Poliisi: Somalia tarpeeksi turvallinen palautuksiin

Status
Viestiketju on suljettu.
Rasismista ny on ihan turha puhua yhtään mitään ennen kuin joku kertoo mitä se nykyään tarkoittaa. Joskus se käsittääkseni tarkoitti rotusortoa, mutta sittemmin olen kuullut niin monta rasismin määritelmää, että niiden perusteella rasisteja on tän pallon ihmisistä varmasti vähintään 99%.

Rasismi- & rasisti -sanat nykyään: :zzzz:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
esa67 sanoi:
Onko helsingissa asuinalueita / kaupunginosia missa niita sitten on sanotaanko esim 60% - 80% asukkaista ?

Ei ole. Käsittääkseni sosiaalivirasto pitää näppinsä pelissä niin, että minkään kaupunginosan väestöstä maahanmuuttajien määrä ei saa ylittää tiettyä prosenttiosuutta.

Itseasiassa missään Helsingin kaupunginosassa maahanmuuttajien määrä ei varmasti ole lähelläkään 50% vaikka laskettaisiin minkä väriset ukkelit tahansa yhteen.

Hmm, tuli mieleeni, sanotaan vaikka Somaliassa ei tilanne olisikaan parantunut, sanotaan että se olisi jopa pahntunut,
niin eiks nämä taparikolliset somalit/somalialaiset/suomensomalialaiset/somalitaustaiset jne vois palauttaa joka tapauksessa.

Meinaan kun tuo meno näillä ryöstelijäsimpuilla on näemmä sellaista, että he sopisivat just passelisti sekasortoiseen ja anarkistiseen yhteiskuntaan.
Ainoastaan tällasen hiljaisen ja suht hyvän yhteiskuntarauhan maassa on vaikeaa.

Kyllä harmittais kun Itä-Mogadishussa ryöstäis aseella jonkun, poliisi sais kiinni ja panis putkaan, eikä auttais yhtään vaikka kuinka huutais että vittu nää somalipoliisit on kaikki rasisteja...

reino sanoi:
Ensinnäkin: AKV on moneen otteeseen todistanut tällä foorumilla tieteellisesti, että rotuja ei ole olemassa. Niinpä rasismiakaan ei voi olla olemassa.

Äläs nyt reino. Et sä oikeasti ole noin tyhmä. Vai oliko taas tarkoitus olla hauska? :)

Tässä ketjussa ihmiset ovat kertoneet spontaaneita reaktioitaan poliisin muuttuneeseen tilannearvioon, jonka mukaan aiheettomien turvapaikanhakijoiden ja mahd. myös vakaviin rikoksiin syyllistyneiden somalien palautukset Somaliaan voivat alkaa.

Sen lisäksi tässä ketjussa on lauottu sekalaisia kommentteja joiden ainoa tarkoitusperä on ollut tuoda julki kirjoittajan rasistiset asenteet mm. somaleja kohtaan. Vai onko tämä Putkan heitto muka joku tilannearvion herättämä asiallinen reaktio?

"Siinä on koko rodussa, joitain poikkeuksia, yksittäisiä yksilöitä lukuunottamatta perhanasti mätää!!"

Sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä. Itse asiassa olen vähän yllättynyt, että sinä turvaudut sen huutamiseen.

Nyt täytyy sanoa, että vaikka olet osittain oikeassa, niin tämän kettutyttöreaktion on - tälläkin palstalla - korvannut toinen, paljon TYPERÄMPI reaktio: rasistit loukkaantuvat syvästi siitä, että heitä kutsuu rasisteiksi.

Sinälläänhän kyseessä ei ole mikään uusi juttu. Esim. varas ei pidä siitä, että häntä kutsutaan varkaaksi. Niinpä täälläkin moni Pakkiksen nuori toivo kirjoittaa ensin että "vittu-somput-on-perseestä-ne-on-apinoita" ja sitten kun joku toteaa että olepas rasistipelle hiljempaa, niin sitten seuraa:

[reino-mode on] Niin ja sitten se, että sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä. Tässä ketjussa ihmiset ovat kertoneet spontaaneita reaktioitaan poliisin muuttuneeseen tilannearvioon, ja jos joku haluaa kutsua somaleita apinoiksi, niin siihen ei saa puuttua niin että kutsuu toista rasistiksi sillä sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä ....
[/reino-mode off]

:david:

Sinällään huvittavaa, että nämä sananvapauden puolustajat ja sensuroimattoman keskustelun kannattajat ovat ensimmäisinä itkemässä kuin pikkutytöt jos heille sattuu sanomaan "pahasti". Kuulkaas ystävät, jos käytätte rasistista kieltä ja esitätte rasistisia väitteitä, niin mitäs luulette oikein olevanne? "Realistejako"??

Kuten wanha kansa totesi, jos se haisee paskalta ja näyttää paskalta, niin se on paskaa.

P.S. Ja mitä bestikseeni reinoon tulee, niin koskapa hänestä on mukava käyttää minua esimerkkinä milloin missäkin (juurikaan riippumatta siitä liittyykö aihe tai esimerkki minuun mitenkään) niin oletan ettei hän pahastu jos toimin samoin? Eipä reino nyt mitenkään sen kummemmin rasisti taida olla, mutta jostain syystä hänellä tuntuu olevan vaikeuksia hyväksyä että aika moni muu Pakkislainen - ainakin viestiensä perusteella - on.

AKV sanoi:
Nyt täytyy sanoa, että vaikka olet osittain oikeassa, niin tämän kettutyttöreaktion on - tälläkin palstalla - korvannut toinen, paljon TYPERÄMPI reaktio: rasistit loukkaantuvat syvästi siitä, että heitä kutsuu rasisteiksi.

Sinälläänhän kyseessä ei ole mikään uusi juttu. Esim. varas ei pidä siitä, että häntä kutsutaan varkaaksi. Niinpä täälläkin moni Pakkiksen nuori toivo kirjoittaa ensin että "vittu-somput-on-perseestä-ne-on-apinoita" ja sitten kun joku toteaa että olepas rasistipelle hiljempaa, niin sitten seuraa:

[reino-mode on] Niin ja sitten se, että sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä. Tässä ketjussa ihmiset ovat kertoneet spontaaneita reaktioitaan poliisin muuttuneeseen tilannearvioon, ja jos joku haluaa kutsua somaleita apinoiksi, niin siihen ei saa puuttua niin että kutsuu toista rasistiksi sillä sanana rasismi on kettutyttöjen hätähuuto, jolla saadaan vaiennettua miten tahansa asiallinen ja perusteltukin keskustelu missä tahansa tiedotusvälineessä ....
[/reino-mode off]

Itsekin mitä olen joutunut tekemisiin "eriväristen" kanssa tekemisiin tai lähinnä kun olen joutunut rajoittamaan heidän toimiaan, niin hyvin pian sieltä kuuluu rasisti solvauksia.
Tämä kertoo vain sen että ihmiset on opetettu siihen että melkein mitä tahansa voi tehdä /missä vain voi tehdä, kunhan muistaa mainita että kiellon asettaja on rasisti. Ei siinä kauaa mene kun löytyy ne kukkahattutädit ja kettutytöt puolustamaan näitä tekosia.

Itse olen silloin tällöin miettinyt (eli ajatusleikki) että olisiko mahdollista nostaa syyte kunnianloukkauksesta, jos nimitellään aiheetta rasistiksi.
Ei siksi että haluaisin rahallista hyötyä, ei siksi että haluaisin sille "yhteiskunta-rajoitteiselle-henkilölle" pskaa, vaan siksi että opittaisiin ettei kaikkea saa hokemalla "rasisti sika"-lausetta.

Ja mitä tulee itse ketjun aiheeseen.... Terve menoa, ei tuu ikävä :D

Tammikuussa kateltiin työkaverin kanssa väestörekisterin sivuilta etunimi tilastoja, kun puhuttiin vauvojen nimistä jne. No kuitenkin, hyppäsi hyvin top10 listalta toi "Muhammed" etunimi silmille. Onneksi sittemmin jo syrjäytetty, mutta IMO aika karua jos esim. vuoden 2030 kolmanneksi suosituin etunimi Suomessa olisi Muhammed! IMHO monikulttuurisuus ei rikastuta Suomea.

AKV sanoi:

Se on tosiaan aika hassu reaktio. Itse otan minuun kohdistuvat rasistinimittelyt kohteliaisuutena. Koen niiden vain osoittavan opponentin asia-argumenttien käyvän vähiin.

Ankka sanoi:
Itsekin mitä olen joutunut tekemisiin "eriväristen" kanssa tekemisiin tai lähinnä kun olen joutunut rajoittamaan heidän toimiaan, niin hyvin pian sieltä kuuluu rasisti solvauksia.
Tämä kertoo vain sen että ihmiset on opetettu siihen että melkein mitä tahansa voi tehdä /missä vain voi tehdä, kunhan muistaa mainita että kiellon asettaja on rasisti. Ei siinä kauaa mene kun löytyy ne kukkahattutädit ja kettutytöt puolustamaan näitä tekosia.

Kuuluuhan niitä "vitun sika" ja "bodarihintti" -huutojakin satunnaisesti. So what? Onko ne ihmiset opetettu sitten niinkin, että bodarihinttejä ei tarvitse totella tai että sikoja pitää vastustaa? :D

Kyse oli nyt vähän muusta: siitä, että nämä meidän newspeakin ystävät katsovat että rasistia ei saa sanoa rasistiksi, koska ei ole olemassa rasisteja. On vain "realisteja". :)

Edgar sanoi:
Se on tosiaan aika hassu reaktio. Itse otan minuun kohdistuvat rasistinimittelyt kohteliaisuutena. Koen niiden vain osoittavan opponentin asia-argumenttien käyvän vähiin.

Voihan se olla sitäkin. Tai voi olla, että kyse ei ole asia-argumenttien loppumisesta vaan siitä että tuodaan julki pelkkä havaittu tosiasia. En tarkoittanut tätä sinulle henkilökohtaisesti, älä ota hernettä nenään. Kirjoitin vain tästä yleisesti levinneestä ilmapiiristä.

Eikä tämä tällainen koske vain rasismikeskusteluita. Monet warettajat tms. niinikään loukkaantuvat kun huomauttaa, että se mitä he tekevät on suurin piirtein samaa kuin varastaminen. Mutta sitähän ei saa sanoa.

AKV sanoi:
Kuuluuhan niitä "vitun sika" ja "bodarihintti" -huutojakin satunnaisesti. So what? Onko ne ihmiset opetettu sitten niinkin, että bodarihinttejä ei tarvitse totella tai että sikoja pitää vastustaa? :D

Nyt on kuitenkin niin, ettei rikollista ole olla "vitun sika" tai "bodarihintti". Rasismi sen sijaan lienee rangaistava teko, joten esim. leimautuminen aiheetta rasistiksi saattaa hankaloittaa elämää.
Ja tämän takia tuo rasistiksi haukkuminen varsin kevyin perustein tuntuu olevan hyvinkin yleistä, jos kyseessä sattuu olemaan tummanahkainen kaveri.

Joo joo AKV. Rasismia tai ei, niin sitä niin mielellellään tartutaan aina niihin typerimpiin ylilyöntikirjoituksiin. Siinä valossa sitten sun on niin helppo haudata kaikki järkeväkin keskustelu leimaamalla joku rasistiksi. Mutta eikö heidän kanssaan voi keskustella? Jos suomalaiset ovat niin vitun rasistisia, niin kai heillä nyt joku pointti siinä on?

Toisin sanoen: Tottakai täällä pahastutaan rasistiksi leimaamista, se kun yleensä tarkoittaa keskustelun tyrehtymistä henkilökohtaisuuksiin.

Ps. Ja kai mäkin olen sitten niin vitun rasisti, ettei tarvitse edes vastata.

Taasko mun logiikka pettää? Jos rotuja ei ole, ei voi olla rotusortoa tai rasismiakaan. Häh? :)
AKV sanoi:
Vai onko tämä Putkan heitto muka joku tilannearvion herättämä asiallinen reaktio?
"Siinä on koko rodussa, joitain poikkeuksia, yksittäisiä yksilöitä lukuunottamatta perhanasti mätää!!"
Sanoisin, että se on mielipide. Todennäköisesti omiin kokemuksiin pohjautuva. Kuten huomaat, siinä ei edes yleistetä, vaan myönnetään hyvien yksilöiden olemassaolo. Tuo voidaan varmasti luokitella rasistiseksi mielipiteeksi. Mutta mielestäni se ei kuitenkaan ole sellaista laissa kiellettyä kiihottamista ihmisryhmää kohtaan, jonka takia modejen pitäisi nyt mukamas kiirenvilkkaa lennähtää paikalle ja laittaa ketju lukkoon ja kaikki vankilaan. (Eri asia olisi, jos heitto jatkuisi esim. "...ja siitä syystä kaikkien on nyt heti riennettävä hakkaamaan somaleja rautaputkella päähän." Tms.)
AKV sanoi:
Mä lupaan olla loukkaantumatta. Kun säkin kerran suhtaudut aina mun juttuihin niin ihailtavan hyvin. :) :haart:

Minun puolestani sinä saat sanoa minua rasistiksi, realistiksi tai kusipääksi. Kaikki pitävät varmasti paikkansa. Yleensä ihmiset, jotka haluavat loukata minua, sanovat minua läskiksi. Ja se todella sattuu.

Mutta pointti on se, että rasistiksi huutelemisen tarkoitus ei ole loukata sen kohdetta. Vaan tarkoitus on pelotella kohdetta "poliittisesti korrekteilla seurauksilla", jotta oma tahto saataisiin läpi. Oli sitten kyse arabista, joka haluaa päästä baariin vaikka portsari kieltää, neekeristä joka haluaa pillua vaikka blondia ei kiinnosta tai kettutytöstä, joka haluaa pakottaa moderaattorit laittamaan epämiellyttävän keskustelun lukkoon.

Rasistiksi huutelemisen tarkoitus on saada oma tahto läpi.

Ja se on tehokas keino. Jos R-sana alkaa esiintyä liian usein jossain ketjussa, moderaattoreilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa se lukkoon. Me kaikki tiedämme tämän. Ihan riippumatta siitä, miten asiallista tai perusteltua keskustelu on.

reino sanoi:
Sanoisin, että se on mielipide. Todennäköisesti omiin kokemuksiin pohjautuva. Kuten huomaat, siinä ei edes yleistetä, vaan myönnetään hyvien yksilöiden olemassaolo.

Khrm, jos todetaan että muutamaa lukuunottamatta kaikki ovat scheissea, niin sekö ei ole yleistystä? :)

Tuo voidaan varmasti luokitella rasistiseksi mielipiteeksi. Mutta mielestäni se ei kuitenkaan ole sellaista laissa kiellettyä kiihottamista ihmisryhmää kohtaan, jonka takia modejen pitäisi nyt mukamas kiirenvilkkaa lennähtää paikalle ja laittaa ketju lukkoon ja kaikki vankilaan.

Minunkaan mielestäni se ei ole sitä. Tästä ei ollutkaan kyse. Vain siitä, että kyseessä oli rasistinen mielipide.

Vaan tarkoitus on pelotella kohdetta "poliittisesti korrekteilla seurauksilla", jotta oma tahto saataisiin läpi.

Entäpä jos kyse on vain tosiasian sanomisesta? Tuliko tällainen vaihtoehto mieleen? :)

Ja se on tehokas keino. Jos R-sana alkaa esiintyä liian usein jossain ketjussa, moderaattoreilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa se lukkoon. Me kaikki tiedämme tämän. Ihan riippumatta siitä, miten asiallista tai perusteltua keskustelu on.

Älä viitsi naurattaa. Eipä tällä Yleisellä puolella moista ole esiintynyt enää piiiiiiitkiin aikoihin. Täällä saa suht huoletta kirjoitella kaikenlaista ilman että tarvitsee bannia pelätä. Mikäli siis puhutaan rasistisista viesteistä. Jos täällä puhuttaisiin esim. naisista samaan tyyliin kuin somaleista, romaneista tms. niin monoa tulisi. Kaksinaismoralismia, IMO.

Ja nigga pliis, kerro mulle yksikin asiallinen tai perusteltu ketju joka on suljettu täällä turhaan siksi että pahat kukkahattutädit ovat lietsoneet rasistifobiaa. :)

Big Evil sanoi:
Joo joo AKV. Rasismia tai ei, niin sitä niin mielellellään tartutaan aina niihin typerimpiin ylilyöntikirjoituksiin. Siinä valossa sitten sun on niin helppo haudata kaikki järkeväkin keskustelu leimaamalla joku rasistiksi.

Missähän tätä järkevää keskustelua on esim. tällä palstalla haudattu? :)

Jos suomalaiset ovat niin vitun rasistisia, niin kai heillä nyt joku pointti siinä on?

Ah, hiipiikös sieltä esiin tämä wanha "ei-se-oo-rasismia-se-on-realismia" -väite? Katsos, on eri asia puhua esim. maahanmuuttopolitiikasta asiallisesti kuin syyttää kaikkia "somppuja" roskasakiksi.

Eikä rasismissa ole oikeasti mitään pointtia. Se on silkkaa typeryyttä, ihmisluonnon nurkkakuntainen osa josta ei ole seurannut mitään hyvää milloinkaan.

Toisin sanoen: Tottakai täällä pahastutaan rasistiksi leimaamista, se kun yleensä tarkoittaa keskustelun tyrehtymistä henkilökohtaisuuksiin.

Mikäli leimataan aiheetta, on syytäkin pahastua. Mutta viime aikoina näin ei ole mielestäni ainakaan tällä palstalla käynyt. Kerro mulle yksikin henkilö jota on nimitelty aiheetta rasistiksi?

AKV sanoi:
Khrm, jos todetaan että muutamaa lukuunottamatta kaikki ovat scheissea, niin sekö ei ole yleistystä? :)

Ehkä parempi olisi esim. sanoa: Kuuluu kansanryhmään, joka on keskimääräistä useammin syytettynä mm. seksuaalirikoksista. Tämä siis ei ole yleistystä eikä rasismia.

AKV sanoi:
Ah, hiipiikös sieltä esiin tämä wanha "ei-se-oo-rasismia-se-on-realismia" -väite? Katsos, on eri asia puhua esim. maahanmuuttopolitiikasta asiallisesti kuin syyttää kaikkia "somppuja" roskasakiksi.
Nii-i. Tottahan tuo on.

Mä muistelin jonkun kaivelleen taannoin esiin kaiken maailman taulukoita ties millaisista lähteistä, joissa todettiin esim. somppujen työllistyvän täällä järkyttävän huonosti ja tekevän monikymmenkertaisesti rikoksia verrattuna kantaväestöön. Sillä perusolettamuksella, että nämä väitteet pitävät paikkansa, onko mielestäsi erityisen rasistinen väite, että sompuista on helvetisti haittaa yhteiskunnallemme ja olisi parempi, että heidät heivattaisiin täältä hevonkuuseen? Jos vaikka ei kyseessä olisi aukoton fakta, on se mielipiteenä kuitenkin validi, jos määritelmät pitävät edes suurin piirtein paikkansa. Mä en itse näe siinä minkäänasteista rasismia, näetkö sä?

Mä tässä nimittäin hunttaan, että suurin osa näistä "somput vittuun"-ihmisistä kelailee asian suurin piirtein näin. Eivät vaan viitti olla kovin korrekteja ja ilmaista asiaa yhtä pitkäpiimäisesti.
Eikä rasismissa ole oikeasti mitään pointtia. Se on silkkaa typeryyttä, ihmisluonnon nurkkakuntainen osa josta ei ole seurannut mitään hyvää milloinkaan.
Tästä mä voisin sanoa vaikka mitä, mutta jätänpä väliin.

Ei, en malta sittenkään: rasismissa on kyse siitä, että suositaan omia muiden kustannuksella. Miten sen nyt ilmaisisi: geneettistä nepotismia. Ei ihailla sitä, mikä on parasta ja hienointa, vaan sitä, mikä on lähinnä omaa itseä - koska jos siitä omasta tulee ihailtua, se saa myös geeninsä eteenpäin. Tätä ilmenee jokseenkin kaikkialla: esimerkiksi ihmiset tapaavat tykätä eniten niistä ihmisistä, joiden kanssa heillä on eniten yhteistä (akateemikot akateemikoista, duunarit duunareista, bilettäjät bilettäjistä jne.). Mitä enemmän yhteisiä ominaisuuksia kahden ihmisen välillä löytyy, sen todennäköisempää on, että he pitävät toisistaan.

Jos erilaisuudella sellaisenaan (ilman paremmuusarvoa) ei ole itseisarvoa, se ei kiinnosta ketään. Tästä mä kelaisin, että on loogista vetää johtopäätös, jossa myös ulkonäkö vaikuttaa asiaan, ja jonka johdosta geneettinen klusteri tuntee tiettyä uhkaa toisen geneettisen klusterin puolelta - etenkin kun tämä toinen klusteri on tullut paikalle ikään kuin tyhjästä ja lisääntyy hurjaa vauhtia. Alkuperäinen geneettinen klusteri kokee jäävänsä alakynteen jos jotain ei tehdä - ja yksi varsin pätevä keino säilyttää status quo on alkaa paheksua ns. vierasta ainesta.

Todennäköisesti ilmaisin itseni epäselvästi, mutta ei se mitään, tämä pohdinta oli sikäli epäolennaista, ettei se sinänsä vaikuta mihinkään.

Tähdennettäköön vielä, etten koe olevani rasisti, ja vielä varmemmaksi vakuudeksi sanottakoon, etten ole ihan varma siitä, mitä kaikkea ko. sana pitää sisällään, joten saatan myös olla väärässä. Jos käsite laajennetaan minkäänasteiseksi tiettyjen ihmisten suosimiseksi suhteessa toisiin ihmisiin, syyllistyn siihen jatkuvasti elämässäni ja kehtaan olettaa aika monen muunkin niin tekevän. Jollei ole Linkola.

Hyvä päätös tervemenoa. Siis sellaisille jotka ei hyödytä suomalaista yhteiskuntaa läsnäolollaan (Ml. vangitut pakolaiset vaikka työllistävätkin vanginvartijoita)

Ketjuun hiukan offtopikkia

Siis oikeesti yöntimot ja kumppanit on aivopessy koko maailmasta niin paljon ihmisiä luulemaan että jos joku sattuu sanomaan jotain pahaa tummista ihmisistä, vaikka asia ei edes koskisi henkilön ihonväriä vaan jotain muuta ominaisuutta/tekemistä/yms.--> Se on automaattisesti rasismia.

Mä asuin jenkeissä vuoden ja mulla oli kämppiksenä kampuksella kohtuuärsyttävä kaveri Keniasta. Se mellasti öisin, toi kavereitaan meille nukkumaan känniänsä pois (yks oksensi olohuoneen lattialle ja ei siivonnu sitä. EIkä mun kämppiskään tehnyt asialle yhtään mitään ennen kuin asiasta mainitsin). Lisäks se saatana laitto aina huoneen oven lukkoon (me asuttiin samassa huoneessa), vaikka mä saatoin olla siin olkkarissa kattoon telkkaria ja tottakai mun nyckeli oli siel huoneessa, joten sinne ei sit päässy. Se ei siivonnut ja eli muutenkin kuin pellossa.

Noh kävin sit lopulta, yritettyäni puhua aluksi kämppiksen kanssa, asuntolan vanhimmalle sanomassa tilanteesta. Sattui olemaan tummahipiäinen kaveri, noh se meni jutteleen kämppiksen kanssa tilanteesta. Seuraavana päivänä syyllinen tilanteeseen olinkin minä, koska olen rasistinen ihminen. Jos en lopettaisi ja muuttaisi asennettani, oli häätö kuulemma edessä. Olin kuulemma soittaessani Suomeen puhunut neekereistä pahaa. Hauskaa jutussa oli, se että kysyessäni että mitä olin sanonut SUOMEKSI puhelimeen, juttu vaihtuikin siihen että olin puhunut ja mulkoillut samalla kämppistäni

AKV sanoi:
Voihan se olla sitäkin. Tai voi olla, että kyse ei ole asia-argumenttien loppumisesta vaan siitä että tuodaan julki pelkkä havaittu tosiasia. En tarkoittanut tätä sinulle henkilökohtaisesti, älä ota hernettä nenään.

Mikä tosiasia? Minähän jo yhdessä aiemmassa viestissäni muistutin porukkaa siitä, ettei rasismi nykyään tarkoita yhtään mitään.

(Ja vaikka tarkoittaisikin, pakkohan se on lähteä siitä, että rasistittelijalla on arkumentit lopussa kun vaan kiljutaan notta "RASISTI!!!!11!", esitettyihin argumentteihin vastaamisen sijaan.)

Ps. Joo en mä mitään herneitä nenään ottanu :haart: , välillä sen sijaan hernekeittoa suuhun ruisleivän ja maidon kera :kuola:

Apsu sanoi:
Hyvä päätös tervemenoa. Siis sellaisille jotka ei hyödytä suomalaista yhteiskuntaa läsnäolollaan (Ml. vangitut pakolaiset vaikka työllistävätkin vanginvartijoita)

Ketjuun hiukan offtopikkia

Siis oikeesti yöntimot ja kumppanit on aivopessy koko maailmasta niin paljon ihmisiä luulemaan että jos joku sattuu sanomaan jotain pahaa tummista ihmisistä, vaikka asia ei edes koskisi henkilön ihonväriä vaan jotain muuta ominaisuutta/tekemistä/yms.--> Se on automaattisesti rasismia.

Mä asuin jenkeissä vuoden ja mulla oli kämppiksenä kampuksella kohtuuärsyttävä kaveri Keniasta. Se mellasti öisin, toi kavereitaan meille nukkumaan känniänsä pois (yks oksensi olohuoneen lattialle ja ei siivonnu sitä. EIkä mun kämppiskään tehnyt asialle yhtään mitään ennen kuin asiasta mainitsin). Lisäks se saatana laitto aina huoneen oven lukkoon (me asuttiin samassa huoneessa), vaikka mä saatoin olla siin olkkarissa kattoon telkkaria ja tottakai mun nyckeli oli siel huoneessa, joten sinne ei sit päässy. Se ei siivonnut ja eli muutenkin kuin pellossa.

Noh kävin sit lopulta, yritettyäni puhua aluksi kämppiksen kanssa, asuntolan vanhimmalle sanomassa tilanteesta. Sattui olemaan tummahipiäinen kaveri, noh se meni jutteleen kämppiksen kanssa tilanteesta. Seuraavana päivänä syyllinen tilanteeseen olinkin minä, koska olen rasistinen ihminen. Jos en lopettaisi ja muuttaisi asennettani, oli häätö kuulemma edessä. Olin kuulemma soittaessani Suomeen puhunut neekereistä pahaa. Hauskaa jutussa oli, se että kysyessäni että mitä olin sanonut SUOMEKSI puhelimeen, juttu vaihtuikin siihen että olin puhunut ja mulkoillut samalla kämppistäni

Juuri näin, olet rasisti koska olet sattunut syntymään vaaleaksi. Ei nyt unohdeta siirtomaa-aikoja tai orjuuttamista. Me kaikki olemme velkaa, jota meidän tulee maksaman loppuikämme.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom