Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
nyt kun koirasta puhutaan niin tulee mieleen tapaus jossa herra A oli ihan normaalisti kävellyt ulkona ja viereen oli pysähtynyt poliisiauto. poliisit hypänneet ulos, en nyt muista oliko aseet vedettynä mutta koira oli tullut herra A:n jalkaan kiinni ja pysynyt siellä kiinni niin kauan että oli jätkä saatu rautoihin. Herra A ei missään vaiheessa tehnyt minkäänlaista vastarintaa vaan totteli kaikkia käskyjä. lopputuloksena se että pohkeesta jouduttiin poistamaan iso kasa lihasta + mahdollisesti muuta tavaraa, sekä poliisien huomio että kyseessä oli täysin väärä tyyppi. partio oli ilmeisesti saanut hälyytyksen alueelle ja herra A vastasi tyypin kuvausta.

tämä siis ihan suomessa. tv:ssä oli joku 6kk-1v sitten juttua tästä. ei se pohje enää mitenkään hienolta näyttänyt. minkäänlaista korvausta kyseinen henkilö ei tapahtuneesta ainakaan siihen mennessä ollut saanut.

että kyllä se koira voi tulla päälle vaikket sitä olisi ansainnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Metro: "Poliisin yli ajanut auto ei tiettävästi ollut mukana itse tapahtumassa."

Kyllä tuolla btcf sivuilla jotkut kertovat nähneensä kyseisen auton tapahtumassa.

Mä en kyllä enää puhuis mistään harkitsemattomasta teosta jos sälli on 60 kilsaa ajellu kestat perässään.

Kyllä tuolla btcf sivuilla jotkut kertovat nähneensä kyseisen auton tapahtumassa.

tapahtumasta on varmasti tuhansia kuvia internetissä jo nyt. ei muuta kuin selailemaan, jos kyseinen auto on tapahtumassa ollut niin eiköhän joku siitä ole kuvan napannut.

nyt kun koirasta puhutaan niin tulee mieleen tapaus jossa herra A oli ihan normaalisti kävellyt ulkona ja viereen oli pysähtynyt poliisiauto. poliisit hypänneet ulos, en nyt muista oliko aseet vedettynä mutta koira oli tullut herra A:n jalkaan kiinni ja pysynyt siellä kiinni niin kauan että oli jätkä saatu rautoihin. Herra A ei missään vaiheessa tehnyt minkäänlaista vastarintaa vaan totteli kaikkia käskyjä. lopputuloksena se että pohkeesta jouduttiin poistamaan iso kasa lihasta + mahdollisesti muuta tavaraa, sekä poliisien huomio että kyseessä oli täysin väärä tyyppi. partio oli ilmeisesti saanut hälyytyksen alueelle ja herra A vastasi tyypin kuvausta.

tämä siis ihan suomessa. tv:ssä oli joku 6kk-1v sitten juttua tästä. ei se pohje enää mitenkään hienolta näyttänyt. minkäänlaista korvausta kyseinen henkilö ei tapahtuneesta ainakaan siihen mennessä ollut saanut.

että kyllä se koira voi tulla päälle vaikket sitä olisi ansainnut.

kaikkihan on mahdollista. tuossa varmaankin on tapahtunut jonkintasoinen virkavirhe. mutta tuolla kaverilla ei tainnut olla ekana ajatuksena tappaa se koira? (toisinkun wnb arskalla...)

Metro: "Poliisin yli ajanut auto ei tiettävästi ollut mukana itse tapahtumassa."
Tiedä sitten kumpi on totta, ja kuka senkin tietää. Oli tai ei, itse tapahtuma ei varmaan vaikuta siihen että humalassa ajanut teki itse ratkaisunsa ja saa vastata teoistaan.
Ko. auto oli tiettävästi jossain vaiheessa iltaa myös tapahtumassa vieraillut, mutta ainakaan kuski ei ollut/ole kerhon jäsen.

Minusta tuo BTCF:n julkinen linja on kuitenkin täysin idioottimainen, vaikkei mitään väärää olekaan tehty, niin itse kannattaisin ottamaan hatun kauniiseen käteen ja tulemaan asiassa hiukan vastaan ihan vaan jo yhdistyksen omankin julkisuuskuvan tähden.

Voi vittu ollaanko siitä lehtien mukaan tekemässä sankaria siis siitä kuskista? Hän on maailman kiltein poika, meni poliisia karkuun ettei joudu vaikeuksiin armeijassa ja ilmoitteli poliisille rattijuopoista ja oli niitä kovasti vastaan:jahas:

Voi vittu ollaanko siitä lehtien mukaan tekemässä sankaria siis siitä kuskista? Hän on maailman kiltein poika, meni poliisia karkuun ettei joudu vaikeuksiin armeijassa ja ilmoitteli poliisille rattijuopoista ja oli niitä kovasti vastaan:jahas:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1396301

Härmässä arvellaankin, että varusmies pakeni poliisia, koska pelkäsi menettävänsä korttinsa ja joutuvansa vaikeuksiin armeijassa.

Se tiedetään, että sama nuorimies on ajanut lujaa ennenkin. Kortti on kahden vuoden aikana ollut hyllyllä ainakin kerran.

Todella kiltiltä pojaltahan tuo vaikuttaa. Fiksukin kaiken lisäksi, kun ajatteli, että tuollaisella "normaalilla" autolla pääsee 3promillen humallassa poliisia karkuun Suomessa ja sillä välttäisi kortin menetyksen sekä nuhteet armeijassa.

haha :D

" Ehkä niin kovassa humalassa ei enää ole tiennyt, mitä tekee, Kujanpää huokaisee." -Iltalehti

:D:D:D

harmi kun mä en vähän väsyneenä oikein tiedä mitä mä teen ni kai sitä vois mennä armorian kautta kotiin ja parvekkeelta räiskiä ohikulkevia ihmisiä kohti. molemmat teot on mun mielestä yhtä hyvin perusteltu...

Mitä tulee tuomiion niin kun on alle 21.v ja todennäköisesti ensikertalainen niin istuu 1/3 tuomiosta. Eli tässätapauksessa toteutunut tuomioo tulee olemaan siinä 2-3 vuoden paikkeilla veikkasin. Liian vähän!

jos alle 21 vuotiaan yhteistuomiot yltää yli 4.5 vuoden istuu hän siitä ensikertalaisena 1/2 osaa.

Kovasti ne yrittää pestä käsiään tuolla BMW-foorumilla :rolleyes:

Ko. auto oli tiettävästi jossain vaiheessa iltaa myös tapahtumassa vieraillut, mutta ainakaan kuski ei ollut/ole kerhon jäsen.

Minusta tuo BTCF:n julkinen linja on kuitenkin täysin idioottimainen, vaikkei mitään väärää olekaan tehty, niin itse kannattaisin ottamaan hatun kauniiseen käteen ja tulemaan asiassa hiukan vastaan ihan vaan jo yhdistyksen omankin julkisuuskuvan tähden.

Siis mitä BTCF:n pitäs tehdä? Pyytää anteeks ja nyyhkiä jotenkin keskivertokansalaista kovemmin, kun sattuvat pitämään samanmerkkisistä autoista kuin millä tää idiootti ajo? Mitähän merkitystä silläkään on, että oliko tuo auto siellä tapahtumassa vai ei...

Olishan tuon tekstin fiksummin voinu kirjottaa (pahoittelut omaisille esim. olis ollu mukava lisä ja ite en puhuis onnettomuudesta), mutta pointti sinänsä on ihan oikea.
BTCF Hallitus sanoi:
Liikenneonnettomuus valtatie 8:lla 30.6.2007

BTCF Ry:llä ja Bimmerpartyjen järjestäjätahoilla ei ole mitään tekemistä valtatie 8:lla tapahtuneen onnettomuuden kanssa.
Kyseinen keltainen BMW ei ole lähtenyt Bimmerparty tapahtumasta, vaan läheisen ABC-liikenneaseman pihasta.

BTCF Ry:n järjestämissä tapahtumissa ei kehoiteta tai kannusteta minkäänlaiseeen lakeja rikkovaan toimintaan.
Bimmerpartyjen järjestelyistä olemme saaneetkin pelkästään kehuja poliisilta. Tapahtumassa oli mm. moninkertainen määrä järjestysmiehiä vaadittuun määrään nähden.
Tapahtumaan tulijoille on myös informoitu hyvissä ajoin tiukasta linjastamme -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=99571
Emme missään tapauksessa hyväksy alkoholin vaikutuksen alaisena ajamista, tai muutakaan lakia rikkovaa toimintaa tapahtumassamme!

Jos joku yksittäinen henkilö päättää lähteä ajamaan kolmen promillen humalassa poliiseja karkuun, se ei ole BTCF ry:n tai Bimmerparty järjestäjien vika tai vastuulla.
Valitettavaa on, että nyt vain sattui käymään niin, että tässä tapauksessa autovalinta oli BMW.
Ikävä tapaus olisi voinut sattua jo jonkun muun tapahtuman yhteydessä toisella automerkillä.

Bimmerparty tapahtuma on järjestetty juuri sen vuoksi että autoharrastajat voisivat kokoontua viettämään aikaa yhdessä,
sekä päästä halutessa kokeilemaan autoaan eri kilpailuissa valvotuissa olosuhteissa suljetulla alueella pelastushenkilöstön valvonnassa.

Valitettavaa on, että tapahtumamme kerää epämääräisiä autoilijoita lähistölle jotka päättävät rikkoa lakia yleisessä liikenteessä.
Järjestäjänä emme kuitenkaan voi ottaa vastuuta yleisen liikeenteen valvonnasta tai puuttua siihen koska sen valvonta kuuluu Poliisille.

Last edited by BTCF Hallitus : Yesterday at 11:05.

Ja hellurei, jos tuo olikin oikeasti tuommonen "kiltti" poika niin mitä sitten? Olisko asiat jotenkin paremmin jos se olis ollu kusipää myös vähemmän humalassa? Mokata voi myös vain kerran. edit: ainiin, unohdin että Bemarikuskit on järjestään kusipäitä, my bad.

En todellakaan tarkota sitä, että humalatilaa pitäisi pitää jotenkin lieventävänä asianhaarana (tais olla Sumu joka totes, että se tila on ihan itse aiheutettu).

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707036310798_uu.shtml

20-vuotiasta ylihärmäläismiestä epäillään murhasta, törkeästä rattijuopumuksesta sekä törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Kahta auton kyydissä ollutta nuorukaista epäillään samoista rikoksista. Heitä ei kuitenkaan vangittu.

Poliisin hengen vaatinut törmäys sattui lauantaina Kälviällä.

miksi kyydissä olleet saavat samat epäilyt kuin kuljettaja, ja miksi heitä ei vangittu?

Siis mitä BTCF:n pitäs tehdä? Pyytää anteeks ja nyyhkiä jotenkin keskivertokansalaista kovemmin, kun sattuvat pitämään samanmerkkisistä autoista kuin millä tää idiootti ajo? Mitähän merkitystä silläkään on, että oliko tuo auto siellä tapahtumassa vai ei...
Ei minulla ole mitään tuota kerhoa saatikka BMW-kuskeja vastaan, ajan itsekin kyseisen merkkisellä autolla. Mutta mitä luulet suuren enemistön ajattelevan siitä, että tämä kännissä ajanut BMW-kuski oli tulossa BMW-kerhon satojen "ylitehokkaiden" autojen "kiihdytysajoista." Tiedän, että kerhon jäsenet ja hallitus ovat yhtä järkyttyneitä kuin kaikki muutkin, mutta tuo kerhon julkinen, hälläväliä -asennetta huokuva vastuusta vetäytyminen ei valitettavasti auta kenenkään asiaa yhtään. Onhan se tietysti selvää, että kerho ei ole millään tavalla vastuussa tapahtumista, mutta julkisuus ja mielikuvat eivät katso faktoja. Nyt on vaihtoehtoina rakentaa kerhon ja muiden autoharrastajien julkisuuskuvaa joko liikenneturvallisuudesta välittävänä ja siihen aktiivisesti panostavana - tai siitä vitut välittävänä tahona. Nyt näyttäisi siltä, että on valittu jälkimmäinen tie.

Väännän vielä rautalangasta: kun puhutaan iltapäivälehtiä lukevista suurista massoista, on lopputuloksen kannalta täysin merkityksetöntä mitä oikeasti tapahtui, oleellista sen sijaan on se, mitä nuo ihmiset saadaan uskomaan ja ajattelemaan. Positiivisesti juuri siihen vaikuttaisi kerhon julkinen lähestyminen niin uhrin omaisia kuin viranomaisiakin. Onko sinusta parempi sanoa, että "emme ole vastuussa" vai, että "me välitämme."

?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707036310798_uu.shtml

miksi kyydissä olleet saavat samat epäilyt kuin kuljettaja, ja miksi heitä ei vangittu?

Rikoskumppanuus syntyy, kun useampi henkilö osallistuu varsinaiseen rikoksen täytäntöönpanotoimeen. Tällöin jokaista heistä rangaistaan normaalin rikosasteikon mukaan, mutta kunkin kohdalla lieventävät tai raskauttavat asianhaarat otetaan huomioon yksilöllisinä.

Rikoskumppanuus syntyy, kun useampi henkilö osallistuu varsinaiseen rikoksen täytäntöönpanotoimeen. Tällöin jokaista heistä rangaistaan normaalin rikosasteikon mukaan, mutta kunkin kohdalla lieventävät tai raskauttavat asianhaarat otetaan huomioon yksilöllisinä.

ok. en tietenkään tiedä tapahtuman yksityiskohtia mutten ymmärrä miten autossa änkyräkännissä istuminen on osallistumista törkeän rattijuopumuksen, törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen ja murhan täytäntöönpanoon.

Ei minulla ole mitään tuota kerhoa saatikka BMW-kuskeja vastaan, ajan itsekin kyseisen merkkisellä autolla. Mutta mitä luulet suuren enemistön ajattelevan siitä, että tämä kännissä ajanut BMW-kuski oli tulossa BMW-kerhon satojen "ylitehokkaiden" autojen "kiihdytysajoista." Tiedän, että kerhon jäsenet ja hallitus ovat yhtä järkyttyneitä kuin kaikki muutkin, mutta tuo kerhon julkinen, hälläväliä -asennetta huokuva vastuusta vetäytyminen ei valitettavasti auta kenenkään asiaa yhtään. Onhan se tietysti selvää, että kerho ei ole millään tavalla vastuussa tapahtumista, mutta julkisuus ja mielikuvat eivät katso faktoja. Nyt on vaihtoehtoina rakentaa kerhon ja muiden autoharrastajien julkisuuskuvaa joko liikenneturvallisuudesta välittävänä ja siihen aktiivisesti panostavana - tai siitä vitut välittävänä tahona. Nyt näyttäisi siltä, että on valittu jälkimmäinen tie.

Väännän vielä rautalangasta: kun puhutaan iltapäivälehtiä lukevista suurista massoista, on lopputuloksen kannalta täysin merkityksetöntä mitä oikeasti tapahtui, oleellista sen sijaan on se, mitä nuo ihmiset saadaan uskomaan ja ajattelemaan. Positiivisesti juuri siihen vaikuttaisi kerhon julkinen lähestyminen niin uhrin omaisia kuin viranomaisiakin. Onko sinusta parempi sanoa, että "emme ole vastuussa" vai, että "me välitämme."

?

kerhon johto on varmasti tarkoin miettinyt mitä sanovat. sillä minkäänlainen anteeksipyynnön esittäminen tai vastuun ottaminen on turhaa kun kerho ei kuitenkaan ole millään tavoilla vastuussa tapahtuneesta. ymmärrät kai mitä ihmiset ajattelevat jos BTCF pyytää anteeksi tapahtunutta, sillä vain syyllisten odotetaan pyytävän anteeksi.

edit: samaa mieltä sumun kanssa siitä että surunvalittelut olisivat olleet kuitenkin ihan paikallaan.kun kerta on asiaa vaivauduttu kommentoimaan.

Ehkä se mahdollinen osallisuus tulee juuri niistä yksityiskohdista joita emme tässä vaiheessa tiedä. Emmekä varmaan tule hetkeen tietämään, tutkinnallisista syistä johtuen.

Edit: Bemukerholla on selvästi palkokasveja kolvissa. Missä yleisiin, hyviin käytöstapoihin kuuluvat surunvalittelut ja osanotot kerhon puolesta? :david:

ok. en tietenkään tiedä tapahtuman yksityiskohtia mutten ymmärrä miten autossa änkyräkännissä istuminen on osallistumista törkeän rattijuopumuksen, törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen ja murhan täytäntöönpanoon.

no kyllä mun mielestä sais pistää linnaan jos kattoo takapenkiltä kuinka kaveri ajelee kännissä (tai jos ylipäätänsä lähtee humalaisen kyytiin), nimittäin tyhmyydestä sakotetaan.

ainakin mun mielestä se joka ei puutu humalaisen auton starttailuun(mutta tietää ihan varmasti että kaveri ei ole ajokuntoinen) ym on omalta osaltaan syyllinen kaikkeen mitä se rattijuoppo saakaan aikaan.

E:
Edit: Bemukerholla on selvästi palkokasveja kolvissa. Missä yleisiin, hyviin käytöstapoihin kuuluvat surunvalittelut ja osanotot kerhon puolesta? :david:

ihmettelin tuota samaa. luulis että tuollaisen julkisuuden varjossa kannattais ainakin muistaa käytöstavat

ee: ja tosiaankin anteeks ei tarvitse pyytää, mutta surunvalittelut ja osanotot olis hyvien tapojen mukaista osoittaa kuolleen omaisille.

Joo, en minäkään mitään anteeksipyyntöä takaa hakenut, vaan lähinnä noita surunvalitteluja ja entistäkin parempaa panostusta tapahtuman turvallisuuteen ym.

no kyllä mun mielestä sais pistää linnaan jos kattoo takapenkiltä kuinka kaveri ajelee kännissä (tai jos ylipäätänsä lähtee humalaisen kyytiin), nimittäin tyhmyydestä sakotetaan.

ainakin mun mielestä se joka ei puutu humalaisen auton starttailuun(mutta tietää ihan varmasti että kaveri ei ole ajokuntoinen) ym on omalta osaltaan syyllinen kaikkeen mitä se rattijuoppo saakaan aikaan.

ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävää että annetaan kaverin ajaa änkyräkännissä ja heilutaan itse takapenkillä. mutta mun mielestä on täysin tarpeetonta pilata matkustajienkin elämää isoilla rangaistuksilla mikäli ovat vain istuneet nätisti kyydissä kännissä.

tämä siis yleisesti. kovat rangaistukset vaan mikäli ovat esim nykineet käsijarrusta ja/tai yllyttäneet kuljettajaa pakoon.

ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävää että annetaan kaverin ajaa änkyräkännissä ja heilutaan itse takapenkillä. mutta mun mielestä on täysin tarpeetonta pilata matkustajienkin elämää isoilla rangaistuksilla mikäli ovat vain istuneet nätisti kyydissä kännissä.

tämä siis yleisesti.

Normaali ihminen ei istu takapenkillä jos toinen ajaa kännissä. Jos nämä takapenkin sankarit olisivat estäneet kuskia ajamasta niin onnettomuutta ei olisi tapahtunut? Koska olivat kyydissä eivätkä tehneet asian lopettamiseksi mitään niin ovat osallisia rikokseen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom