Pois Suomesta thread...maybe forever!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Ja mulla ainakin tähän asti ostovoima on ollut ihan riittävä täällä suomessakin

Niin minullakin mutta, jos olen oikein käsittänyt niin saksalainen insinööri tienaa suunnilleen kolme kertaa sen mitä minä ja hän ei maksa autoveroa ja muuta vastaavaa paskaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jonkun verran luettuani päätin tulla kertomaan mielipiteen suomesta.
Vaikka moni on sitä mieltä että on kiellettyä, holhousvaltio, ei viitsitä tehdä työtä yms, totta jossain suhteessa mutta jos otetaan huomioon kokonaisuus niin ei täällä nii paha ole asua.

Itse olin negatiivinen suomea kohden (olen vieläkin, en niin paljon) koska täällä näkyy kieltoja tulevan joka suunnasta kun jotkut pari teiniä mokaa tai mitätön asia on lehdissä.

Jos verrataan muihin maihin, se, miten hyvin me tulemme toimeen ja miten hyvin asiat on täällä, on iso plussa muihin verrattuna ja tuskin samanlaista löytyy, se minkä takia en ole kauhean iloinen tämän maan kehityksessä on melkein ainoastaan se että täällä tosiaankin kielletään hauskojakin asioita vain muutaman idiootin takia ja suomi ajautuu kokoajan lähemmäksi sellaista valtiota missä valtio katsoo kaikkien perään ja yksilövapaus kärsii.

Oli miten turvallista, helppoa tai muuten hyvä mahdollisuus selviytyä täällä niin en kestä sitä että kielletään ja kielletään, ja ongelmat ratkaistaan kieltämällä, esimerkiksi jokelat sun muut johtivat aselain muutokseen huonoon suuntaan vaikka perimmäinen syy on mielenterveys.
Ei ne pojat olisi lopettanut aikeitaan vaikka eivät asetta olisi saanut laillisesti, ruumiita olisi tullut jokatapauksessa, ja paljon suurempi osa aseellisista tapoista/murhista tapahtuu teräaseella ei ampuma aseella, kielletäänkö nekin?

Näette mihin suuntaan tämä kielto (tms) homma menee kun taas ongelmat säilyy; niitä ahdistuneita murhanhimoisia ihmisiä on silti ja se ei lopu ilman oikeiden asioiden muutosta.

Tuossa vain esimerkki...
Pahoittelen tekstini epäselväisyyttä, kello jo sen verran että ei jaksa keskittyä miten kirjoittaa.

Niin minullakin mutta, jos olen oikein käsittänyt niin saksalainen insinööri tienaa suunnilleen kolme kertaa sen mitä minä ja hän ei maksa autoveroa ja muuta vastaavaa paskaa.
Tästä puheenollen, oliskos missään listaa vaikkapa inssien palkoista maittain, ettei tarvitsisi erikseen googletella maita?

Millaiset työnäkymät Norjassa mahtaa olla tällä hetkellä? Jotain asiakaspalvelua tai muuta perusduunia, mitä varten ei tarvitsisi osata ainakaan paljon kieltä. Siellä on kuitenkin suht kovat palkat ja mulla on jo valmiit kontaktit sinne...

Totta mene ihmeessä Norjaan jos sulla on tuttujakin siellä jo. Suomi on ns. uppoava laiva.

Itse miettisin sen sijaan että olenko muiden mielestä wanna-be jenkki sitä että osaisin jotain kunnollista kieltä (=englanti) paljon paremmin kuin sitä että kärsisin jossain kalatehtaalla jäämerellä saaden kokemuksena lähinnä norjan opiskelun lisäksi kalojen käsittelykokemusta. Onhan se tietenkin kiva vetää tuplavuoroa muutama kuukausi nukkuen vapaa-ajat kalanhajuisessa kopissa ja sitten dokata opiskeluaikana ne rahat? No jäähän sieltä varmasti ne arvokkaat kontaktit talteen, kalateollisuuteen... Kaikkea ne ihmiset tekevät rahasta, mutta joku raja sentään?

No eipä aivan kauheasti kiinnosta muiden mielipiteet, voi kun itselläkin olisi joskus ollut mahdollista lähteä Jenkkeihin nuoruudessa.

Käsittääkseni Norja on vauras ja turvallinen maa asua jos suomesta pois haluaa. Kait siellä nyt voi muutakin duunia tehdä kun kalatehtaassa. Kuka nyt mitäkin arvostaa, ilmasto sais olla vaan vieläkin lämpösempi...itse en USAan tahtoisi mutta tietysti moni muu tahtoo :)

Lähtisit mielummin sinne Norjaan. Miksi ihmeessä sinne jenkkeihin pitää aina kaikkien lähteä esim vaihtareiksi ja au paireiksi? IMO jos on mahdollisuus valita helvetin monesta eri euroopan maasta ja monista muistakin maista jonne voi lähteä niin eikö kannattaisi lähteä ns. "vähemmän tunnettuun" paikkaan? Avartaa kummasti ajattelutapaa ja antaa uusia näkökulmia kuin se että olet siellä Us and A:ssa, jossa luultavasti vain parannat englannin kielen taitojasi yms sen sijasta että oppisit vaikkapa hollantia ja oppisit samalla maan kulttuurista ja arjesta oikeasti jotain?

Eipä muakaan noi Jenkit niin hirveästi kiinnosta ja englantiakin on tässä väännetty sen verran kauan, että kielitaidon parantamisenkaan takia ei kannata lähteä. Se nyt vaan on yksi vaihtoehto, minkä tosiaan äitini heitti ilmaan. Ja Norja kiinnostaa nimenomaan sen takia, että se on vähän erilainen paikka :) Kolmas, ehkä fiksuin, vaihtoehto on Britit, jonne lähden opiskelemaan 2010 syksyllä. Tosin siinäkin on se, että tulen koulun puolesta olemaan siellä monta vuotta, joten välivuosi olisi kiva viettää muualla.

Itse miettisin sen sijaan että olenko muiden mielestä wanna-be jenkki sitä että osaisin jotain kunnollista kieltä (=englanti) paljon paremmin kuin sitä että kärsisin jossain kalatehtaalla jäämerellä saaden kokemuksena lähinnä norjan opiskelun lisäksi kalojen käsittelykokemusta. Onhan se tietenkin kiva vetää tuplavuoroa muutama kuukausi nukkuen vapaa-ajat kalanhajuisessa kopissa ja sitten dokata opiskeluaikana ne rahat? No jäähän sieltä varmasti ne arvokkaat kontaktit talteen, kalateollisuuteen... Kaikkea ne ihmiset tekevät rahasta, mutta joku raja sentään?

No eipä aivan kauheasti kiinnosta muiden mielipiteet, voi kun itselläkin olisi joskus ollut mahdollista lähteä Jenkkeihin nuoruudessa.

No mua ei itseasiassa haittaisi olla missään paskaduunissa vaikka kalatehtaalla, mutta enemmän olen katsellut just jotain asiakaspalveluduuneja (kv-hotellin respa, myyjä jne.). Kämppiksen mutsi lähti sinne johonkin firmaan töihin (joku kemiaan liittyvä ala muistaakseni) ja sitä kautta saattaisi saada jotain ihan kivaakin duunia. Eikä välttämättä tarvitsisi osata kieltäkään. Ja rahat tuskin menisivät dokailuun, lähinnä lukukausimaksuihin ja elämiseen ajattelin säästää. Opiskeluista kun tulee jo lukukausimaksujen puolesta yli 10 000e velkaa :(

Jenkkeihin lähtisin salamana muuten, mutta au pairin homma on vähän niin ja näin... Mieluummin tekisin jotain "oikeaa" työtä.

Noin puoli vuotta on tullut nyt asusteltua ja opiskeltua Bangkokissa. Ihan mukavaa on ollut, mutta ei se elama tietenkaan mitaan hirvean ihmeellista opiskelijana ole. Enemman olen kuitenkin taalla tykannyt olla, kuin Suomessa. Joitakin asioita kaipaa, kuten pyorateita ja luontoa. Luonnosta tulen tosin itse saannollisesti nauttimaan tanne Phukettiin. Asun Bangkokissa keskella ghettoa, mutta se ei ainakaan itseani haittaa. Jos toita loytaisi, niin varmasti tulisi muutettua muualle ja tulisi pistettya asumiseen satanen tai pari lisaa. Tietaako kukaan miten voisi esim. tehda etatoita Suomeen? Taalla kuitenkin parjaa jo niin pienella rahalla, etta pienikin lisatienesti tuntuu elintasossa.

Pokerinpelaajia siellä taitaa paljon asustella. Wincapitallakin kuulemma rikastui, muttei enää.

Pokerinpelaajia on tosiaan jopa muutamien arvioiden mukaan muutama sata. Paljon Phuketista muuttanut tanne Bangkokin vilinaan. Itsella ei taida vaan taidot viela riittaa.. Makeaa elamaa kylla viettavat nama pelaajat taalla. Eraalla suomalaisellakin taalla upea kattohuoneisto aivan Bangkokin keskustassa... Yksi suomalainen muutti viime viikolla tosin takaisin Suomeen, koska huonot puolet veivat voiton, eika tulevaisuus ollut kovinkaan varma. Saali, hyva kaveri.

Juuri palasin thaimaan phuketista ja lähtisin välittömästi takaisin jos rahaa olisi. Jotenkin siellä ihmiset ja se yleinen asenne on vain niin hienoa. Tietenkin asuin hotellissa joten normaali arki ei tullut vastaan. Kaippa siinäkin vähän voisi mieli muuttua. Mutta kaipuu on kova takaisin...katsotaan mitä tässä keksisi. Jokusen kuukauden siellä voisi viettää :)

Tässä hieman kaupunkivertailua taas pitkästä aikaa:

Näissä kaupungeissa elämä hymyilee

Kansainvälinen konsulttitoimisto Mercer on laittanut jälleen kaupungin paremmuusjärjestykseen elämisen laadun mukaan. Helsinki ei pärjännyt kisassa. Se oli ainoa pohjoismainen pääkaupunki, jonka sijoitus laski viime vuodesta.

Helsinki on tämän vuoden listalla 30. Vielä viime vuonna sen sijoitus oli pykälää parempi, 29. Samoissa pisteissä ja samalla sijalla on USA:n San Farncisco.

Helsinki pärjäsi elämisen tason mittareilla muutenkin huonommin kuin muut Pohjolan pääkaupungit. Parhaiten menestyi Kööpenhamina, joka oli sekä viime että tänä vuonna 11.

Myös Tukholman ja Oslon säilyttivät listasijansa. Tukholma on 20. ja Oslo 24.

Islannin Reykjavikia listaus ei tunne.

Yksikään pohjoismainen pääkaupunki ei siten päässyt listan kärkikymmenikköön.

Mercerin listaa hallitsevat kuitenkin eurooppalaiset kaupungit. Ykköseksi kakkospaikalta nousi Itävallan Wien, joka ohitti viimevuotisen ykkösen, Sveitsin Zürichin.

Kolmosena on niin ikään sveitsiläinen Geneve.

Sveistiläiskaupunkien jälkeen tulee Kanadan Vancouver ja Uuden-Seelannin Auckland.

Yhdysvalloista ykkösenä on manner-Amerikan ulkopuolella sijaitseva Honolulu.

Aasian ykkönen on sijalla 26 Singapore.

Listan pahnanpohjimmainen on Irakin Bagdad sijalla 215. Eurooppalaiskaupungeista huonoimmin sijoittui Espanjan Madrid, joka jäi listalla 50:nneksi.

Mercer korostaa, että monen Itä-Euroopan kaupungin elintaso on noussut varsinkin sen jälkeen, kun maat liittyivät Euroopan Unioniin. Varsinkin niiden vakaus on kasvanut.

Tänä vuonna Mercer kiinnitti koko otoksessa huomiota etenkin infrastruktuurin tasoon, veden saantiin ja sen laatuun, teleyhteyksiin, julkiseen liikenteeseen ja kansainvälisiin lentoyhteyksiin.

Tutkimuksen muuttujia oli kaikkiaan 39. Tärkeitä olivat myös muun muassa poliittinen, sosiaalinen, taloudellinen ympäristö, terveydenhuolto, koulutus ja asuminen.

1. Wien

2. Zürich

3. Geneve

4. Vancouver

5. Auckland

6. Düsseldorf

7. München

8. Frankfurt

9. Bern

10. Sydney

11. Kööpenhamina

12. Wellington

13. Amstredam

14. Brüssel

15. Toronto

16. Ottawa

16. Berliini

18. Melbourne

19. Luxembourg

20. Tukholma

21. Perth

22. Montreal

23. Nürnberg

24. Oslo

25. Dublein

26. Singapore

26. Calgary

28. Hampuri

29. Honolulu

30. San Farncisco

30. Helsinki
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talou...09/04/21623&sort=false&request_ahaa_info=true

Mistä toi Suomen mollaaminen kumpuaa Huppe? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Ootko aivan sekaisin? Pastesin suoran copypasten kauppalehden sivuilta. Eikö nyt jumalauta voi moderoida ton tyypin trollausta pois täältä? Aivan sama mitä tänne kirjoitan niin sama vastaus.

Ootko aivan sekaisin? Pastesin suoran copypasten kauppalehden sivuilta. Eikö nyt jumalauta voi moderoida ton tyypin trollausta pois täältä? Aivan sama mitä tänne kirjoitan niin sama vastaus.

Ota se palko nyt vittuun nenästäs. Kysyin asiallisesti et mikä sua Suomessa vituttaa ja miksi sitä haluat korostaa. Ja kyllähän mä nyt saatana tajuan et se oli copypaste kauppalehestä, mut lähinnä hain sitä sun motiivia tollasia laittaa. Ei siitä kannata lämpöä vetää.

Ota se palko nyt vittuun nenästäs. Kysyin asiallisesti et mikä sua Suomessa vituttaa ja miksi sitä haluat korostaa. Ja kyllähän mä nyt saatana tajuan et se oli copypaste kauppalehestä, mut lähinnä hain sitä sun motiivia tollasia laittaa. Ei siitä kannata lämpöä vetää.
Threadin nimi on Pois Suomesta thread...maybe forever!!! ja eilisessä kauppalehdessä oli vertailtu maailman eri kaupunkeja. Helsingin boldasin siksi, että tämä thread käsittelee Pois Suomesta muuttamista. Yhtälailla olisin voinut boldata vaikkapa Jyväskylän jos se olisi tuossa tutkimuksessa mainittu. Olisinhan voinut muotoilla tuon niin että boldaisin Münchenin, koska asun siellä ja huutaisin ja mesoisin, että hahaa, kattokaa miten paska paikka Helsinki on, hajotkaa sinne urpot!, tuolloin tuo sinun kommenttisi olisi ollut aiheellinen.

Huoh, suotta täällä vajaiden kanssa väitellä, jatka yksinäsi.

Threadin nimi on Pois Suomesta thread...maybe forever!!! ja eilisessä kauppalehdessä oli vertailtu maailman eri kaupunkeja. Helsingin boldasin siksi, että tämä thread käsittelee Pois Suomesta muuttamista. Olisinhan voinut muotoilla tuon niin että boldaisin Münchenin, koska asun siellä ja huutaisin ja mesoisin, että hahaa, kattokaa miten paska paikka Helsinki on, hajotkaa sinne urpot!, tuolloin tuo sinun kommenttisi olisi ollut aiheellinen.

Huoh, suotta täällä vajaiden kanssa väitellä, jatka yksinäsi.

Edit; olkoo ei jaksa tuhlata aikaa.

Vaikka itsekin ihmettelen mistä Hupella on aikaa ja kiinnostusta noita tilastoja tänne laittaa, niin ei kai se nyt Hupen syy ole jos Helsinki ei menestynyt tuossa tilastossa?

Asiaan.
Muutto ulkomaille alkaa näyttämään todelta. Mitä jos joskus myöhemmin aukeaa tilaisuus työskennellä paikan päällä esimerkiksi Suomalaiselle firmalle, niin onko minulla mitään mahdollisuuksia saada expatin etuja, tai suomen palkkatason korkuista palkkaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom