Eiköhän se ole niin, että äidinkielen perusteet esseistä mielipidekirjoituksiin ja lehtikirjoituksista tiivistelmiin on hiottu peruskoulussa siihen kuntoon, että tässä vaiheessa sä et omaan kirjoittamisen taitoon pysty niin radikaalia muutosta tekemään. Tietysti pieni hienosäätö ja perusasioiden kertaus ja mieleen palauttaminen on järkevää.Treenaatko sä sitten myös niin että saat silmät kiinni ja krapulassa kirjoitelmista täydet pisteet varmasti? Vai lähdetkö vaan koittamaan jos mäihällä pääsis sisään?
Mulla ei ole vielä ollut ajankohtaista tämä kouluun haku, joten mä en ole edes tutustunut kunnolla pääsykokeisiin. Tiedän vain, että se sisältää fyysisen- ja kirjallisen testin ja jonkinlaisen haastattelun.. Voin hyvinkin kuvitella näin mutu tuntumalla, että kirjallisessa osiossa olisi jonkinlainen mielipidekirjoitus jostain ajankohtaisesta aiheesta, tiivistelmä tai vastaava.. Lähdenkö mä siis harjoittelemaan mielipiteeni kirjoittamista parittelevista oravista tai onko joulupukkia olemassa? Todennäköisestihän näitä aiheita ei tiedä etukäteen? Voin kyllä olla väärässäkin..
Tosiasia on se, että omaa kuntoasi voit parantaa näistä osa-alueista eniten ja miksi siis lähteä puolikuntoisena kokeilemaan onnea, kun pienellä vaivannäöllä jokainen pystyy saamaan täydet pisteet? Ainakin itse olen sitä mieltä, että mieheltä täysien pisteiden saamiseen ei vaadita kovinkaan paljoa..