Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Edelleenkin, jos tosiaan tämä olisi sellainen tapaus että voi käydä kenelle vaan kunhan jotkut saatanan palaset loksahtaa kohdalleen niin johan olisi tämäkin maa mielenkiintoinen paikka elää kaiken maailman kävelevien aikapommien kanssa.

Ylivoimaisesti suurimmalle osalle ihmisistä onneksi tulee järki mukaan kuvioon ennen kuin ne palaset alkaa loksahdella.

Ei normaali ihminen mikään 100 prosenttisesti vaistojen ja viettien varassa vietävissä oleva eliö ole. Ja siitä kiitos.

Pienen pieni vähemmmistö on, ja siitä seuraa nämä suuren suuret lööpit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika säälittävää että joku oikeasti ajattelee noin, eli mitä vaan saa tehdä jos on paha olla tai pelottaa.. :(

Kuka tässä niin on ajatellut? Mitä vaan voi sattua kun on tarpeeks tuutissa. Ei se siitä yhtään hyväksyttävää tee.

Edit: hidas.. Mutta kun laissa poliisin surmaaminen määritellään lähtökohtaisesti murhaksi.

no kyllä minä oon tuon lukenut jo lehdistä. silti se oikea tuomio olisi tappo tai kuolemantuottamus, riippuen tapauksesta. aivan sama onko se uhri narkkari, poliisi tai lääkäri, siis minulle.

no kyllä minä oon tuon lukenut jo lehdistä. silti se oikea tuomio olisi tappo tai kuolemantuottamus, riippuen tapauksesta. aivan sama onko se uhri narkkari, poliisi tai lääkäri, siis minulle.

Kuka sanoo, mikä on oikea tuomio tässä tapauksessa? Aika monet meistä äänestävät ja ne valitut ihmiset sitten päättävät, minkälaisten pykälien mukaan täällä maassa toimitaan. Kyllä ainakin omasta mielestäni tuomion tulisi olla sellainen, että se pistää klopin ajattelemaan tekoaan ja muun nuorison myös. Laki vaan sattuu tällä hetkellä olemaan sellanen, et poliisintaposta saa tod.näk. kovemman tuomion, ku narkkarin...ja mulla ei ainakaan oo mitään sitä vastaan :rock:

Pyydän nöyrästi anteeksi että puolustan kaveria joka syvästi katuu tekoaan.
Anteeks mitä?? Mä väitän että jos toi kundi olis päässyt karkuun noilta poliiseilta eikä olis tosta jäänyt kiinni, sitä ei mitenkään hirveästi kaduttais. Nyt sitä kaduttaa vaan siks että saa kakkua ja veti elämänsä pilalle. Vai luuletko tosiaan että tuo kunnollinen äidinpoika olis marssinut poliisiasemalle seuraavana päivänä ja paljastanut tekosensa?

Sun mukaan järkevä ihminen muuttu toiseksi juodessaan viinaa. Kyllä se järkevä ihminen sitten tietää muuttuvansa eikä juo tai sitten on valmis vastaamaan kännitörttöilyistään ja ottaa täyden vastuun niistä tekemisistään. Känni ei ole mikään syy eikä peruste. Omista valinnoista tässä elämässä vastataan ja niitten mukaan eletään. Kännissä tai ei.

Sun mukaan järkevä ihminen muuttu toiseksi juodessaan viinaa. Kyllä se järkevä ihminen sitten tietää muuttuvansa eikä juo tai sitten on valmis vastaamaan kännitörttöilyistään ja ottaa täyden vastuun niistä tekemisistään. Känni ei ole mikään syy eikä peruste. Omista valinnoista tässä elämässä vastataan ja niitten mukaan eletään. Kännissä tai ei.

Se puhe oli juuri siitä että KUN juo viinaa saattaa käyttäytyminen muuttua. Ei siitä JOS juo viinaa. Oli sitten kuinka järkevä selvinpäin tai ei.

Mikä toi pointti oli?

Se että puhut fiksuista ihmisistä joille ei käy näin koska ne ei juo, joka on täysin irrelevanttia, koska keskustelu oli 3 promillen humalassa tehdyistä tyhmyyksistä, mikä ei olisi mahdollista ilman juomista.

Mut mites jos muutettas lakia sillein, että aina kun ajat kännissä jonkun päälle, tulee syyte murhasta tai murhan yrityksestä?
Sais rattiksetkin kunnon tuomioita, eikä mitään pään silityksiä, että elä nyt sit toiste ajele?ethän?

Mut mites jos muutettas lakia sillein, että aina kun ajat kännissä jonkun päälle, tulee syyte murhasta tai murhan yrityksestä?
Sais rattiksetkin kunnon tuomioita, eikä mitään pään silityksiä, että elä nyt sit toiste ajele?ethän?

Samaa mieltä! Laki on liian löysä, rattijuopot saa niin lievät tuomiot ettei paljon päätä huimaa, minkä johdosta ne on taas siellä liikenteessä vaarantamassa liikennettä.

Jos välttämättä kännissä haluaa ajella niin voisi ajaa yksitysellä tiellä ja mun puolesta vetää siellä päin puuta ja kuolla pois. Piste.

Kyllähän tuo aika persiistä on että rattijuopumus on samalla viivalla käytännössä kuin harmiton ylinopeus. gg.

Samaa mieltä! Laki on liian löysä, rattijuopot saa niin lievät tuomiot ettei paljon päätä huimaa, minkä johdosta ne on taas siellä liikenteessä vaarantamassa liikennettä.

Ajatuksena kaunis mutta kun kovemmat (ehdottomat) tuomiot ei käytännössä vähennä rattijuopumuksia, päinvastoin ne lisää menoja vankeinhoidolle ja nostaa sitä kautta veroja. Ei noilla rangaistuksilla yksinkertaisesti ole riittävää pelotevaikutusta, sama se mikä rikosnimike olisi.

Parempiakin ehdotuksia on, mm. auton menettäminen valtiolle tai pakollinen alkolukko. Tosin luulen että alkolukon huijaamiseenkin on olemassa/tulossa jotain kepulikonsteja.

Kyllähän tuo aika persiistä on että rattijuopumus on samalla viivalla käytännössä kuin harmiton ylinopeus. gg.

Käytännössä kännissä ajamisesta (muistaakseni myös törkeästä ratijuopumuksesta) voi ajokiellon osalta selvitä ehdollisella ajokiellolla, mikäli osoittaa tarvitsevansa autoa esim. työssään. Kun taas esim. vakavan piittaamattomuuden (= ei muuta liikennettä, nopeus 80km/h alueella esim. 121km/h, yksin liikkeellä, kuiva tie ja hyvä näkyvyys) kohdalla kortti on aina väh. kuukauden pois.

Täytyy sanoa, että oma oikeustaju pitää kännissä ajamista pahempana asiana.

Se että puhut fiksuista ihmisistä joille ei käy näin koska ne ei juo, joka on täysin irrelevanttia, koska keskustelu oli 3 promillen humalassa tehdyistä tyhmyyksistä, mikä ei olisi mahdollista ilman juomista.
Mutta kun kaveri oli autolla liikenteessä ja veti silti apinakännin, niin mun mielestä valinta tyhmäilystä on tehty jo selviltä päin.

Aika selvästi jossain kohtaa kritisoit poliisin käyttämiä, täysin laillisia voimakeinoja, etkä tuntunut ymmärtävän niiden takana olevaa logiikaa. On se kumma juttu jos ei muuten taltu ja saa sitten poliisikoiran kimppuunsa. Siinä vaiheessa ihan oikeasti ei ole hätävarjeluoikeutta koska kyseessä on lainsäätäjän suomilla valtuuksilla suoritettu virkatoimi jota vastaan ei lähtökohtaisesti voi käyttää hätävarjeluoikeutta.

Kyllähän se sitten siltä näyttää että armeijassa saatu sotilapoliisi koulutus on mennyt täysin reisille minun kohdalla. Eli voimakeinojen käytön lineaarisesti nostaminen on minulle loogisesti täysin pimennossa :jahas: Olet nyt vain lukenut tekstini juuri siten kuten olet itse halunnut sen ymmärtää.

Meniköhän ne jotenkin näin (ulkomuistista tulee)

1.) Puhuttelu
2.) Käskyttäminen
3.) Voimakeinot järjestyksessä hallintaotteet, pamppu, kaasu, koira ja ase.

Voi herranjumala sentään. Missä ihmeessä on sinun kriittisyytesi sanojen takana olevaa henkilöä kohtaan? Totta helvetissä Lampela aloittaa jo tässä vaiheessa uhri-jutut, mediapeli ja tuomion jakaminen on jo aloitettu. Oikeusoppineisuudella ei ole mitään tekemistä moraalikäsityksen kanssa ja tämä pitäsi olla selvää jokaiselle normaalijärjellä varustetulle kansalaiselle. Itse asiassa, jos yrittäisin itse alkaa tehdä esimerkiksi talousrikoksia pitkällä tähtäimellä, kouluttaisin itseni mahdollisimman pitkälle jotta ymmärtäisin kusetusteni todellisen luonteen. Tuntuu että ainoa kapea katsanta asiassa on sinun älytön tarpeesi kertoa siitä kuinka kuka tahansa meistä voi ryhtyä ajamaan poliisia karkuun. Kännissä.

Tuo oli kyllä kieltämättä luultavasti huonoin kommentti minulta koko tässä keskustelussa, sen takia taidat olla kolmas nimimerkki kuka ottaa tämän esiin. Mutta kuten jo aikasemmin sanoin harvemmin sitä omaa asiakasta sanotaan noin suorasukaisesti uhriksi. Tähän asiaan tulee hieman lisäselvitystä noissa alla olevissa "faktoissa".

Fakta 1) Kyseinen heppu hyppäsi täydessä koomassa auton rattiin
Fakta 2) Poliisin tehtävä on valvoa kuljetajien ajokuntoa yms
Fakta 3) Yksi poliisi on nyt kuollut.

Mielestäni on helvetin typerää alkaa lässyttää poliisin auttaneen tilanteen syntyä. Poliisi on tehnyt työtään ja käyttänyt lainsäätäjän suomia valtuuksia ja toteuttanut valvontavelvoitetta. Tämä kyseinen vatipää otti tietoisen riskin lähtiessään ajamaan autoa kännissä. Se, että poliisi yritti pysäyttää juuri tätä autoa, on todennäköisesti silkkaa sattumaa. Tapahtuman motiivi on ollut se että nuhteeton nuorimies on halunnut pysyä nuhteettomana nuorena miehenä ja OLLA JÄÄMÄTTÄ KIINNI, eli toisin sanoen peittää oma alkuperäinen rikoksensa. Pelko, ehkä, mutta typerää bullshittiä ja täysin omaa aikaansaannosta. Niin makaat kuin petaat.

Jokaisella toiminnalla on vasta reaktio. Poliiisin reaktio tässä tapuksessa oli se että kiinniottoa jatketaan eikä lopeteta. Poliisi partio kun saa itsenäisesti päättää jatkaako kiinniottoa vai antaako asian mennä. Ideahan tässä on juuri se että ei aiheuteta lisää vaaratilanteita omalla (poliisin) toiminnalla. Tässä poliisit tiesivät että jos he jatkavat kiinniottoa niin vaaratilanne mitä luultavimmin tulee. Kyseinen paikka ja aika kun otetaan huomioon niin suurin todennäköisyys on että poliisi on se uhri eikä sivullinen. Eli poliisi otti tietoisen riskin siinä vaiheessa kun ovat päätäneet jatkaa kiinniottoa.

Fakta 1.) Suurin osa rattijuopoista ei aiheuta onnettomuutta
Fakta 2.) Hyvin pieni % rattijuopoista jää kiinni
Fakta 3.) Jos poliisi olisi lopettanut takaa ajon niin yksi poliisi olisi hengissä
Fakta 4.) Poliisit olivatten hyvin tietoisia ottamastaan riskistä

Nyt sitten pitää selventää noita faktoja jotta ei tulisi TAAS väärin ymmärryksiä.

Fakta 1.) On 1000 rattijuoppo on 150 onnettomuutta näistä 100 onnettomuutta aiheuttaa rattijuoppo. Eli joka kymmenes rattijuoppo aiheuttaa onnettomuuden. (tämä oli sitten puhdasta teoriaa ilman todellisia lukuja) Eli suurin osa rattijuopoista ei aiheuta onnettomuutta. Kumminkin suurin osa onnettomuusista on rattijuoppojen tekemiä. (toivottavasti pysyitte kärryillä)

Fakta 2.) Puhutaan varmaan muutamista % ketkä jäävät kiinni. Eli rattijuoppojen määrää nähden mielestäni yllättävän vähän saa lukea lehdistä rattijuoppojen toilailuista.

Fakta 3.) Lue fakta 1 ajatusmalli, todennäköisyys että kenellekään (poliisi, sivulliset + kuski ja matkustajat) ei olisi tapahtunut yhtään mitään jos poliisi olisi lopettanut kiinnioton.

Fakta 4.) Kuten aikaisemmin selitin, poliisi partio saa itsenäisesti päättää jatkaako takaa ajoa vai ei. Eli ottaako riskin vai ei. He valkkasivat riskin tällä kertaa ja maksoivat siitä ison hinnan. Varmasti tekisivätten nyt jälkikäteen toisen ratkasun.

Eli kun faktat 1 ja 3 lasketaan yhteen tulokseksi olisi tullut paljon parempi ratkaisu kuin nyt tuli. Okei tämä nuorukainen olisi päässyt kuin koira veräjästä mutta olisipa kahdella lapsella vielä isä. Eli poliisi teki virhe arvioinnin tilanteesta mikä johti tähän onnettomuuteen.

Mielestäni on helvetin typerää alkaa lässyttää poliisin auttaneen tilanteen syntyä.

Jos olet mielestäsi oikeassa niin sitten tuo sinun kommentti kumoaa tämän minun "Jokaisella toiminnalla on vasta reaktio teorian." Keksikää joku toiminta millä ei ole mitään vasta reaktiota. Itse en nimittäin keksi yhtään mitään. Sinä puhut lässyttämisestä minä taas asioiden toimintamallista. Poliisin auttoi tilanteen syntyä omalla toiminnalla. Heillä oli laillinen oikeus lopettaa takaa ajo. Se kuinka he toimivat itse tilanteessa on vieläkin hämärän peitossa. Tekivätekön he jonkun kardinaali moan tuossa tie sulkujen teossa? Mutta siitä on turha puhua koska meillä ei ole mitään faktoja siitä asiasta. Mutta tilanteen loppu tulos kyllä näyttää että jotain olisi voinut tehdä toisin, ainakin minun mielestäni. (kunnon jossittelua :) )

Ymmärrän kyllä että viimeisenä hätähuutona tulee mieleen lähteä karkuun, en vaan silti hyväksy kysestä tempausta mitenkään. Tuomitsen tekijän harvinaisen harkintakyvyttömänä ihmisenä.

Ja siitä hän tulee myös tuomion saamaan. Nyt poliisin omalla toiminnalla kuski saa ylimääräistä paskaa niskaan. Mutta kaveri itse aiheutti kyllä poliisin toiminnan, toimiko poliisi sitten kuinka hyvin niin se selvitetään oikeudessa. Poliisin toiminta ratkaisee tässä että minkä tuomion tämä kaveri saa kuolemantuottamus, törkeä kuolemantuotamus peräti murha? Itse laittaisin rahat likoomaan törkeälle kuolemantuottamukselle. Mutta jos poliisit tekivät kardinaali moan tiesulussa silloin saattaa tulla vain kuolemantuottamus.

Pelko, ehkä, mutta typerää bullshittiä ja täysin omaa aikaansaannosta. Niin makaat kuin petaat.

Olen tässä täysin samaa mieltä. Sama kylläkin pätee poliisin toimintaa myös niin makaa kuin petaat.

Sanoo mies joka muistaakseni lupasi jättää tämän väittelyn heti ensimmäiseen postiin.

Pakko sitä oli tulla korjaamaan porukan väärin ymmärryksiä. Osa on lukenut perseen reijällä nämä minun tekstit eikä ollut mitään hajua mistä olen tässä puhunut. Muutenkin vituttaa porukan ylimielinen asenne.

Pakkotoiston nimimerkki: Vittu mikä vatipää, en minä vaa koskaan kännissä hölmöile.

Pakkotoiston nimimerkki: Ei normaali jamppa tuollaista tee, koska en minäkään ole tehnyt mitään tuollaista. Minä en tee virheitä kännissä

Pakkotoiston nimimerkki: Ei toi voi tapahtua kenelle tahansa, eihän toi oo tapahtunut minulle eikä mun frendeille.

Pakkotoiston nimimerkki: Se oli alunperin selvinpäin! Selvinpäin se teki ratkaisun juoda. Silloin myös se on tehnyt ratkaisun selvinpäin että ajaa autoa kännissä.

jne. jne.

Eli tosi elämän karu todellisuus kieletään ja suljetaan silmät ilman todellista miettimistä. Sitä vain syytellään ihan kuin itse olisi täysin puhdas ja neitsyt ilman "syntejä". En minä vaa :jahas: jep jep.

Pähkinän kuoressa. Me olemme ihmisiä ja teemme inhimillisiä virheitä tässä elämässä, kännissä tuo virheiden tekemisen todennäköisyys kasvaa potensiin 10. Se että rupeaa vielä väittelemään sillä asialla että ei mukamas hölmöile itse ja samaan aikaan haukkuu toisen suurta tekemää virhettä nimimerkin takaa on mielestäni niin typerää että siinä vaiheessa saakin hieman kinastella. Olen sen verran nähnyt tätä maailmaa että olen sitä mieltä että toi voi tapahtua kenelle tahansa. Siitä tuleekin sanonta "Kyllä sitä paremmissa perheissäkin tapahtuu" Ehkä tuomitsevat nimimerkit ovat eläneet pumpuli maailmassa että ovat saaneet ainoan kosketuksen tähän aiheeseen pelkästään median kautta ja sen takia on hieman tuo inhimillinen puoli kadoksissa ja tämä johtaa aivan liian jyrkään asenteeseen. Se on hyvä olla tiukka mutta rajat on oltava siinäkin mielestäni. Nyt osalla tämä tuomitsevaisuus ja jyrkyys on aivan liian kova ottaen huomioon ihmisen inhimillisyys.

Ajatuksena kaunis mutta kun kovemmat (ehdottomat) tuomiot ei käytännössä vähennä rattijuopumuksia, päinvastoin ne lisää menoja vankeinhoidolle ja nostaa sitä kautta veroja. Ei noilla rangaistuksilla yksinkertaisesti ole riittävää pelotevaikutusta, sama se mikä rikosnimike olisi.

Parempiakin ehdotuksia on, mm. auton menettäminen valtiolle tai pakollinen alkolukko. Tosin luulen että alkolukon huijaamiseenkin on olemassa/tulossa jotain kepulikonsteja.

Itse olen kanssa pakollisen alkolukon kannalla. Sen kun kiertää ja narahtaa niin sitten teko on tahallinen ja tarkoin harkittu. Silloin voisikin jo laittaa istumaan automaattisesti.

Huhhuh! Nyt tulee kyllä sellasta paskaa ettei mitään rajaa. Täytyy yrittää illalla paremmalla ajalla päästä edes vähän kärryille tosta sun ajatusmaailmasta..

Originally Posted by Sumu
On se kumma juttu jos ei muuten taltu ja saa sitten poliisikoiran kimppuunsa

Kyllähän se sitten siltä näyttää että armeijassa saatu sotilapoliisi koulutus on mennyt täysin reisille minun kohdalla. Eli voimakeinojen käytön lineaarisesti nostaminen on minulle loogisesti täysin pimennossa Olet nyt vain lukenut tekstini juuri siten kuten olet itse halunnut sen ymmärtää.

Meniköhän ne jotenkin näin (ulkomuistista tulee)

1.) Puhuttelu
2.) Käskyttäminen
3.) Voimakeinot järjestyksessä hallintaotteet, pamppu, kaasu, koira ja ase.

Mikä tossa nyt on epäselvää?

..Poliiisin reaktio tässä tapuksessa oli se että kiinniottoa jatketaan eikä lopeteta. Poliisi partio kun saa itsenäisesti päättää jatkaako kiinniottoa vai antaako asian mennä. Ideahan tässä on juuri se että ei aiheuteta lisää vaaratilanteita omalla (poliisin) toiminnalla. Tässä poliisit tiesivät että jos he jatkavat kiinniottoa niin vaaratilanne mitä luultavimmin tulee. Kyseinen paikka ja aika kun otetaan huomioon niin suurin todennäköisyys on että poliisi on se uhri eikä sivullinen. Eli poliisi otti tietoisen riskin siinä vaiheessa kun ovat päätäneet jatkaa kiinniottoa...
QUOTE]

Fakta 1.) Suurin osa rattijuopoista ei aiheuta onnettomuutta

Sun faktojen perusteella poliisi otti hyvin pienen riskin.

Fakta 3.) Lue fakta 1 ajatusmalli, todennäköisyys että kenellekään (poliisi, sivulliset + kuski ja matkustajat) ei olisi tapahtunut yhtään mitään jos poliisi olisi lopettanut kiinnioton.

Ja jos mä en olis käyny salilla niin ei olis revähtänyt paikat.. Tollainen jossittelu on TÄYSIN turhaa ja perseestä. Ja edelleenkin, todennäköisyyksien ja sun faktojen mukaan onnettomuuus oli hyvin pieni riski.

Poliisin auttoi tilanteen syntyä omalla toiminnalla. Heillä oli laillinen oikeus lopettaa takaa ajo. Se kuinka he toimivat itse tilanteessa on vieläkin hämärän peitossa

Mitä vittua...?!

Nyt poliisin omalla toiminnalla kuski saa ylimääräistä paskaa niskaan.

Eli poliisi teki virhe arvioinnin tilanteesta mikä johti tähän onnettomuuteen.

Okei, nyt mä alan olla varma että tää idioottikuski on joku sun kaveri tai sukulainen. AINOA joka tossa tapauksessa teki virhearvioinnin oli tuo kuski, poliisi teki voitavansa niinkuin kuuluukin piste.

edit.
Se että rupeaa vielä väittelemään sillä asialla että ei mukamas hölmöile itse ja samaan aikaan haukkuu toisen suurta tekemää virhettä nimimerkin takaa on mielestäni niin typerää että siinä vaiheessa saakin hieman kinastella. Olen sen verran nähnyt tätä maailmaa että olen sitä mieltä että toi voi tapahtua kenelle tahansa.

Ei täällä juurikaan olla väitetty ettei hölmöiltäisi itse, vaan kyse on tästä kännikuski-tapauksesta. Sinä olet sitä mieltä että tapauksessa poliisi teki virheen, ja kaikkien muiden mielestä tämä jätkä teki virheen kun lähti kännissä ajamaan ja sitten siinä matkalla monta virhettä lisää..

Hienoa että olet nähnyt maailmaa, siitä huolimatta tuota ei voi tapahtua kenelle tahansa. Itseasissa se on hyvin pieni osa ihmisistä.

Pähkinän kuoressa. Me olemme ihmisiä ja teemme inhimillisiä virheitä tässä elämässä, kännissä tuo virheiden tekemisen todennäköisyys kasvaa potensiin 10. Se että rupeaa vielä väittelemään sillä asialla että ei mukamas hölmöile itse ja samaan aikaan haukkuu toisen suurta tekemää virhettä nimimerkin takaa on mielestäni niin typerää että siinä vaiheessa saakin hieman kinastella. Olen sen verran nähnyt tätä maailmaa että olen sitä mieltä että toi voi tapahtua kenelle tahansa. Siitä tuleekin sanonta "Kyllä sitä paremmissa perheissäkin tapahtuu" Ehkä tuomitsevat nimimerkit ovat eläneet pumpuli maailmassa että ovat saaneet ainoan kosketuksen tähän aiheeseen pelkästään median kautta ja sen takia on hieman tuo inhimillinen puoli kadoksissa ja tämä johtaa aivan liian jyrkään asenteeseen. Se on hyvä olla tiukka mutta rajat on oltava siinäkin mielestäni. Nyt osalla tämä tuomitsevaisuus ja jyrkyys on aivan liian kova ottaen huomioon ihmisen inhimillisyys.

Meinaat myös että omaisensa menettäneiden leirissä pidetään inhimillisenä sitä, että jollekkin tuli kännissä virhe? Minkä hinnan sinä laitat ihmishengelle jos pidät kommentteja täällä liian tuomitsevina tai jyrkkinä. Ei stana, WA on kyllä niin kujalla ettei tuo teksti kyllä ole tosissaan kirjoitettu. Tuo syyn osittainen laittaminen uhrin niskoille on kyllä jo niin absurdia että kannattaa tarkastaa lääkitys.

Huhhuh! Nyt tulee kyllä sellasta paskaa ettei mitään rajaa. Täytyy yrittää illalla paremmalla ajalla päästä edes vähän kärryille tosta sun ajatusmaailmasta..

Totta se ei todellakaan ole kovinkaan yksinkertainen :)

Mikä tossa nyt on epäselvää?

Sumun mielestä minä en nyt tuota tajunnut. Piti sitten selventää että kyllä tuo asia on tiedostettu,

Sun faktojen perusteella poliisi otti hyvin pienen riskin.

Mutta kuinka kävikään.

Ja jos mä en olis käyny salilla niin ei olis revähtänyt paikat.. Tollainen jossittelu on TÄYSIN turhaa ja perseestä. Ja edelleenkin, todennäköisyyksien ja sun faktojen mukaan onnettomuuus oli hyvin pieni riski.

Taidetaan puhua aivan eri asioista nyt. Rattijuoppoja on niin paljon että osalla teistä ei ole näyttäin käsitystäkään kuinka paljon niitä on. on 10 rattijuoppoa josta 1 aiheuttaa onnettomuuden on mielestäni vähän. Jos noiden kaikkien 10 rattijuoppojen perään lähetetään partio ja tulee takaa ajo tilanne niin aivan varmana tulee enemmän onnettomuuksia kuin tuo 1. Toivottavasti tämä hieman selvensi asiaa. Eli poliisin oma toiminta nostaa onnettomuus altiutta.

Mitä vittua...?!

Niin, poliisipartiolla on oikeus lopettaa itsenäisesti takaa ajo. Esim. syynä voi olla että ei haluta lisätä vaaratilanteita.

Okei, nyt mä alan olla varma että tää idioottikuski on joku sun kaveri tai sukulainen. AINOA joka tossa tapauksessa teki virhearvioinnin oli tuo kuski, poliisi teki voitavansa niinkuin kuuluukin piste.

Läheinen on kuollut rattijuopon alle ja kaveri piirissä on ratista kärähtäneitä. Eli arvailuusi vastaan että en, en ole kaveri enkä sukulainen.

Totta se ei todellakaan ole kovinkaan yksinkertainen :)

Joo samaa mieltä :)

Minä: Sun faktojen perusteella poliisi otti hyvin pienen riskin

Mutta kuinka kävikään

Olipas hyvin vastattu. No minkä virhearvion se poliisi teki..?

Taidetaan puhua aivan eri asioista nyt. Rattijuoppoja on niin paljon että osalla teistä ei ole näyttäin käsitystäkään kuinka paljon niitä on. on 10 rattijuoppoa josta 1 aiheuttaa onnettomuuden on mielestäni vähän. Jos noiden kaikkien 10 rattijuoppojen perään lähetetään partio ja tulee takaa ajo tilanne niin aivan varmana tulee enemmän onnettomuuksia kuin tuo 1. Toivottavasti tämä hieman selvensi asiaa. Eli poliisin oma toiminta nostaa onnettomuus altiutta.

Tiedän kyllä että rattijuoppoja on paljon, ja poliisin tehtävä on puuttua asiaan. Poliisi yrittää saada juopon kiinni ennenkuin jollekin sattuu jotain. Jos poliisi saa juopon kiinni, niin se on pois radalta ja on turvallisempaa. Se nyt vaan on niin että kun ne juopot ajelee kännissä niin ne joudutaan usein ottamaan kiinni kun ne ei usko puhetta. Mutta se jossittelu jälkeenpäin on aivan turhaa niinkuin missä tahansa muussa tapauksessa. Jos ja kun poliisi toimi oikein kun yritti ottaa kiinni idiootin, ei myöskään tarvitse lässyttää mistään virhearvioinnista ja poliisin osallisuudesta onnettomuuden todennäköisyyden nostamiseen.

Niin, poliisipartiolla on oikeus lopettaa itsenäisesti takaa ajo. Esim. syynä voi olla että ei haluta lisätä vaaratilanteita.

Tiedän kyllä tämän erittäin hyvin. Toi mun "mitä vittua" oli siihen että miten ihmeessä sä tästä tapauksesta ajattelet näin:

Poliisin auttoi tilanteen syntyä omalla toiminnalla. Heillä oli laillinen oikeus lopettaa takaa ajo. Se kuinka he toimivat itse tilanteessa on vieläkin hämärän peitossa

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom