Pohkeet paukkumaan!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
No ei varmaan oo. Mutta siitä sainkin tosi hyvän idean. Mun ukolla on nimittäin sama kengännumero ku mulla ja se aina valittaa, että pohkeet ei kasva millään. Mä paankin sen käveleen mun kengillä ni katotaan lähteekö pohkeet kasvamaan.

Originally posted by naiskovis
No ainakin siitä tulee pohkeet vitun kipeeksi, ku kävelee parin tunnin lenkin korkkareissa. Siinäpä muuten oiva vinkki niille miehille, jotka tuskailevat pohjetreenin kanssa!

juu voi olla vaikee löytää kokoa...ja eiköhän nuo pohkeet menene kipeeksi jo ihan lenkkareillakin 2 tunnin lenkillä! :D

joo, korkkarit käyttöön vaan. siihen itseasiassa pohjaa noi "pohjelenkitkin" :-) varmaan joku transuliike myis niitä suuria kokoja hehee...

bodarit mukaan lukien parhaat pohkeet, mitä olen ikuna nähnyt livenä, oli eräällä kreikkalaisella n. 50v keittäjällä... erittäin isot, suonikkaat ja KOVAT...siis kovan näköset, en kokeillut :-)
ei kuulemma ikinä ollut mitään urheilua harrastanut.

ja ettei muka geenit vaikuta mitään...

Geeneillä on tosiaaniso merkitys pohkeidenkin koossa, itse kun aloittelin harjottelun oli pohkeen mutta 38 cm, 3v jälkeen mitta oli 49cm, nyt 45 kun en oo kunnolla harjotellu vuosiin.
Itsellä on parhaiten toiminut 6-8toiston nurkilla olevat sarjat. Pitkät ei oikein vaikka niitä yrittäs... Paras liike ollu pohje nousu seisten, täys pakka ja muutama sata kiloa lisä painoa niin johan alkaa lyyli kirjottaa :D

itellä taas ei juuri kokoa ole tullut (tällä hetkellä 41cm), mutta voimaa tulee aina ja paljon ja nopeesti.

pohkeet on ku mehupillit, mutta rauta on nöyrää. puhtaita ja syviä kymppejä prässissä 250kg:lla ja Smithissä 200kg:lla... luulis näkyvän, vaan ei näy :-))

monelle muulle esim. toi em. possuohjelma (ei se oikeesti kauheen paha ole) on tehonnu erinomaisesti. itelle tuli 2cm.

noo...en syytä geenejä, kun en bodariksi bodarin paikalle niin hingu.

Ite oon nyt vajaat 2 kk ajan tehnyt 2 krtaa viikossa. Eka treeni 3x istuen 60 kg painoilla niin monta kuin ikinä irtoaa ja sen päälle aasinnostot 90 kilolla.

Toinen treeni 3x seisten pohjenostot ja painoa 140-180kg, fiiliksen mukaan ja teen suhtkoht puhtaasti 10 toistoa, mutta jätän vähän varastoon. Viimeistelen toisen treenin 1 jalan nostoilla. Otan käsipainon kouraan ja teen pohjenostoja seisten.

Tällä konstilla mun kasvoi 43,8 cm -> 44,6 cm vajaassa 2 kk ja tässä samalla rasvat laski pari prossaa. Perseestähän nuo vieläkin ja aion jatkaa systeemiä vielä jonkin aikaa. tämä vko totaalista taukoa pohkeista ettei mee ylikuntoon.

3*(Pohjenousu istuen 6-10+2pakkoa + Aasinosto 10-20 superina) Stopit ylh. + alh.
Ihan kiva mälli oli, kun toi tuli tehtyä :D. Pohkeet kolmatta päivää aivan saatanan kipeenä...

joo, mähän suosittelin pikkusta sisäänajoa ennen alottamista, eli pohjat kuntoon :-)

kannattaa jatkaa ohjelmaa, vaikka olis pohkeet kipeinäkin. se kipu ei ole merkki siitä, ettei palautumista olisi tapahtunut. jopa 80% palautumisesta tapahtuu 24h:n sisällä, oli teho mikä tahansa.

ekan viikon tarkotus on melkolailla ylitreenata pohkeet ja sitten seuraavien viikkoja aikana lisätään määrää frekvenssiä harventaen. lopullinen kasvupyrähdys pitäisi tapahtua niiden kevyiden ja lepoviikkojen aikana.

kannattaa tarkkailla akillesjänteiden tilaa ton kuurin aikana. voi tulehtua äkillisestä määrän ja tehon lisäämisestä. puhdas liike myös :-)

Tuli tässä pohjetreenistä mieleen, että miten tuo pohkeiden lihas kasvaa? Onko mahdollista, että pohje kasvaa enemmän siitä kapeammasta kohtaa... Siis siitä mihin normaalin tennissukan varsi jää? Itselläni on pohkeet olleet abaut saman kokoiset (42cm) jo pari vuotta, mutta treeniraudat ovat nousseet pohjenousussa lähemmäs 100kg. Yleensä tulee treenattua pohkeita prässissä 2-3 sarjaa, joissa 12-17 toistoa ja istualtaan salin rimpulassa vermeessä samat. Siis tuossa prässissä raudat kasvaneet n. 170-> max 270kg.
Tuntuu vuaan, että pohkeet eivät ole kasvaneet tuosta paksuimmasta kohtaa, mutta kaikki helvetin tennissukat tuntuu kiristävän tuosta yläpäästä! Joutuu aina rullaamaan niitä kaksinkerroin alaspäin :-(

Wintikka?

Eikö Wintikalla ollu nää eriparipohkeet? Viiden sentin ero....
Mikäli on niin poika puhuu vaan isommasta... :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Wintikka?

Öööh, nyt on joku ymmärtänyt väärin, eipä niillä eroa kuin sentti.

Mun pohkeet on aina olleet isot, en treenaa niitä ollenkaan. Se on ihan geeneistä kiinni, mulla on ns. "lyhyet pallopohkeet".

Originally posted by Odu
Eikö Wintikalla ollu nää eriparipohkeet? Viiden sentin ero....
Mikäli on niin poika puhuu vaan isommasta... :)

Tuosta kävelystä vielä....

Rakas äitini tapaa kävellä päivittäin jotain 2-3x1,5-2 tunnin lenkkejä koiran kanssa ja se kyllä näkyy; mä olen ihan oikeasti kateellinen sen pohkeille! Soon stana jotain alle 45 kg 58 wee akanruipelo ja omaa aivan tajuttomat patit!
Oonkohan mä jotenkin vähän sairas, katselen mun äidin pohkeita ja silleeeen...(Tämän lausahduksen voin sieluni nähdä Jippiin voimailuforumilla)?? :p
BTW, kerron ihan näin etukäteen, siltä varalta jos joudun juuri kertomastani edesvastuuseen Jippiin forumin tuomioistuimessa, tässä auktoriteetissä jonka valta ylittää hovioikeuden ja rahan, että en koskaan itse kirjoittele kyseiselle palstalle, nämä sanat kirjoitettakaan hautakiveeni.... :cool:

Kerpele:
Ilmeisesti se alaosa (soleus) kasvaa sen takia voimakkaammin, että a)teet prässinkin hieman jalat koukussa. joillain gastrocnemius (se kakspattilihas siinä päällä) on siten kiinnittynyt, että pitäis tehdä täysin suorin jaloin, että saa niihin ollenkaan tuntumaa (mm. minä) tai b)soleuksen treenivaste on korkeampi ja se kasvaa helpommin. et ole ainoa.

valkoihoisilla pohkeet on yleensäkin pidemmät, siis ulottuvat alemmas (gastrocnemius siis), muttei niillä tennissukkia vielä pitäis rajoitella.

tervetuloa pohkeidenkorjauskurssille. välineemme ovat: ks. mun treeniohjelma pohkeille tässä threadissa. jätä ne istuen tehdyt pois ja tee niiden tilalla joko pohjenousu yhdellä jalalla tai aasinosto.

pidä ne polvet lukossa äläkä päästä lantiota eteen yläasennossa. ole erittäin tarkka tuntumasta siellä pohkeissa. ei pumppia soleukseen vaan kaksoiskantalihakseen. pidä siis paino isovarpaan päkiällä ja purista kantapäätä eteen-ylös liikkeen yläosassa. hieman rautaa pois ja tarkempi tuntuma.

olettaisin, että parin kk:n päästä hran pohkeet ovat saaneet hieman eri paikkaan edes jotain :-)

Viime kerralla pohjetreenissä tein ainoastaan istuen koneessa, sarjat oli 3*12-15. Aika hyvin puri tuohon sivulohkoon, siitä on jo 6 päivää ja vieläkin lihas arkana

Siis saako tuossa prässissä pitää polvia aivan lukossa? Tuntuu pelottavalta :-( Nykyään pidän jalat suorina ja jäykkinä, mutta en aivan lukossa.... Pohkeet tuntuvat tulevan kyllä kipeiksi koko alueelta, mutta kehitystä ei näemmä tule oikeisiin paikkoihin :-( Täytynee yrittää nuita pohjenousuja yhdellä jalalla. Välillä tehnyt nuita viimeisenä pumppailuna... Salilla vaan ei ole hirmuisesti välineitä pohjetreeniin. Tuo paskana oleva istumakone, prässi "pohjelaudalla"... Aasinnostot taitaa olla hieman vaikeita ainakin yksin treenatessa? Miten tuo muuten vaikuttaa, että säätää prässin penkin kulmaa jyrkemmäksi, jolloin koko takareidessä ja pohkeessa tuntuu hyvin voimakas venytys?

Jos vaikka kehtaisi pitää shortseja kesällä ;-)

prässi penkki pystyssä käy aasinoston kaltaisesta. voit myös kokeilla aasinostoja yhdellä jalalla. älä nojaa eteenpäin vaan pyri pitämään mahdollisimman paljon painoa pohkeella. pidä käsillä kiinni jostain vaikka. ellet prässissä ihan lukossa polvia pidä, mahdollisimman suorina kumminkin :-) keskity siihen, että saat nilkan mahdollisimman suoraksi ja pidä jännitys yläosassa 1-2 sekuntia. stoppi alhaallakaan ei ole pahitteeksi. ei pomppuja ja koko ajan paino sillä isovarpaan päkiällä ilman nilkan tvistailuja sivulle.

ja vielä: yksi ratkaisu nimenomaan vois olla toi toistomäärä. ehkä sun kaksoiskanta ei reagoi kunnolla siihen 12-17 toiston alueeseen...ainakaan, ellei mitään muuta juurikaan ole ollut. lisää siis runsaasti vaihtelua aina kovista rauhallisista vitosista yhdellä jalalla aina moniin kymmeniinvaikka prässissä. kato se programmi läpi. eiköhän siitä selviä. ne pohjelenkit on aika olennaisia myös. kuvittele toistomäärää puolessa tunnissa... :-)

Itse olen todennut toimivaksi jo sen että kävelee treenaamaan salille ja takaisin yhteensä noin 4km ja sitten kauppaan ja takaisin, pohkeen ympärys tällähetkellä vasemmassa jalassa 53cm ja oikeassa 51cm.

Voi tosin en ole tästä varma mutta voisiko kengän pohjan kovuus vaikuttaa asiaan jotenkin, ts. vaikuttaa treenin kovuuteen. Kun naisten korkkarit on aika kovapohjaiset ja itse käytän bootseja. Näin tyhmällä maalaisjärjellä ajattelisi että kovapohjainen kenkä antaa paremman vastuksen pohkeelle kuin joku pehmeä lenkkari?

Originally posted by Tomi
Pohkeiden saaminen isoiksi on monelle SE vaikein ja vittumaisin juttu saliharjoittelussa. Ja varsinkin silloin, jos ei satu luonnostaan omistamaan hyviä pohkeita. (Laskekaas huviksenne, montako sekuntia Wintikalla kestää tulla kehumaan omia 45-senttisiä plättyjään, heh..)

Siis onko toi 45 cm jotenkin pieni vai iso???
Mun huonoitten kehittynyt lihasryhmä on ollut aina pohkeet mun mielestä mutta ne on kuiteinkin 48 cm, pumpis n. 48,5-49 cm....

en oikeastaan keskity niitten tekemiseen hirveästi, pyrin kuitenkin tekemään 4 sarjaa ainakin (12-20 toistoa)

:confused: :confused:

Originally posted by PsychoPred
Siis onko toi 45 cm jotenkin pieni vai iso???
Mun huonoitten kehittynyt lihasryhmä on ollut aina pohkeet mun mielestä mutta ne on kuiteinkin 48 cm, pumpis n. 48,5-49 cm....
Tuollaiset pohkeet on harvinaista herkkua. Jos pohkeet ei ole luontaisesti isot, niin 50 cm TIUKAT pohkeet on kutakuinkin yhtä harvinainen ilmestys kuin 50 cm tiukka olkavarsi. Taitaa Suomenkin bodylavoilla nuo yli 50 cm pohkeet jäädä loppujen lopuksi aika vähiin..?

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom