Poliisi: Somalia tarpeeksi turvallinen palautuksiin

Status
Viestiketju on suljettu.
raipat sanoi:
Haha. "Suomalaiset elättävät muiden maiden kansalaisia." Samalla tavalla tuetaan suomalaisia alkoholisteja yms. "turhia" kansalaisia.
Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä mutta suomalainen yhteiskunta on "perustettu" auttamaan/tukemaan/yms. suomalaisia. Eikä suinkaan kaikkia maapallon asukkaita.

raipat sanoi:
Monella somalillahan ei ole työpaikkaa ihan sen takia, koska niitä töitä ei saa. Yritä siinä sitte hakea töitä, kun otsaan on leimattu "somali" :provo:

Sillä ei ole mitään väliä, että miksi he eivät ole töissä. Jos minä muuttaisin Kiinaan ja en saisi töitä, koska paikalliset pitävät valkoisia laiskoina luusereina niin minä muuttaisin sieltä pois enkä itkisi rasismista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bisley sanoi:
Alunperinkään ei somalipakolaisia olisi pitänyt Suomeen asti tuoda. Aivan liian suuri kulttuurillinen ero. Italia, Espanja yms olisi ollut varmasti heidänkin sopeutumisen kannalta parempi vaihtoehto.

Nyt tietysti asia saattaaa olla toinen, kun moni heistä on tottunut Suomen tasoiseen elintasoon. Harva varmaankaan haluaa enää edes harkita lähtöä takaisin sotien runtelemaan "kurjuuteen". Mutta siinätapauksessa maassa maan tavalla, eli pitää oppia Suomen kieli, mennä töihin ja maksaa veroja niinkuin suurin osa meistäkin tekee. Fair enough?

Tosta alleviivatusta osiosta olen täysin samaa mieltä, Välimeren maissa on varmaan kulttuurinen ja uskonnollinen väestöpohja lähempänä Somaliaa. Ylipäätään perheellä on toisenlainen merkitys noissa maissa kuin Suomessa.

Italia, Espanja yms. varmaan ottavat riemuiten vastaan somaleja.

Kostaja X sanoi:
Italia, Espanja yms. varmaan ottavat riemuiten vastaan somaleja.

Ei niitä kukaan ota enään mielellään. Suomi antoi mahdollisuuden, pitkän sellaisen. Huomattu on, että homma ei toimi. Jopa hyysärit tän myöntäis, jos ei niin vakaasti olis sen oman mielipiteen takana. Täällä todennäköisesti kaikilla on jonkinlainen kokemus sompuista. Ja jokainen voi vetää oman johtopäätöksen onko se kokemus positiivinen vai ei?:curs:

Niin no. Oon useita kertoja vieraillut / lomaillut Helsingissa. Liikkunut oisin ja paivisin. En vaan ikina oikeen oo nahny mitaan somaleja, saati jengeja.
Mulle on aika epaselvaa etta missa niita oikeen on ?
Mika on todellinen luku esim helsingissa, jos nyt vaikka puhutaan pelkista somaleista ?
Kaikkilla tuntuu olevan aika vankka mielipide tasta asiasta. Mulla ei siis ole mitaan mielipidetta, enka oikein edes tajua mista nyt puhutaan. Onko naita somaleita 500 / 5000 / 50 000 / 100 000 ?? 100 000 olis muuten about 10% helsingin alueen asukkaista.
Onko helsingissa asuinalueita / kaupunginosia missa niita sitten on sanotaanko esim 60% - 80% asukkaista ?

esa67 sanoi:
Niin no. Oon useita kertoja vieraillut / lomaillut Helsingissa. Liikkunut oisin ja paivisin. En vaan ikina oikeen oo nahny mitaan somaleja, saati jengeja.
Mulle on aika epaselvaa etta missa niita oikeen on ?

Oletkohan liikkunut Helsingissä ainoastaan öiseen aikaan tai hyvin aikaisin aamulla?

jantunen7 sanoi:
Oletkohan liikkunut Helsingissä ainoastaan öiseen aikaan tai hyvin aikaisin aamulla?

Ei se olis silloinkaan mahdollista. :D Joko Esa ei tiedä millainen somali on tai sit se ei oo ikinä käyny stadissa, espoossa tai vantaalla. Noh, kerron, että somaleita näkee parhaiten heti aamusta iltaan istumassa kahvikupin ääressä keskustelemassa henkeviä..

Sportman81 sanoi:
Ei se olis silloinkaan mahdollista. :D Joko Esa ei tiedä millainen somali on tai sit se ei oo ikinä käyny stadissa, espoossa tai vantaalla. Noh, kerron, että somaleita näkee parhaiten heti aamusta iltaan istumassa kahvikupin ääressä keskustelemassa henkeviä..
Kohtalaisen kovalla volyymilla....

Sportman81 sanoi:
Joko Esa ei tiedä millainen somali on tai sit se ei oo ikinä käyny stadissa, espoossa tai vantaalla.
Jos oikein kovasti yrittää, niin niitä näkee myös metrossa.

Saattaa olla, että Esa on kulkenut sopivilla alueilla vain öiseen aikaan eikä ole osannut yhdistää pimeässä leijuvia hammasrivistöjä kokonaisiksi ihmisiksi... ;)

Big Evil sanoi:
Vai olisiko kyse siitä, että nykyisessä monikulttuurisuusajattelussa pidetään rasistisena kaikkea kritiikkiä ja toimintaehdotuksia, joissa maahanmuuttajarikollisten päätä ei silitetä?

Vai olisiko siitä, että mielipiteenvapaus sallii myös sellaiset kommentit, jotka ovat sinun mielestäsi vääriä?

EDit. Ja Alarikilla on tässäkin threadissa jokin ongelma. Kun se ei taaskaan osaa perustella kommenttejaan, se tyytyy pieniin provoiluihin, selkeästi äijällä oma lehmä ojassa. Niin on minullakin, en halua lasteni joutuvan aikanaan kasvamaan peläten rikollisia. Haluan heidän saavan kasvaa Suomessa.

Lueppas tasta 8 sivua taaksepain ja sano rehellisesti, ettei rasismi paista nuissa viesteissa. Tosta on jo asiallinen kritiikki kaukana.

Kunhan nyt vaan ei sattuisi mitään sellaista joka estää somalirikollisten ja -elintasopakolaisten palautukset.

Somalit ovat ihan omin voimin maineensa hankkineet, niin Suomessa kuin (muissakin) länsimaissa. Sitä porukkaa kohtaan tuntee vastenmielisyyttä moni joka ei muutoin eroa mustan ja valkoisen välillä tee.

Huhtamo sanoi:
Lueppas tasta 8 sivua taaksepain ja sano rehellisesti, ettei rasismi paista nuissa viesteissa. Tosta on jo asiallinen kritiikki kaukana.
Ensinnäkin: AKV on moneen otteeseen todistanut tällä foorumilla tieteellisesti, että rotuja ei ole olemassa. Niinpä rasismiakaan ei voi olla olemassa.

Asiallinen kritiikki? No tässä ketjussa ei niinkään ole keskusteltu esim. maahanmuuttopolitiikasta yleensä tai kritisoitu sitä. Tässä ketjussa ihmiset ovat kertoneet spontaaneita reaktioitaan poliisin muuttuneeseen tilannearvioon, jonka mukaan aiheettomien turvapaikanhakijoiden ja mahd. myös vakaviin rikoksiin syyllistyneiden somalien palautukset Somaliaan voivat alkaa.

Jos jonkun ihmisen spontaani reaktio tähän on tyyliin "FUCK YEAH!!1!", niin kertooko se mielestäsi siitä, että

a) suomalaiset tuntevat rasistisia ennakkoluuloja erivärisiä ihmisiä kohtaan, vaikka eivät ole ikinä elävää neekeriä nähneetkään
b) tietystä maahanmuuttajaryhmästä liian moni on mokannut homman ja nyt koko porukka on sen perusteella köykäiseksi havaittu, vai
c) ihmiset ovat erittäin kyllästyneitä suomalaisen yhteiskunnan kyvyttömyyteen saada muutamia rähinöiviä maahanmuuttajia elämään ihmisiksi.

Yleinen myötäilijäreaktio esim. Tanskan tapahtumien johdosta on se, että ihmisten ennakkoluulot ja rasistiset asenteet aiheuttavat sen, että maahanmuuttajat alkavat käyttäytyä eläimellisesti. Toinen yleinen reaktio on se, että ongelma on itse asiassa maahanmuuttajien liian vähäinen määrä. Esim. joku tanskalainen kirjailijanainen korosti, että Tanskassa maahanmuuttajia on vain n. 2 prosenttiä väestöstä, kun muualla Euroopassa luku on suurempi. Esim. Ranskassa n. 10%. Ongelma siis ratkeaa, kunhan vain otetaan lisää maahanmuuttajia. :joulu2:

Minä sanon sinulle Huhtamo: herääs taas välillä.

jantunen7 sanoi:
ajat on ollu kello 14.00 - 00.03 eli paivalla krapulassa syomassa ja muuten pyorimassa. taman jalkeen nukkumaan ja illalla baariin. siis ihan samoihin aikoin kuin tyottomat ?
editoimpa viela vahan.
Tassa tulikin minulle missa naita somaleita nakee vastauksia: kahvioissa kadulla ja metrossa, siis kaikkialla ja kuulemma kohtalaisella volyymilla.

Mika on kohtalainen volyymi ? 20 50 500 samassa kahviossa ??
enta metrossa ? > 1 2 5 10 15 120 samassa vaunussa ?
kadulla samaan aikaan 50 100 150 ?

Mielestani mikaan yllaolevista luvuista ei ole veila mitenkaa suuri.

Joo taytyy tunnustaa etra 5 paivan aikana nain ehka 50 - 70 erirotuista ihmista. Kasittaakseni Helsinki on suomen paakaupunki ? Kittilassa 50 erivarista ihmista 5 paivan aikana ja ymmarran etta ihmiset eivat vahaan aikaa nuku kunnolla.
Se on vaan silleen etta suomi on vielakin suomi. Ei suomessa mitaan ulkomaalaisia ole.

reino sanoi:
Tässä ketjussa ihmiset ovat kertoneet spontaaneita reaktioitaan poliisin muuttuneeseen tilannearvioon, jonka mukaan aiheettomien turvapaikanhakijoiden ja mahd. myös vakaviin rikoksiin syyllistyneiden somalien palautukset Somaliaan voivat alkaa.

Jos näiden mielenilmausten näkee koskevan vain kyseistä tilannearviota, eikä kykene näkemään niissä mitään rasismiin viittavaa, niin voin vain todeta, että jonkun muun kuin Huhtamon on syytä herätä.

En kylla loyda mitaan rasistista, jos sanotaan etta: maassa pitaa lakia kunniottaa, tai sitten saa lahtea vittuun.

esa67 sanoi:
En kylla loyda mitaan rasistista, jos sanotaan etta: maassa pitaa lakia kunniottaa, tai sitten saa lahtea vittuun.

En minäkään, juuri noinhän sen pitääkin olla. Mikäli poliisin arvio Somalian turvallisuustilanteesta on oikea, en näe mitään huomautettavaa tilannearvion ja käytännön uusimisessa, päinvastoin.
Uudessa tilannearviossa ei ole mitään rasistista nähtävissä, mutta tämän viestiketjun kaikista viesteistä ei todellakaan voi sanoa samaa.

Willie sanoi:
Jos näiden mielenilmausten näkee koskevan vain kyseistä tilannearviota, eikä kykene näkemään niissä mitään rasismiin viittavaa, niin voin vain todeta, että jonkun muun kuin Huhtamon on syytä herätä.
Hereillä ollaan, vieläkin. :)

Itse kykenen näkemään monenlaiset asiat niin monelta kantilta, että olen ottanut linjakseni nähdä nämä kysymykset toisella tavalla kuin syvästi vihaamani "poliittisesti korrekti mielipide".

Sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä. Itse asiassa olen vähän yllättynyt, että sinä turvaudut sen huutamiseen.

Kaikkina aikoina, kaikissa maissa uutta tulokasta on osoiteltu sormella ja sille on annettu sen fyysisiä ominaisuuksia kuvaava pilkkanimi. Jos se on opetellut kielen ja elänyt ihmisiksi, se on otettu osaksi kyläyhteisöä ja sitä on puolustettu muita vastaan.

Kaikkina aikoina, kaikissa maissa hallitsemattomia ja tuhoa tuottavia kansainvaelluksia vastaan on taisteltu. Yleensä asein. Jos ei ole taisteltu, niin sitten on itse tuhouduttu.

Minä olen pienten, heikkojen ja sorrettujen puolella. Lähimaastosta aloittaen. Ja tässä maailmassa on harvoja pienempiä, heikompia ja sorretumpia kansoja kuin suomalaiset. Joilla on peräti tapana uljaasti sortaa itseään.

Huhtamo sanoi:

Kyllä noista on rasistisuus vielä kaukana. Sitä saa mitä tilaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom