- Ikä
- 48
Eikös toi nyt ole semmonen ikuisuuskysymys...
Oon mä jossain varmaan kertonutkin mitä puuhastelen. ;)
Oon mä jossain varmaan kertonutkin mitä puuhastelen. ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä sanoisin, että tulevaisuus Suomessa on ihan mahdollinen. Et vaan vielä osaa arvostaa sitä.
--
Ja se lähteminen kannattaa sitten tehdä mah.nopeasti sen sijaan, että jää tänne kitisemään kotimaan puutteita.
Voisiko tuossa viihtymisessä olla mukana hiukan myös uutuuden viehätystä.
Itse asiassa Baijerin osavaltiossa tanssitaan päivisin bratwursti kädessä ja bisse kourassa. Itse asiassa useissa työpaikoissakin on ruokalassa esim. oluthanat joista saa laskea itselleen ruokajuomaa. Jos hanaa ei ole, on vähintään jääkaappi josta saa ottaa olutta itselleen. Itse asiassa jotkut työpaikat jopa tavallaan velvoittavat tyhjentämään tuon olutjääkaapin. Ruokajuomana menee helposti 2-3 (0.5L) vahvaa olutta keskellä päivää ja sitten palataan töihin. Olut on Baijerissa elintarvike, ei nautintoaine tai huume, kuten Suomessa.Ei siellä Saksassakaan työtä tekevät ihmiset tanssi päivisin kaduilla bratwursti ja bisse kädessä. Miksi täällä Suomessa ei voi elää "tätä päivää" ja nauttia elämästä? Ai koska ihmiset vaan möllöttää kotona ja masentuu.
Voisiko tuossa viihtymisessä olla mukana hiukan myös uutuuden viehätystä.
Voisitteko ulkomailla asuvat hiukan täsmentää. Otetaan vaikka vertailupariksi Suomi ja Saksa. Mikä on se ero ilmapiirissä ja ihmisissä? --Miksi täällä Suomessa ei voi elää "tätä päivää" ja nauttia elämästä?
-- Haluaisin vain ymmärtää mikä siinä on, että henkisen kodin löytää Saksasta, muttei Suomesta, kun kyseessä on kuitenkin arvopohjaltaan ja arkielämältään omien havaintojeni mukaan aika samanlaiset valtiot.
Tai että jos työpaikalla olisi paineita, niin pomolle ei voisi mennä sanomaan että tarvitsen apua ja reilun lykkäyksen tähän deadlineen.
Eivät kaikki suomalaisetkaan ole tuppisuita, mutta täkäläisen kulttuurin mukaan emme esim. puhu toisillemme bussissa.
Tähän on kyllä pakko tarttua, kun mielestäni asia ei ihan noin ole. Saksassa oletetaan, että ihmisillä on vaimo ja lapsia joita vaimo hoitaa kotona, jolloin veroprosentti laskee kyllä ihan hyviin lukemiin. Sitten taas tämmöisen sinkkumiehen tapauksessa, jolla ei ole lapsia on veroprosentti huomattavasti korkeampi kuin Suomessa. Palkka tämmöisellä työuraa aloittavalla insinöörillä on Saksassa 40-60ke, jolloin veroprosentti on jo lähes 50. Vastaavasti Suomessa palkka 28-32ke ja veroprosentti 25. Käteen siis jää ansiotuloa loppupeleissä Saksassa vain hieman enemmän, jos olet sinkku. Tietysti halvemmat hinnat ja muut verot lisäävät tätä eroa, mutta ei silti mistään veroparatiisista todellakaan voi puhua.Parempaa kuin Suomessa:
5. Verotus, käytännössä maksat puolet niistä veroista mitä Suomessa. Lisäksi jos esim. vaimo on kotona lasten kanssa, sinun veroprosenttisi puolitetaan, koska vain toinen käy töissä. Tietty palkat ovat parempia myös, jopa tuplaten, alasta riippuen.
Oho, tarkotin arvatenkin aidan toisella puolella. Ei ruohon toisella puolella :PUlkomaille vaan katsomaan onko se ruoho maukkaampaa ruohon toisella puolella
Parempaa kuin Suomessa:
1. Terveydenhoito, täysin uskomatonta verrattuna Suomeen. Missään ei säästellä ja kaikki mahdollinen tutkitaan, kaikki kuvat otetaan HETI, CT-scan ja muut kalliit toimenpiteet. Osastolle jääminen on itsestäänselvyys jos lääkäri vähänkin kokee sen tarpeelliseksi. Sairasvakuutus korvaa myös lääkkeet. 3kk välein joutuu itse maksamaan 10e, ei muuta. Lääkäri oikeasti pitää potilaista osastolla huolta, juttelee heidän kanssaan, selittää yksityiskohtaisesti kaiken. Lisäksi hoitajia on enemmän yhdellä osastolla kuin Suomessa yhdessä sairaalassa. Sama pätee esim. Synnytyssairaalaan. Sairaalassa ruoka on myös hyvää.
2. Ilmasto, voi luoja että tämä ilmasto on vähintään 387% parempi kuin Suomessa. Kesät ovat pitkiä ja lämpimiä ja aurinkoisia. Talvet lyhyitä, leutoja ja suhteellisen lumisiakin. Nytkin on puoli metriä lunta maassa ja 2 viikon päästä todennäköisesti jo ensimmäiset terassit aukeavat. Kevät tulee nopeasti ja yllättäen, ei kuukausien odotuksen tuskalla. Etelä-Saksassa vieläpä se että Alpeille pääsee hiihtämään noin yhdessä tunnissa omalla autolla. Tähän lisäisin vielä ilmanpuhtauden varauksella. Esim. tässä Alpeilla ilmanlaatu on erittäin hyvää. Ruhrin alueella jossa on paljon teollisuutta, onkin sitten savusumua kuin Losissa.
5. Verotus, käytännössä maksat puolet niistä veroista mitä Suomessa. Lisäksi jos esim. vaimo on kotona lasten kanssa, sinun veroprosenttisi puolitetaan, koska vain toinen käy töissä. Tietty palkat ovat parempia myös, jopa tuplaten, alasta riippuen.
7. Ihmisille annetaan mahdollisuus päättää asioista itse. Ei ole sellaista holhousta. Suomalaisia pidetään tässä suhteessa orjana talutusnuorassa joille Demarit kertovat mitä tehdä ja miten ja milloin. Se pistää vihaksi. Esim. tuo ettei suomalainen muka pysty havainnoimaan tilannetta oikein vaan aina ja iänkaikkisesti on parasta ajaa 80kmh vaikka tie olisi tyhjä ja auto uusi, koska demarit ovat päättäneet näin.
15. Ihmiset ovat iloisia, positiivisia ja ystävällisiä sekä avuliaita. Aina.
Huonompaa kuin Suomessa:
2. Joutuu käymään useissa ruokakaupoissa lähes poikkeuksetta, koska yhdestä kaupasta ei koskaan saa kaikkea haluamaansa.
4. Katolinen kirkko rajoittaa elämää. Sunnuntaisin ovat kaupat kiinni, käytännössä ilman poikkeuksia. Kirkon kellot kilkattavat pirusti joka päivä.