Pohkeet paukkumaan!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Tossa joku sanoi pohjeliikkeet istuen ottavan vähän eri kohtaan pohjetta...salilla jossa käyn ei jostain syystä ole tätä laitetta ollenkaan...vain se seisten tehtävä laite ja painojen pinoaminen jalkojen päälle on aika ilkeä tyyli...onko mitään korvaavaa liikettä olemassa tälle istuen tehtävälle???

Originally posted by timba79
Tossa joku sanoi pohjeliikkeet istuen ottavan vähän eri kohtaan pohjetta...salilla jossa käyn ei jostain syystä ole tätä laitetta ollenkaan...vain se seisten tehtävä laite ja painojen pinoaminen jalkojen päälle on aika ilkeä tyyli...onko mitään korvaavaa liikettä olemassa tälle istuen tehtävälle???

Jos salillasi on prässi, voit aktivoida soleusta jossain määrin tekemällä pohjeojennuksia siinä niin, että polvet on lievästi koukussa.
Ei cheattia!

Originally posted by Tomi
Tuollaiset pohkeet on harvinaista herkkua. Jos pohkeet ei ole luontaisesti isot, niin 50 cm TIUKAT pohkeet on kutakuinkin yhtä harvinainen ilmestys kuin 50 cm tiukka olkavarsi. Taitaa Suomenkin bodylavoilla nuo yli 50 cm pohkeet jäädä loppujen lopuksi aika vähiin..?

jos tää teksti ei anna lisää motivaatiota pohjetreeneihin, ei mikään anna ;)

Jaahas, olen palannut punttisalille, ja myös pohkeet on otettu 1. kerran mukaan treeneihin mukaan. 6. salikerran jälleen tuntuu siltä, että pohkeet vastaa treeniin aika hyvin.
Minä saan ainakin pohkeet niin turvoksiin seisovilteen tehtynä yksi jalka kerrallaan omalla painolla 100 toistoa. Voihan ampulli mikä pumppi ja pohkeet monta päivää kipeenä.

Nyt kylmänä pohkeet 48,5 cm ja vain Tompan kiusaksi vedän ne johonkin 52 senttiin :evil:

Originally posted by Wintikka
Nyt kylmänä pohkeet 48,5 cm ja vain Tompan kiusaksi vedän ne johonkin 52 senttiin :evil:
Mä näin just sellaiset reilut 55-senttiset pohkeet. Kisoissakin vielä viime vuonna 52 cm. Voi elämän kevät, mitkä ruisleivät. :eek:

BTW, t-magin tämän viikon webbiversiossa on pohkeille tähdätty erikoistumisohjelma.

Paras keino treenata pohkeita on rappujen kävely pohkeilla. Eli yrittää käyttää mahdollisimman paljon pohkeita rappuja kävellessä. Tuntuu mielestäni melko hyvin.
Tällä tavalla ne pohkeet tulee treenattua, koska ne raput on kuitenkin pakko päästä ylös. Salilla pohkeiden treenaaminen meinaa aina joskus jäädä.

Originally posted by Fatso
Geeneillä on tosiaaniso merkitys pohkeidenkin koossa, itse kun aloittelin harjottelun oli pohkeen mutta 38 cm, 3v jälkeen mitta oli 49cm, nyt 45 kun en oo kunnolla harjotellu vuosiin.
Itsellä on parhaiten toiminut 6-8toiston nurkilla olevat sarjat. Pitkät ei oikein vaikka niitä yrittäs... Paras liike ollu pohje nousu seisten, täys pakka ja muutama sata kiloa lisä painoa niin johan alkaa lyyli kirjottaa :D

Mulla ei oo mitkään isot pohkeet itellä. Mut oon jostain lukenu että unohtakaa ne Arskan 60 toiston tehoreenit. Moni näyttää ottavan pitkää sarjaa ja melkein kaikilla sama ogelma, pienet pohkeet. Mä otan normaalisti 12 toistoo tai alle. Rautaa lappaan mukaan kunnolla.
Pohjenousukoneeseen oon laittanu 495 paunaa extraa, (11x45 paunan limppuja) siinä olevien 195 paunan ja oma painon lisäksi.

Tuntuu kyllä ottavan selän päälle ainakin mulla, ehka liikaakin...hartianivelet tulee kipeeks.

Originally posted by Sam225
Jos salillasi on prässi, voit aktivoida soleusta jossain määrin tekemällä pohjeojennuksia siinä niin, että polvet on lievästi koukussa.
Ei cheattia!

Täytyy kokeilla seuraavassa pohjereenissä...saattaa kyllä tarvita pikkusen harjottelua ettei mee cheettaamalla...

Tervehdys!
Kuten aiemmin tuolla todettiinkin, ei minunkaan salilla jolla käyn ole istualteen tehtävää pohjekonetta (en varsinaisesti kyseiseen koneeseen ole edes tutustunut), kysymys kuuluukin, että tämän liikkeen voi siis korvata: istuen penkillä, jalat 90 asteen kulmassa, pinomalla polvien-reisien päälle levypainoja sekä muodostaa jostain korokkeen päkiöiden alle, ja näin vempata pohkeita? Näinkö, asia tapahtuu?
:nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Levujen latominen polvien päälle menestyksekkäästi tuottaa vaikeuksia.

nimim. Kokemuksella

Muutamia pointtereita. Itsellä on ns. piraijapohkeet eikä niitä korkeita kiinnityskohtia minnekään muuteta, mutta tuloksia on tullut kyllä todella mukavasti.

1) Pohjeliikkeet pitää tehdä p u h t a a s t i. Jos tienaisin euron joka kerta kun näen pohjeliikkeitä tehtävän kumipallona-luokses-pompin-vain tekniikalla voisin lopettaa ansiotyöt. Hitaasti alas, pohjaan asti, tauko, räjähtäen ylös, loppuun asti, puristus.

2) Sprintit. Jalkatreeni on oikeastaan ainoa syy miksi teen viikossa yhden HIIT-treenin. 60 sek. hölkkäystä ja 30 sek. kovaa mutta rennosti pikajuoksutyyliin kantapäät ilmassa. Hamstringit saa kyytiä samalla, mutta pohjetuska on sanoinkuvaamaton.

3) Lihastasapaino. Nilkan ojennusten vastapainoksi saman verran nilkan koukistuksia. Tähän asti paras liike mitä olen kokeillut on nilkan koukistukset käsipainolla: tasapenkille istumaan polvitaive penkin päähän kiinni. Käsipaino jalkaterien väliin ja polvet suoriksi kuten reidenojennuksessa. Painon pitäisi olla pystyssä kun nilkat ovat ojennettuina ja vaakatasossa kun nilkat ovat koukussa.

4) Treenitiheys. Pohkeet ovat täynnä hitaita soluja ja niihin kohdistuu rasitus aina kun kävelee. Kukaan ei varmaan voi treenata pohkeita liikaa, mikään ei estä treenaamasta niitä kovaa vaikka joka päivä. Jos pohkeet on huonot, niin tekisin niitä splitistä riippumatta joka treenikerralla.

4) Treenitiheys. Pohkeet ovat täynnä hitaita soluja ja niihin kohdistuu rasitus aina kun kävelee. Kukaan ei varmaan voi treenata pohkeita liikaa, mikään ei estä treenaamasta niitä kovaa vaikka joka päivä. Jos pohkeet on huonot, niin tekisin niitä splitistä riippumatta joka treenikerralla.
Nyt alko pohkeitten kasvatus!! Pohkeet on nyt n.38cm :nolo:

Mä näin just sellaiset reilut 55-senttiset pohkeet. Kisoissakin vielä viime vuonna 52 cm. Voi elämän kevät, mitkä ruisleivät. :eek:
Tässäpä nämä samaiset pohkeet, mistä puhuin tuossa quotessa...
attachment.php

Jos ei painot riitä istualteen tehtävässä pohjenostossa (levyt reisien päällä) niin pyytää kaveria jeesaamaan.

Kannattaa vaan kattoo ettei leiki kovaa ja yllyttää kaveria painamaan melkein koko painonsa edestä. Meinaan meni vitunmoiseen kramppiin/revähdyksen rajamaille, kun kaveri vähän anto lisäpainoa yksissä treeneissä.:D

:offtopic: Tomi, oliks toi joku sun frendis? Meinaan vaan jos olis mahdollista nähdä kuvat takaakin?

Originally posted by tommih
:offtopic: Tomi, oliks toi joku sun frendis? Meinaan vaan jos olis mahdollista nähdä kuvat takaakin?
Mayors'in Akin limput ne on. Tässä vielä takaa.
attachment.php

Thänx.

Voi pyhä sylvi, mitkä palat!

Älkää nyt heti alkako taas valittaa kateelisuudesta, mutta rasvat ei näytä olevan hirveän alhaiset. Toisaalta paha mennä sanomaan yhen kuvan perusteella.:arvi:

on muuten saatanan isot meinaan luin tänään Muscular Developmentista Glaud grould:sin (miten kirjoitetaan?) jalkatreenistä ja samassa mainittiin että hänen pohkeet ovat maailman parhaita ja kokoa löytyi 50cm! eli Akilla on 2cm isommat kuin Master Olympialla!!!!!:5:

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom