AKV sanoi:
Ah, hiipiikös sieltä esiin tämä wanha "ei-se-oo-rasismia-se-on-realismia" -väite? Katsos, on eri asia puhua esim. maahanmuuttopolitiikasta asiallisesti kuin syyttää kaikkia "somppuja" roskasakiksi.
Nii-i. Tottahan tuo on.
Mä muistelin jonkun kaivelleen taannoin esiin kaiken maailman taulukoita ties millaisista lähteistä, joissa todettiin esim. somppujen työllistyvän täällä järkyttävän huonosti ja tekevän monikymmenkertaisesti rikoksia verrattuna kantaväestöön. Sillä perusolettamuksella, että nämä väitteet pitävät paikkansa, onko mielestäsi erityisen rasistinen väite, että sompuista on helvetisti haittaa yhteiskunnallemme ja olisi parempi, että heidät heivattaisiin täältä hevonkuuseen? Jos vaikka ei kyseessä olisi aukoton fakta, on se mielipiteenä kuitenkin validi, jos määritelmät pitävät edes suurin piirtein paikkansa. Mä en itse näe siinä minkäänasteista rasismia, näetkö sä?
Mä tässä nimittäin hunttaan, että suurin osa näistä "somput vittuun"-ihmisistä kelailee asian suurin piirtein näin. Eivät vaan viitti olla kovin korrekteja ja ilmaista asiaa yhtä pitkäpiimäisesti.
Eikä rasismissa ole oikeasti mitään pointtia. Se on silkkaa typeryyttä, ihmisluonnon nurkkakuntainen osa josta ei ole seurannut mitään hyvää milloinkaan.
Tästä mä voisin sanoa vaikka mitä, mutta jätänpä väliin.
Ei, en malta sittenkään: rasismissa on kyse siitä, että suositaan omia muiden kustannuksella. Miten sen nyt ilmaisisi: geneettistä nepotismia. Ei ihailla sitä, mikä on parasta ja hienointa, vaan sitä, mikä on lähinnä omaa itseä - koska jos siitä omasta tulee ihailtua, se saa myös geeninsä eteenpäin. Tätä ilmenee jokseenkin kaikkialla: esimerkiksi ihmiset tapaavat tykätä eniten niistä ihmisistä, joiden kanssa heillä on eniten yhteistä (akateemikot akateemikoista, duunarit duunareista, bilettäjät bilettäjistä jne.). Mitä enemmän yhteisiä ominaisuuksia kahden ihmisen välillä löytyy, sen todennäköisempää on, että he pitävät toisistaan.
Jos erilaisuudella sellaisenaan (ilman paremmuusarvoa) ei ole itseisarvoa, se ei kiinnosta ketään. Tästä mä kelaisin, että on loogista vetää johtopäätös, jossa myös ulkonäkö vaikuttaa asiaan, ja jonka johdosta geneettinen klusteri tuntee tiettyä uhkaa toisen geneettisen klusterin puolelta - etenkin kun tämä toinen klusteri on tullut paikalle ikään kuin tyhjästä ja lisääntyy hurjaa vauhtia. Alkuperäinen geneettinen klusteri kokee jäävänsä alakynteen jos jotain ei tehdä - ja yksi varsin pätevä keino säilyttää status quo on alkaa paheksua ns. vierasta ainesta.
Todennäköisesti ilmaisin itseni epäselvästi, mutta ei se mitään, tämä pohdinta oli sikäli epäolennaista, ettei se sinänsä vaikuta mihinkään.
Tähdennettäköön vielä, etten koe olevani rasisti, ja vielä varmemmaksi vakuudeksi sanottakoon, etten ole ihan varma siitä, mitä kaikkea ko. sana pitää sisällään, joten saatan myös olla väärässä. Jos käsite laajennetaan minkäänasteiseksi tiettyjen ihmisten suosimiseksi suhteessa toisiin ihmisiin, syyllistyn siihen jatkuvasti elämässäni ja kehtaan olettaa aika monen muunkin niin tekevän. Jollei ole Linkola.