syyksi, ettei muut voisi asioista keskustella. Se, että todellakin syitä Halosen valintaan vaikuttaa olevan aika vähän, johtuu juurikin siitä, että niitä on aika vähän.
Mitä itse asiaan, eli Niinistön pätevyydestä vienninedistäjänä kertoo ehkä jotain(ei kaikkea), se että kaverin nykyinen päätoimi on Euroopan investointipankin varapääjohtaja. Niinistö on kuitenkin tunnettu talousasioista, joten tuntuu vähän kummalliselta, että sä tarviit tähän enemmän faktoja, etkä luota niihin mielikuviin kaverista.
Halosta kuitenkin pidät ihmisoikeustenpuolustajana ilman sen kummempia faktoja(faktoista puheenollen niin Halonen ei ole tuominnut Venäjän ihmisoikeusloukkauksia Tshetseniassa ja mikäli stasi-listat sisältää esim. nykyisiä politikkoja ja koivistonkonklaavit ovatkin totta niin Halonen on itseasiassa melkoisen tekopyhä tässä ihmisoikeuksien puolustamisessaan / avoimuudessaan. Ainakin ristiriitainen. Eli olisko hyvä saada faktoja tästäkin puolesta?) ;)
Toi lähtötilanne oli mun näkemys asioista. Siitä on tarkoitus täällä keskustella. Perustellut väitteet otetaan kaikki huomioon. :arvi:
Gillyanne sanoi:Siinä olet väärässä, että minulla olisi päällimmäisenä - tai ylipäätäänkään ensinkään - tarve olla jotenkin oikeassa tässä asiassa. Ei kai "oikeaa" mielipidettä olekaan, kun on politiikasta kyse - ja hyvä niin. Mitä taas tulee Niinistön mahdollisuuden suurempaan pätevyyteen vienninedistäjänä tai investointien hankkijana, niin siitä asiasta minulla taas ei ole tällä hetkellä mielipidettä (jep, pitäisi hankkia lisää tietoa varmaankin). Mutta taas, vaikka faktoja olisi miten paljon, niin ymmärrät itsekin, että "pätevyyttä" on vaikeaa ellei mahdotonta arvostella pelkän CV:n perusteella. Ja sitäkään tuskin kukaan kiistää, etteikö Halosella olisi kokemusta nimenomaan ulkopolitiikasta, onhan hän toiminut mm. ulkoministerinä.
Vielä noista syitten rajaamisesta, mikäli erimielisyyksiä on niin tottakai niistä voi perustellen keskustella: "Minun mielestä sukupuoli on merkittävä syy presidentin vaaleissa, koska..." Eli mua vähän häirittee, että tarjotaan sitä, että mulla on asioista mielipiteet syyksi, ettei muut voisi asioista keskustella. Se, että todellakin syitä Halosen valintaan vaikuttaa olevan aika vähän, johtuu juurikin siitä, että niitä on aika vähän.
Mitä itse asiaan, eli Niinistön pätevyydestä vienninedistäjänä kertoo ehkä jotain(ei kaikkea), se että kaverin nykyinen päätoimi on Euroopan investointipankin varapääjohtaja. Niinistö on kuitenkin tunnettu talousasioista, joten tuntuu vähän kummalliselta, että sä tarviit tähän enemmän faktoja, etkä luota niihin mielikuviin kaverista.
Halosta kuitenkin pidät ihmisoikeustenpuolustajana ilman sen kummempia faktoja(faktoista puheenollen niin Halonen ei ole tuominnut Venäjän ihmisoikeusloukkauksia Tshetseniassa ja mikäli stasi-listat sisältää esim. nykyisiä politikkoja ja koivistonkonklaavit ovatkin totta niin Halonen on itseasiassa melkoisen tekopyhä tässä ihmisoikeuksien puolustamisessaan / avoimuudessaan. Ainakin ristiriitainen. Eli olisko hyvä saada faktoja tästäkin puolesta?) ;)
Joo, mä oon harjotellu jo jonkin aikaa...Gillyanne sanoi:Onnistuit siis sittenkin provoamaan vielä vähän :D
Gillyanne sanoi:EDIT: Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että niitä huonojakin syitä äänestää jotakuta on - joihin myös itse luen pelkän sukupuolen (puoluetaustaa taas en tähän laske, joten tästä meillä on eriävä näkökanta). Mutta, kuten sanoin, ketjun aloituksesta tuli minulle voimakkaasti sellainen mielipide, että likitulkoon kaikki Halosta puoltavat argumentit tultaisiin automaattisesti määrittelemään "huonoiksi" ja/tai "riittämättömiksi"... *ottaa värilliset lasit pois silmiltään ja yrittää nähdä metsän puilta*
Toi lähtötilanne oli mun näkemys asioista. Siitä on tarkoitus täällä keskustella. Perustellut väitteet otetaan kaikki huomioon. :arvi: