Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Varsinkin tiivistelmän tekeminen on mielestäni aika haastava. Itselleni tuottaa hankaluuksia kirjoittaa lyhyesti, mutta niin ettei teksti olisi töksähtelevää. - - Jännä kyllä nähdä millaiset pisteet saa. Jos kirjalliset on mennyt totaalisesti päin pyllyä, niin ei kyllä ole helppoa lähteä miettimään mikä meni vikaan. Saakohan koululta mitään tietoa siitä missä meni vikaan?
Jos mitään palautetta ei saa, niin on kyllä aika hankala ottaa opikseen, varsinkin jos et tiedä tehneesi selkeesti mitään suurta virhettä.
Toisaalta onko heillä aikaa alkaa antamaan sen suurempia selvityksiä kaikkien sössineiden kirjoituksista? Tuskin.

Soittopäivänä voi soittaa valintayksikköön ja kysyä pisteytyksen taustoista. Esimerkiksi tiivistelmän arvioinnissa käytetään arviointilomaketta (ks. viimeinen sivu), josta valintasihteeri voi lukea sinulle, millä osa-alueilla tiivistelmässä oli vahvuuksia ja heikkouksia. Joskus, lähinnä hylättyjen tiivistelmien tapauksessa, arviointilomakkeessa on rastien lisäksi myös lauseen tai parin mittaisia kommentteja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen laskeskellut omia mahdollisia pisteitäni ja tullut siihen tulokseen että 1 piste on melko varmasti ratkaiseva ensimmäisessä vaiheessa.

Nyt haluaisin tietoa kokeneemmilta hakijoilta. Onko kirjallisessa kokeessa oltava KAIKKI oikein, jotta saa täydet pisteet 3/3? Itselläni kävi pari lapsusta ja pelkään, että se ratkaisee toiseen vaiheeseen pääsyn.

(Oletuksena on siis se, että saisin kuntokokeesta 3/5 ja tutkintokielestä 5/8. = 8p)

Olen laskeskellut omia mahdollisia pisteitäni ja tullut siihen tulokseen että 1 piste on melko varmasti ratkaiseva ensimmäisessä vaiheessa.

Nyt haluaisin tietoa kokeneemmilta hakijoilta. Onko kirjallisessa kokeessa oltava KAIKKI oikein, jotta saa täydet pisteet 3/3? Itselläni kävi pari lapsusta ja pelkään, että se ratkaisee toiseen vaiheeseen pääsyn.

(Oletuksena on siis se, että saisin kuntokokeesta 3/5 ja tutkintokielestä 5/8. = 8p)

Saako kysyä, että pisteitä sait tossa kuntokokeessa itse?? :) Mua kans pelottaa vähän se kirjallinen koe, et mitä siit tulee. Oli ihan selviä virheitä yms. kysyttiin niin erityyppisiä juttuja kuin olin valmistautunut..

Saako kysyä, että pisteitä sait tossa kuntokokeessa itse?? :) Mua kans pelottaa vähän se kirjallinen koe, et mitä siit tulee. Oli ihan selviä virheitä yms. kysyttiin niin erityyppisiä juttuja kuin olin valmistautunut..
Laitoin tulokset tän viestiketjun edelliselle sivulle :) Mulla tuli pieniä virheitä ainakin siinä trilogin selittämisessä, mut katotaan nyt riittääkö täysiin pisteisiin..

Muistasko joku vielä että milleen se mimmien taljassa vedettävä paino pyöristetään? Lähimpään/seuraavaan viiteen kiloon? Alkaa selvästi nousta paniikkia ilmaan kun haku lähestyy. :)
Kävin juuri kellottamassa aikoja ja toistoja tulevaa kuntotestiä varten, enkä enää ollu niihinkään tyytyväinen.

Muistasko joku vielä että milleen se mimmien taljassa vedettävä paino pyöristetään? Lähimpään/seuraavaan viiteen kiloon? Alkaa selvästi nousta paniikkia ilmaan kun haku lähestyy. :)
Kävin juuri kellottamassa aikoja ja toistoja tulevaa kuntotestiä varten, enkä enää ollu niihinkään tyytyväinen.

Aikalailla se on se oma paino x 0,70 eli se 70% omista kiloista. Itellä se ylätalja olis tarkalleen ollu 49kg, mutta muistaakseni oli joku hämärä 48,75kg tai vastaavaa. Joku tosi pimeeltä kuullostava paino kummiski. Himppasen alle siis sen, mitä tuolla kaavalla laskiessa tulee. Treenata kannattaa vähintään tuolla painolla, niin ei kokeet jämähä ainakaan tuohon. Mutta ei sitä pyöristellä ainakaan mihinkään lähimpään viiteen kiloon, vaan mahollisimman lähelle juurikin tuota huikean laskukaavan antamaa lukemaa.

Jee kiitos pohjoistuuli!

Sitten saattaa hyvällä tuurilla saaha ihmeteltyä senkin kondikseen. Salilla tuntu koko liike tänään ihan ihmeelliseltä kompuroinnilta.
Mulla oli painoa taljassa 50kg, kun tanko millä vedin painoi 5,5kg. Olen itse siis noin 60kilonen. Varmaan ihan ok harjotuspaino sitten, jos kokeissa tulis olemaan se n. 42kg.

Mutta vaikka helpotusta omaan painoon nähen oli noinkin paljon, sain taljalla suunnilleen yhtä monta toistoa, mitä jaksan ilman heijjaamista vetää leukojakin.. :wtf: En vaan osaa.
Tuntu ihan että joutuu pelkällä hauberilla kiskomaan koko painon jos meininki pitää selkä mallivideon mukaisesti pystysuorassa. :) Pittää makustella selkää mukaan vähän paremmin ens kerralla.

Leuanvetotuloksen perusteella silloin aikasemmin aattelin, ettei minun mitään taljassa tartte harjotella. Salilla käynnit jäi pariin kertaan, kun penkkipainokin on kevyempi kuin ihan perinteiset, täydet punnerrukset, ainakin miun kokoselle tylliäiselle.
Nyt sen sit näki miten höntille kävi. Kiire tullee.

Jee kiitos pohjoistuuli!

Sitten saattaa hyvällä tuurilla saaha ihmeteltyä senkin kondikseen. Salilla tuntu koko liike tänään ihan ihmeelliseltä kompuroinnilta.
Mulla oli painoa taljassa 50kg, kun tanko millä vedin painoi 5,5kg. Olen itse siis noin 60kilonen. Varmaan ihan ok harjotuspaino sitten, jos kokeissa tulis olemaan se n. 42kg.

Mutta vaikka helpotusta omaan painoon nähen oli noinkin paljon, sain taljalla suunnilleen yhtä monta toistoa, mitä jaksan ilman heijjaamista vetää leukojakin.. :wtf: En vaan osaa.
Tuntu ihan että joutuu pelkällä hauberilla kiskomaan koko painon jos meininki pitää selkä mallivideon mukaisesti pystysuorassa. :) Pittää makustella selkää mukaan vähän paremmin ens kerralla.

Leuanvetotuloksen perusteella silloin aikasemmin aattelin, ettei minun mitään taljassa tartte harjotella. Salilla käynnit jäi pariin kertaan, kun penkkipainokin on kevyempi kuin ihan perinteiset, täydet punnerrukset, ainakin miun kokoselle tylliäiselle.
Nyt sen sit näki miten höntille kävi. Kiire tullee.

Sullahan on rutkasti vielä aikaa tammikuuhun? Mulla sama tilanne kesällä. Pohjakuntoa oli ihan ok, mutta sitten päätin hakea nyt ja sain itteni tsempattua niin, että olen tosi tyytyväinen. Jos jää parista pisteestä kiinni niin tietää ainakin, että tavoite on seuraavasta kuntokokeesta 5/5. Mulla ainakin on helpointa ryhtyä siitä vielä kirimään se piste vielä enemmän. On kyllä niin kova taso että mun toivoma 4/5 voi jäädä haaveeksi viimeviikon kokeesta. Mutta toivoa voi aina. Jos se kolmonen nyt ainakin.

Tuossa taljassa ei kyllä juurikaan ongelmaa ollut. Saakos kysyä että paljon sillä sitten nyt menee tolla 50 tai 45kg?
Ja tuohon penkkiin... Ootkos siis koittanut sitä? Kyllä minulle ainakin on huomattavasti hankalampi kun normi punnerrukset.

En oikein ymmärrä, kun jotkut naiset menevät kokeeseen tietäen ettei se nouse. Ei minullakaan noussut montaa kertaa kesällä tuo 37,5, mutta kun siellä salilla käy ja reenaa itelleen vaikeimpia niin kyllä niitä tuloksia tulee. Oon sitä mieltä että se on päästä kiinni ja kysyy sitten apua joltain jos epäröi.

Itse katoin penkkipunnerrus videoita kesällä netistä ja tajusin, että teen ihan liian kapealla otteella. Pari seuraavaa kertaa meni sit salilla ihan alusta harjoitellen koko nosto mutta parin kerran jälkeen alkoi kummasti nousta puolia enemmän kuin ennen. Alkukesästä meni max 6 kertaa. Nyt kotona menee n.16-17 kertaa jos ei alla ole paljon muuta/jos saa levätä pari min. välissä. Kokeessa jäi 13 kertaan, mutta se onkin viimeinen ennen uintia niin oli jo niin hapoilla että ihan suht tyytyväinen siihenkin olen. Ens kertaan (jos täytyy uudelleen hakea, toivottavasti ei) tavoite on sit se 25 toistoa millä saa täydet pisteet. Lisäksi oon tehny paljon tukevia harjotteita tohonkin.

Tuossa taljassa ei kyllä juurikaan ongelmaa ollut. Saakos kysyä että paljon sillä sitten nyt menee tolla 50 tai 45kg?
Ja tuohon penkkiin... Ootkos siis koittanut sitä? Kyllä minulle ainakin on huomattavasti hankalampi kun normi punnerrukset.

En oikein ymmärrä, kun jotkut naiset menevät kokeeseen tietäen ettei se nouse. Ei minullakaan noussut montaa kertaa kesällä tuo 37,5, mutta kun siellä salilla käy ja reenaa itelleen vaikeimpia niin kyllä niitä tuloksia tulee. Oon sitä mieltä että se on päästä kiinni ja kysyy sitten apua joltain jos epäröi.

Komppaan tässä asiassa kyllä ylempänä kirjoittanutta. Itekin sitä vois punnertaa puhtaita hamaan loppuun asti, mutta se penkki on teknisesti ja noin muutenkin paljon vaativampi, varsinkin jos sen kanssa ei ole aiemmin tullu painittua. Vielä kun alla on muita osioita ja hapotus on vähintään hyvä, niin ei se välttämättä mikään läpihuutojuttu ole, mutta mistä määkin tiedän vaikka oisit luonnonlahjakkuus penkissä :)

Itekin siellä kokeissa ittekseni hämmästelin sitä, mitenkä moni oli sillä meiningillä, että aina sen yhen hylsyn voi ottaa. Aika monella naisella se tuntui olevan juuriki tuo penkki. Teoriassahan siellä on varaa siihen yhteen hylättyyn, mutta eri asia on riittääkö se tulos sitten jatkoon. Oma ajatus kun lähinnä oli jo treenaamisvaiheessa, että mistään ei hylsyä oteta ja mikään ok tulos ei riitä, vaan on tehtävää vähintään hyvää tulosta jokaisessa osiossa. Vielä kun omassa ryhmässä oli sillon muutamia tosi kovia mimmejä, niin niitä vastaan jos halus pärjätä niin ei sitä H-kirjainta sinne lappuun kauheesti kaipaillu.

Huippuja tuloksia kyllä teillä, kun on noin nopeeseen penkki yms. tulokset noussu. Mie vähän epäilen etten ehdi hirveesti parantamaan kolmessa kuukaudessa omaa kuntoa. Kyllä siihen varmaan muutamat toistot saapi lissää.

Juoksun sain juostua (lähes happivajeeseen pyörtyen) 6min ja 20-30sekkaa. Seinää kokeilin sellasella 230cm korkeella leikkitelineellä ja pääsin siitä polvet koukussa hitaasti könyten yli. Matalammasta varmaan pääsee ihan ok. Vatsoja tein vaan 25, eikä siinä tuntunu olevan mitään väliä oliko lisäpainoa kilo, vai kymmenen kiloa. En vaan saanu vauhtia.
Penkissä meni (rivakasti) 18 ja ja vähän hitaammin, epätasaisesti ja täristen sitten 27:ään asti. Saman verran tai vähän enemmän kuin puhtaita punnerruksia. Tuota taljahommaa sain (aikaisemmin maninitsemallani painolla) vaivoin kiskottua puhtaasti 12krt ja epäpuhtaasti kiemurrellen vielä muutaman toiston siihen päälle. Leukoja siis vedän yleensä suunnilleen sen kakstoista, niin olin ihan ihmeissäni taljan vaikeudesta. Oletin että jaksasin siinä vetää jo lähemmäs 20.
Nukenkannosta en oikeen tiiä, mut maastavetoa nyt esimerkiks tein eilen tässä miun "leikkikokeessa" ja sitä jaksaa muutaman toiston sarjoja tehä sillä 80kg painolla selän pyöristymättä. Uimaan en nyt tuohon samaan syssyyn enää kerennyt, mutta luulisin että se aika riittää kuitenkin. Motorisesti olen aasi, niin seinän pisteistä siinä varmaan verotetaan :)
Mut nää varmaan riittää siihen 4 pisteeseen? Jossei sitten tuosta juoksusta ja vatsoista sakoteta hirveesti.

Täydet pisteet miekin olisin tarvinnu tuosta varmasti jos kouluun olis mielinyt, on ehkä tämä kirjotustaito vielä siellä aakkosten opettelussa. Ilmeisesti sinne toiseen vaiheeseen pääsee sillä 11 pisteellä edelleen, vai onko jollain tästä uutta tietoa? Eli käytännössä jos kämmii ekassa vaiheessa yhden muun osa-alueen rimaa hipoen, olis ollu vielä mahollista päästä. Tuntus vähän siltä, että kämmivara pitäs olla :)

Eiköhän se siitä, kuhan pääsee tästä hermoilusta siirtymään siihen harjoitteluun :)
..ja edelleen onnea teille hakuprosessiin hurjasti! Päivitelkää tänne tietoja, niin mie puran tätä omaa jännäilyä teidän kokemusten lukemiseen :D

Huippuja tuloksia kyllä teillä, kun on noin nopeeseen penkki yms. tulokset noussu. Mie vähän epäilen etten ehdi hirveesti parantamaan kolmessa kuukaudessa omaa kuntoa. Kyllä siihen varmaan muutamat toistot saapi lissää.

Penkissä meni (rivakasti) 18 ja ja vähän hitaammin, epätasaisesti ja täristen sitten 27:ään asti. Saman verran tai vähän enemmän kuin puhtaita punnerruksia. Tuota taljahommaa sain (aikaisemmin maninitsemallani painolla) vaivoin kiskottua puhtaasti 12krt ja epäpuhtaasti kiemurrellen vielä muutaman toiston siihen päälle. Leukoja siis vedän yleensä suunnilleen sen kakstoista, niin olin ihan ihmeissäni taljan vaikeudesta. Oletin että jaksasin siinä vetää jo lähemmäs 20.

Mulla oli kaks ja puol kuukautta aikaa siitä kun sain hät hätää viisi toistoa tehtyä penkissä niin tuohon kokeeseen, jossa siis tosiaan sain sitten 13 (huonommin kun kotona, mutta oon tyytyväinen sillä olotilalla mikä siinä vaiheessa oli) Eli eihän sulla mikään oikeesti hätä oo... Tässä on viel kolme kuukautta aikaa. Ja toi penkkihän sulla sit on ihan kunnossa. Eli saat täydet sillä 25 toistolla ja se on jo tosi kova naisille.
Ja että leukoja vetelet? Ihme ettei tosiaan tuo talja sit mee vaikka hitto sataa toistoo. Ite oon yrittäny leukoja muutenki opetella vetelee mut ei mee ei sitten millään. Tota seinää varten reenasin himona leukoja myötä otteella ja nyt niitä menee ehkä just ja just 2 tai kolme mutta vasta otteella ei yhtään. Joskus nuorempana meni kaks niitäkin mutta ei hitto yhtään enempää! Eli tuo on minusta tosi kova!

Ei tarvitse. Muistan omissa testeissäni, kun juuri tuossa testiosiossa en muistanut paria vastausta, mutta silti tuli 3/3 pistettä. Eli ei tarvitse olla kaikki oikein.

Älä hättäile, istu mättäälle, kyllä se pipos löytyy. Kolme kuukautta on pitkä aika, jos tuosta haluut vielä tuloksia parantaa. Tosi hyviltä tuo taso kyllä kuullostaa jo tässä vaiheessa sulla olevan. Keskityt nytten pitämään tuon sun tän hetkisen kunnon yllä, niin hyvä tulee. Mutta niinku sisäinen orjapiiskurini aina hokee, aina pystyy parantamaan ;) Eipähän sulla kuule ole hätäpäivää tässä.

Mulla oli kans aikaa treenailla pääsykokeisiin jotain 3kk, penkkiä nousi silloin muutama kerta ja kokeessa jotain 13 kertaa. Mutta se edellytti ahkeraa treeniä. Eli kaikki on paljon itsestäsi kiinni. Myös kaikki muut mistä pisteitä on jaossa, kandee treenailla mahdollisimman hyvään kuntoon. Kilpailu on kovaa pisteistä,kun hakijoijta on paljon ja otetaan sisään vähän.. Jokainen piste on kullanarvoinen!

Mulla oli kans aikaa treenailla pääsykokeisiin jotain 3kk, penkkiä nousi silloin muutama kerta ja kokeessa jotain 13 kertaa. Mutta se edellytti ahkeraa treeniä. Eli kaikki on paljon itsestäsi kiinni. Myös kaikki muut mistä pisteitä on jaossa, kandee treenailla mahdollisimman hyvään kuntoon. Kilpailu on kovaa pisteistä,kun hakijoijta on paljon ja otetaan sisään vähän.. Jokainen piste on kullanarvoinen!
Kuulostaa hyvältä. Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä sellaisia, jotka tosissaan hakevat kouluun, vaikka eivät ole fyysisesti siihen vaadittavassa kondiksessa. Ei sillä jos se kelpaa, että rimaa hipoen läpi kahlataan ja toivotaan, että ehkä se yksi toisto tulee sitten pääsykokeissa, mikä ei omassa treenissä tullut ja toivotaan, että kirje postilaatikkoon tipahtaa. En ymmärrä, mutta ei mun tarvitsekaan ymmärtää. Jokainen hoitaa asiat tyylillään ja sitä rataa.

Voi olla, että mulla on näin jyrkkä mielipide, koska olen aina ollut laiska ja huono ''opiskelussa'', joten yritän kompensoida sitä fyysisellä tekemisellä. Mutta haen kouluun silloin, kun fyysiset testit menevät täysin pistein, vaikka silmät kiinni ja yhdellä kädellä vitunmoisessa krapulassa. Jos en pääse niin ainakaan ei jää hampaan koloon yhtään mitään..

Kuulostaa hyvältä. Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä sellaisia, jotka tosissaan hakevat kouluun, vaikka eivät ole fyysisesti siihen vaadittavassa kondiksessa. Ei sillä jos se kelpaa, että rimaa hipoen läpi kahlataan ja toivotaan, että ehkä se yksi toisto tulee sitten pääsykokeissa, mikä ei omassa treenissä tullut ja toivotaan, että kirje postilaatikkoon tipahtaa. En ymmärrä, mutta ei mun tarvitsekaan ymmärtää. Jokainen hoitaa asiat tyylillään ja sitä rataa.

Voi olla, että mulla on näin jyrkkä mielipide, koska olen aina ollut laiska ja huono ''opiskelussa'', joten yritän kompensoida sitä fyysisellä tekemisellä. Mutta haen kouluun silloin, kun fyysiset testit menevät täysin pistein, vaikka silmät kiinni ja yhdellä kädellä vitunmoisessa krapulassa. Jos en pääse niin ainakaan ei jää hampaan koloon yhtään mitään..

On mielestäni aika rankka mielipide, sillä annat ymmärtää, että panostus kirjalliseen osioon olisi jotenkin toisarvoinen, vaikka varmasti tiedät, että siitä saa huomattavasti enemmän pisteitä. Enemmän pisteitä = koulun kannalta tärkeämpää. Eihän se kuitenkaan ole mikään Maailman vahvin mies-kisa.

Jos joku saa kuntokokeesta 1-2 pistettä, niin eikö hän periaatteessa silloin ole tarvittavassa fyysisessä kunnossa? Ne jotka karsiutuu eivät ole. Ainakin näin karkeesti ajateltuna.
Tuskin se kuntokokeen 5 pistettä kamalasti lämmittää, jos muista osuuksista napsahtaa muutama hassu piste. Ei ne koulun ovet silläkään tyylillä aukea. Kyllä itselläni siinäkin tilanteessa jäisi jotain hampaankoloon.

Parasta tietenkin olisi ihan kaikkien kannalta, että menestyy jokaisessa osa-alueessa. Jos näin onnellisesti käy, niin varmaanhan on, että tavoite tulee saavutettua.
Tavoitteita toki tulee olla ja aina on parannettavaa, joten kyllä itsekin lähtisin tekemään parasta mahdollista suoritusta ihan kaikessa.

Itselleni tuli ns. "tunti turpaan" kuntokokeessa kaikesta valmistautumisesta huolimatta, mutta läpi se silti meni. Tosin en edes toivo, että se kirje postilaatikkoon tällä kertaa tipahtaisi, mutta olenhan kokemusta rikkaampi ja siitä on etu seuraavalla kerralla.

Itselleni tuli ns. "tunti turpaan" kuntokokeessa kaikesta valmistautumisesta huolimatta, mutta läpi se silti meni. Tosin en edes toivo, että se kirje postilaatikkoon tällä kertaa tipahtaisi, mutta olenhan kokemusta rikkaampi ja siitä on etu seuraavalla kerralla.

Sinäpä sen sanoit. Itse en ymmärrä myöskään näitä, jotka lähtee kokeilemaan jos vaikka onnistaisi. Tiedossahan on, että hakijoita on paljon. Suurin osa on edes jotenkin treenannut testejä varten, joten voisi kai olettaa, että eri osa-alueista tulee KAIKISTA saada lähes täydet.
Itse ainakin haluan kouluun ja olen nähnyt huisisti vaivaa sen eteen (joten peukut pystyyn):puntti:. Viime kokeissakin kuuli monelta, ettei seinämää ole edes ikinä kokeillut. Mikä tuntuu kummalliselta, koska sen on varmaan hankalin osio monelle naiselle. Kuuli myös sanottavan, että pläräsin paperit ym. Jos kahdenkymmen joukkoon haluaa niin on saatava hyvät pisteet kaikista ja loistettava toisessa osiossa.

Mutta ensin sinnekin(II-vaiheeseen) on päästävä!

Treenaatko sä sitten myös niin että saat silmät kiinni ja krapulassa kirjoitelmista täydet pisteet varmasti? Vai lähdetkö vaan koittamaan jos mäihällä pääsis sisään?

Kieltämättä nuo ekan vaiheen testit on pitkälti sellaisia "motivaatiomittareita". Itsellä on varmaan yli pari vuotta aikaa, kun ensimmäisen kerran tosissani kattelin pääsykoerajoja ja vertailin niitä omaan potentiaaliini. Kuntotestit ja kirjalliset on kuitenkin varmasti sellaisia, että parin vuoden harjottelulla niistä pitäisi jokajampan suoriutua täysien pisteiden arvoisesti.

Nyt näyttää kuntotestin 5/5 vähän epätodennäkoiseltä ja harjotusesseetä kirjoittaessa saan tunnissa paperille yhden hyvän lauseen ja loputtomasti suttua. Se saa vähän tietysti kyseenalaistamaan sitä omaa motivaatiota. Minun ja varmasti monen muunkin tapauksessa on vähän köykänen perustelu tuo, "nokun oli vaan kolme kuukautta aikaa".

Tai mistäs minä tiedän jos joku toimiikin niin spontaanisti, että keksii yhtenä kauniina päivänä, että "Miepä halluun polliisiks!" ja vasta hakemuksen jättöpäivänä ruppee kurkkimaan että mitähän se vaatis :)
Jotenkin vaan poliisin ammatti tuntuu sellasen stereotypisen mallin mukaan sellaselta valinnalta, että voisi kuvitella monen kouluun hakevan ajatelleen asiaa jo pikkulapsena.

Parasta tietenkin olisi ihan kaikkien kannalta, että menestyy jokaisessa osa-alueessa. Jos näin onnellisesti käy, niin varmaanhan on, että tavoite tulee saavutettua.
Tavoitteita toki tulee olla ja aina on parannettavaa, joten kyllä itsekin lähtisin tekemään parasta mahdollista suoritusta ihan kaikessa.

Juurikin näin. Ne valintakoetädit painottaa myös tuota asiaa tosi paljon sekä ensimmäisessä että toisessa vaiheessa, että tosi hyviä suorituksia vaaditaan kaikilta osa-alueilta, jotta jatkoon pääsee. Tottakai jokaisella on omat heikkoutensa, olivatpa ne sitten fyysisellä tai sitten sillä kirjoittamisen puolella, niin niitä toki voi itse yrittää kompensoida pärjäämällä muissa osioissa paremmin. Mutta jokainen piste on tärkeä, joten ei välttämättä auta vaikka kuinka tikissä olisi, mutta kirjoittamispuoli menee ihan läskiksi taikka päinvastoin. Hyvin on vedettävä kaikissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom