Poliisi kuoli virantoimituksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trainee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Eli kyseessä on aivan normaali kaveri normaalit kaveri piirit normaalit harrastukset ja täysin nuhteeton tausta jne..... eli olisi voinut olla joku sinun kavereistasi tai jopa sinä itse.

Edelleenkään jokainen "normaali" kaveri ei aja kännissä poliiseja pakoon :david: x 100000

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osasta Arskan kanssa samaa mieltä, mutta...

Ihminen muuttuu radikaalisesti tietyssä humalatilassa. Itseään sitä saa syyttää moisesta mutta kyllä se tosi asia pitää ymmärtää että kyseessä ei ole sama henkilö tai persoona

Ei siinä mitään ymmärrystä tarvita, kyllä se on ihan sama henkilö, veressä vaan vähän viinanpirua.

Mutta tuo olisi aivan rehellisesti sanottuna voinut käydä kenelle tahansa kenellä on tämä yhtälö. Pahaolo + kova känni = Välinpitämättömyys---Auton rattiin --> ajelua kännissä ---> Poliisit yrittävät pysäyttää sinua = hirvittävä onnettomuus tapahtuu.

Otetaan tämän yhtälön vasen puoli: Pahaolo + kova känni eli tästä voi kenellä tahansa seurata tuo lopputulos? Ei todellakaan, itselle tulee heti mieleen todella monta ihmistä jolla tuota ei todistetusti tapahdu.

Tässä ei ole ainoastaan yhtä uhria muistakaa se jeesustelijat.

Lainaan syytetyn asianajaa Heikki Lampelaa, "asiakaani on myös uhri" Eli hyvin arvostettu oikeusoppinutkin on samaa mieltä kanssani ja käsitääkseni asianajajilla pitäisi olla hieman normaalia korkeampi moraali käsitys ja laajakatseinen näkökanta asioihin. On mukava huomata että ei tarvise kouluja käydä että omaisi hyvän moraali käsityksen. Jeesustelijat nyt ovat hyvin kapekatseisia mielestäni tässä suhteessa.

Ehkä huonoin perustelu aikoihin, asianajajan "moraalikäsitys", ja "laajakatseinen näkökanta" rajoittuvat täsmälleen siihen mihin asiakkaan edut ulottuvat. Ja lausunnot ovat sen mukaisia. Kerro yksikin asianajaja ja tapaus, jossa ei olisi sanottu asiakkaasta juuri noin.. "asiakaani on myös uhri"..

Uskomaton näkökanta että tuollaista (hypätä kännissä auton rattiin ja ajaa karkuun vieläpä muita kyydissä) voisi sattua kenelle tahansa.

Ei saatana voi eikä satu !!

En edes perustele, jokainen normaalijärjellä varustettu aikuinen ymmärtää tämän ihan itsestäänselvyytenä.

Mä olen sitä mieltä että teoistaan pitää aina ottaa vastuu. Vaikka olisi miten nuhteeton tai taparikollinen niin sitä kuollutta ihmistä ei saa millään takaisin. Se on hankala verrata tilannetta jossa "toisen elämä on nyt pilalla" ja toinen ihminen on kuollut. Luulen että moni hyväksyy paskankin elämän jos toisena vaihtoehtona olisi kuolema. Elinkautinen tuskin mitään muuttaa, mutta omasta mielestäni suomessa lainsäädäntö on monessa suhteessa päin persettä. Vaikeita asioita, mutta onneksi ei ole mun duuni niitä pohtia kun ei lahjat riitä. Hyvä ratkaisu olis varmasti korottaa rankalla kädellä kännissä ajamisen rangaistuksia. Pari kuukautta häkkiä samantien jos on yli 0.2%%. Oliko tuo käytäntö peräti Norjassa jopa käytössä.

Mä olen sitä mieltä että teoistaan pitää aina ottaa vastuu. Vaikka olisi miten nuhteeton tai taparikollinen niin sitä kuollutta ihmistä ei saa millään takaisin. Se on hankala verrata tilannetta jossa "toisen elämä on nyt pilalla" ja toinen ihminen on kuollut. Hyvä ratkaisu olis varmasti korottaa rankalla kädellä kännissä ajamisen rangaistuksia. Pari kuukautta häkkiä samantien jos on yli 0.2%%.

Ei helkkarissa:eek: Tuostahan voi vaikka joku rikollinen saada traumoja. Suomessa on aina tää lainsäädäntö ollut vähän viturallaan, rikollinen venyttää oikeuskäsittelyjä psykologien avustuksella niin pitkälle että lopulta istuu kuukauden tai ei ollenkaan.

Eräs henkilökin on todennut:

Kyllä se sattuu perkeleesti, jos munat leikataan puukolla irti, oli se henkilö ymmärrystä vailla huumeiden alaisena tai täydessä ymmärryksessä.

Rikollisille rangaistukset! Ei kukaan fiksu aja 3 promillen kännissä autoa, ja jos mun joku kaveri yrittäs, niin varmasti estäisin ajoon lähdön. Noikin ois voinu repiä vittuun sen sieltä kuskinpaikalta ennen ajoon menoa, mutta kyytiin menivät ja paskaa jauhavat muka, joo kyl mä inisin et viitsisitä nyt hiljentää kamoon? Ne päästi sen kusipään rattiin, jotain sanktioita myös kuuluu heille.

[nelo];1588475 sanoi:
Se koko tapahtuma ei ole "onnettomuus", se on tahallaan aiheutettu [rattijuopumus ja pakoon lähteminen]. Se, että ajoiko hän poliisin yli tahallaan on aivan eri asia, mutta sitä EI voi sanoa onnettomuudeksi, koska kaveri oli omilla valinnoillaan saanut saatettua asiat tuohon jamaan, että poliisi sai surmansa.

Asiassa pitää ottaa myös huomioon motiivit ja syyt miksi hän lähti ajamaan pakoon. Asiassa pitää ottaa huomioon poliisin oma toiminta. Meillä kahdella ei ole näistä mitään tietoa jotan asiasta on turha kirjoitella mitään.

Rattijuoppo mikä rattijuoppo. Enkä minä ole mitenkään erityisasemassa lain edessä, jos nyt luette minusta ensi viikon lööpeistä - ihan yhtä hyvin siellä voit olla sinä ja aivan kuten tämä sankari, silloin vastataan seurauksista jos on tullut tehtyä jotain ei-niin-järkevää.

En puhunut siitä että sinä olisit erityisasemassa lain edessä. Puhuin inhimillisistä virheistä mitä meille sattuu. Jotkut ovat vakavia jotkut eivät. Tämä virhe tässä mistä me puhumme on kylläkin kaikein vakavin virhe mitä voin kuvitella. Sen takia tämä asia jakaa ihmisten mielipiteet. Eli onko kyseessä virhe vaiko rikos. Kuten aikasemmin sanoin itse pidän harkittua tekoa rikoksena tämä tapaus ei ole mielestäni tarkoin harkittua toimintaa.

Ja vastaan edelleen samalla tavalla, että ymmärrys ketä tahansa kohtaan (nuori, vanha, kunnollinen, kiltti, rikollinen whatever) loppuu siihen paikkaan, kun lähdetään kännissä ajamaan.

Minä puhun harkitsemattomasta vakavasta virheestä sinä puhut siitä kuin se olisi tarkoin harkittu rikollinen teko. Mielestäni kännissä ajo ei ole tarkoin harkittu teko, muuten kuin selvinpäin.

kyseinen kuski selvinpäin: Soittaa poliiseille mahdollisesta rattijuoposta, ja on rattijuoppoja vahvasti vastaan.... kuten sinä tällä hetkellä

kyseinen kuski kännissä: Kaikki ovat varmaan lukeneet lehtiä lähipäivinä.

Eli noin voi käydä kenelle tahansa kännissä jos kaikki palaset loksahtava kohdalleen. Nyt sitten tähän on aivan turha tarkertua sillä tämä minun mielipiteeni on nyt käytännössä todistettu todella ikävällä tavalla.

:offtopic:

quotet ovat paljon selvempiä mielestäni kuin nuo italic systeemit. Olet varmaan tässäkin erimieltä :) :piis:

Edelleenkään jokainen "normaali" kaveri ei aja kännissä poliiseja pakoon :david: x 100000

Pelko on todella vahva tunne tila! Tämä kuski on pelon vallassa ajanut poliiseja karkuun. Ja tämä kaveri on aivan normaali edelleen.

Hah, päivän paras idea. Hankitaan vaan lisää poliiseja pusikoihin kyttäämään että jokainen ylinopeus ja rattijuoppous saadaan karsittua. Tai mitäs jos tehdään jokaisesta täysikäisestä poliisi, niin rikokset poistuu kerralla koko maasta. Poliisit kun ei tee rikoksia!

E: Työtään poliisitkin vain tekee, ja erittäin ikävää tämmöinen.
No se nyt on ihan fakta että korkea kiinnijäämisriski on yksi tärkeimmistä rikoksia ehkäisevistä tekijöistä. Toinen on tietenkin rangaistukset.
Tällä hetkellä molemmat sais mun mielestä olla korkeampia ja niihin pitäis budjetoida enemmän rahaa. Olkoonkin Suomi sitten vaikka "poliisivaltio".

Pahimmillaan 40 000:tä ihmistä valvoo 2-3 partiota ja kihlakunnat on aika pirun isoja. Kiinnijäämisen todennäköisyys on aika pieni, niin "voihan tän pari kilometriä vähän ottaneenakin ajaa".

Lukekaa muuten "poliisin elämää" nimimerkillä kirjoittavan poliisin kertomuksia elävästä elämästä, mielenkiintoista luettavaa. Löytyy ihan googlesta nimimerkillä.

Eli noin voi käydä kenelle tahansa kännissä jos kaikki palaset loksahtava kohdalleen. Nyt sitten tähän on aivan turha tarkertua sillä tämä minun mielipiteeni on nyt käytännössä todistettu todella ikävällä tavalla.

Ööö? Siis häh? Sä näet kyllä maailmaa ihmeellisten lasien läpi, jos sun mielestä jotain tollasta on todistettu.. Loppuu sanat näppiksestä..

Ei siinä mitään ymmärrystä tarvita, kyllä se on ihan sama henkilö, veressä vaan vähän viinanpirua.

Itse tiedän monia henkilöitä joille viina ei sovi koska he muuttuvat täysin.

Otetaan tämän yhtälön vasen puoli: Pahaolo + kova känni eli tästä voi kenellä tahansa seurata tuo lopputulos? Ei todellakaan, itselle tulee heti mieleen todella monta ihmistä jolla tuota ei todistetusti tapahdu.

Itse taas tiedän tapauksia kenelle on tapahtunut noin.

Ehkä huonoin perustelu aikoihin, asianajajan "moraalikäsitys", ja "laajakatseinen näkökanta" rajoittuvat täsmälleen siihen mihin asiakkaan edut ulottuvat. Ja lausunnot ovat sen mukaisia. Kerro yksikin asianajaja ja tapaus, jossa ei olisi sanottu asiakkaasta juuri noin.. "asiakaani on myös uhri"..

Aika harvoin asianajaja sanoo suoraan että asiakaani on myös uhri. Siinä on sinulle sopiva tehtävä. Sehän on sinun tehtäväsi todistaa että olet oikeassa. Eli etsi toinen tapaus missä asianajaja on sanonut noin. Eli juuri noilla sanoilla. Yleensä he kiertävät ja kaartavat näissä asioissa nyt tuo kommentti tuli aika suoraan.

Uskomaton näkökanta että tuollaista (hypätä kännissä auton rattiin ja ajaa karkuun vieläpä muita kyydissä) voisi sattua kenelle tahansa.

Ei saatana voi eikä satu !!

En edes perustele, jokainen normaalijärjellä varustettu aikuinen ymmärtää tämän ihan itsestäänselvyytenä.

Kuten tuossa aikasemalle nimimerkille sanoin. Pelossa ihminen tekee tekoja johon hän ei pystyisi muutoin. Hän on toiminut pelon vallassa koko tuon ajan. Mitä armeijassa käy, miten vanhemmat ottavat tämän asian jne. eli sosiaaliset paineet. Tästä on aivan pakko päästä pois eli ajan autolla karkuun kännissä. Ei siinä tunne tilassa ajatella realistisesti saatika mikä on oikein mikä ei. Tuohon pelon tunteeseen kun lisätään 3 promillea niin silloin tuo voi sattua kenelle tahansa kuka on peloissaan ja kännissä kuin käki.

Itse tiedän monia henkilöitä joille viina ei sovi koska he muuttuvat täysin.
Niin...muuttuvatko nämä ihmiset todella..vai laskeeko heillä vain esim. ajantaju, harkintakyky, JÄRKI.. Niin, kyllähän sitä sitten tulee tehtyä mitä sattuu, mutta meidän on turha vängätä tästä, koska mielipiteeni on se, että ihminen on edelleen sama ja sinä olet erimieltä. Exäni voi tulla selvittämään lisää miten se viina saa tekemään kaikenlaista mitä hän ei itse tekisi..

Itse taas tiedän tapauksia kenelle on tapahtunut noin.

Uskon sen, mutta se että se on joillekin tapahtunut on täysin eri asia kuin kenelle tahansa.

Aika harvoin asianajaja sanoo suoraan että asiakaani on myös uhri. Siinä on sinulle sopiva tehtävä. Sehän on sinun tehtäväsi todistaa että olet oikeassa. Eli etsi toinen tapaus missä asianajaja on sanonut noin. Eli juuri noilla sanoilla. Yleensä he kiertävät ja kaartavat näissä asioissa nyt tuo kommentti tuli aika suoraan.

Hmm..seuraan varmaan eri maailman uutisia ja oikeusjuttuja..

Lainaan syytetyn asianajaa Heikki Lampelaa, "asiakaani on myös uhri" Eli hyvin arvostettu oikeusoppinutkin on samaa mieltä kanssani ja käsitääkseni asianajajilla pitäisi olla hieman normaalia korkeampi moraali käsitys ja laajakatseinen näkökanta asioihin. On mukava huomata että ei tarvise kouluja käydä että omaisi hyvän moraali käsityksen. Jeesustelijat nyt ovat hyvin kapekatseisia mielestäni tässä suhteessa.
Joo mää olin kans tosi yllättyny että puolustusasianajaja on työkseen syytetyn puolella. Ja ihan yhtä puun takaa tuli se, että perheen, tuttavien ja kavereiden mielestä se oli ihan tosi ihana ja kunnollinen kaveri. Ikinä en oo tällasestäkaan kuullu ja taas kuulin. Että ihan ei ois sitä ja tätä ikinä uskonu.

Voe äitee, eihän tästä puutu enää kuin se, että oikeussalista löytyisi arvostettu oikeusoppinut (sanotaan nyt vaikka ihan spekuloinnin vuoksi syyttäjä tai puolustuksen asianajajat), joka olisi sitä mieltä, että tapahtuneen uhri on uhri, tai vaikka että uhrin omaiset ovat tapahtuneen uhreja. Tai siis aatelkaa jos vaikka arvostettu, rikkiviisas, herrakoulun käynyt tuomari olisi sitä mieltä! Mistähän niidenkin "moraali käsitys" on kotoisin, kysyn vaan.

Mutta siis onhan se täysin mahdotonta elää elämänsä kiertämättä kertaakaan piikkimattoa penkan kautta. Tai siis en minä, vaan se yks toinen joka musta tulee kun juon viinaa. Eikun siis enhän minä juo, mutta siis joskus kun viina nyt vaan menee päähän.

Kuten tuossa aikasemalle nimimerkille sanoin. Pelossa ihminen tekee tekoja johon hän ei pystyisi muutoin. Hän on toiminut pelon vallassa koko tuon ajan. Mitä armeijassa käy, miten vanhemmat ottavat tämän asian jne. eli sosiaaliset paineet. Tästä on aivan pakko päästä pois eli ajan autolla karkuun kännissä. Ei siinä tunne tilassa ajatella realistisesti saatika mikä on oikein mikä ei. Tuohon pelon tunteeseen kun lisätään 3 promillea niin silloin tuo voi sattua kenelle tahansa kuka on peloissaan ja kännissä kuin käki.

normaalilla jannulla se pelko iskee jo siinä vaiheessa kun otetaan auton avaimet käteen eikä vasta siinä vaiheessa kun taustapeilissä vilkkuu poliisiauto.

Wannabe Arskan on pakko olla trolli...

E: Lumi: oo mää olin kans tosi yllättyny että puolustusasianajaja on työkseen syytetyn puolella. Ja ihan yhtä puun takaa ........ :lol2:

normaalilla jannulla se pelko iskee jo siinä vaiheessa kun otetaan auton avaimet käteen eikä vasta siinä vaiheessa kun taustapeilissä vilkkuu poliisiauto.

Silloin ei puhuta pelosta silloin puhutaan harkintakyvystä. Harkintakyky tässä tilanteessa petti ja tuli tälläinen lumipallo efekti. Pelko tuli siinä vaiheessa vasta kuvioihin kun käsitettiin mitä tuli tehtyä. Heidän piti pitää hauskaa ajamalla autoa kännissä ja polttamalla kumia. Eli tilanne lähti hauskan pidosta ja normaalit jannuthan pitävät hauskaa? Vai olenko väärässä että normaalit jannut eivät pidä hauskaa. Nyt he pitivät hauskaa harkintakyvyn petettyä ja heitä oli peräti kolme kpl eli aika paha hassi kaikilta kolmelta mutta he olivat siinä kunnossa että harkintakyky oli mennyt ja he halusivat yksinkertaisesti pitää hauskaa. Hauskan pidosta tilanne muuttui yhtäkkiä pelko tilanteeksi.

Nyt on sitten aivan turha sanoa että normaali jannuthan eivät pidä hauskaa ajamalla kännissä autoa koska tuokin asia on todistettu todellisuudessa että porukka pitää hauskaa ajamalla kännissä autoa.

Kännissä on hauska olla ja tehdä kaikkea typerää mutta kun asioita miettii selvinpäin niin kyllähän kännissä tehdyistä asioista suurin osa on täyttä typeryyttä mitä ei tulisi ikinä tehtyä selvinpäin.

Asiassa pitää ottaa myös huomioon motiivit ja syyt miksi hän lähti ajamaan pakoon. Asiassa pitää ottaa huomioon poliisin oma toiminta. Meillä kahdella ei ole näistä mitään tietoa jotan asiasta on turha kirjoitella mitään.

Angsti ei ole mikään lieventävä asia tässä tapauksessa, meni siellä armeijassa sitten kaikki päin metsikköä tai tyttöystävä jättänyt. Mikään tuollainen ei oikeuta känniajoa. Ja vaikka kuinka alkaisi pelottaa seuraukset takaa-ajon aikana, normaali ihminen tajuaa lopettaa leikin siinä vaiheessa.

En puhunut siitä että sinä olisit erityisasemassa lain edessä. Puhuin inhimillisistä virheistä mitä meille sattuu. Jotkut ovat vakavia jotkut eivät. Tämä virhe tässä mistä me puhumme on kylläkin kaikein vakavin virhe mitä voin kuvitella. Sen takia tämä asia jakaa ihmisten mielipiteet. Eli onko kyseessä virhe vaiko rikos. Kuten aikasemmin sanoin itse pidän harkittua tekoa rikoksena tämä tapaus ei ole mielestäni tarkoin harkittua toimintaa.

Ei meille kaikille kuitenkaan tapahdu sellaista "inhimillistä virhettä", että lähtisimme ajamaan kännissä ja vielä poliisia pakoon. Ja jos rattiin asti pääsee tuollaisessa kännissä, niin kyllä se on jo aika harkittua ja poliisia pakoon lähteminen on myös tietoinen valinta, toinen vaihtoehto olisi ollut pysähtyä.

Minä puhun harkitsemattomasta vakavasta virheestä sinä puhut siitä kuin se olisi tarkoin harkittu rikollinen teko. Mielestäni kännissä ajo ei ole tarkoin harkittu teko, muuten kuin selvinpäin.

Tämä on ehkä mielipiteistäsi se kaikkein pelottavin, meidän muiden kannalta.

Eli noin voi käydä kenelle tahansa kännissä jos kaikki palaset loksahtava kohdalleen.

Hassua vain, ettei näin satu ihan kenelle vain vaikka olisi millaiset angstit ja pelkotilat.

quotet ovat paljon selvempiä mielestäni kuin nuo italic systeemit. Olet varmaan tässäkin erimieltä :) :piis:

Heh, ehdin lainata tekstiäsi, kun se oli vielä aivan sekaisin (quote tagit väärin), kuten mainitsin postini alussa.

Erkjetter kiteytti aika hyvin: "normaalilla jannulla se pelko iskee jo siinä vaiheessa kun otetaan auton avaimet käteen eikä vasta siinä vaiheessa kun taustapeilissä vilkkuu poliisiauto."

Wannabe Arskan on pakko olla trolli...

E: Lumi: oo mää olin kans tosi yllättyny että puolustusasianajaja on työkseen syytetyn puolella. Ja ihan yhtä puun takaa ........ :lol2:

Minä taas olen yllättynyt teidän huonoihin kommenteihin ja vasta argumenteihin. Sinäkin annoit todella paljon tälle thredille kommentillasi. Tuli ihan puun takaa että täällä on näin paljon kapekatseisia ihmisiä joille kaikki pitää jauhaa valmiiksi. Eikä senkään jälkeen vielä oikein ruksuta. Todella paljon ihmisiä ketkä eivät näe tätä koko tragediaa. Nähdään vain yksi ja ainoa näkökanta jättäen pajon toisia näkökulmia pimentoon. Sitten vielä nauretaan toisille näkökannoille ilman älyllistä argumenttia :lol2:

Sun väitteeseen, että "jokainen ihminen voi ajaa kännissä poliisin kuoliaaksi" on normaalin ihmisen aika vaikea tehdä muuta kuin nauraa :rolleyes:

[nelo];1588550 sanoi:
Angsti ei ole mikään lieventävä asia tässä tapauksessa, meni siellä armeijassa sitten kaikki päin metsikköä tai tyttöystävä jättänyt. Mikään tuollainen ei oikeuta känniajoa. Ja vaikka kuinka alkaisi pelottaa seuraukset takaa-ajon aikana, normaali ihminen tajuaa lopettaa leikin siinä vaiheessa.

Nuo minun silloiset kommentit eivät sovi tähän tapaukseen koska silloin minulla ei ollut kaikkia tietoja. Nyt se pääasiallinen motiivihan oli tuo pelko tila. Kolmannen kerran sanon tämän 3 promillen kännissä pelko puserossa ihminen ei ajattele järkevästi.

Ei meille kaikille kuitenkaan tapahdu sellaista "inhimillistä virhettä", että lähtisimme ajamaan kännissä ja vielä poliisia pakoon. Ja jos rattiin asti pääsee tuollaisessa kännissä, niin kyllä se on jo aika harkittua ja poliisia pakoon lähteminen on myös tietoinen valinta, toinen vaihtoehto olisi ollut pysähtyä.

Noin se itse kuskikin olisi kirjoittanut pari viikkoa sitten.

Tämä on ehkä mielipiteistäsi se kaikkein pelottavin, meidän muiden kannalta.

Se että en laita harkittua murhaa ja rattijuopoutta samalle viivalle. Kyllähän ne kummatkin ovat tuomittavia mutta rajansa kaikella.

Hassua vain, ettei näin satu ihan kenelle vain vaikka olisi millaiset angstit ja pelkotilat.

Hassua että näin vain kävi oikeassa elämässä. :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom