Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Näin, tuning-harrastuksen parista noussut taas yksi sankari lisää. Way to go bemarikuskit. Mitä poliisiin tulee, niin teki ilmeisesti työtään ja sen mitä pitikin. Ainoa syyllinen on bemarikuski itse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neutraalin mielestä olisi ilmeisesti ollut parempi jos kaveri olisi ajanut jotain toista autoa päin, kuin että poliisi olisi yrittänyt tehdä duuniansa ja yrittänyt pysäyttää tuon rattijuopon joka vaaransi liikennettä.

Joo, tyhmä poliisi. Mitäs seiso siinä ja haki poliisikouluun. Neutraalin olisi varmaan vetänyt steissimavan ja tuplahauiksilla takaa pysäyttänyt auton.

Oli poliisi tai ei, niin kenenkään ei pitäisi kuolla duunia tehdessään tai rattijuopon alle.

Neutraalin mielestä olisi ilmeisesti ollut parempi...

Aika aiheetonta Inska.
Eihän kukaan tässä poliisia syytä, kiinostaa vain tapahtumien kulku. Poliisi vain ilmeisesti sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.

Siitä alkuperäisestä lähteestä sai sen kuvan että poliisi olisi tosissaan yrittänyt pysäyttää kaveria jollain stop merkillä. Sitä itsekkin ihmettelin.

Eiköhän tästä tule vielä tarkempaa infoa myöhemmin..

Mites tää ei yllättäny että kaveri oli tulossa Keravalaisten nuorten suosimasta "bimmer partyssä" jossa ohjelmassa oli 316i e30 bemarilla kiihdyttelyä ja siihen spoilerin asennusta... VITTU!

edit.

Toivottavasti saa kovimman mahdollisen tuomion.
Mikään että oli uppokännissä ei ole mikään selitys, ite aiheutetut kännit ja murha eikä kukaan pakottanu lähtemään tielle.

Mitä tulee tuomiion niin kun on alle 21.v ja todennäköisesti ensikertalainen niin istuu 1/3 tuomiosta. Eli tässätapauksessa toteutunut tuomioo tulee olemaan siinä 2-3 vuoden paikkeilla veikkasin. Liian vähän!

Aika aiheetonta Inska.
Eihän kukaan tässä poliisia syytä, kiinostaa vain tapahtumien kulku. Poliisi vain ilmeisesti sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.

Siitä alkuperäisestä lähteestä sai sen kuvan että poliisi olisi tosissaan yrittänyt pysäyttää kaveria jollain stop merkillä. Sitä itsekkin ihmettelin.

Eiköhän tästä tule vielä tarkempaa infoa myöhemmin..

Ennemmin mä itse ihmettelisin mikä saa ihmisen hyppäämään auton rattiin tuossa kunnossa, kuin että mitä joku on tehnyt tuollaisessa tilanteessa työtä tehdessään joka tulee aika nopeasti. Mutta joo, pääasia ettei rattijuoppo ei halunnut pahaa kenellekkään ja poliisi oli tyhmä kun jäi alle. Niin, tai sitten mun luetunymmärtämisessä vaan on vikaa..Tiedän jo miten tämä threadi päättyy.

edit: Wannabe Arska aloittikin sen jo. Voi elämä sentään..

onkohan järkevää mennä seisoskeleen tien varteen(anteleen pysähtymismerkkiä) kun kalajoella auto on ajanut jo liki 200km tuntinopeudella ja tuonne kälviälle on melkoinen matka..

edit. asia olikin käsitelty jo...

Mites tää ei yllättäny että kaveri oli tulossa Keravalaisten nuorten suosimasta "bimmer partyssä" jossa ohjelmassa oli 316i e30 bemarilla kiihdyttelyä ja siihen spoilerin asennusta... VITTU!

edit.

Mitä tulee tuomiion niin kun on alle 21.v ja todennäköisesti ensikertalainen niin istuu 1/3 tuomiosta. Eli tässätapauksessa toteutunut tuomioo tulee olemaan siinä 2-3 vuoden paikkeilla veikkasin. Liian vähän!
Jos tuomitaan kuolemasta, niin eikös siitä saa ihan elinkautisen riippumatta iästä, kuhan on rikosoikeudellisesti vastuussa.

Asiasta toiseen.
"Edellisen kerran poliisi sai surmansa tiesululla vuoden 1993 helmikuussa, kun varastetulla autolla ajanut nuorukainen ajoi hänen ylitseen. Poliisin takaa ajama mies yritti ohittaa sulun autollaan, mutta törmäsikin poliisiautoon ja sen vierellä seisseeseen poliisiin.

Mies sai tuomion törkeastä kuolemantuottamuksesta. Oikeus katsoi miehen nopeuden olleen sen verran kovan, ettei hänellä ollut aikaa suunnitella päälleajoa. Samaan aikaan kun hän ajoi tiesulkua päin, oli hänen myös huomioitava takaa-ajajat. "
Mistäköhän tässäkin tapauksessa tulee tuomio, jos viime kerral tuli kuolemantuottamuksesta, kosa nopeuden takia ei ehtinyt harkita sitä. Ja nythän oli nopeutta 90km/h joten siinähän ei kyllä hirveesti havaitse enää mitää.

Muuten tässä jutussa mietityttää se, että jos se oli yli kolmen promillen kännissä miten se ehti ajaa 60km ja yli puoltuntia poliisia karkuun ja pysy vielä tiellä.

Näin, tuning-harrastuksen parista noussut taas yksi sankari lisää. Way to go bemarikuskit. Mitä poliisiin tulee, niin teki ilmeisesti työtään ja sen mitä pitikin. Ainoa syyllinen on bemarikuski itse.

Tässä taas yksi järjenjättiläinen. Lapsellista alkaa leimaamaan kaikkia tietyllä merkillä ajavia yhden idiootin takia. Mene itseesi.

Tässä taas yksi järjenjättiläinen. Lapsellista alkaa leimaamaan kaikkia tietyllä merkillä ajavia yhden idiootin takia. Mene itseesi.

Lieneekö sattumaa, että oon mopolla ajaessani meinannu viikon sisällä kaksi kertaa joutua yliajetuksi kiitos kyseisen automerkin ajajien. Muiden automerkkien kohdalla en ole havainnut samaa.

Vai meinaatko että tämä poliisi on "stop" merkki kädessä juossu auton eteen :hyper: :jahas:

Kyllä osa niihin smurffi pukuihin sonnustautuneista supermiehistä sitä yrittää. Itse asiassa yllättävän usein. Oikein menemällä mennään eteen ja viime tingassa hypätään pois tieltä ja onneksi olkoon saat syytteet päälle. Poliisi kun on pyhä ihminen tässä maassa. Lätkäset poliisia turpaa niin sitten vasta olet kusessa. Koira lähetetään sinun kimppuu otat nirrin siltä elukalta vahingossa pois niin olet kusessa vaikka kyseessä puhdas itsepuolustus ELÄINTÄ kohtaa.

No justiinsa... poliisi ei siis saisi enää mielestäsi tehdä työtään?

Ennemminkin kertoo täydellisestä kunnioittamattomuudesta lakia kohtaan. Tosin kolmen promillen kännissä kun on, niin eipä taida enää leikata kopassa enää kauhean hyvin... kuten saimme huomata.

Poliisi saa tehdä työtään, mutta hyvä maalaisjärki saisi olla mukana eikä luottaa liikaa poliiseille annettuun lain suojaa. Sinäkin varmaan kunnioitat toisia kanssa ihmisiä aivan perkeleesti 3 promillen kännissä. Pointsit siitä sulle :thumbs: Se on hyvä juttu kun olet varmaan 110% kontrollissa 3 promillen kännissä etkä tee yhtään mitään tavallisuudesta poikeavaa :rolleyes:

--------------------------------------------------------------------

Kaikille jeesustelijoille!

Ihminen muuttuu radikaalisesti tietyssä humalatilassa. Itseään sitä saa syyttää moisesta mutta kyllä se tosi asia pitää ymmärtää että kyseessä ei ole sama henkilö tai persoona. Osa muuttuu väkivaltaiseksi osa taas välinpitämättömiksi osa taas itsetuhoisiksi. Ja minkä takia sitä muuttuu kännissä? Asiat eivät ole tässä maailmassa kovinkaan yksinkertaisia. Yleensä tälläisten väkivaltaisten ja välinpitämättömien ihmisten omassa elämässä joku painaa ja se toimii ikään kuin laukaisu mekanismina ikävään känni käytäytymiseen. Pahaa oloa pitää jotenkin alitajuisesti päästää pois kännissä. Tällöin itse ei ohjaa itseään sitä vain vaeltaa eteenpäin tuntien pelkää pahaa oloa. Tällöin ei todellakaan ajattele mitä voi tapahtua toisille saatika itselle. Millään ei ole mitään väliä. Nyt tässä tapauksessa puhutaan yli 3 promillen kännistä joten tuo 3 promillen kaveri ei varmana ole sama kaveri kuka on tuolla irc-galleriassa. Siis ei todellakaan puhuta samasta jannusta kuka on lähetellyt saatanan ruman värisen auton kuvia nettiin. Tämä asia on aivan varma juttu. Se että ei ymmärrä tätä pointtia mitä minä tässä kirjoitan tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että et ole kovinkaan älykäs empaatisesti. Eikä sinulla ole mitään hajua mitä tälläisten känni ääliöiden päässä voi pyöriä. Se on todella helppo syytellä ja kirjoitella saatanan idiootti sontaa täällä. Mutta tuo olisi aivan rehellisesti sanottuna voinut käydä kenelle tahansa kenellä on tämä yhtälö. Pahaolo + kova känni = Välinpitämättömyys---Auton rattiin --> ajelua kännissä ---> Poliisit yrittävät pysäyttää sinua = hirvittävä onnettomuus tapahtuu.

Vai että et ole ajanut kännissä autoa :rolleyes: Kylmän viileästi väitän että puhutaan useista 10% ketkä ovat ajaneet autoa kännissä. Kuinka moni on ajanut autoa juomisen jälkeisenä päivänä? Aivan, helvetin isolla toden näköisyydellä olet myöskin ajanut autoa kännissä. Ja nyt odottelen älykäitä kommentteja en mä vaa ole ajanu, juon aina niin vähän blaa blaa blaaa. Haistakaa paska kaikki helvetin jeesustelijat. Se on hyvä kun on rehti, kunnollinen, auttavainen, lempeä, kukkasia ja mehiläsiä rakastava ihminen kuka ei voi satuttaa ketään. Nyt saatana herätys! Toi olis voinu tapahtua aivan kenelle tahansa kännissä kenellä ei ole kaikki asiat kohdallaan. Se on hyvä kun on asiat hyvin ja ei tarvitse 3 promillen kännissä tehdä tyhmyyksiä. Mutta yrittäkää edes vähän ymmärtää ton kaverin omaa tilannetta.

Tässä ei ole ainoastaan yhtä uhria muistakaa se jeesustelijat. Tässä ei ole varsinaisia syylisiä mutta uhreja sitäkin enemmän. Olen nimittäin aika varma että se kaveri ei tahallaan ajanut poliisin päälle vaan kyseessä oli känniläisen virhe. Se on helppo olla syylistämässä toisen ihmisen virheitä. Mielestäni tuollainen käytäytyminen/syylistäminen kertoo aika paljon sinusta itsestäsi.

Osanotto niin poliisin kuin yliajan perheille. Ei ole helppoa kummasakaan leirissä tällä hetkellä. Mutta elämää tämä vain on ja eteenpäin on mentävä.

En tule kirjoittamaan tämän enempää tähän thredii tuon minun tekstin joko ymmärtää tai ei. Ei nimittäin kiinnosta pätkän vertaa ruveta vääntämään jeesustelijoiden kanssa sanan säilää. Ei ole minun ongelma jollei vain yksinkertaisesti tajua.

Kannattaisi WA:n erotella termit "jeesustelija" ja "realisti".

Kyllä osa niihin smurffi pukuihin sonnustautuneista supermiehistä sitä yrittää. Itse asiassa yllättävän usein. Oikein menemällä mennään eteen ja viime tingassa hypätään pois tieltä ja onneksi olkoon saat syytteet päälle. Poliisi kun on pyhä ihminen tässä maassa. Lätkäset poliisia turpaa niin sitten vasta olet kusessa. Koira lähetetään sinun kimppuu otat nirrin siltä elukalta vahingossa pois niin olet kusessa vaikka kyseessä puhdas itsepuolustus ELÄINTÄ kohtaa.

Yllättävän usein? Onko sinulla kokemusta näistä tilanteista?
Ja tottakai on syytäkin joutua kuseen ja pahaan sellaiseen, jos lätkäset jotakuta turpiin oli kyseessä sitten poliisi tai siviili. Eikä ole myöskään mitään itsepuolustusoikeutta laillisessa kiinniotossa avustavaa poliisikoiraa vastaan.

Mikä ihmeen oikeus ihmisillä pitäisi olla pahoinpidellä poliiseja ja vastustaa kiinnottoa väkivaltaisesti? Vai mitä tässä oikein ajettiin takaa?

Ymmärtääkseni faktaa on se, että eri poliisi oli se joka näytti pysähtymismerkkiä kuin se kenen yli ajettiin. Esim vähän aikaa sitten ei ollut tietoa, oliko yliajetuksi joutunut poliisi selin päälle vyöryvään bemuun nähden.

Osittain onnettomuus johtui varmaan poliisien virheestä, työtapaturma. liikenteessä on usein erilaisia vastaavia tilanteita poliisin työhön liittyen, ja ne on vaarallisia ja hankalia hoitaa. Poliisin työhön kuuluu pysäyttää karkuun ajavia humalaisia/huumekuskeja.

Paskasakkia vaan on, ja poliisin työ on vaarallista ja täysin alipalkattua. Kovemmat tuomiot rattijuopumuksista varmasti vähentäis humalassa ajoa.

Mä olen ihan varma ettei siellä tahallaan ajettu poliisin yli. Poliisimies ehkä vaan yritti loppuun asti saada piikkimattoa tielle vaikka näki/kuuli että tiukille menee. Ei vaan sit ehtinyt tieltä pois ja jäi alle. Otti riskin yrittässään saada vaarallisen kulkuneuvon pysäytettyä ja kuoli itse. Samalla toki pysähtyi auton matka ojaan varmasti osittain siitä syystä että osui poliisimieheen. Voi olla että ilman osumaa olis seuraavassa mutkassa alle jäänyt esim kokonainen perhe tms.

Uutisoinnista vaan jäänyt se kuva että kuski ajoi pysäytysmerkkiä antaneen poliisin päälle, ja näin ei asian laita tainnut olla.

bemarikuski se järjenjättiläinen on. Yleensä olen huomannut kaahaamistaipumusta erityisesti Bemari ja Volvokuskeissa (sekä vanhoilla japseilla ajavissa)

Kyllä osa niihin smurffi pukuihin sonnustautuneista supermiehistä sitä yrittää. Itse asiassa yllättävän usein.
niinpä. olen aina toitottanut ja toitotan edelleen että maalaisjärkeä voi käytttää ja se on jopa suotavaa, mutta poliiseille se on vaikeaa jopa mahdotonta, silloinkin kun on oma terveys/henki kyseessä. pitäis joskus heittää se supermies viitta harteilta ja myöntää ettei ehkä ihan kaikkeen kykene. helvetin surullinen tapaushan tämä silti on.
Osittain onnettomuus johtui varmaan poliisien virheestä, työtapaturma
voisin jopa sanoa että täysin siitä. arviointivirhe niin kuin aiemmin jo mainitsinkin(ainakin näiden tietojen perusteella). poliisikin voi tehdä töissään virheitä vaikka se joidenkin on vaikea myöntää.

Näiltä empaatikoilta jää usein huomaamatta se, että ko. miekkonen aiheutti tämän paskan itselleen ja muille siinä vaiheessa kun alkoi kiskoa viinaa naamariinsa. Jokainen yli 16-vuotias suomalainen tietää, mitä alkoholin kittaamisesta seuraa. Ei varmasti tullut yllätyksenä tuollekaan kaverille, että vetämällä hirveät perseet saa aiheutettua itselleen ikävyyksiä.

Jos tällaisia itseaiheutettuja olosuhteita (kuten känniä tai vaikka raivokohtausta) aletaan miettiä lieventävinä asianhaaroina, niin se tie ei lopu koskaan. Aina on jotain syitä ja seurauksia huonoista geeneistä paskaan lapsuuteen, koulukiusaukseen ja sukupuolisyrjintään työpaikalla, joiden takia päässä napsuu ja ruumiita tulee. Silti suurin osa meistä ihmisistä pystyy pitämään itsensä kurissa ja välttämään toisten vahingoittamista. Lait ovat sitten niitä varten, jotka eivät tähän kykene.

Mietittävää: alkoholi on sallittua sen takia, että ihmisten luotetaan osaavan käyttää alkoholia. Siinä vaiheessa kun humalatila katsotaan lieventäväksi asianhaaraksi, sen käyttö kiellettäisiin lailla.

Tässä ei ole varsinaisia syylisiä mutta uhreja sitäkin enemmän.

Ai niin joo. Alkomahooli tekee syyntakeettomaksi ja ei se tahallaan kaahaillut. Varmaan vaan purki vähän pahaa oloaan ja on muutenskin semmonen hiljanen helposti ahdistuva kaveri. Nyt sattu huono päivä ja tuli otettua vähän liikaa. Mutta ei sitä voi ketään syyttää, jos sillon menee auton rattiin eikä muista pysäyttää kun polliisi käskee. Varmaan nous vielä uhmamieli päälle kun näki niitä miehiä sinisissä. Tai sitten se luuli, että pelasi semmosta videoautopeliä peliohjaimella eikä honannu että tosihan tässä on kyseessä. Oli nääs sen verta huppelissa kuiteski että viihde-elektroniikka ja real life voi helposti sekaantuahämmentyä.
Ja turha tässä on hurskastellajeesustella. Ihmiset nyt kännissä sekoilee ja purkaa paineita. Pysyisivät poliisimiehet poissa kunniallisten ihmisten viikonloppuhumputteluista niin ei tarttis kenenkään ottaa nyt itkupotkuraivareita tästäkään jutusta.

Tielle hyppäämisestä en osaa sanoa mitään, ei ole kokemusta siitä kuinka paljon poliisi eteen hyppii. Itse olen älynnyt aina pysäyttää auton jos niin on käsketty. Sen sijaan sun logiikka ontuu voimankäyttöön liittyen aika pahasti. Poliisi on siitä kummallinen instanssi että sille on laissa määritelty oikeudet käyttää voimaa tehtävien suorittamiseksi ja yllättäen, wonder why, sitä voimaa tulee sitä enemmän mitä kovempaa vastarinta on. Jostain syystä poliisille on määritelty myös ns. korkeampi rikosoikeudellinen suoja, tosin tätäkin sinun voi olla melko vaikea käsittää tuolla ajatuksenjuoksulla.

Sen sijaan sinulla ei varsinaisesti ole hätävarjeluoikeutta poliisin sinua kohtaan kohdistamaa toimenpidettä vastaan. Lainsäätäjä on ajatellut asian niin että ylilyönnit tai oikeuksien ylityksetn puidaan jälkikäteen, niitä vastaan ei lähtökohtaisesti voi puolustautua.

Sinäkin varmaan kunnioitat toisia kanssa ihmisiä aivan perkeleesti 3 promillen kännissä. Pointsit siitä sulle :thumbs: Se on hyvä juttu kun olet varmaan 110% kontrollissa 3 promillen kännissä etkä tee yhtään mitään tavallisuudesta poikeavaa :rolleyes:

Känni on 99,9% tapauksissa itse aiheutettu tila. Kännistä ja sen seurauksista voi syyttää vain ja ainoastaan itseään.

Ihminen muuttuu radikaalisesti tietyssä humalatilassa. Itseään sitä saa syyttää moisesta mutta kyllä se tosi asia pitää ymmärtää että kyseessä ei ole sama henkilö tai persoona. Osa muuttuu väkivaltaiseksi osa taas välinpitämättömiksi osa taas itsetuhoisiksi. Ja minkä takia sitä muuttuu kännissä? Asiat eivät ole tässä maailmassa kovinkaan yksinkertaisia. Yleensä tälläisten väkivaltaisten ja välinpitämättömien ihmisten omassa elämässä joku painaa ja se toimii ikään kuin laukaisu mekanismina ikävään känni käytäytymiseen. Pahaa oloa pitää jotenkin alitajuisesti päästää pois kännissä.

Lässyti lässyti. Oikeuttaako paha olo ja alkoholi purkamaan tunteitaan väkivaltaisesti ja fyysisesti muita ihmisiä kohtaan? Vastaan itse esittämääni kysymykseen: Ei oikeuta.

Jokainen on edelleen itse vastuussa omista toimistaan, kännissäkin.

Nyt tässä tapauksessa puhutaan yli 3 promillen kännistä joten tuo 3 promillen kaveri ei varmana ole sama kaveri kuka on tuolla irc-galleriassa. Siis ei todellakaan puhuta samasta jannusta kuka on lähetellyt saatanan ruman värisen auton kuvia nettiin. Tämä asia on aivan varma juttu.

Perustele?

Mutta tuo olisi aivan rehellisesti sanottuna voinut käydä kenelle tahansa kenellä on tämä yhtälö. Pahaolo + kova känni = Välinpitämättömyys---Auton rattiin --> ajelua kännissä ---> Poliisit yrittävät pysäyttää sinua = hirvittävä onnettomuus tapahtuu.

Sattua ja sattua. Mä väitän edelleen että ihminen itse altistaa itsensä tällaisille tapahtumille. Kas kummaa kun minulle ei ole koskaan sattunut mitään vastaavaa, vaikka olisinkin hieman kärsinyt pahasta olosta ja kovasta kännistä. Toisaalta, saatan olla yli-ihminen ja pyhimys, ehkä jopa jeesustelija ja tekopyhä tämän kommentin jälkeen.

Mutta yrittäkää edes vähän ymmärtää ton kaverin omaa tilannetta.

En yritä. Ei heru sympatiaa edes milligramman vertaa. Eikä se ymmärtäminen auta vittuakaan tuon perheellisen konstaapelin omaisia tai herätä sitä konstaapelia henkiin.

Tässä ei ole ainoastaan yhtä uhria muistakaa se jeesustelijat. Tässä ei ole varsinaisia syylisiä mutta uhreja sitäkin enemmän. Olen nimittäin aika varma että se kaveri ei tahallaan ajanut poliisin päälle vaan kyseessä oli känniläisen virhe.

En itsekään jaksa uskoa että kuljettaja olisi nimenomaisesti ja tahallisesti yrittänyt tappaa poliisia tempullaan. Silti löydän tapauksesta yhden syyllisen ja huomattavasti useamman uhrin. Syyllinen tosin kärsiköön itse jonkin sortin uhrina asiasta, sen verran vituiksi onnistui tuon homman vetämään.

Osanotto niin poliisin kuin yliajan perheille. Ei ole helppoa kummasakaan leirissä tällä hetkellä. Mutta elämää tämä vain on ja eteenpäin on mentävä.

Tästä olemme sentään samaa mieltä.

Lieneekö sattumaa, että oon mopolla ajaessani meinannu viikon sisällä kaksi kertaa joutua yliajetuksi kiitos kyseisen automerkin ajajien. Muiden automerkkien kohdalla en ole havainnut samaa.

Teppo sä vedätkin sellasta +70km/h vauhtia, vaikuttaisiko se asiaan :D

Ihmeen kauan tyyppi kuitenkin ajeli, 60km. Aika apinoita piti olla ne kyyditettävätkin. EU voisi kiirehtiä jonkun alkolukkodirektiivin, kovinkaan monella ei nimittäin ole sellainen kiire, ettei 5 sekuntia ehtisi puhaltaa laitteeseen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom