Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä se TAAS huomataan, panostakaa hyvät ihmiset enemmän niihin kirjallisiin. Peruskuntoinen ihminen klaaraa ne fyysiset pienellä treenillä hyvin, mutta nuo kirjalliset on ne jotka yleensä tekee eron hakijoiden välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä se TAAS huomataan, panostakaa hyvät ihmiset enemmän niihin kirjallisiin. Peruskuntoinen ihminen klaaraa ne fyysiset pienellä treenillä hyvin, mutta nuo kirjalliset on ne jotka yleensä tekee eron hakijoiden välillä.

Niinpä, nyt vasta konkretisoitui itsellekkin kirjallisten osuus! Meinaan, fyysisiä suorittaessa huomasin olevani selkeästi heikoin suorittaja vaikka ne läpi menivätkin, 2/5 on varmaan max mitä niistä sain. Voi olla että lopulta juurikin ne fyysisten uupuvat pisteet kaatavat mun kouluunpääsyn koska taso oli TODELLA kova, kaikki pisteet ovat tarpeellisia jos mielii 20 parhaan joukkoon vajaasta neljästä sadasta..:rolleyes: En todellakaan odottanut pääseväni edes toiseen vaiheeseen pelkästään fyysisten perusteella. :wtf: Mutta kutsu toiseen vaiheeseen kuitenkin kannustaa todellakin hakemaan uudelleen jos/kun tämä nyt fyysisistä jää kiinni, reeniä reeniä.. :puntti:

Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon meitä sinne toiseen vaiheeseen on pyydetty? ekassa vaiheessa opettaja heitti suuntaa että alle sata tulee saamaan kutsun joista sitten valitaan se 24..

jaiks ku niin jännittää, on ihan voittajafiilis vaikkei koulun ovet nyt avautuisikaan, olen ylittänyt omat odotukseni :thumbs:

Voi vietävä sentään...

Nonniin..en päässy minäkään toiseen vaiheeseen. Ai että ottaa pattiin oikein kunnolla. Harmittaa kuin pientä oravaa jonka käpy on jäässä!
Kirjoitelma 2/4 Tiivistelmä 2/4 Nippelitieto 2/3 ja kuntotesti 4/5. Eli yhteensä 10/11..prkl...Ne on varmasti unohtanut laittaa pisteen tai pari ja soittaa perään..joo niin varmaan=)
Harmittaa, koska olen nähnyt niin paljon vaivaa tämän eteen ettei tosikaan. Kolme vuotta kuntoilua 3-6 kert./vk muutama vapaa viikko välissä. Yliopettajan preppauksessa. Hän on neuvonut ja katsonut kirjoituksiani. Myös ystäväni kanssa (psyk. sairaanhoitaja) kanssa käytiin hyvän hoitajan ominaisuuksia läpi. Kuinka kohdata hankala asiakas ym. ja repiä sieltä itselle tärppejä aineistoaineeseen. Olen tutustunut poliisin arvoihin ja lakeihin sekä lukenut muutaman vuorovaikutus kirjan. Mitä vielä pitää tehdä tai millä pitää osoittaa, että tää on mun juttu? Anteeksi vuodatus, mutta olkaa onnellisi etten kirjoittanut eilen kun tieto tuli. Tekstistä ei olisi saanut mitään selvää, koska kaikki olisi sensuroituja sanoja.
Olen kohta suomenmestari hakukerroissa. Onhan se meriitti sekin. Ja luovuttaahan ei voi vai voiko?

Täällä jäi kahdesta pisteestä jatkopaikka kiinni. Tutkintokielen koe meni hyvin, mutta kuntokokeesta tuli 2/5... Ensi kerralla panostetaan kuntokokeeseen enemmän ja haetaan kirjatentistä täydet pisteet niin jatkopaikan pitäisi olla varma :)

Puhelimessa kerrottiin, että juoksusta olisi pääsykoeryhmässäni irronnut täydet kymmenen pistettäni 5:16 alittavalla ajalla.

Pisteytys juoksusta tapahtuu Gaussin käyrän mukaan ja siihen lasketaan vain sinun ryhmäsi, ei kaikkia samalle kurssille pyrkiviä. Eli se on suhteellisen huono tuuri, mikäli sinun pääsykoepäivänä mukana on useampi pikajuoksija ja seuraavana päivänä olisi vain pelkkiä sohvaperunoita.

Nonniin..en päässy minäkään toiseen vaiheeseen. Ai että ottaa pattiin oikein kunnolla. Harmittaa kuin pientä oravaa jonka käpy on jäässä!
Kirjoitelma 2/4 Tiivistelmä 2/4 Nippelitieto 2/3 ja kuntotesti 4/5. Eli yhteensä 10/11..prkl..

Ja taas... äidinkieli! No, sä ainakin olit tehnyt asialle jotain toisin kuin useimmat. Koealue ei taida mitenkään kovin laaja olla, joten tuo nippelitieto-osasto pitäisi pystyä klaaraamaan täysin pistein ilman suuria ongelmia.

Harmittaa, koska olen nähnyt niin paljon vaivaa tämän eteen ettei tosikaan. Kolme vuotta kuntoilua 3-6 kert./vk muutama vapaa viikko välissä.
Olen kohta suomenmestari hakukerroissa. Onhan se meriitti sekin. Ja luovuttaahan ei voi vai voiko?

Harmi sinänsä... mutta mun mielipide on se että kolmessa vuodessa keskimäärin pitäisi pystyä saamaan sellaiset urheilutulokset että kokeista paukahtaa 5/5. Monta kertaa olet hakenut?

Ja taas... äidinkieli! No, sä ainakin olit tehnyt asialle jotain toisin kuin useimmat. Koealue ei taida mitenkään kovin laaja olla, joten tuo nippelitieto-osasto pitäisi pystyä klaaraamaan täysin pistein ilman suuria ongelmia.

Harmi sinänsä... mutta mun mielipide on se että kolmessa vuodessa keskimäärin pitäisi pystyä saamaan sellaiset urheilutulokset että kokeista paukahtaa 5/5. Monta kertaa olet hakenut?

Satutko tietämään että mitkä kaikki lasketaan mukaan tähän 11 pisteeseen jolla pääsee toiseen vaiheeseen? (tiivistelmä ja aine, tentti, liikunta juu mut entä psykologiset) eli toisinsanoen, joko psykologisista on saanut tähän pisteitä vai pisteytetäänkö ne vasta toisessa vaiheessa?:rolleyes:

^

Käsitykseni mukaan otetaan huomioon vasta toisen vaiheen jälkeen. Ainakin jotain tähän viittaavaa taisi yksi testaajistakin sanoa 1.-vaiheessa. Käy siinäänsäkin järkeen, että pisteytetään vasta silloin, osa psykologisista testeistä kun on vasta 2.-vaiheessa.

Niin, omakin kutsu seuraavaan vaiheeseen pamahti edellispäivänä. Nyt täytyy tulevat psygedeliat puristaa entistä tarkemmin, kun ensimmäisistä jäi hieman hampaankoloon.

^

Käsitykseni mukaan otetaan huomioon vasta toisen vaiheen jälkeen. Ainakin jotain tähän viittaavaa taisi yksi testaajistakin sanoa 1.-vaiheessa. Käy siinäänsäkin järkeen, että pisteytetään vasta silloin, osa psykologisista testeistä kun on vasta 2.-vaiheessa.

Niin, omakin kutsu seuraavaan vaiheeseen pamahti edellispäivänä. Nyt täytyy tulevat psygedeliat puristaa entistä tarkemmin, kun ensimmäisistä jäi hieman hampaankoloon.

Kakkosvaiheessa pisteitä on siis yhteensä jaossa 11 (6 psykologisesta arviosta ja 5 haastattelusta) ? :rolleyes:

Kakkosvaiheessa pisteitä on siis yhteensä jaossa 11 (6 psykologisesta arviosta ja 5 haastattelusta) ? :rolleyes:
Juurikin näin. Aika tukalat pääsymahdollisuudet on, jos on saanut ensimmäisestä vaiheesta vain jatkoon tarvittavat 11 pistettä. Tarkoitan tällä sitä, että kakkosvaiheen arvioitavista osa-alueista tulee saada lähestulkoon täydet pisteet mikäli haluaa kouluun päästä. Rajahan on kiikkunut siinä 20 pisteen hujakoilla...

Mielenkiintoista on myös se, ettei kakkosvaiheeseen päästessä tiedä ensimmäisestä vaiheesta saatuja pisteitä. Tsemppiä kaikille jatkoon päässeille! Itse taidan pitää muutaman vuoden tauon ja seurailen kokonaistilanteen kehittymistä. Olen vielä niin nuori, että tässähän kerkeisi hyvin vielä lukemaan jonkun toisen ammatin pohjalle. Päätavoite odottaa kyllä hieman kauempana ;)

Niinpä niin. Hyvin menneillä kirjallisilla kun pystyy keräämään hyvän pistesaaliin jatkoa varten. Tiedä sitten johtuuko tuo fyysisten testien hypettäminen ja sen tärkeyden painottaminen sitten tämän forumin/sivuston yleisestä mentaliteetista, kun tässä enemmän tai vähemmän liikkumisen, ravinnon ja kunnon parissa liikutaan. En sillä, että väheksyisin fyysisten testien merkitystä kokonaispistemäärässä, mutta suhteutettuna kirjallisista saataviin pisteisiin (tutkintokieli+nippelitrivia= max. 11p. ja fyysiset max 5p.) voi jokainen laskeskella itsekseen, että tarvitseeko siellä kuntotesteissä olla se porukan iron man/woman, jos paperilla osuu kaikki nappiin.

Onko täällä porukkaa miten alottamassa koulun nyt 14.11.? Ja meinaatteko päätyä asuntolaan bunkkaamaan vai millasia suunnitelmia on tiedossa?

Niinpä niin. Hyvin menneillä kirjallisilla kun pystyy keräämään hyvän pistesaaliin jatkoa varten. Tiedä sitten johtuuko tuo fyysisten testien hypettäminen ja sen tärkeyden painottaminen sitten tämän forumin/sivuston yleisestä mentaliteetista, kun tässä enemmän tai vähemmän liikkumisen, ravinnon ja kunnon parissa liikutaan. En sillä, että väheksyisin fyysisten testien merkitystä kokonaispistemäärässä, mutta suhteutettuna kirjallisista saataviin pisteisiin (tutkintokieli+nippelitrivia= max. 11p. ja fyysiset max 5p.) voi jokainen laskeskella itsekseen, että tarvitseeko siellä kuntotesteissä olla se porukan iron man/woman, jos paperilla osuu kaikki nappiin.

Onko täällä porukkaa miten alottamassa koulun nyt 14.11.? Ja meinaatteko päätyä asuntolaan bunkkaamaan vai millasia suunnitelmia on tiedossa?

Mä alotan 14.11, mutta harppaus omistusasunnosta Tampereen keskustassa sinne homeasuntolaan on ehkä liian suuri... Kämppä myyntiin ja vuokralle johonkin siistiin yksiöön on mun suunnitelma :).

Omat suoritukset:

Juoksu: 6.42
Vatsat: 31
Seinä: 8p
Nukke: 8p
Ylätalja: 12
Penkki: 25
Uinti: läpi

Tiedä sitte kuinka lähellä tois 5/5 oli, koska mielestäni pärjäsin hyvin meidän ryhmässä. Tietysti olisi voinut muutaman ylätaljan saada enemmän tai nukenkannosta (joka harmittaa vietävästi).

Sumu: Kolmatta kertaa olen hakemassa ja joka kerta aivan tosissaan. Harmittaa sekin, kun kokeissa kuulee näitä "tulin vaan kokeilee"- tyyppejä. Jos niistä joku pääsee sisään niin...
Saakohan koululta tarkempaa tietoa mihin äidinkielellisiin juttuihin kaatui? Itsestäni tuntui, että ne meni parhaiten koskaan. Ihmettelen kyllä vähän.
Sekin ottaa nyt vähän luonteen päälle etten ole luovuttaja, mutta tarpeeksi kun takoo päätään seinään niin pitäisi jo tajuta, että se sattuu. Enkä vaan halua todeta ettei minusta ole siihen, jonka eteen olen pitkään tehnyt töitä ja josta olen aina haaveillut.

Näimpä. Fyysisistä olisi näköjään riittänyt jatkoon pääsemiseen 1p jos kirjallinen anti osuu melkein nappiin. Toki siitä voi sitten laskeskella että kannattaako fyysisistä ottaa enemmän pisteitä vai not, mutta ehdottomasti eniten tuohon kirjalliseen osastoon kannattaa panostaa.

Omat suoritukset:

Tiedä sitte kuinka lähellä tois 5/5 oli, koska mielestäni pärjäsin hyvin meidän ryhmässä. Tietysti olisi voinut muutaman ylätaljan saada enemmän tai nukenkannosta (joka harmittaa vietävästi).

Sumu: Kolmatta kertaa olen hakemassa ja joka kerta aivan tosissaan. Harmittaa sekin, kun kokeissa kuulee näitä "tulin vaan kokeilee"- tyyppejä. Jos niistä joku pääsee sisään niin...
Saakohan koululta tarkempaa tietoa mihin äidinkielellisiin juttuihin kaatui? Itsestäni tuntui, että ne meni parhaiten koskaan. Ihmettelen kyllä vähän.
Sekin ottaa nyt vähän luonteen päälle etten ole luovuttaja, mutta tarpeeksi kun takoo päätään seinään niin pitäisi jo tajuta, että se sattuu. Enkä vaan halua todeta ettei minusta ole siihen, jonka eteen olen pitkään tehnyt töitä ja josta olen aina haaveillut.

sait siis 4/5 noilla tuloksilla?

juoksu: 7.38
vatsat:21
seinä: 3
nukke: 8
talja: 5
penkki: HYLSY (harmittaa ihan kamalasti tää! :( )
uinti: läpi

sain kutsun toiseen vaiheeseen, ja olen siitä kovasti ihmeissäni! :wtf: koska todennäköisesti en ole saanut fyysisistä kuin 1/5 tai max 2/5, ja kirjoituksesta jäi todella epävarma fiilis, tiivistelmässä aika loppui kesken yms. Luulenpa että mulle kostautuu fyysiset lopullisessa pistemäärässä, taso on niin kova että huhh..

Omat suoritukset:

Uutta matoa koukkuun vaan. Älä luovuta. Kyllä sinnikkyys palkitaan! :)
Itse olen käynyt jonkun verran avoimessa yliopistossa äidinkielen tunneilla ns.(ylimääräisenä) kuuntelemassa ja uskon, että siitä on ollut todella paljon apua! Ainakin itsevarmuuteen lähteä kokeisiin, kun aika koittaa jos ei muuta ! :)

Koululta saamassasi kirjeessä on kai ilmoitettu soittopäivä, jolloin voi soittaa valintayksikköön ja kysyä pisteytyksen taustoista. Tiivistelmän osalta valintasihteeri katsoo suoraan arvioinnissa käytetystä lomakkeesta, millä osa-alueilla tiivistelmässä on ollut ongelmia. Kirjoitelman osalta saat halutessasi vapaamuotoista palautetta kirjoitelman arvioijalta.

Tiivistelmäsi ei välttämättä ole kaatunut mihinkään "äidinkielellisiin juttuihin", vaan ongelmat ovat voineet olleet sisällöllisiä. (Ks. lisää tiivistelmän arviointiperusteista täältä.)

Kyllä mä edelleen oon ihmeissäni mun kirjallisten pisteistä. Huomenna saa onneksi soitella ja kysyä vähän perusteita. Tottahan tuo on, että kirjallisiin panostaa ja mielestäni sen myös tein! Lisäksi kuitenkin lähdin fyysisiin sillä mielellä, että kaikki mahdolliset pisteet on saatava. Eli jatkoa ajatellen jos sieltä saa vaan 1 tai 2 niin voi tuosta 360 hakijasta olla aika vaikeaa olla siinä 20 parhaan joukossa. Pitäis sitten saada kirjallisista ja toisesta vaiheesta melkeinpä kummastakin täydet mitä on mahdollista...

Kyllä olisi itsellä ainakin levollisempi mieli toisessa vaiheessa kun tietää, että fyysisistä on hyvät pisteet alla kun ei niitä sitten siinä välissä saa tietää. Itse omilla suorituksilla odotin kuntotesteistä 3 tai 4 ja kokeen jälkeen ajattelin kovan tason vuoksi saavani sen 3. Positiivisesti yllätyin, että ne riittivät kuitenkin siihen tavoiteltuun neloseen.

Minua vaan jotenkin hlö kohtaisesti ärsyttää se todella paljon, että sinne mennään ottamaan tietoisesti hylsy jostain. Kyllä se on ihan itsestä kiinni siinä missä äidinkielen harjoittelukin. Tällä kertaa jossain vain itselläni mätti.

fyysiset kokeet yllätti vaikka reenatessa kaikki sujuikin, en kai osannut kuvitella kuinka rankaksi se käy kun kaikki suoritetaan niin peräjälkeen! hylsy penkistä oli suuri pettymys koska reenatessa se on mennyt ihan ok.. mut mitäpä tuota enää surkuttelemaan, kutsu toiseen vaiheeseen tuli jokatapauksessa, vaikka lähdin vaan kokeilemaan :hyvä:

Harmittaa sekin, kun kokeissa kuulee näitä "tulin vaan kokeilee"- tyyppejä. Jos niistä joku pääsee sisään niin...

nusu
fyysiset kokeet yllätti vaikka reenatessa kaikki sujuikin, en kai osannut kuvitella kuinka rankaksi se käy kun kaikki suoritetaan niin peräjälkeen! hylsy penkistä oli suuri pettymys koska reenatessa se on mennyt ihan ok.. mut mitäpä tuota enää surkuttelemaan, kutsu toiseen vaiheeseen tuli jokatapauksessa, vaikka lähdin vaan kokeilemaan

juoksu: 7.38
vatsat:21
seinä: 3
nukke: 8
talja: 5
penkki: HYLSY (harmittaa ihan kamalasti tää! )
uinti: läpi

sain kutsun toiseen vaiheeseen, ja olen siitä kovasti ihmeissäni! koska todennäköisesti en ole saanut fyysisistä kuin 1/5 tai max 2/5, ja kirjoituksesta jäi todella epävarma fiilis, tiivistelmässä aika loppui kesken yms. Luulenpa että mulle kostautuu fyysiset lopullisessa pistemäärässä, taso on niin kova että huhh..

Niinpä niin siipuu samat olot kun sulla. Lapsuudesta saakka ollut haaveena ja kova oli tsemppi joka ei tällä kertaa kuitenkaan riittänyt... :/ 4/5 sain itekki siit kuntokokeesta.

Noh. Turha tässä on valitella mitään. Kun ei itsellä nyt nakki napsahtanut niin eipä tässä voi käydä toisia arvostelemaan sen enempää. Mutta en vaan ite lähtis sinne tietämättä, että ihan varmasti niistä kaikista suoriudun! Kaikki pisteet ovat kullan arvoisia!
Enkä myöskään haluaisi saada vaan niitä vaadittuja minimi toistoja!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom