Pohje>hauis

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mielenkiinnosta kyselisin kuinka monella muulla pakkislaisella pohkeiden ja hauiksen suhde mene näin päin. Itselläni pohkeet n.39cm ja hauis n.32cm

Täälläpäin näyttäisi olkavarsi olevan 37cm ja pohje 40cm. Kohta siis jo tasoissa. Pitäisi varmaan alkaa taas treenaamaan pohkeita.
Toivotaan, että kaikilla.
Miten niin?

Onhan monilla ammattikehonrakentajillakin todennäköisesti paksumpi olkavarsi kuin pohje. Pohkeet on yleensä vähän hankala lihasryhmä. Joko omistaa pohkeet tai sitten ei. Joillain ne kasvaa ja joillain ei vaikka tekisi mitä. Hanskanhan saa helpostikin turpoamaan.

Täälläpäin näyttäisi olkavarsi olevan 37cm ja pohje 40cm. Kohta siis jo tasoissa. Pitäisi varmaan alkaa taas treenaamaan pohkeita.

Miten niin?

Onhan monilla ammattikehonrakentajillakin todennäköisesti paksumpi olkavarsi kuin pohje. Pohkeet on yleensä vähän hankala lihasryhmä. Joko omistaa pohkeet tai sitten ei. Joillain ne kasvaa ja joillain ei vaikka tekisi mitä. Hanskanhan saa helpostikin turpoamaan.

Ja tässähän asiassa asia voi olla juuri toisinkinpäin. Pohkeet kasvaa ja tumput ei ota kasvaakseen vaikka mitä tekisi.

Ja tässähän asiassa asia voi olla juuri toisinkinpäin. Pohkeet kasvaa ja tumput ei ota kasvaakseen vaikka mitä tekisi.

nojoo mutta kyllä paljon harvemmassa on ne jätkät joilla kädet ois jäljessä. pohkeet on taas helvetin monen bodarin "heikko lenkki".

Itellä pohje ja haba kummatkin tällä hetkellä 38 cm ja hitusen päälle.

Pohjetta mun on helvetin vaikea treenata, koska omistan erittäin vaikean lättäjalan ja pohjetreeni alkaa sattua jalkapohjassa hyvän matkaa ennenkuin itse pohjelihas saa kunnon ärsytystä. Pohkeita kuitenkin yritän treenata jonkun verran vaikkei ne tuosta kyllä kunnolla tule koskaan kasvamaan. Harmittaahan tuo.

Hauis on sen 38cm ja pohje noin 40. Jos joskus olisikin hauis isompi...

oon lueskellu monen valmentajan sanovan et pitäis olla about samaa luokkaa.
Ammattilaisbodareita en välttämättä laskis tähän mukaan.

Itselläni on lapaset about 46 ja pohkeet tulee n.sentin perässä :)

Hä? Pitääkö pohkeen ja hauiksen olla jotenkin muuttumattomassa suhteessa? Ei kai näillä mitään suhdetta ole, jos ei aleta jotain marginaaliporukkaa hakemaan, esim. kuukauden treenanneet.

En usko että se mikään kiveen hakattu golden rule on mut kieltämättä esim. 6-7cm isommat pohkeet ku hanskat ois omiaan shortsikeleille :D

E: En oo aikasemmin ees miettiny koko asiaa, mutta nyt ku mietin ni sen jälkeen ku siirryin puhtaasti voimailutreenin pariin niin pohkeet ja kädet on lähempänä toistensa mittoja, vaikka en kumpiinkaan suoranaisesti keskity. Ojentaja luonnollisesti tärkeässä osassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Hanska jotain 40cm ja pohje 43cm. Jääny pohjetreenit viime aikoina melko vähälle. Salilta ei löydy pohjekoneita ja prässissä tuntuu jotenkin epämiellyttävältä. Muutenkin meinaa meikäläisellä tuo pohjetreeni olla se mistä ekana tingitään...:rolleyes:

Pohje 43 haba 37. Pohkeita en ole edes salilla kyllä treenannut kuin ehkä kerran kuukauteen jos ei muuten ole tullut hittiä muusta liikunnasta, vaikka eikös pohkeetkin kyykystä ja jalkaprässistä vähän ota itseensä?

Pohje 45cm ja hauis 37, se siitä tasapainosuudesta. Mulla ainakin on pohkeet sellanen lihasryhmä et ne turpoo niin saatanasti niinku reidetkin mutta kädet on aika narut.
Saattaa tosin vaikuttaa sekin että ku ekan kerran salilla aloin kunnolla käymään ni tullu vedettyä kyykkyä siitä lähtien.

Pohje 39cm, hauis 36,5.

Mun pohkeet on aina kireessä kunnossa, vaikka itse sanonkin, ja jalat ylipäätään - ei niin yhtään ylimääräistä rasvaa, vain kivikovaa lihasta. Rasvaprosenttini on 19, mutta kaikki rasva on keskittynyt vyötärön yläpuolelle. Käsien lihakset eivät ihan kunnolla erotu, rasvaa saa vähän käräyttää siitä päältä pois. Puhumattakaan 100 sentin vyötäröstä, että mitä sille pitäis tehä.

Vietin peruskoulu- ja teinivuoteni lievästi ylipainoisena. Enimmillään painoin ehkä 88, kun pituutta oli siinä 180. Jalkanikin olivat silloin vähän läskit. Lihasta en treenannut, joten sitä tuskin oli - vai oliko sittenkin? 18-vuotiaana laihdu(t)in jotain 10kg ja kävin salilla samalla. Paino tuli sitten lähivuosina takaisin, mutta ne laihtuneet jalat eivät koskaan uudestaan lihoneet, vaan kaikki uusi paino tuli vyötärölle ja ylemmäs. Jalat pysyivät hoikkana.

Mulla on sellainen teoria, että jaloista kehittyi suht vahvat, kun ne joutuivat kantamaan niin pitkään ylipainoa. Vähän sama kuin jos 10 vuotta eläisi niin, että kanniskelee jatkuvasti jotain 15 kilon reppua.

No jopas meni taas aiheen ohi.

Mulla on sellainen teoria, että jaloista kehittyi suht vahvat, kun ne joutuivat kantamaan niin pitkään ylipainoa. Vähän sama kuin jos 10 vuotta eläisi niin, että kanniskelee jatkuvasti jotain 15 kilon reppua.

Noinhan se menee, 70kg:n painonpudotuksen jälkeen pohkeet 47cm ja hauis 32cm, jee.

No jopas meni taas aiheen ohi.
On ihan totta ainakin mun kohalla, itellä ollu aina painoa joku 80-90kg ja silti harrastanu urheilua jossain määrin mutta en koskaan tosissani jossain seurassa tai vastaavassa. Eli kyllä se on totta että ylipainosilla on pohkeissa ja enemmän kokoa vaikka se rasva otettaisiinkin pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom