Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Silloin tällöin vaan sattuu tapahtumaan ja jotenkin tuntuisi että tämä oli yksi niistä kerroista.

Täysin samaa mieltä! Ketjun paras argumentti! :rock:

Miksi vaivauduit kirjoittamaan niin paljon turhaa tekstiä, kun kerran jo kiteytit ajatuksesi hienosti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:david: nää on niin väsyneitä kommentteja. Onko joku oikeesti sitä mieltä että vastuuttomaan ajelemiseen tarvitaan joku tietty automerkki?

Mutta kun kaikki tietää ketkä ostaa ne yli 15 vuotta vanhat Bemarit ja mihin käyttöön ne menevät. Ei niitä kukaan aikuinen osta järkevään käyttöön. Samalla hinnalla kun saa paljon ehjempiä ja parempia käyttöautoja.

Joo siis tätä mieltä mäkin olen. Kunhan typeryyttänyt tein pilaa muutaman keskustelijan mielipiteistä. Mun mielestä kun taviskaverit ei toimi niin kuin tuo kaahaaja. Olin siis lapsellinen ja epäkunnioittava muita keskustelijoita kohtaan. Anteeksi vielä!

Ja kun minun postiin vastasit, niin et ilmeisesti sitten ymmärtänyt täysin pointtia. Tottakai tuossa tilanteessa on toimittu todella tyhmästi ja piittaamattomasti, mutta ei se kuitenkaan kerro että tuo kyseinen henkilö muilla elämänaloilla olisi jotenkin elämää halveksuva tyyppi. Ehkä vaan tuon liikenteen ja alkoholin suhteen täysin väärä asenne, mutta ihan hyvin saattaa olla muuten tavallinen ihminen ja omata normaalit elämänarvot.

Mutta kun kaikki tietää ketkä ostaa ne yli 15 vuotta vanhat Bemarit ja mihin käyttöön ne menevät. Ei niitä kukaan aikuinen osta järkevään käyttöön. Samalla hinnalla kun saa paljon ehjempiä ja parempia käyttöautoja.

Perustele? Mulla on vanha e34 535i ja mun mielestä se on käyttöautona vallan mainio, varsinkin matka-ajossa. Mukava ajaa, hiljainen ja turvallinen peli. En ole kertaakaan saanut sakkoja tai ajanut sillä kännissä vaikka jonkun mukaan noilla ei muuta voi tehdäkään. Mun mielestä se riippuu vähän siitä kuskista mitä sillä autolla tehdään.

Ja kun minun postiin vastasit, niin et ilmeisesti sitten ymmärtänyt täysin pointtia. Tottakai tuossa tilanteessa on toimittu todella tyhmästi ja piittaamattomasti, mutta ei se kuitenkaan kerro että tuo kyseinen henkilö muilla elämänaloilla olisi jotenkin elämää halveksuva tyyppi. Ehkä vaan tuon liikenteen ja alkoholin suhteen täysin väärä asenne, mutta ihan hyvin saattaa olla muuten tavallinen ihminen ja omata normaalit elämänarvot.

Mun mielestä tuon yhden elämäalueen noinkin totaalinen hallitsemattomuus tekee tästä jantterista ei-tavallisen tyypin. Mun mielestä ton sorttinen "huolimattomuus" nyt ei kuitenkaan tavalliselle heppuvillelle tapahdu. Mutta hyväksyn, että joillain muilla on ihmisluonnosta kovinkin erimanlaiset käsitykset.

Perustele? Mulla on vanha e34 535i ja mun mielestä se on käyttöautona vallan mainio, varsinkin matka-ajossa. Mukava ajaa, hiljainen ja turvallinen peli. En ole kertaakaan saanut sakkoja tai ajanut sillä kännissä vaikka jonkun mukaan noilla ei muuta voi tehdäkään. Mun mielestä se riippuu vähän siitä kuskista mitä sillä autolla tehdään.

Noh 316 ja 318 on niitä pilluralli malleja, joista otetaan takapöntöt pois ja sitten kehutaan, että "on tää ihan mahoton kiihtymään kuule". Tuo onnettomuuden viritetty versio olikin jo eriplaneetalta.

mutta mikä on todennäköisyys sille, että kun tuollainen auto tulee vastaan, kuskina olet sinä?

siihen tiettyyn käyttäjäryhmään yleistettynä vetoaa:
1) omat rahat riittää moiseen (ehkä)
2) takaveto
3) tehoja

AUTOMERKEISTÄ KINASTELU LOPPUU TÄHÄN!

Äärimmäisen yksinkertainen asia ymmärtää, jaarittelu merkeistä on pelkkää off-topicia ja paskaa. Kiitos hei.

Mitä helvettiä porukkaa pistää täälä tota juttua melkeen ton poliisin syyksi!? Ihan niinku se olis tahallaan hypänny sinne auton alle, kun raukka pahasta olosta kärsivä rattijuoppo tulee 190km/h päin! Kyllä se nyt saatana pitää tietää mitä voi tapahtua kun 3 promillen kännissä hyppää auton rattiin ja vielä 2 kaveria mukana ja kumpikaan ei voinut estää.

Multa ei ainakaan heru yhtään sympatiaa yhellekkään rattijuopolle. Toivottavasti saa elinkautisen, vaikka pahoin pelkään, että ei suomen lepsuilla paskatuomioilla saa, koska on tehny teon syyntakeettomana, on alle 21v ja kaikkee muuta paskaa.

Hieno bemari sillä oli. Kumma että sille tai matkustajille ei käynyt juuri mitenkään.

Oli muuten viereisestä tuvasta toi tyyppi. Joka päivä oikeestaan tuli hengattua sen kaa, ihan mukava ja fiksu tyyppi oli ainakin ulospäin, en ihan heti uskonu kun ton jutun kuulin. Ei vaan tainnu pojat ymmärtää mitä oli tekemässä. Ja mitä oon juttuja kuullu niin siäpäin mistä tää kaveri on kotosin, ei oo mitenkä harvinaista että porukka ajelee kännissä, ja lujaa. Ihmettelin kyllä niiden juttuja ja kun kysyin että eikö teilläpäin sitten poliisit oo valvomassa, niin vastaus oli et" siä mitään poliiseja ikinä näy". Voi olla et tollasesta hurjastelusta tulee tietynlainen tapa varsinkin jossain maalla kun harrastetaan autojen laittamista ja kukaan ei valvo. Ja viinaahan siä on tapana mennä,mitenkä maalla asuvia yleistämättä. Sitä ei vaan nuoret osaa oikein ajatella et vois omalle tai jonkun muun kohdalle sattua jotain. Sääliks käy, rikoksen tekijää ja uhria. Mut en nyt jaksa alkaa syytteleen/puolusteleen yhtään. Rattijuopot kyllä vituttaa mua todella paljon. Paras keino tällasten tapausten torjumiseen olis tietenki tehokas ennaltaehkäsy. Miten se toimis, en tiä. Kun usein kaikki asenteet, ihmisten/liikenteen kunnioitus ym opitaan kotoo.

Paras keino tällasten tapausten torjumiseen olis tietenki tehokas ennaltaehkäsy. Miten se toimis, en tiä. Kun usein kaikki asenteet, ihmisten/liikenteen kunnioitus ym opitaan kotoo.

Tarpeeksi kovat rangaistukset vain niin sillä saadaan karsittua aika tehokkaasti. Esimerkiksi poliisia reilulla ylinopeudella pakenevat, vaarallisia ohituksia suorittavat ja taajamissa jurrissa ajelevat ovat pirun vaarallisia sivullisille, että ei siitä pitäisi pienillä sakoilla ja mahdollisella ajokiellolla selvitä.

Ei ne kovemmat tuomiot välttämättä auta. Jenkit hyvänä esimerkkinä. Kuolemantuomionhan siellä murhasta saa suurimassa osassa osavaltioita, mutta kuitenkaan siellä murhataan ihminen joka 34. minuutti.

Tarpeeksi kovat rangaistukset vain niin sillä saadaan karsittua aika tehokkaasti. Esimerkiksi poliisia reilulla ylinopeudella pakenevat, vaarallisia ohituksia suorittavat ja taajamissa jurrissa ajelevat ovat pirun vaarallisia sivullisille, että ei siitä pitäisi pienillä sakoilla ja mahdollisella ajokiellolla selvitä.

kovemmat vankeusrangaistukset ei ole ratkaisu tähän ongelmaan. toki on yleisen turvallisuuden kannalta parempi jos törkeään rattijuopumukseen ja törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen syyllistyneet isuvat 2vuotta 6kk sijasta mutta pidemmällä tähtäimellä se ei ratkaise ongelmaa. harva rattijuoppo ajattelee mahdollisia rangaistuksia ennen autoon istumista ja kova rangaistus toimii myöskin kannustimena yrittää karkuun, jolloin on mahdollisuus päästä pälkähästä ilman mitään rangaistuksia.

ennaltaehkäisy onkin paras tapa. asenteiden korjaamisella ja alkolukoilla ongelmaa karsitaan tehokkaammin kuin tuomioita koventamalla. uusien autojen alkolukkopakko kuulostais mun korvaan hyvältä.

:offtopic:
Suomessa kun keskustellaan promillerajoista niin ei ymmärretä että niitä rajoja voi valvoa myös muilla keinoin. Kännisten kuskien määrä kun riipuu useimmiten ihmisten asenteesta siihen, että voiko pikkukännissä ajaa (ja pikkutumussa ajavia on suurin osa suomen kännikuskeista).
Muistaakseen Virossa on hyvä esimerkki toimivasta rattijuopumus-rangaistusjärjestelmästä ilman hirmusia promillerajojen laskuja. Tuolla se homma toimii niin, että oli promilleja veressä minkäverran vaan, niin se on aina rangaistavaa. Rangaistukset alkaa sakoilla ja promillerajojen ylittyessä ajokielloilla, yms. normaaleilla menettelyillä. Aina kun verestä löytyy vähänkään promilleja, niin auto jää siihen ja kuskille rapsahtaa pieni rapsu muistutukseksi. Ilman merkittäviä promilleja ei kuitenkaan tule tuon suurempia seuraamuksia. Tämä pitää tavalliset pikkutumussa normaalisti ajavat ihmiset valveilla ja rapsujen pelossa pikkutumussa ajavat vähenevät. Muistaakseen tuolla oli myös käytössä ajo-oikeuksien pistelaskujärjestelmä, joka lopulta johtaa määräaikaiseen ajokieltoon tarvittavan pistemäärän ylittyessä.

Tuli tuo tuossa keskustelua seuratessa mieleen... sinällään tuosta ei ole apua niille, jotka lähtevät monen promillen kännissä ajelemaan. Siinä tuskin pieni asennekasvatus auttaa.

Kunnon rangaistukset rattijuopoille, niin se on siinä.

Kovemmat rangaistukset varmaan vähentäisivät niiden rattijuoppojen määrää jotka lähtevät krapula-aamuna töihin ja miettivät että onkohan nyt mittarissa 0.4 vai 0.6 promillea.

Jos rattiin kapuaa jossain kaatokännissä niin siinä vaiheessa ei varmaankaan tule ajateltua yhtään mitään, ainakaan mahdollista rangaistusta. Ja omastakin mielestä täysin kuskin piikkiin menee tämä, alkoholin käyttäminen lieventävänä asiana on turhaa lässytystä.

Jos alkoholi tekee sinusta.
a) Agressiivisen
b) Maailman nopeimman rallikuskin
c) Itsetuhoisen
Niin älä JUO

Ellet ole.
a) yksin huoneessa nyrkkeilysäkin kanssa
b) tietokoneella ajamassa
c) pyöreässä huoneessa ilman vyötä.

Perusteleppa ihan omin sanoin ,miten yhteisöön kuuluminen todistaa, että henkilö ei kunnoita toisia ihmisiä. Voisko olla millään mahdollista, että heppu on ihan tavis kaveri jolle sattui ylilyönti pahoin seurauksin? Hyvin iso osa jengistä tekee elämässään huonoja ratkaisuita, ajelee humalassa, lyö toista jollain kättä pidemmällä, kokeilee aineita ja paljon paljon muuta, suurimmalla osalla vaan käy tuuri, eikä mitään kovin vakavaa pääse tapahtumaan. Silloin tällöin vaan sattuu tapahtumaan ja jotenkin tuntuisi että tämä oli yksi niistä kerroista.
Oliko hepulla ylipäätään aikomusta lähteä ajelemaan kännissä, vai saiko vaan idiksien vähän polttaa kumia ja jättää homma siihen, tyhmä känninen idea joka sai jatkoa siitä, että poliisi osui paikalle ja heppu oivalsi yhtä viksusti että tästä saattaa tulla paksaa käteen intissä aika urakalla ja keksi lähteä karkuun. Ei vieläkään mitään mullistavaa uutta, lopputulos oli vaan onneton. Seuraukset sen mukaiset.

Uskon edelleen, että suurin osa tuollaisista tapauksista johtuu vain siitä sekunnin tyhmästä ideasta, jollaisia ei silloin kun järki pelaa tulisi tehdyksi missään tapauksessa.

En nyt tarkoittanut, että kukaan meistä on virheetön. Tuollaisen virheen estäminen nyt olisi onnistunut hepulta itseltään tai kavereiltaan hyvinkin helposti.

Yhteisöt minusta kuvastavat kuskin yleistä negatiivista asennetta lakiin ja toisten ihmisten turvallisuuteen. Eiväthän ne silti hänestä syyllistä tee. Tuo teko riittää siihen varsin hyvin. Ikävää jos kyseisissä piireissä on ihan yleistä huvittelua ajella kännissä. Vielä ikävämpää, että se johtaa tällaisiin seuraamuksiin. Toivottavasti nyt tuollaiset kuskinkaltaiset tavalliset pojankoltiaiset, jotka vain tekevät samaa kuin muutkin pojat, oppivat nyt tapauksesta edes jotain. Niin ja onneksi tähän maailmaan mahtuu nuoria miehiä, jotka eivät ajele kännissä, vaikka muut niin tekisivätkin.

Olen kyllä vähän erimieltä tästä.

Yksi toimiva keino olisi poliisin määrärahojen kasvattaminen, joka lisäisi poliisin näkyvyyttä katukuvassa ja nostaisi rikoksien selvittämisprosenttia.
Enpä usko että kovinkaan moni haluaa lähteä rikkomaan lakia(esim ajamaan kännissä), jos poliiseja "kuhisee" ympärillä, tai silloin kun tietää lakia rikkoessaan, että jää kiinni 100% varmasti.
Vaikka rangaistus olisikin vähän pienempi.

Naama ja nimi rattijuopoilta lehteen. Tietävät sitten kylillä varoa ja muistuttaa sankareita tarpeen vaatiessa.

Ei, vaan kiinnijäämisriskiä tulee nostaa. Mitä väliä jonkun rikoksen maksimirangaistuksella on jos siitä rikoksesta ei ikinä jää kiinni?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom