Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jes! Päivä, Juhannus ja kesä pelastettu. Tuli kutsu valintakokeeseen ja kyllä sitä on odotettukin.. Naapuritkin varmaan TAAS ihmettelee, että mikä tota poikaa oikeen vaivaa.. tuli vähän riemastuttua.:hyper:

Ou-jeahh, postinsetä toi kirjeen jossa sanottiin koulun alkavan 27.9. |,,/ Nyt ei muuta kun jussin viettoon möksälle, hyvät jussit kaikille!

voihan ärsytys, pääsen himaan kattomaan postin vasta seittemän jälkeen... Haluisin jo tietää että tuliko kutsu kokeisiin =D

Mä odotan kuumeisesti postia kotosalla, ei uskalla lähteä jussin viettoon maalle ennen kun posti on jaettu :D Kauheeta mikä stressi jo pääsykokeisiin pääsystä, varmaan hurjaa venailla sitten niitä seuraavien vaiheiden kirjeitä..!!

Jee, kutsu kävi valintakokeeseen!! Ryhmä B1, 4.8.2010 klo 7.45-> ja kuntokokeella alkaa. Toisaalta ei tekisi nyt mieli jussina juhlia, kun tuntuu nyt realistisemmalta ja lähemmältä tuo valintakoe ja pitäisi lukea + treenailla, mutta jos tämä olisi sitten viimeinen juhlintakerta ennen kokeita..:) Juhlitaan nyt sitten sitä valintakokeisiin valintaa! :D

pakko nostaa kyllä peukkua kuinka asennoitunu porukka täällä on :) itellä oli ekat pääsykokeet heti pääsiäisen pikku rännin jälkeen ja toinen vaihe vapun jälkeen :D -> kuntotesti 5/5, haastattelu 4/5

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jee, kutsu kävi valintakokeeseen!! Ryhmä B1, 4.8.2010 klo 7.45-> ja kuntokokeella alkaa. Toisaalta ei tekisi nyt mieli jussina juhlia, kun tuntuu nyt realistisemmalta ja lähemmältä tuo valintakoe ja pitäisi lukea + treenailla, mutta jos tämä olisi sitten viimeinen juhlintakerta ennen kokeita..:) Juhlitaan nyt sitten sitä valintakokeisiin valintaa! :D

Mulla sama ryhmä :).

prkl, ei tullu valintakoekutsua. Ja huomenna lähen eräjormailemaan, eli en pääse kattomaan postia. Arg.

Ei tullu mullekkaan prkl.. :kakka: Huomennahan vissiin ei ees posti kulje joten ens viikkoon sitten. Oisin kuitenkin halunnu tietää jo ENNEN jussia, no ei voi mittään..

Oikein hyvää Jussia kaikille!! :kippis1: Ja onnittelut kouluun päässeille!

2 pisteen päähän jäi meikäläiseltä kouluun pääseminen! Ei auta ku tsempata vähän joka osa-alueella, niin jospa sitä seuraavalla kerralla sit. Pahiten mokasin psykologiset ja tiivistelmän.

Mä olen miettinyt, että onkohan toi pisteytys jotenkin muuttunut viime vuosina? Tuntuu, että sisäänpääsy tapahtuu nykyään alhaisemmilla pisteillä kuin aikaisemmin. vai johtuuko se siitä, että hakijoita ei enää ole niin paljoa tai että hakijoiden taso on laskenut?

2 pisteen päähän jäi meikäläiseltä kouluun pääseminen! Ei auta ku tsempata vähän joka osa-alueella, niin jospa sitä seuraavalla kerralla sit. Pahiten mokasin psykologiset ja tiivistelmän.

Mä ymmärrän, että psykologisissa pystyy kikkailemaan, jos ymmärtää noiden palikkatestien päälle jotain, eli on opiskellut psykologiaa jossain yliopistossa. Mietin vaan sitä, että miten palikkatesteissä voi petrata ja tulla paremmaksi, jos ei tällaista opiskelutaustaa ole olemassa? Ainakaan mä en olisi keksinyt mitään erityisiä ratkaisuja, jotka olisivat auttaneet minua vastaamaan kaikkeen "oikein". Luulisi, että sitä saa seuraavallakin kerralla aikalailla samankaltaisia tuloksia, koska näihin testeihin ei ole olemassa poliisikoulun antamaa materiaalia. Ihminen on, mikä on. Tietty joissai n jutuissa voi vähän kehittyä, mutta en usko että se muutos on mitenkään kauhean iso.

Tässä ei ole tarkoitus mitenkään mollata sua Darlina henkilökohtaisesti, sillä en tiedä mitä pisteitä sait psykologisista. Oliko sittenkin kyse omasta olettamastasi, että mokasit niissä?

Anomity, siis tiedän pisteet, enkä edes kehtaa sanoa paljonko sain, kuin niin huonosti meni :D Ensimmäinen tehtävä meni ainakin ohi, kun en keskittynyt, oma moka siis. Siis se tarinajuttu. Jotenkin muutenkin kävin kierroksilla koko homman ajan, mutta jospa sitä ensikerralla. Sitä laatikkojutskaa en kyllä oikeen tajunnu.

Mä ymmärrän, että psykologisissa pystyy kikkailemaan, jos ymmärtää noiden palikkatestien päälle jotain, eli on opiskellut psykologiaa jossain yliopistossa. Mietin vaan sitä, että miten palikkatesteissä voi petrata ja tulla paremmaksi, jos ei tällaista opiskelutaustaa ole olemassa?

Palikkatesteissä kehittyy tekemällä niitä enemmän. Netti on pullollaan ilmaisia äo-testejä, joissa varmasti joissain on myös samantyylisiä tehtäviä kuin valintakokeessa. Itse psykologisissa testeissä ei pysty petraamaan muuten, kuin hyvin tarkkaan vastaamalla siten, mitä testin tarkistajat mahdollisesti hakevat. Huijaaminen on vaikeaa, muttei suinkaan mahdotonta.

Muutenkin tuo psykologisten pisteyttäminen hieman mietityttää. Yliopistossa psykologiaa opiskeleva tuttavani ihmetteli psykologisten testien pisteyttämistä Polamkin mallin mukaan. Vaikka en testien laatimisesta tarkemmin tiedäkkään, niin tuntuisi hyvin jännältä, että jotain niinkin monimutkaista, kuin ihmisen psyykettä pystyisi kyllä/ei vastauksien sekä muutaman lauseen perusteella pisteyttämään. Voihan toki olla niin, että eri osa-alueet psykologisissa testeissä pisteytetään vain soveltuu/ei sovellu metodilla, jolloin soveltuvuudesta kaikilla osa-alueilla saisi sen 6p. Oudolta vain tuntuisi, että itse psykologisilla testeillä olisi niin pieni painoarvo verrattuna palikkatesteihin.

Tiettyjä psykologisia testejä tosin on paranneltu niin, että testejä tehdään myös työuran aikana. Näin pystytään paremmin tarpeeksi laajan aineiston perusteella pitämään yllä tiettyjen "epäonnistuja" tyyppien profiileja ja siten karsimaan heitä jo hakuvaiheessa. En tiedä tehdäänkö poliisissa niin. Joku poliisin töitä tekevä osaa varmaan vastata?

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista ja Jit psykologista testeistä. Itsekään en saanut psykologisista testeistä kuin 2p, mutta onneksi muut osa-alueet kompensoivat siinä määrin, että tapaamme syyskuussa Tampereella:dance2:.

Meidän täytyy vain Darlinan kanssa uskoa siihen, etteivät testit välttämättä aina anna oikeaa tulosta:).

Mä olen miettinyt, että onkohan toi pisteytys jotenkin muuttunut viime vuosina? Tuntuu, että sisäänpääsy tapahtuu nykyään alhaisemmilla pisteillä kuin aikaisemmin. vai johtuuko se siitä, että hakijoita ei enää ole niin paljoa tai että hakijoiden taso on laskenut?

Tarkoititko viimeisten 5v aikana vai kauemmas? Hakijamääräthän ovat taas nousseet polamkin tilastojen mukaan eli ehkä sisään valitaan nykyään vain märkäkorvia. Olisi kyllä kiva tietää lisätilastoa tuon sivuilla olevan taulukon lisäksi. Ehkä niitä pääsee koulussa sitten sherlockeilemaan. Tästä olisi paras vastamaan koulussa työskentelevät henkilöt tai poliisit jotka ovat tekemisissä harjottelijoiden kanssa, joita koulu suoltaa. Eikös sulla Anonymity ole näitä ollut vai muistanko ihan väärin? mitä mieltä itse olet uusien tulokkaiden tasosta?

Palikkatesteissä kehittyy tekemällä niitä enemmän. Netti on pullollaan ilmaisia äo-testejä, joissa varmasti joissain on myös samantyylisiä tehtäviä kuin valintakokeessa. Itse psykologisissa testeissä ei pysty petraamaan muuten, kuin hyvin tarkkaan vastaamalla siten, mitä testin tarkistajat mahdollisesti hakevat. Huijaaminen on vaikeaa, muttei suinkaan mahdotonta.

Muutenkin tuo psykologisten pisteyttäminen hieman mietityttää. Yliopistossa psykologiaa opiskeleva tuttavani ihmetteli psykologisten testien pisteyttämistä Polamkin mallin mukaan. Vaikka en testien laatimisesta tarkemmin tiedäkkään, niin tuntuisi hyvin jännältä, että jotain niinkin monimutkaista, kuin ihmisen psyykettä pystyisi kyllä/ei vastauksien sekä muutaman lauseen perusteella pisteyttämään.

En mäkään usko, että huijaaminen olisi mahdotonta, mutta en silti usko että moni siihen oikeasti kykenee. Poliisikoulun palikkatestit ovat osittain ihan samat kuin monissa muissakin kouluissa. Itse olen tehnyt ne joiltain osin kahteen muuhun eri kouluun hakiessani. Siis ne osiot, joissa joutuu katsomaan niitä musteläiskiä sekä valitsemaan oikeita, itseään kuvaavia vastauksia. Eikös noita samoja tehdä armeijassakin? Noissa kysymys-vastausjutuissahan samat kysymykset esitetään useita kertoja eri muodoissa ja sen jälkeen pyritäänkatsomaan, onko henkilö vastannut niihin samankaltaisesti vai onko vastauksissa ristiriitaa.

Ja osa testeistähän antaa viitteitä siitä, kuinka vastaaja hahmottaa asioita (laatikkotesti), osaa tunnistaa ihmisten tunnetiloja (kasvotesti), muistaa asioita (tarinan lukeminen, joka tulisi myöhemmin muistaa tarkkaan) ja kuinka nopeasti hän pystyy päättelemään sekä priorisoimaan asioita (plussa-, miinus, kerto- ja jakolaskut). Olettaen, että koulussa on vielä samoja testejä, joita siellä aikoinaan oli ja että minä olen päätellyt niiden tarkoituksen oikein. Jos niiden tarkoitus on se mitä itse epäilen, niin olen sitä mieltä, että nuo asiat ovat ihan tärkeitä poliisin (ja muissa) töissä.

Mitään autuaaksi tekeviä testejä ne eivät ole, mutta ehkä suuntaa-antavia, joilla voi erottaa perusmatit ja -maijat (joita kouluun halutaan) ihan oudoista tyypeistä. Ehkäpä tarkoituksena on hakea niitä ihmisiä, jotka eivät ole ääripäitä sekä katsoa, ettei tule joissain asioissa ihan "psykopaatin" vastauksia. En usko, että niillä pystyy valitsemaan sinällään mitään hyviä tai huonommin ammattiin soveltuvia poliiseja, joita molempia löytyy poliisin palveluksesta - huonompia tosin vähemmän. Poliisit eivät ole mitään psykologian erikoisasiantuntijoita (ellei ole erikseen opiskellut sitä alaa), vaan ihan tavallisia ihmisiä. Positiivista on tietenkin se, että on tunneälyä sekä osaa käyttää käytännönläheistä kyökkipsykologiaa asiakkaiden kanssa esim. kotikeikoilla tai kuulusteluissa.

Poliisille ei tehdä myöhemmin työssä ollessaan minkäänlaisia psykologisia testejä.

Tarkoititko viimeisten 5v aikana vai kauemmas? Hakijamääräthän ovat taas nousseet polamkin tilastojen mukaan eli ehkä sisään valitaan nykyään vain märkäkorvia. Olisi kyllä kiva tietää lisätilastoa tuon sivuilla olevan taulukon lisäksi. Ehkä niitä pääsee koulussa sitten sherlockeilemaan. Tästä olisi paras vastamaan koulussa työskentelevät henkilöt tai poliisit jotka ovat tekemisissä harjottelijoiden kanssa, joita koulu suoltaa. Eikös sulla Anonymity ole näitä ollut vai muistanko ihan väärin? mitä mieltä itse olet uusien tulokkaiden tasosta?

Tarkoitin itse aiemmin, kuin 5 vuotta sitten tehtyjä testejä. Käsitykseni mukaan psykologiset eivät ole kauheasti muuttuneet (vai ovatko?). Muutos on tullut ruotsin kielen osalta sekä fyysisissä testeissä (ei enää vauhditonta pituutta, vaan seinämän ylitys).

Mulla ei ikinä ole ollut harjoittelijaa, vaikka olen ollut heidän kanssaan tekemisissä ja ajanut joskus keikkaakin. Niissä hommissa mitä itse teen nykyään, en ole harjoittelijoiden kanssa käytännössä missään tekemisissä, koska meillä niitä ei ole. Mun mielestä ne harjoittelijat ovat (silloin kuin heitä tapaan) ihan samanlaisia kuin aina ennenkin. Paitsi että ne osaavat paremmin ruotsia ja ovat osa lyhyempiä kuin aiemmin :D

Muistelisin vaan, että niihin aikoihin, jolloin itse hain kouluun, tuo pisteraja oli muistaakseni 21 pistettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom