Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tässä ei ole ainoastaan yhtä uhria muistakaa se jeesustelijat. Tässä ei ole varsinaisia syylisiä mutta uhreja sitäkin enemmän.

Kukakohan tässä se jeesustelija on, jos et suostu myöntämään, että syyllinen on vain ja ainoastaan se henkilö joka hyppää rattiin jurrissa ja lähtee ajamaan.

Over and out.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tuomitaan kuolemasta, niin eikös siitä saa ihan elinkautisen riippumatta iästä, kuhan on rikosoikeudellisesti vastuussa.

Murhasta saa elinkautisen.

Tuomioista: käsittääkseni poliisimiehen tappo on melko varmasti murha, ja murhatuomio on elinkautinen (niinkuin yllä sanottiin), eikä elinkautista lyhennetä "ensikertalaisuuden" takia, vaan elinkautinen tarkoittaa loppuelämää vankilassa, paitsi jos presidentti armahtaa.

Tuomioista: käsittääkseni poliisimiehen tappo on melko varmasti murha, ja murhatuomio on elinkautinen

Mutta menee helposti kuolemantuottamuksena tällainen teko. Voi olla vaikea todistaa että se tahallaan ajo päälle.

Mutta menee helposti kuolemantuottamuksena tällainen teko. Voi olla vaikea todistaa että se tahallaan ajo päälle.

ei tarvitse olla tahallinen teko jotta menis murhasta.

Sumu asiaa jo selvitti tässä threadissa. "tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi."

Sumu asiaa jo selvitti tässä threadissa. "tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi."

Joo mutta kun ei se varmaan menis taposta.

Olkaa hyvät ja lukekaa viesti #47. Tuomio törkeä kuolemantuottamus lähes identtisestä tapauksesta.

Rikoksena tuo kuulostaa kokonaisuutena arvostellen törkeältä, siis rattijuopumus, ylinopeus ja pysähtymättä jättäminen sen lisäksi että omalla valinnallaan tuotti poliisin kuoleman...

Tottakai sen pitää olla tahallinen. Jos tappaa (tahallaan) virkamiehen...murha. Jos aiheuttaa kuoleman (vahingossa) ==> kuolemantuottamus eli ei tappo eli ei murhaa.

Toi olis voinu tapahtua aivan kenelle tahansa kännissä kenellä ei ole kaikki asiat kohdallaan. Se on hyvä kun on asiat hyvin ja ei tarvitse 3 promillen kännissä tehdä tyhmyyksiä. Mutta yrittäkää edes vähän ymmärtää ton kaverin omaa tilannetta.

Tässä ei ole ainoastaan yhtä uhria muistakaa se jeesustelijat. Tässä ei ole varsinaisia syylisiä mutta uhreja sitäkin enemmän. Olen nimittäin aika varma että se kaveri ei tahallaan ajanut poliisin päälle vaan kyseessä oli känniläisen virhe. Se on helppo olla syylistämässä toisen ihmisen virheitä. Mielestäni tuollainen käytäytyminen/syylistäminen kertoo aika paljon sinusta itsestäsi.

Juu. Jos nyt mulla on paha mieli ja muutenkin vituttaa, niin pitäähän sitä känni juoda. Tai jos on hyvä mieli, niin pitäähän sitä saada juhlistaa. Ja jos nyt kännipäissäni jonkun tapan, niin sehän on vaan elämää. Jos en tapa, niin ehkä ensi kerralla sitten. Kyllä mua pitää ymmärtää.

Saanen käyttää tämän tilaisuuden ilmaista syvin halveksuntani yllä esitettyä asennetta kohtaan. Kaksi lasta on nyt isättömiä, koska teiniviiksellä oli joko paha mieli, tai ehkäpä hyvä mieli, kun oli lomarahat kesätöistä tilillä extrapullon ostoon. Yritetään me muut ymmärtää. Ja toivotaan ettei ensi kerralla osuta itse omaa tyhmyyttämme kohdalle.

Juu. Jos nyt mulla on paha mieli ja muutenkin vituttaa, niin pitäähän sitä känni juoda. Tai jos on hyvä mieli, niin pitäähän sitä saada juhlistaa. Ja jos nyt kännipäissäni jonkun tapan, niin sehän on vaan elämää. Jos en tapa, niin ehkä ensi kerralla sitten. Kyllä mua pitää ymmärtää.

Mä kyllä edelleen epäilen vahvasti että se luuli pelaavansa kavereitten kanssa semmosta autovideopeliä. Eli oli täysin syyntakeeton. Voi tapahtua kelle tahansa kun on vähän huppelissa. Luulen että useimmat rattijuopumukset johtuu tästä ilmiöstä.

Kaikille jeesustelijoille!

... paskaa ...

Pahaolo ja kova känni ei tee ihmisestä konetta joka toimii impulsiivisesti ja omista valinnoistaan irrallaan. Jos pystyy ajamaan autoa niin että suoriutuu poliisien takaa-ajosta puolen tunnin ajan, niin pystyy varmasti tekemään sellaisia päätöksiä joilla tiellä olleeseen poliisiin osuminen olisi voitu välttää. Syyllistä ei ole mitään syytä "ymmärtää" koska jossain vaiheessa iltaa hän on kuitenkin aloittanut sen tapahtumasarjan joka johti tähän murhaan, oli se sitten siinä vaiheessa kun häntä ajettiin takaa vai jo siinä vaiheessa kun ylipäänsä tarttui autonrattiin kännipäissään.

Tuolla sinun "empaattisella ymmärtämiselläsi" voitaisiin poistaa tai lieventää suuri osa suomalaisten väkivaltarikollisten tuomioista, koska se alkoholin juominenkin on tietoinen valinta, ja aikuisen ihmisen on ymmärrettävä tähän valintaan liittyvät riskit. Jos ei ymmärrä niin ei ole yhteiskuntakelpoinen kansalainen, ja kuuluukin vahvemman kontrollin alaiseksi.

Mä kyllä edelleen epäilen vahvasti että se luuli pelaavansa kavereitten kanssa semmosta autovideopeliä. Eli oli täysin syyntakeeton.

Ai no sit. Kävipä tuuri ettei luullut pelaavansa mitään kunnon räiskintää.

Saarelan Tanja ja kumppanit, jos luette tämän, unohtakaa se väkivaltapeleistä keuhkoaminen ja keskittykää autopeleihin. Ja törmäilyautoihin. Ja autoihin. Ne aiheuttaa huomattavasti enemmän harmillisia, joskin täysin ymmärrettäviä, ja tietenkin sangen valitettavia väärinkäsityksiä. Hups.

R.I.P.

Poliisi on kyllä vaarallinen ammatti, vaikka sitä ei aina tule ajatelleeksi.

Ihme ettei autossa olleet kuollut. Sen verran pahasti näyttäisi olevan kasassa. Saavat mennä kyllä nuokin itseensä, vaikka ei suoraan avunannosta rangaistusta saisikaan. Pieni loppuiän kestävä kolotus muistuttaisi ainakin sopivasti seuraavalla ryyppyreissulla ennen rattiin hyppäämistä...

Minkäänlaista sääliä ei tipu minulta rattijuopoille, olivatpa sitten kuinka halvaantuneita hyvänsä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tällä kertaa se ruumis vaan oli valitettavasti jonkun toisen. Tämä kaveri ei todennäköisesti toista kertaa humalassa aja, mutta toivottavasti tapahtumasta joku toinen potentiaalinen rattijuoppo oppisi.

Kyllä osa niihin smurffi pukuihin sonnustautuneista supermiehistä...

Niin typerä poliisi, kun hyppäsi alle, no mitä pienisti aina sitä vähän jotain jännää tapahtuu kännissä. Mukavasti rahisee renkaan alla kaikki nuo tollot jotka eivät osaa varoa. Tämähän on puhdasta evoluutiota, sopimattomat yksilöt karsiutuvat pois luonnollisesti.:david:

Ehkä kannattaisi hyväksyä tosiasia numero yksi, känni ei siirrä omaa vastuuta minnekkään. Jos ei osaa käyttäytyä alkoholin vaikutuksen alaisena niin ehkä ei pitäisi juoda sitä. En ole ikinä kuullut, että tämä kiero alkoholi itse sinne kurkkuun kipuaa sieltä pullosta.

Tässä tilanteessa on tasan tarkkaa selvä syyllinen.

Mielestäni tuollainen käytäytyminen/syylistäminen kertoo aika paljon sinusta itsestäsi... Ei ole minun ongelma jollei vain yksinkertaisesti tajua.

Jaa ehkä se kertoo jotain minusta. Ehkä sen, etten hyväksy kännissä riehumista ilman vastuuta? Autolla ajoa humalassa? Mutta ehkä olet oikeassa en vain tajua sinun ajatusmaailmaa.

Muuten tässä jutussa mietityttää se, että jos se oli yli kolmen promillen kännissä miten se ehti ajaa 60km ja yli puoltuntia poliisia karkuun ja pysy vielä tiellä.

Palstalaisille saattanee olla tuttua se että mä kärsin jonkinasteisesta alkoholismista, Kohtuullisen viinanjuontitaustan omaavana sanoisin, että harjoituksen kautta/taikka sitten on vetäny putkee useamman päivän..

:offtopic: tosin vaa osittain
nimim. Jos kerralla vetää kunnon sekavuustilat päälle kännillä se lähtee jo kolmesta ylöspäin.

Normi-ihmiseltä alkaa jo mennä taju.. Mitä itse kännissä puhallellut,niin sekavuustila vaihtelee yllättävän paljon samoilla promillelukemilla kerrasta ja edellisistä juomispäivistä riippuen..
Oon puhaltanu 3 promillea useammanpäivän juopottelun jälkeen, en tosin poliisille vaan huviksi taiteidenyön teininollatolediskon järkkärille, enkä oikein mielestäni ollu kännissä, ja ihan älyttömissä vainoharhoissa ja maailmanpyörimissekavuusoksentelukännissä verikokeesta 2.9 ja toisella kerralla 4.2 promillea,

kerran sain myrkytyksen muutamaan tuntiin jääkiekko-ottelua katsellessa juotuun 0.9litraan vodkaan ja puolikkaan tuoppiin elyseetä.. sillon ei mitattu, mutta se oli varmaan ehkä yli kolme, ja ei ois pystyny ajaa milliäkää autoa:) Aika paha olo oli ennenku sammuin

2.9 ja 4.2 promillen välillä en oikein kauheasti muista ees eroa olleen:eek: molemmat oli äärimmäisen sekavia, ettei oikein nähnyt mitään ja kauheasti en muista. Se vähän vajaaksi jätettu litran votkapullo plus kuohuviini 05' vappuna tiputti mut 18 tunniksi ja heräsin tosiaan tukka kiinni laattalätäköstä:david:..rappusista tippuneena niskoilleni..

heräämisen jälkeen join pari lonkeroa, ja krapulaa jatku sen jälkeen varmaa kaks päivää.. en suosittele! alkoholimyrkytyksen oon saanu kolmesti, jostain syystä ekalla ei ollu verikokeessa kuin 2.9, ehkä se otettu jo laskun puolelta kukaties..? ja tokalla sairaalakeikalla oli 4.2, kolmannella mua ei kukaa auttanut hoitoon vaa jätti makaamaan siihen minne putosin Sano viel ku heräsin et oho. sä oot vielä elossa, wtf!..
ja se ol mun äiti:david:

</semiofftopic>

Elikkäs pointti tiivistettynä, Tollaset promillet ja 60kilsaa autolla.. Harjoitusta on takana ja rankasti, taikka 3-4päivän putki pohjilla, ilman että on nollattu välillä. Normaali-ihminen on aika paskana noilla, ei aja metriäkään, ja älkää hyvät ihmiset koskaan juoko noitten esimerkkien mukaisen holtittomasti! Mäkin lupaan yrittää ainakin etten koskaan enää saisi alkoholimyrkytystä ja joutuisi vatsahuuhteluun.. se on sieltä!

edit täydennän vielä, että pliis älkää nyt tuomitko mua ihan alimpaan helvettiin, en mä aina voi mitään mun juomiselle

edit2. Sen viimeisimmän myrkytyskerran yhteydessä oksentelu todennäköisesti pelasti mun hengen, promillelaskuri arvio miehekkäät 5.5.. Ikinä enää perkele!

Tuomioista: käsittääkseni poliisimiehen tappo on melko varmasti murha, ja murhatuomio on elinkautinen (niinkuin yllä sanottiin), eikä elinkautista lyhennetä "ensikertalaisuuden" takia, vaan elinkautinen tarkoittaa loppuelämää vankilassa, paitsi jos presidentti armahtaa.

Oli pakko tarkistaa, koska muistelin, että tähän oli tullut viilausta, Wikipedian mukaan vuonna 2006, ja seuraava Rikosseuraamusviraston sivuilta:
Vankeusrangaistus on joko elinkautinen tai määräaikainen. Elinkautinen on mahdollista tuomita vain harvoista rikoksista ja siitä voi vapautua aikaisintaan, kun vankilassaoloaikaa on kertynyt 12 vuotta. Kahtakymmentäyhtä vuotta nuorempana tehdystä rikoksesta elinkautiseen vankeuteen tuomittu vanki voidaan päästää ehdonalaiseen vapauteen aikaisintaan, kun vankilassaoloaikaa on kertynyt 10 vuotta. Ehdonalaista vapauttamista koskeva asia käsitellään Helsingin hovioikeudessa. Ennen kuin elinkautiseen vankeuteen tuomittu päästetään ehdonalaiseen vapauteen, hänet voidaan määrätä valvottuun koevapauteen. Elinkautisesta voi vapautua myös tasavallan presidentin armahduksella. Määräajaksi tuomittu vankeusrangaistus voi olla vähintään 14 päivää ja enintään 12 vuotta. Yhteistä rangaistusta määrättäessä enimmäisaika on 15 vuotta. Rangaistuksia täytäntöönpantaessa vankeusrangaistusten yhteenlaskettu aika ei saa olla pitempi kuin 20 vuotta.

Poliisi on kyllä vaarallinen ammatti, vaikka sitä ei aina tule ajatelleeksi.
millä perusteella se on vaarallinen? jos työssä tapahtuvia kuolemia käytetään mittarina niin kyllä ykkösenä on rakennusala, poliisin ammatti on tällä mittarilla mitattuna todella turvallinen.
http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/rakentaminen/9480.html

Työpaikalla kuolemaan johtaneita työtapaturmia sattui viime vuonna ennakkotiedon mukaan yhteensä 45, edellisvuonna 51. Kolmasosa työpaikalla kuolemaan johtaneista tapauksista on sattunut rakennusalan töissä ja kolme niistä johtui kaivannon reunan sortumisesta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom