Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No jos nuo psykologiset testit poliisikouluun ovat samankaltaisia mitä monessa muussakin paikassa (ts. eivät kovin spesifisiä), niin sehän kertoo sen että niitä on helpompi huijata (vrt. jos olisivat kovinkin erilaisia testejä). Eiköhän noidenkin tulosta voi parantaa tutustumalla mokomiin etukäteen, siis lähinnä jos sisäänpääsy on jäänyt pienestä kiinni. Psykologeille varmaan on ihan mielenkiintoisia tehtäviä poliisivoimissa. Kriminaalipsykologiaa ja sen sellaista, kenties.

No jos nuo psykologiset testit poliisikouluun ovat samankaltaisia mitä monessa muussakin paikassa (ts. eivät kovin spesifisiä), niin sehän kertoo sen että niitä on helpompi huijata (vrt. jos olisivat kovinkin erilaisia testejä). Eiköhän noidenkin tulosta voi parantaa tutustumalla mokomiin etukäteen, siis lähinnä jos sisäänpääsy on jäänyt pienestä kiinni. Psykologeille varmaan on ihan mielenkiintoisia tehtäviä poliisivoimissa. Kriminaalipsykologiaa ja sen sellaista, kenties.

Ne ovat muutaman osion kohdalta samanlaisia. Itse en ole vielä kuullut kenenkään tunnustavan, että olisi "harjoitellut" niihin etukäteen. Itse olen saanut kuulla huhupuheina aikoinaan sellaisia juttuja, mitä johonkin juttuihin ei kannata vastata. Tosin en enää edes muista mitä ne olivat. Jotenkin ne liittyivät siihen, että jos noi musteläiskät näyttävät vastaajan mielestä koko ajan kauhean mustalta, pelottavalta, negatiiviselta tms., niin se ei ehkä ole hyvä juttu.

Noissa testeissähän ei kyetä eikä kait ole tarkoituskaan päästä hakijan pään sisään kunnolla, vaan pointti on lähinnä siinä että haetaan vaan mahdollisimman normaalia ihmistä. Haastattelussa pystyy valehtelemaan ummet ja lammet, mutta uskoisin, että niillä on myös merkitystä. Ja tarkkaillaanhan opiskelijoita vielä työharjoitteluvaiheessakin ja jos tyyppi on ihan outo, niin hänet voidaan laittaa pihalle. Tosin perusteet pitävät olla aika hyvät. Harvemmin tosin tällaista tapahtuu. Itse tiedän muutamia tapauksia.

Poliisissa on psykologin koulutuksen saaneita ihmisiä töissä KRP:n puolella (tosin ei poliisin palkkalistoilla). He eivät ole poliiseja. Yksi heistä on Helinä Häkkänen (psykologi, akatemiatutkija), joka on perehtynyt profilointiin. Pekka Santtila on myös ollut duunissa ainakin aikaisemmin poliisiammattikorkeakoulussa.

Ja sit on tietysti poliisikoulussa työskentelevät psykologian opettajat. Poliisikoulun psykologian opiskelu on ihan hanurista. Itse psykologiassa ei ole mitään vikaa, mutta sen opetus ei ole mun mielestä kovin hyvää.

Meidän luokan psykologisten tulosten palautetunnilla tyrmättiin testien paikkansapitävyys muutaman henkilön toimesta. Jälkeenpäin ollaan lähinnä naureskeltu sille, kuinka typeriä piirteitä niissä korostui. Totuushan on se, ettei parin tunnin testaamisella saada kovin luotettavaa saati objektiivista kuvaa henkilön ominaisuuksista. Psykologian opettajan olemus tuntui ärsyttävän eniten, varsinkin kun piti mennä laukomaan 70 % varmuusaste koskien testien luottettavuutta ja ryhtyä puolustuskannalle suhtautuen meihin "tietämättöminä".

Ja komppaan Anonymityn mielipidettä siitä, että "tsykologian" opetus on harvinaisen perseestä, tosin oppitunnit menevät todella nopeasti johtuen paskanjauhannasta, jossa kaikki kertovat jotain juttuja omasta elämästään ja kokemuksistaan. Loppuaika kattellaan videoita tykillä.

Ja komppaan Anonymityn mielipidettä siitä, että "tsykologian" opetus on harvinaisen perseestä, tosin oppitunnit menevät todella nopeasti johtuen paskanjauhannasta, jossa kaikki kertovat jotain juttuja omasta elämästään ja kokemuksistaan. Loppuaika kattellaan videoita tykillä.

Eiks teillä näytelty ollenkaan esim. kuolinviestin viemistä? :D Se oli ehkä säälittävin juttu, mitä siellä psykologian tunneilla saattoi harjoitella. Meni ihan lekkeriksi. Olis mielummin vaikka vaan keskusteltu aiheesta.

Kaiken lisäksi meidän opettaja (alkuun) oli vielä sellainen, jolla ei itsellään ollut kauhean psykologista otetta eikä sosiaalisia vuorovaikutustaitoja.

Tarkoitin itse aiemmin, kuin 5 vuotta sitten tehtyjä testejä. Käsitykseni mukaan psykologiset eivät ole kauheasti muuttuneet (vai ovatko?). Muutos on tullut ruotsin kielen osalta sekä fyysisissä testeissä (ei enää vauhditonta pituutta, vaan seinämän ylitys).

Vauhditon pituus ja seinämän ylitys olivat joskus molemmat käytössä.

Sä taisit olla hiljattain koulun alottanu? Voin luvata että kyseisen aineen opetus menee syvemmälle perseeseen... Opettaja vaihtuu eikä keskustelua käydä. Ketään ei kiinnosta. Powerpointtissa on joku 60 diaa.

Eiks teillä näytelty ollenkaan esim. kuolinviestin viemistä? :D Se oli ehkä säälittävin juttu, mitä siellä psykologian tunneilla saattoi harjoitella. Meni ihan lekkeriksi. Olis mielummin vaikka vaan keskusteltu aiheesta.

Kaiken lisäksi meidän opettaja (alkuun) oli vielä sellainen, jolla ei itsellään ollut kauhean psykologista otetta eikä sosiaalisia vuorovaikutustaitoja.

Meiän kurssilla turauteltiin kuolinviestejä videolle vielä 2008. Aika huikea spektaakkeli.

Odotelkaa innolla kun psykassa päästään pureutumaan kriminologian historian ja eri koulukuntien syövereihin...I kid you not, meillä oli aikanaan kokeessa kysymys mitä koulukuntaa joku tietty opetus edustaa (oikea vastaus oli: Chicagon koulukuntaa)? Ois tehny mieli vastata että MITÄ HELVETIN VÄLIÄ SILLÄ ON?! Kyseessä kuitenkin poliisin perustutkinto eikä mikään FBI:n profiilin laatijan loppukoe.

1/5 haastattelussa

löytykö ketään onnetonta, joka olis saanu samat pisteet mun kanssa haastaattelusta, eli 1/5?
mietin vaan, että miten muilla saman arvostuksen saaneilla se haastis meni?
tuntuu oudolta, kun koko hommasta jäi hyvä maku ja juteltiin hyvässä hengessä aika kauan.
eniten harmittaa just haastattelusta huonot pisteet, koska se nainen ei siis todellakaan halua mua sinne.
voiko olla, että toinen haastattelija olis antanut yhden pisteen enemmän ja olisin päässyt kouluun?
todella paljon valtaa näillä haastattelijoilla, kun heidän päätöksellä (0-5p) voi hyväksyä tai tuhota hakijan...

Eiköhän niissä haastatteluissa ole joku pisteytyssapluuna. Ei se yhden haastattelijan haluamisista ole kiinni, vaan sun vastauksista.

Odotelkaa innolla kun psykassa päästään pureutumaan kriminologian historian ja eri koulukuntien syövereihin...I kid you not, meillä oli aikanaan kokeessa kysymys mitä koulukuntaa joku tietty opetus edustaa (oikea vastaus oli: Chicagon koulukuntaa)? Ois tehny mieli vastata että MITÄ HELVETIN VÄLIÄ SILLÄ ON?! Kyseessä kuitenkin poliisin perustutkinto eikä mikään FBI:n profiilin laatijan loppukoe.

Eikö tuollainen nyt olisi ihan minkä tahansa koulun kokeissa ihan normaali kysymys?

Eiköhän niissä haastatteluissa ole joku pisteytyssapluuna. Ei se yhden haastattelijan haluamisista ole kiinni, vaan sun vastauksista.

Eikö tuollainen nyt olisi ihan minkä tahansa koulun kokeissa ihan normaali kysymys?
Ei tuolla ainakaan työn kannalta tai siihen oppimiseen ole mitään hyötyä. No on varmaan joka opinahjossa vastaavanlaisia "turhia" kysymyksiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus"

Tarkottaako tää että kun mulla on diabetes niin en voi päästä poliisiksi?

"Koulutukseen ei hyväksytä hakijaa, jolla on työkykyä alentava tai rajoittava sairaus"

En usko, eiköhän se pitäis olla amputoitu raaja tai joku vakavampi. :D

Tarkoittaa.

http://www.facebook.com/topic.php?u...d=78368&hash=baba116197cf431d63681d456884c2c4

"Poliisikoulutukseen hakevalla ei saa olla sellaista sairautta, joka rajoittaa tai estää poliisin ammatissa toimimisen. Valintakokeeseen kuuluu lääkärintarkastus. Tarkastuksessa hakijan terveydentilan tulee olla sellainen, että se täyttää puolustusvoimien palveluskelpoisuusluokan A vaatimukset. Sairauksista mm. diabetes ja epilepsia ovat sellaisia, jotka estävät poliisikoulutukseen pääsyn. Ainakaan viime aikoina ei ole keskusteltu mistään kokeilusta, jonka perusteella diabeetikkoja valittaisiin koulutukseen."

No niin mä olin vähä aatellukkii mut piti nyt se varmistus saada, armeijakii piti suorittaa vapaaehtosest ja anomal et sinne ylipäätänsä pääs..

Kutsu tuli valintakokeen 1. vaiheeseen. 4.8 ryhmä B3, onkos ketään pakkislaisia samassa?
Päivä alkaa kirjallisilla ja tutkintokielellä, sitten kuntokoe ja vikana psykologiset. Voi olla että psykologiset paljastaa jonkun nolla ÄO:llä varustetun psykopaatin, ku on jo niin väsyny siinä vaiheessa päivää =D Ja sit taas kirjallisissa ja tutkintokielen kokeessa saattaa olla liikaaki sitä energiaa ;D

Kutsu tuli valintakokeen 1. vaiheeseen. 4.8 ryhmä B3, onkos ketään pakkislaisia samassa?
Päivä alkaa kirjallisilla ja tutkintokielellä, sitten kuntokoe ja vikana psykologiset. Voi olla että psykologiset paljastaa jonkun nolla ÄO:llä varustetun psykopaatin, ku on jo niin väsyny siinä vaiheessa päivää =D Ja sit taas kirjallisissa ja tutkintokielen kokeessa saattaa olla liikaaki sitä energiaa ;D

Mulla on kans toi ryhmä ja siis sama järjestys. voi olla ihan hyväkin että saa ensin vähän herätellä ruhoa ennen kuntokoetta. ja sit psykologisissa on jo niin loppu, ettei jaksa olla muuta kun oma ittensä, eikä tuu yritettyy mitn kepposkonsteja

Mulla on kans toi ryhmä ja siis sama järjestys. voi olla ihan hyväkin että saa ensin vähän herätellä ruhoa ennen kuntokoetta. ja sit psykologisissa on jo niin loppu, ettei jaksa olla muuta kun oma ittensä, eikä tuu yritettyy mitn kepposkonsteja

Totta, kuntokoetta ajatellen toi on paras järjestys. Ja eniten pisteitähän tosta kirjallisista + tutkintokielestä tulee, ni on hyvä ku on ekana ku jaksaa vielä skarpata :)

Samassa ryhmässä ollaan :thumbs: Komppaan täysin Kumic3f tässä, toivotaan myöskin näin olevan sitten..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom