- Ikä
- 45
Onko keltään tähystetty polvia niitten napsumisen takia? Mulla oireisiin ei liity kipua, mutta äänekäs ja terävä napsahtelu molemmissa polvissa häiritsee tosi paljon..ei suurinpiirtein kehtaa kyykistyä jos ihmisiä lähettyvillä kun sellanen rutina ja pauke että huh. Napsahdus kuuluu kyykistyttäessä syvään ja muutenkin jos vien polven äärikoukistukseen. Pari kertaa oon ortopedillä käynyt. Toinen sanoi oireilun johtuvan erityisen paksusta synovian poimusta eikä suositellut mitään hoitoa. Toinen taas epäili ruston epätasaisuutta ja ilmeisesti tuo ruston "hapsuisuus" voitas hoitaa tähystyksessä...Myös pyöräillessä polvinivel "liikahtelee" jotenkin epämääräisesti kun lähden ajamaan, mutta silloin nimenomaa ojennusvaiheessa...Polvet on stabiilit eikä lukko- tms oireita ole. Napsumista on ollu ihan penskasta asti, mutta mun mielestä pahentunu iän myötä. Voi olla saliharjottelu ja juokseminenki asiaan osasyyllisiä. Kellään samanlaisia ongelmia tai ideoita ko. asioista? Toisaalta en haluis leikkauspöydälle turhaan (ei kai tähystysleikkauskaan täysin riskitön ole?) kun polvissa ei siis kipua, mutta haluttas tosiaan tietää mistä tuo ääni on peräsin! Kauankohan tollasesta tähystyksestä toipuminen mahtaa kestää...tuleeko pitkäkin treenitauko? Kellään kokemuksia/ajatuksia asiasta?