Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Pitää vielä antaa erityismaininta tuolle terveydenhoidolle Saksassa.
Painelin näiden munuaiskivien kanssa eilen taas sairaalalle ja siellähän yksi lääkäreistä istuskelikin kuin varta vasten odottelemassa jos joku tulee jotain kysymään. Sain selvitettyä ongelmani ja sain lisäohjeita jatkoa varten. Ilman ajanvarausta, ilman jonottamista ja ilman rahaa. Täysin kiireettä hän selitti tarkkaan kaiken että varmasti ymmärsin asian.

Osastoilla muutenkin on tapana että siellä on aina yksi tai useampi lääkäri, Suomessahan lääkärit tekevät vain kierroksia osastoilla silloin kun heitä huvittaa tai heillä on aikaa. Täällä lääkäri osastolla on itsestäänselvyys.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomessahan lääkärit tekevät vain kierroksia osastoilla silloin kun heitä huvittaa tai heillä on aikaa.

Voi vittu, näinhän se menee:lol2::lol2:. No ei todellakaan. Osastoilla on säännölliset kierrot ja päivystävät lääkärit. Jopa niinkin alkukantaisessa paikassa kuin Suomi. Viimeksi olin töissä sairaalassa vuonna 2006 ja kirurgian osastolla. Lääkärin kierto oli aamulla ja iltapäivällä. Lisäksi päivystävä lääkäri paikalla suunnittelemassa hoitoja ja tekemässä paperitöitä.

Täytyy ihmetellä että mistä ihmeestä sulla riittää virtaa vetää tätä mutua jatkuvasti. En ala riitelemään. Onhan se hyvä jos siellä homma toimii mutta ei se todellisuus täällä ole ihan sitä mitä tänne syötät.

No hoitajien määrät kyllä taitaa olla totta. Ne resurssit taidettiin vetää täällä minimiin 90 luvun alun hässäköissä.

Tohon ilmastoon on pakko kommentoida, ihan kaikella hyvällä :piis:. Sekin riippuu niin ihmisestä. Nyt ollaan lasten kanssa tahkottu hienossa -5 - (-10) asteen talvisäässä luistinradalla ja ladulla parin viikon ajan. Aivan mahtavaa. Talvi voi olla hienokin juttu, riippuu ihmisestä. Kyllähän se vituttaa jos istuu sisällä ja laskee päiviä terassikeleihin.

Pitkä ja loskainen kevät on perseestä, sen myönnän.

Tuossa vakio bussi-jupakassa on kyllä aina hassua se, etten kyllä itse ole törmännyt siihen, että kukaan olisi tullut juttelmaan siellä Lontoon metrossa tai tuplakerros-bussissa mutta ehkä se olen vain sitten minä....eikä missään muussakaan suuremmassa kaupungissa ole näin käynyt. Itse pidän tätä olettamaa että muualla kyllä jutellaan paitsi Suomessa puhtaasti vain sellaisten ihmisten kommentteina jotka eivät ole hirveästi mitään nähneet tai sitten vain yleistävät yhden kokemuksen perusteella.

edit: ja juu juoppoja ei lasketa missään mantereella :D

No minulle on muuten juuri Lontoossa tultu juttelemaan bussissa ja tarjottiin jopa eväitä, tosin bussi oli matkalla Englannin etelärannikolle joten englantilaiselle se on ehkä jo sen verran pitkä matka ettei kehtaa olla vääntämättä small-talkia...?

Myönnetään, bussi-esimerkki oli huono. Mutta pointtina ei nyt ollutkaan korostaa suomalaisten metsäläisyyttä (?) vaan sanoa etten usko yksilöiden eroavan niin paljon toisistaan. Kyllä hispaanotkin varmasti vääntävät sosiaalisuutta pienemmälle Suomessa, koska aistivat mikä täällä on maan tapa ja haluavat elää sen mukaan. Näkisin että kannattaa valita sellainen asuinpaikka (ihan vaikka Suomenkin sisällä), josta pystyy käyttäytymään kuten tahtoo ilman että olisi jatkuvasti vähemmistössä. Loppujen lopuksi on kaikille rasittavaa jos yksi ui vastavirtaan.

Eikä mulla myöskään ole mitään harhaluuloja siitä että ulkomaille pakeneminen ratkaisisi ongelmat tai muuttaisi ketään ihmisenä. Ne omat ongelmat seuraavat myös sinne ulkomaille. Mutta jännää että moni suhtautuu aika negatiivisesti jos suomalainen ei halua asua Suomessa. Reaktio on vähän sentyylinen että tuo nyt ei vielä osaa arvostaa Suomea ja luulee että siellä ulkomailla on niin paljon fiinimpää.

Terkut lumisesta Münchenistä. Lunta on puoli metriä ja pakkasta 3 astetta. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja lämmittää mukavasti, parvekkeella voi seinustalla hyvin nauttia lämpimässä vaikkapa kylmän oluen :kippis1:

Onhan jokainen jo huomannut, että tämä Huppe on ihan trolli. Tuntuu välillä, ettei sillä ole muuta tekemistä kuin tulla jauhamaan paskaa tähän threadiin.
" Ai saatana, arvatkaa kuinka siistiä täällä on ? Olen nyt tässä vitun 3 tähden hotellin parvekkeella nauttimassa kylmää olutta "

Haha :D Jos siellä Saksassa on niin maan helvetin hienoa, niin miksi käyttää sitä arvokasta aikaa johonkin Pakkotoistoon ja luuseri-suomalaisten kanssa keskusteluun ? Trolli mikä trolli, mutta oli pakko avautua. Mun viimeinen viesti tähän triidiin. Hyviä jatkoja vaan Huppe, ehkä sinäkin löydät joskus sen oman itsesi ja oikean paikkasi :lol2:

Onhan jokainen jo huomannut, että tämä Huppe on ihan trolli. Tuntuu välillä, ettei sillä ole muuta tekemistä kuin tulla jauhamaan paskaa tähän threadiin.
" Ai saatana, arvatkaa kuinka siistiä täällä on ? Olen nyt tässä vitun 3 tähden hotellin parvekkeella nauttimassa kylmää olutta "

Haha :D Jos siellä Saksassa on niin maan helvetin hienoa, niin miksi käyttää sitä arvokasta aikaa johonkin Pakkotoistoon ja luuseri-suomalaisten kanssa keskusteluun ? Trolli mikä trolli, mutta oli pakko avautua. Mun viimeinen viesti tähän triidiin. Hyviä jatkoja vaan Huppe, ehkä sinäkin löydät joskus sen oman itsesi ja oikean paikkasi :lol2:
Nyt mulla on mennyt ainakin jotain ohi ja kolisten! :wtf:

Terkut lumisesta Münchenistä. Lunta on puoli metriä ja pakkasta 3 astetta. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja lämmittää mukavasti, parvekkeella voi seinustalla hyvin nauttia lämpimässä vaikkapa kylmän oluen :kippis1:

Ja takas terkut eteläisestä Suomesta! Aurinko paistaa, tyyntä, 0,8 astetta pakkasta, merinäköala...

...ainoa ongelma, että katselen sitä näkymää toimiston ikkunasta :curs:

Mitä kautta porukka on päätynyt ulkomaille? Rohkeasti hakemalla vai sisäisellä siirrolla?

Jos oikeasti haluaa ulkomaille toihin, niin rohkeasti hakemalla paasee nopeiten. Helppoa kuin heinanteko. Selaat rekrysivuja lapi ja haet minne kiinnostaa. Tai viela parempi, etta selaat kiinnostavien yritysten nettisivuja ja otat yhteytta suoraan. Useimmilla firmoilla on nettisivuilla infoa, etta mihin tehtaviin on silla hetkella tyontekijoita haussa.

Eika kannata stressailla viisumeista tai tyoluvista ennen hakemusten laittoa.

Onkos suomalaisia korkeakouluopiskelijoia rekrytty minkäänlaisiin, edes jotenkin omaa alaa sivuaviin kesätöihin ulkomaihin. Esimerkiksi tanskaan, norjaan tai saksaan? Tokan vuoden jälkeen voisi hakea, ekana ei taatusti ole tsäänssejä:)

Onko millään tavalla mahdollista päästä kesätöihin eurooppaan? Kiinnostaisi lähteä jossain vaiheessa.

Onkos suomalaisia korkeakouluopiskelijoia rekrytty minkäänlaisiin, edes jotenkin omaa alaa sivuaviin kesätöihin ulkomaihin. Esimerkiksi tanskaan, norjaan tai saksaan? Tokan vuoden jälkeen voisi hakea, ekana ei taatusti ole tsäänssejä:)

Onko millään tavalla mahdollista päästä kesätöihin eurooppaan? Kiinnostaisi lähteä jossain vaiheessa.

Saksasta on vaikeaa saada mitään muuta kuin harjoittelupaikkoja, joissa bruttoliksa liikkuu 500-800:n välillä. Johtuu tietysti siitä, että opiskelija mitään rahaa tarvitse, koska vanhemmat rahoittavat kaiken. Tästä johtuen tietysti oikeastaan jokainen firma ottaa harjoittelijoita, mikä on taasen hyvä asia. Usein harjoittelut saa hyväksiluettua opintoihin, eli siinä ohessa voi nostaa opintotukea. Jos pääsee isoon ja tunnettuun firmaan, se on ihan hyvä keikka, koska siinä kuitenkin oppii kieltä ja kulttuuria ja lisäksi harjoittelijat pääsevät paljon paremmin kiinni sellaisiin työtehtäviin, joita he valmistumisen jälkeenkin tekisivät, koska heille ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa, vrt. Suomessa joku reskontran pyörittäminen taloushallinnossa.

Se tässä kaduttaakin, että viime kesäksi olisin päässyt ilmaisharjoitteluun pankkiin saksaan. Varmaan oisi päässyt tekemään jtn. mistä oisi hyötyä nyt, kun haen suomessa suunnilleen samanlaisiin duuneihin. Kielen kunnolla oppiminen kiinnostaisi, kummasti helpottaa valmistumisen jälkeistä elämää.. Vaikka sitten suomessa.. Ois se kiva käydä muutama vuosi ainakin viettämässä jossain ulkomailla kuitenkin

Jyvaskylasta jarjestivat yliopiston kautta taloustieteen opiskelijoille harjoittelupaikkoja Saksaan. Itsekin kavin yhden tuollaisen 3 kk keikan tekemassa ja oli erittain hyva kokemus. Nayttaa myos hyvalta CV:ssa. Mou on oikeassa etta palkat eivat harjoittelijoille paata huimaa, mutta oma firma maksoi lisaksi pienen asumisavustuksen ja opintotukea pystyi nostamaan samalla koska harjoittelusta kertyi opintoviikkoja.

Miten onnistuu opiskelu aasiassa suomalaisella aikuisopintotuella?
Helposti, asumislisän saat sinne myös. (Pohjois-)Thaikuissa tuo riittää ainakin hyvin elämiseen + dokaamiseen. Filppareilla vielä paremmin?

No perkules. Käykö joku paikallinen opinahjo missä olla opiskelijana kirjoilla vai pitääkö olla suomalainen opiskelupaikka? Kelastako näitä kannattaa kysellä vai mistä?

No tuosta olen kirjoittanut tähän threadiin useita kertoja linkkeineen. Eli opinahjon pitää olla Kelan hyväksymä, tukia saa muistaakseni asumislisän kanssa noin 450 euroa kuukaudessa. "Huonossa" koulussa kun olet kirjoilla niin elämä on vain tanssia, dokailet ja paistattelet päivää, hyvässä koulussa joudut toki opiskelemaankin.

Tässä pari hyväksyttyä hyväksi koettuja opinahjoa joissa oppiikin, maikat osin jenkkejä jne:
http://www.yonok.ac.th/
http://www.payap.ac.th/

Hinnat löytyvät sivuilta. Halvempiakin mestoja on. Opetus luonnollisesti englanniksi ;)

Itse menisin ehkä tänne:
http://www.bu.ac.th/english/

Koulu on ihan laadukas, edullinen ja oppitunteja on noin 10-12 viikossa. Olen käynyt tutustumassa, tuttu on siellä opettajana. Tämä on normaalia Thaimaassa, ei ne laiskimukset jaksa enempää koulussa käydä kun pitää töitäkin tehdä maksaakseen opiskelut.

Kiitos Huppe, arvelinkin että tässäkin ketjussa varmaan on jo ollu aiheessa mut on 148 sivua ja loppu usko kesken niitä kahlatessa läpi. Joo huono koulu sit ehdottomasti, mainio vinkki tuokin :)

Koulu on ihan laadukas, edullinen ja oppitunteja on noin 10-12 viikossa. Olen käynyt tutustumassa, tuttu on siellä opettajana. Tämä on normaalia Thaimaassa, ei ne laiskimukset jaksa enempää koulussa käydä kun pitää töitäkin tehdä maksaakseen opiskelut.

eihän tuo sitten Suomesta poikkea :) Suomessahan eka vuoden yliopisto-opiskelijoilla on oppitunteja keskimäärin 15h/vko.

eihän tuo sitten Suomesta poikkea :) Suomessahan eka vuoden yliopisto-opiskelijoilla on oppitunteja keskimäärin 15h/vko.
Meillä oli AMK:ssa 40-45h viikossa...
Thaimaassa harvoin myös annetaan työläitä kotitehtäviä, kun ei thaikuilla ole aikaa niitä tehdä kun pitää laiskotella tai tehdä töitä tai dokata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom