Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Philips 42" 5603D Full HD LCD TV. Tollasta irtoaa alle 800e. Ihan kelpo perustelkku mitä olen käyttökokemuksia lukenut. Thomsonin 47' full hd irtoaa samaan rahaan, joten jos merkki ei pelota, niin sekin on vaihtoehto.

Ite hommasin ton töllön Gigantista täsä syksyllä hintaan 799€.
DVDPlazalla oli sen verran postiivisia kokemuksia, että jätin suunnitelemani Sonyn hankkimatta.
TV kuva nyt on täyttä kuraa ainakin tuolla omalla virittimellä, mutta eipä sitä tuu juuri muuten katottua kuin urheilulähetyksiä. PS3 ja BR käytössä on oiva peli.
4 HDMI:tä, 24p Full-HD ja mukavana yksityiskohtana mm. USB-liitin jotta saa itse päivitettyä.
Tuotahan töllöähän haittasi/haittaa vilkkumisongelma, mutta siihen saa ladattua päivityksen joka korjaa ongelman.
Positiivista on myös pieni virrankulutus, samaa luokkaa kuin 32" LCD-töllöissä.

Nyt kun Sonyn W4000-mallista ollut puhetta, niin pari viikkoa sitten kävin vertailemassa 40-tuumaisia W4000- ja W4500-malleja vierekkäin. Tismalleen samoilla säädöillä (esim. Samsungin kanssa samoja vertailukelpoisia säätöjä ei voi saada) aika kirkkaasti vei 4500 väritoistossa. Ero oli oikeasti huomattava, ei mikään laitteella mitattu nanoero. Lisäksi 4500 tietysti 100hz. Hintaeroa kapistuksilla luokkaa 250e, jos Saksasta tilaa. Ainakin aiemmin, kun kesällä katselin, niin my-solution.de oli monissa telkkareissa halvin vaihtoehto ja toimittaa Suomeen 100e rahdeilla. Yli tonnin telkkareissa vähänkin uudemmissa malleissa alkaa säästöä jo tulemaan satasia, kun Saksasta tilaa. Kesällä taisi olla 500e hintaero Saksan hyväksi 40W4000-telkulla.

Nyt kun Sonyn W4000-mallista ollut puhetta, niin pari viikkoa sitten kävin vertailemassa 40-tuumaisia W4000- ja W4500-malleja vierekkäin. Tismalleen samoilla säädöillä (esim. Samsungin kanssa samoja vertailukelpoisia säätöjä ei voi saada) aika kirkkaasti vei 4500 väritoistossa. Ero oli oikeasti huomattava, ei mikään laitteella mitattu nanoero. Lisäksi 4500 tietysti 100hz. Hintaeroa kapistuksilla luokkaa 250e, jos Saksasta tilaa. Ainakin aiemmin, kun kesällä katselin, niin my-solution.de oli monissa telkkareissa halvin vaihtoehto ja toimittaa Suomeen 100e rahdeilla. Yli tonnin telkkareissa vähänkin uudemmissa malleissa alkaa säästöä jo tulemaan satasia, kun Saksasta tilaa. Kesällä taisi olla 500e hintaero Saksan hyväksi 40W4000-telkulla.

Tuota W4500 kannattaa kyllä vältellä on meinaan todella yleinen se "clouding"-ongelma noissa, ja Sonykaan ei ota takuun piikkiin.

Vaikeaa kuvitella uutta töllöä tuohon vanhan kuvaputkisen tilalle. Mitä arvioisitte, meneekö 37" - 40" liian isoksi, jos katseluetäisyys on n. 2,5-3m?

Sony 40W4000 on aika kova peli, itselläni on 2 noita (52" ja 40") ja näyttäs vetävän testivoitot puhtaasti himaan joka tuutissa.

Saksasta budjettiin:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/994578_-kdl-40w4000-sony.html

Suomesta hieman yli:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/79469

Oikeasti, jos et heti tahdo vaihdella niin tuossa on yksi parhaista telkuista maan päällä.

Onko Sonyn eri sarjoilla noissa nelikymppisissä käytännössä mitään suurempia eroja? Nyt kun tarjolla on W,V, L jne. Hintaerot on satasen kahden luokkaa. Pikaisesti vilkaistuna hdmi-paikkojen määrästä löysin eron, mutta en juuri muuta. Näyttäisi, että lähinnä ulkokuoressa on eroa.

Oho joo meikä on ollu ihan unessa taas ja menny merkit sekasin. Enivei, täällä jotain aiheesta.

Pistin tilaukseen ja palautan gigantin vehkeen vaikkei siinä mitään vikaa tosiaan ollutkaan mutta 100€:lla 5" lisää vastaavasta tv:stä oli sen verran hyvä juttu :)

Nyt on perjantaista asti ollut gigantin verkkokaupasta ovelle tullut Thomson 42" FULL HD LCD TV 42E90NF32 ja täytyy kehaista hieman koska epäilin hieman tv laatua Xbox360 ja PC käytössä kun hintaa oli verkkokaupasta ostettuna vain 699€ (liikkeessä huomattavasti kalliimpi).
Eli suosittelen jos on pelaamista varten tv hakusessa... Tässä 42" koossa jo huomaa tuon 1080p tarkkuuden hyödynkin joskin melko pieni se ero on 720p tarkkuuteen verrattuna. Jokatapauksessa pelit ja HD leffat PC:ltä näyttää hemmetin hyvältä.
Pistin tilaukseen ja palautan gigantin vehkeen vaikkei siinä mitään vikaa tosiaan ollutkaan mutta 100€:lla 5" lisää vastaavasta tv:stä oli sen verran hyvä juttu :)
Mitä helkkaria?! :wtf:
Palautat Thomsonin ja otat tilalle Techwoodin koska joku finninaama on jollain foorumilla X kehunut moista? Voi elämänkevät taas kerran. Mietippä hieman vielä uudelleen, kun olet kuitenkin jo Thomsonin telkkuun tottunut.

Voin tulla sitten kirjoittamaan tänne myöhemmin: "mitä minä sanoin".... :jahas:

Joo, ne on kalliita ja hyviä. Kaiuttimet ja DVB-C puuttui käsittääkseni ainakin edellisistä?

Itse tilasin Samsungin 46" 8-sarjalaisen. 1850e oli ihan hyvä hinta, tosin hamstrasin muutakin niin tiedä sit lähteekö itse töllö muuten tohon hintaan

Olen nyt päätynyt luultavasti lopullisesti tuohon Hupen ja monen muun suosittelemaan Sonyn 40W4000 telkkuun.

Katselin hintaseurannasta noita paikkoja ja halvimmalla saisi Pixmaniasta.
Pixmanialta saisi tuohon vielä kahden vuoden takuun kun muualla näyttää olevan vain vuoden takuu, kai tuo sitten paikkaansa pitää(?).

Tuosta kaupasta olen lukenut aika paljon negatiivista palautetta mutta myös monella on mennyt ihan niinkuin pitääkin.

Uskaltaiskohan tuolta tilata, ja mitenköhän takuuhuollot/vaihdot menee sitten tuolta hommatuissa televisioissa?
Onko kenelläkään kokemuksia, että meneekö vaikeaksi ja kestääkö kauan toimituksissa ja muissa asioissa?

Olen nyt päätynyt luultavasti lopullisesti tuohon Hupen ja monen muun suosittelemaan Sonyn 40W4000 telkkuun.

Pixmanialta saisi tuohon vielä kahden vuoden takuun kun muualla näyttää olevan vain vuoden takuu, kai tuo sitten paikkaansa pitää(?).

Tuosta kaupasta olen lukenut aika paljon negatiivista palautetta mutta myös monella on mennyt ihan niinkuin pitääkin.

Uskaltaiskohan tuolta tilata, ja mitenköhän takuuhuollot/vaihdot menee sitten tuolta hommatuissa televisioissa?
Onko kenelläkään kokemuksia, että meneekö vaikeaksi ja kestääkö kauan toimituksissa ja muissa asioissa?

Osta liikkeestä esim. toiseksi halvimmasta puljusta. Kivampi sitten viedä sinne kun postittaa jonnekin, jos maanataikappaleeksi osoittautuu...

Itse ostin pari kk sitten pixmaniasta Toshiban Regza -mallisen 42" full hd telkkarin, hinta oli toimituskuluineen 780e ja risat. Toimitus kesti about viikon (muutama työpäivä), takuu kaksi vuotta, en muista pitääkö lähettää heille vai voiko täällä viedä huoltoon, jos huolestuttaa niin kantsii ottaa tosta selvää. Mutta muuten voin suositella puljua.

Edit: Niin, ja itse töllötin on toiminut moitteettomasti, olen helvetin tyytyväinen.

Tilasin tuon Sonyn Jimmsiltä kun tänään niille tuli lisää varastoon, toimitusaika pitäisi olla 1-4 arkipäivää. Saas nyt nähdä, eiköhän tuo vielä jouluksi ehdi(?)
Täytyy nyt vaan koittaa kestää :kuola: :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom