Pohkeet paukkumaan!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by gotto
Claude Groulx?

257_1.jpg

Originally posted by Tomi
Mayors'in Akin limput ne on. Tässä vielä takaa.
attachment.php

Vois kuvitella että kaveri on alkanut alunperin vääntää noita aika ohkosista, kun kuitenkin nilkat ja heti pohkeen alapuolella oleva osa on huomattavasti kaposempi. Synnynnäisesti pahksupohkeisilla on yleensä alaosakin paksu.

Eli jos niin on niin hatunnosto...

Originally posted by Kiuaskivi
Vois kuvitella että kaveri on alkanut alunperin vääntää noita aika ohkosista, kun kuitenkin nilkat ja heti pohkeen alapuolella oleva osa on huomattavasti kaposempi. Synnynnäisesti pahksupohkeisilla on yleensä alaosakin paksu.

Eli jos niin on niin hatunnosto...

ja just toi nilkan kaposuus tekee noista pohkeista aika pallon kokoiset.
Täytyy alkaa treenaamaan pohkeita tosissaan, jos sais vaikka massaa niihin.

itelläni toimii helkutin hyvin pohjerutistus Hack-telineessä naama selkänojaa vasten tehtynä, paksu lankku jalkaterien alla. Liikkeen teen kahdessa osassa, ensin pohjalta keskelle, murtosekunnin paussi ja sitten keskeltä ylös.

Liike on turvallinen selälle, sillä selkään keskittyy ainostaan pituus suunnassa olevia rasituksia, ei pystysuunnassa. Samalla rasitusta voi jakaa nojaamalla vahvemmin "selkä"tukeen.

Rautaa saa laitettua varmasti tarpeeksi ja poltto on aivan uskomaton. Istuen tekemällä en oikein saa pohkeita rasitettua siten, että ne olisivat kipeät huomenna, voi tosin johtua laitteesta jolla sitä teen.

Mikäli saleiltanne löytyy ko. lankkua jalkojen alle niin suosittelen testaamaan liikettä.

Originally posted by lepex
itelläni toimii helkutin hyvin pohjerutistus Hack-telineessä naama selkänojaa vasten tehtynä, paksu lankku jalkaterien alla. Liikkeen teen kahdessa osassa, ensin pohjalta keskelle, murtosekunnin paussi ja sitten keskeltä ylös.

Liike on turvallinen selälle, sillä selkään keskittyy ainostaan pituus suunnassa olevia rasituksia, ei pystysuunnassa. Samalla rasitusta voi jakaa nojaamalla vahvemmin "selkä"tukeen.

Rautaa saa laitettua varmasti tarpeeksi ja poltto on aivan uskomaton. Istuen tekemällä en oikein saa pohkeita rasitettua siten, että ne olisivat kipeät huomenna, voi tosin johtua laitteesta jolla sitä teen.

Mikäli saleiltanne löytyy ko. lankkua jalkojen alle niin suosittelen testaamaan liikettä.

Pohjenousu seisten hackissa on kyllä mainio liike, sopivan paksuinen lankku jalkojen alle ja menoksi. 4-5 sarjaa tota liikettä niin tuntuu niin perkeleesti. Toistot 10-15 tuntuu toimivan parhaiten.
Hack kyykky on tosin tod. pysty mallin hack mutta kuitenkin.

Dopey sanoi:
4) Treenitiheys. Pohkeet ovat täynnä hitaita soluja ja niihin kohdistuu rasitus aina kun kävelee. Kukaan ei varmaan voi treenata pohkeita liikaa, mikään ei estä treenaamasta niitä kovaa vaikka joka päivä. Jos pohkeet on huonot, niin tekisin niitä splitistä riippumatta joka treenikerralla.

Totta vai tarua? :o
Itellani on pohkeet hiukan jaljessa niin kannattaskos kokeilla teha niita esim. 3x viikkoon?

Arc sanoi:
Totta vai tarua? :o
Itellani on pohkeet hiukan jaljessa niin kannattaskos kokeilla teha niita esim. 3x viikkoon?

Kokeile ihmeessä. Monestiko olet ne nyt tehnyt? Jos vain kertaalleen, niin ehkä ennemmin ensin 2 x viikossa. Ja huolehdi riittävästä venyttelystä, jotta palautuisivat vähän nopeammin eikä tule ikäviä jumeja.

Olen itse kokenut parhaaksi laitteksi hackin polvet lukossa. Tämä ohutpohjaisilla budokengillä piiitkällä liikeradalla ja lopussa pysäyttäen toviksi. Niin ja jos erikoisuuksia tavoittelee, parhaan tuloksen saavuttamiseksi REST/PAUSE. 12-15 toistoa suoraan -> 10 sec lepoa ja 5 lisää samalla painolla. (ja vielä kerran jos tuntee itsensä kykeneväksi).
Pidän myös prassissä tehtävästä, pohkeisiin saa kunnon venytyksen kun antaa painon vaan levätä päkiöitten varassa liikkeen alaosassa. Salilla missä nykyään käyn on prässeissä jokin alarauta mikä on tiellä pohjetreeneissä :(

Itse en ole treenannut pohkeita ikinä aikaisemmin, mutta nyt viimeviikolla aloitin ja hyvältä on tuntunut. Kehitystä näkyy jo ;)

Minkä kokoiset ovat huonot pohkeet? Entä hyvät?
Minulla on 41cm :(

no minulla on huonot pohkeet, eli 31 senttiä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itte reenaan pohkeet kaks kertaa viikos. kerran seisten ja kerran istuen.

Tulipa tätä tässä luettua ja tuntuu löytyvän täältä myös muitakin, jotka joutuvat pohkeiden paksuuden kanssa tappelemaan. Itse olen jo aikoja sitten huomannut, että en niitä isommiksi saa, vaikka kaikkea mahdollista olen niille tehnyt elämäni aikana jalkapallosta salille käymiseen. Paksuus näyttää olevan 42 cm, mutta onneksi voimaa löytyy enemmän kuin mistään muusta meikäläisen lihaksesta, tietenkin suhteutettuna. Toisinaan tämä kyllä vituttaa, varsinkin juuri nyt kesällä.

Mutta tämä on sukuvika..

Old skoolisti keskity pohjenousun ala-keskivaiheeseen! esim. 12 "puolikasta" toistoa täydestä venytyksestä puoleen väliin ja 12 kokonaista toistoa. sarjat 3-5 ainaki kerran viikossa. tekniikka kuntoon (ei kovin vaikea :D ) ja rautaa paukkumaan!

Pohkeiden treenaus on suoraan saatanasta. Hirveää hommaa. Onneksi saa vähän pahinta terää siitä pois kun tekee niitä useammin niin ei tarvitse yhtä paskaksi laittaa kuin esim. kerran viikossa treenatessa...

En jaksa treenata pohkeita, ne saa kuitenkin juoksemalla isommiksi. Ehkä jossain vaiheessa kun siirtyy monijakoiseen niin voisi tehdä muutaman sarjan.. Laskinpas leveydenkin: 34cm

Threadin aihe on lisää lihaa pohkeisiin ja ukot täällä kirjoittelee, ettei jaksa edes pohkeita treenata.:thumbs:
Jostain treenivideosta katselin yksi päivä ja kokeilin seuraavaa: pohkeita tehdessä loppupolttoja puolesta välistä täyteen supistukseen ja kovaan puristukseen prässissä tai vipuvarsiprässissa. Tuli muuten pakottavan mukavat poltteet lopuksi.

pohkeen ympärys 36cm ja ikää 14 vuotta.Millanen liike on donkeyphoje liike

Tärkeää pohkeitten treenaamisessa on tehdä liike tunteella. Esim pohjeprässissä tekee hitaasti,tuntee minne osuu.
Tässäkin laatu korvaa määrän. Itsellä pohje kutistunu n.2cm viime kesästä, mutta muotoa löytyy. Mutta parhaat vinkit yleensäkin lihasten kasvatuksesta saat niiltä, jotka ovat tehneet paljon työtä saadakseen edes "ok:t". Toisilla vaan se genetiikka on on loistava. :)
IMO vinkkejä kannattaa kysyä keskitason lihasmassan omaavilta, eikä kemikaali pumpatuilta loistavan genetiikan omaavilta häriltä.

Mutta kuten aikaisemmin mainittiinkiin, pohkeet ovat lähes kokonaan hitaita lihassoluja. :rolleyes:

Voi vittu. Vaikuttaako juokseminen pohkeiden kokoon?. Ite pelannu säbää 9 vuotta huippujoukkueessa joka treenaa 4 kertaa viikossa. Viime kaudelta 2006-07 C-sm hopeeta;). Ja muutenki urheillu koko ikäni lätkää sun muuta. Ja pohkeilla kokoa 39 cm kotimittauksella eli oikeasti varmaan vähemmän. Ja ainoat lihat on ns. pohkeen takaosassa. Eli tuo sisempi sivu on aivan suora eli kaikkea muuta kuin näyttävän näköiset. Eikä nuo tuosta varmastikkaan kasva:( vaikka olen salillakin niitä tehnyt. Mutta nyt olen jo toivottomana jättänyt pois ohjelmasta:david: Tulipas avautuminen:david:

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom