Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mieleeni juolahti sellainen kymysys, että saako siinä kirjoitelmassa keskittyä esim alkoholin käytön vähentämiseen taikka maahanmuuttajiin, vai täytyykö kaikista asioista kirjoittaa jotakin? Kun alue on kuitenkin hyvin laaja mistä se sisäisen turvallisuuden ohjelma käsittelee. Tänk juu.

Tosin mun täytyy lähteä himasta jo 05.15, joten itteni tuntien silmät ei meinaa pysyä auki enään psykologisissa =D no.. paljon batteryy kaiketi sitte vaan :D

Mistäspäin Suomea ihmiset on tulossa kokeisiin, ja aikooko yöpyä koululla?

Mun täytyy vissiinkin kans lähtee samoihin aikoihin, ellei hieman aikasemmin. Ei junalla pääse niin aikasin menemään jotta olisi ehtiny hyvissä ajoin ennen klo 8 koululle, mikä olisi ollut ihanteellinen, olisi voinut lukea samalla istuskellessa. No jaa, en varmaankaan oo koululle yöpymään menossa ja länsi-uusimaa täällä hei vaan.

Mitähän tähän nyt sanoisi :) Tuota kannattaa ehdottomasti kysyä haastattelussa :D

Tuo pitää kysyä jo siinä vaiheessa, kun hakee kouluun ja on ensimmäisessä haastattelussa jonkun komisarion luona. Myös mahdollisessa 2-vaiheen haastattelussa on kysyttävä sama, ettei jää epäselvyyttä.

Tuo pitää kysyä jo siinä vaiheessa, kun hakee kouluun ja on ensimmäisessä haastattelussa jonkun komisarion luona. Myös mahdollisessa 2-vaiheen haastattelussa on kysyttävä sama, ettei jää epäselvyyttä.

On myös hyvä tuoda heti esiin halukkuus valmiusyksikköön ja mainita että on saanut sotilaspoliisikoulutuksen ja todeta että kai siitä jotain lisäpisteitä tulee. Yleisesti ottaen voidaan sanoa että spollet käyvät pääsykokeissa vain rutiinin takia, heidät kutsutaan kouluun. Ja kyllä, saa käyttää omaa asetta töissä, kunhan siihen on modattu olkatuki, pidennetty lipas, taktinen valaisin sekä lasertähtäin.

Sitten kun käy tukiasekoulutuksen ja saa sen himoitun kangasrintamerkin (pääkallo ja MP5:t ristissä joista tulee suuliekit), on saavuttanut poliisinirvanan.

^Shagrat (sori, meni nimi väärin, mutta en jaksanut tarkastaa) sanoi, että spollen koulutuksesta ei tule mitään lisäpisteitä, joten ei siitä taida olla kovin paljoa hyötyä. Haastattelussa voi saada jonkun pisteen lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Shagrat (sori, meni nimi väärin, mutta en jaksanut tarkastaa) sanoi, että spollen koulutuksesta ei tule mitään lisäpisteitä, joten ei siitä taida olla kovin paljoa hyötyä. Haastattelussa voi saada jonkun pisteen lisää.
Kyllä SPOL-koulutuksesta saa pisteitä oikein urakalla! Sotilaspoliisihan on jo viittävaille valmis koppalakki. Koululla on SPOL-taustaisilla henkilöillä vapautus kaikesta muusta paitsi SWAT-koulutuksesta.

Ei käytännössä mitään. Lisäpisteitä spollista et saa, ja voimankäyttöjuttuja siellä käydään niin vähän läpi ette tule niistä hullua hurskaammaksi poliisin työtä ajatellen. Voihan toki olla että joku haastattelija arvostaa spollia enemmän kuin siviilipalvelusta, mutta en usko että sillä on kouluun pääsyn kannalta lopultakaan MITÄÄN merkitystä.

Tuossa toi kommentti sitten olisi.

Kyllä minä olen pitkään ajatellut, että nykypäivänä kouluun pääsee kuka vaan jolla on kädet ja vähintään yksi jalka, mutta kyllä nyt on pakko myöntää et änka pelasti minut tästä väärästä uskomuksesta. :hyvä:

änkan lainaama kommenttini on "virallinen" versio pisteytyksestä. Sanomattakin selvää on tietenkin, että onhan SPOL-koulutus OIKEASTI portti parempiin ja kovempiin tehtäviin.

Voimankäytön tunneilla opettajat pyytävät monesti spolleja toimimaan apukouluttajina, ja heillä on myös omat taukohuoneensa eri tiloissa että he saavat olla edes hetken rauhassa tavallisten opiskelijoiden kysymyksiltä. He saavat myös huomattavasti vähemmän läksyjä ja tehtäviä, sillä heidän pitää kuitenkin toimia monien oppilaiden tutoreina, eikä aikaa välttämättä jää omien hommien hoitamiseen kovinkaan paljon.

Salilla kyllä huomaa koulun kissojen ihailevat katseet kun spollet käyvät treenaamassa. Monet miesopiskelijat piirittävät myös tätä eliittiryhmää pommittaen näitä hölmöillä kysymyksillään treenaamisesta, ja miten saa samanlaisen tappajan vartalon kuin spolleilla.

Pimslooran saanti koulun ympäristössä on myös huomattavasti helpompaa spolleille, sillä muijia on aina jonoksi asti kuuntelemassa näiden vanhojen sotaratsujen kuvauksia ajamistaan kovista keikoista Suomen Tasavallan nimissä.

Olen pahoillani änka että sait väärän käsityksen aikaisemmasta kirjoituksestani =(

Ironi on hieno asia netissä, ainakin silloin kun se menee ohi.
Voisihan sitä jopa lukea joskus vähän huolellisemmin ja loppuun asti tekstit. :D Myönnän olevani kujalla oleva yksi jalkainen ja kädetön apina, joka kirjoittaa pitäen kynää suussa.

Kunhan pohdin miten (toivottavasti) joskus hamassa tulevaisuudessa nappaan eniten pahiksia. ( ;) )

Veikkaan: Haastattelu 0/5

Laki ei kiellä tutkaamisen suorittamista omasta autosta, laki ei itse asiassa pahemmin määrittele mistä tutkaus täytyy suorittaa. Silti täytyy sanoa että kröhöm, osa muumeista ei välttämättä ole laaksossa jos kelailee omaa pirssiään käyttää tuossa hommassa.

Kyllä muuten saa. Poiminta ohjeistuksesta, jota edelleen sovelletaan vaikka ei ole voimassaolevana.
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/2BFCBFE52E368CD9C2256D170028DB5A/$file/halytysajo.pdf

Ei väliä vaikka tuo ohje ei ole voimassa. TLL 25§ 3 mom kertoo kyllä missä tilanteissa nopeusrajoituksesta saa poiketa. Eli toisin sanoen esimerkiksi se vapaalta töihin kiireelliselle keikalle on kyllä tilanne jossa voi poiketa nopeusrajoituksesta. Pääpointit ovat "virkatehtävä" ja "tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää".

Onhan toi nyt aivan järjetöntä kuitenkin loppupeleissä jos autona nyt sattuu olemaan esimerkiksi joku vm.-83 ruosteenraiskaama corolla johon sit heitettäis koira paksiin ja painetaan asemalle keskinopeudel 150km/h jollaa 80km/h rajotus tiellä.. Voi olla et tutkittais jälkeenpäin olikohan niin kiireellinen tehtävä sittenkään, joo oli hiukan utopistinen tarina ja myönnetään sitten että olin väärässä mutta täysin järjetöntä mun mielestä.

Nopeusrajoituksen ylittäminen tai hälytysajo eivät tarkoita sitä että ajetaan kaasu pohjassa. Ja jos tehtävä on kiireellinen, se on kiireellinen. Tehtävän kiireellisyyttä, samoin kuin poliisitoimintaa yleisesti arvioitaessa tulee arvioida tilannetta niillä tiedoilla jotka ko. hetkellä olivat käytettävissä. Jonkin hetken myöhempi arviointi kaikia jälkitietoja käytettäessä ei ole realistista ja se luo täysin väärää kuvaa asioista. Poliisi, kuten käsittääkseni mikään muukaan ammattikunta ei ole selvänäkijöitä (selvänäkijöiden lisäksi, enkä kyllä luota siihenkään että selvänäkijät oikeasti näkisivät jotain etiä päin elämässä).

Saako muuten omaa asetta käyttää töissä?

Eikös ennen Glock -aikakautta ollut ainakin hiljainen hyväksyntä hankkia vanhoja FN-louskuja parempi ase itse?

Entäs nykyään siviilipukuiset polliisit + päällystö, onko heillä mahdollisuus valita mitä raahaa mukanaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom