Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
voihan ärsytys, pääsen himaan kattomaan postin vasta seittemän jälkeen... Haluisin jo tietää että tuliko kutsu kokeisiin =D
Jee, kutsu kävi valintakokeeseen!! Ryhmä B1, 4.8.2010 klo 7.45-> ja kuntokokeella alkaa. Toisaalta ei tekisi nyt mieli jussina juhlia, kun tuntuu nyt realistisemmalta ja lähemmältä tuo valintakoe ja pitäisi lukea + treenailla, mutta jos tämä olisi sitten viimeinen juhlintakerta ennen kokeita.. Juhlitaan nyt sitten sitä valintakokeisiin valintaa! :D
prkl, ei tullu valintakoekutsua. Ja huomenna lähen eräjormailemaan, eli en pääse kattomaan postia. Arg.
2 pisteen päähän jäi meikäläiseltä kouluun pääseminen! Ei auta ku tsempata vähän joka osa-alueella, niin jospa sitä seuraavalla kerralla sit. Pahiten mokasin psykologiset ja tiivistelmän.
Mä ymmärrän, että psykologisissa pystyy kikkailemaan, jos ymmärtää noiden palikkatestien päälle jotain, eli on opiskellut psykologiaa jossain yliopistossa. Mietin vaan sitä, että miten palikkatesteissä voi petrata ja tulla paremmaksi, jos ei tällaista opiskelutaustaa ole olemassa?
Mä olen miettinyt, että onkohan toi pisteytys jotenkin muuttunut viime vuosina? Tuntuu, että sisäänpääsy tapahtuu nykyään alhaisemmilla pisteillä kuin aikaisemmin. vai johtuuko se siitä, että hakijoita ei enää ole niin paljoa tai että hakijoiden taso on laskenut?
Palikkatesteissä kehittyy tekemällä niitä enemmän. Netti on pullollaan ilmaisia äo-testejä, joissa varmasti joissain on myös samantyylisiä tehtäviä kuin valintakokeessa. Itse psykologisissa testeissä ei pysty petraamaan muuten, kuin hyvin tarkkaan vastaamalla siten, mitä testin tarkistajat mahdollisesti hakevat. Huijaaminen on vaikeaa, muttei suinkaan mahdotonta.
Muutenkin tuo psykologisten pisteyttäminen hieman mietityttää. Yliopistossa psykologiaa opiskeleva tuttavani ihmetteli psykologisten testien pisteyttämistä Polamkin mallin mukaan. Vaikka en testien laatimisesta tarkemmin tiedäkkään, niin tuntuisi hyvin jännältä, että jotain niinkin monimutkaista, kuin ihmisen psyykettä pystyisi kyllä/ei vastauksien sekä muutaman lauseen perusteella pisteyttämään.
Tarkoititko viimeisten 5v aikana vai kauemmas? Hakijamääräthän ovat taas nousseet polamkin tilastojen mukaan eli ehkä sisään valitaan nykyään vain märkäkorvia. Olisi kyllä kiva tietää lisätilastoa tuon sivuilla olevan taulukon lisäksi. Ehkä niitä pääsee koulussa sitten sherlockeilemaan. Tästä olisi paras vastamaan koulussa työskentelevät henkilöt tai poliisit jotka ovat tekemisissä harjottelijoiden kanssa, joita koulu suoltaa. Eikös sulla Anonymity ole näitä ollut vai muistanko ihan väärin? mitä mieltä itse olet uusien tulokkaiden tasosta?