Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Onko joku huomannut tuota Sonyn 40W4000-tvtä alennuksessa myymälöissä? Netissähän tuon hinta halvimmillaan n. 980 kuljetuksineen. Kävisin mieluummin myymälässä ostamassa jos vain saisi about samaan hintaan.

Verkkokauppa.comista 990e.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuossa jotain mullistavaa eroa verrattuna 40L4000?

L-mallissa ei muistaakseni ole HD-viritintä. Onko se tarpeellinen, sen tiedät itse paremmin. Myös yksi hdmi vähemmän. Tarvitsetko kolmea vai riittääkö kaksi? Esim. vahvistin, xbox/playstation ja dvd-soitin syövät jo kolme. Kuvanlaatu sun pitää käydä vertailemassa sitten liikkeessä.

Hei,

oletteko tutustuneet LG:n telkkuihin? Mulla olisi vaan hakusessa 37" TV ja LG 37LG5000 vaikuttaa erittäin hyvältä yksilöltä:

click

+ hinta
+ oikea koko
+ 3*HDMI
+ ei näkyviä kaiuttimia (nätti)
+ Full HD

..eli eli tietty pitää mennä paikan päälle katsastamaan ko. laite, mutta ainahan epäileväistä mietityttää tuo hiton alhainen hinta :rolleyes:
Mielipiteitä?

Hei,

oletteko tutustuneet LG:n telkkuihin? Mulla olisi vaan hakusessa 37" TV ja LG 37LG5000 vaikuttaa erittäin hyvältä yksilöltä:

click

+ hinta
+ oikea koko
+ 3*HDMI
+ ei näkyviä kaiuttimia (nätti)
+ Full HD

..eli eli tietty pitää mennä paikan päälle katsastamaan ko. laite, mutta ainahan epäileväistä mietityttää tuo hiton alhainen hinta :rolleyes:
Mielipiteitä?
Noista LG:n telkuista ei varsinaisesti ole tietoa, mutta tuttu kauppias sano ku kävin ite telkkaria ostamassa et toi 37" on semmone välimalli mihin melkee kaikki merkit laittaa huonomman paneelin ku seuraavan kokoon eli 40" tai 42". Hintaero taas noitten välillä ei oo hirveen iso. Eli jos ei ole jotain erityistä syytä ostaa just 37" ni kannattaa ostaa vähä isompi. Toisaalta en sitten tiedä kuinka paljon noihin kauppiaisiin voi luottaa, vaikka tuttuja onkin :D

EDIT. Esim. täältä kun kattoo niin 40" mainitaan että on 10 bittinen paneeli, mutta 32" ei puhuta tommosesta mitään http://www.sony.fi/comparison/kdl40w4000k/kdl32w4000k

Viimeksi muokattu:
Eli pelaat kännissä, pistät pauselle, menet vessaan oksentamaan, sammut sinne ja aamulla telkku on rikki.
Hupen kannattaa päivittää plasmatietämyksensä tälle vuosituhannelle, kun tätä on kohta vuosikymmen kulunut. Saa nimittäin aika paljon kauemmin kuin yhden yön näyttää samaa korkeakontrastista kuvaa, että kuva palaa pysyvästi kiinni ruutuun, tyyliin kuukausia. Silloinkin "palaminen" tarkoittaa ruudun tiettyjen kohtien heikompia kirkkausarvoja eikä rikkinäistä telkkaria.

kaverilla on Sony kdl3000 46" lcd töllö ja mulla Samsungin 50" plasma töllö hintaeroa noilla oli liki 600€ Samsungin hyväksi..

Mutta Samsungissa on helvetin paljon parempi kuva katseläisyyttä molemmilla noin 5m.

http://www.pixmania.com/fi/fi/1020372/art/panasonic/plasmanaytto-th-42pz81e.html
Tuohon suuntaan olisin tällä hetkellä kallistumassa Sonyn 40W4000/40E4000 sijasta. Potkikaa tarvittaessa mua oikeaan suuntaan.
Mielipiteitä, kokemuksia??

Hyvä vehje. Parempi liikkuva kuva kuin Sonyssä, syvempi ja vivahteikkaampi musta, SD-kuva on hyvää. Kuluttaa toisaalta tuplaten sähköä, on ehkä hiukan kolhomman näköinen, sisältää vain antennivirittimen, etulasi on heijastusherkkä ja pixmania. Lopulta ihan sama kumman otat.

Sonyn KDL40-W4000 tuli perjantaina haettua kantoon ja nyt kolme iltaa kateltu telkkaria ja pelattu änäriä ja pessiä. Tuntuu, että nykyään ei voi ostaa enää mitään ilman armotonta foorumihuoraamista ja googlettamista. Lopulta oli vain pakko tehdä päätös ja näin jälkikäteen on kyllä todettava, että onhan toi helvetin hieno kone. Jopa kaikkien parjaama SD-kuva on mun täysin riittävä, jopa hyvä. En osaa ainakaan parempaa vaatia. Paremmalla signaalilla meneekin sitten jo hanskaamiseksi, on se niin komiaa. Konsolit ja tiettarit kiinni ja leuat loksuu. Mitään cloudingeja ei ole ja pikselitkin vaihtaa väriä sovitusti. Tyytyväinen siis olen. Jos joku arpoo siellä koneen ääressä, että plasma vai lcd, sony vai pana jne. niin ei muuta kuin vaan kauppaan ja härveli kainaloon, kotona se on lopulta ihan sama mikä siinä on, on ne kuitenkin jo niin hyviä vehkeitä. Ei tällä sonylla ainakaan tule pettymään. Jos jollain on tästä mallista joitain kysyttäviä, niin vastailen mielelläni.

Aivan samaan tulokseen tulin tuossa maaliskuussa kun olin töllö ostoksilla. Nyt on sitten Sony kotona ja kertaakaan en ole katunut.

Itse olen tässä harkinnut kanssa viimein moisen ostamista, Sonyn 40X3000/3500/4500 lähinnä mielessä. 3000 on muodoiltaan eniten design, kuvanlaatu 3500/4500 kaiketi ainakin teoriassa aavistuksen parempi. Onko joku päässyt noita vertaamaan ja huomannut jotain eroa jonkun mallin eduksi?

edit. Linkit ja Merkki :)

Itse olen tässä harkinnut kanssa viimein moisen ostamista, Sonyn 40X3000/3500/4500 lähinnä mielessä. 3000 on muodoiltaan eniten design, kuvanlaatu 3500/4500 kaiketi ainakin teoriassa aavistuksen parempi. Onko joku päässyt noita vertaamaan ja huomannut jotain eroa jonkun mallin eduksi?

edit. Linkit ja Merkki :)
Itse olen käsittänyt että 40X3000 ja 40X3500 ovat jo vanhoja malleja, jotka 40X4500 korvaa. Eikös tuo 3000 ole ainakin jo verkkokaupastakin "loppu" ja tuskin tulee lisää. Dvdplazalla joku kertoi, että sonyn edustaja olisi itse valinnut 40-tuumaisista 40Z4500-mallin, vaikka X-sarja onkin lippulaiva olevinaan. Neljänkymmenen tuuman X-sarjalaisessa ei ole uutta LED-tekniikkaa kuten sisaruksissaan 46X4500 ja 52X4500, joten se ei sikäli niin merkittävästi eroa muista 40-tuuman malleista. Z-sarjan 40"-mallissa on sen sijaan 200Hz Motion Flow, joka 40X4500:stä puuttuu.

Tulee muutto ja edessä uuden telkkarin hankinta.
En ymmärrä noiden tekniikasta hevon paskaa, eikä toisaalta kiinnostus riitä asian kovin perinpohjaiseen tutkimiseen tai ympärivuorokautiseen keskustelupalstojen kyttäämiseen.
Pari vaihtoehtoa:

Samsungin viiskytätuumainen plasma

tai

Sonyn neljä-kutonen lcd

Katselen aika vähän telkkaria, leffoja joskus dvd:ltä. En pelaile.

Niin, onko sillä mitään väliä kumman ostaa? Samsung on isompi ja halvempi. Onko se halpismerkki ja Sony laatua? Plasma kai vie virtaa enemmän, tuskin nyt mun katselumäärillä konkurssiin asti? Eli tarkennan vielä kysymystä niin, että teenkö huonot kaupat ostaessani ton plasma-Samsungin yllä kirjoitettuuun käyttöön?
Kiits.

Jos jengi bongailee nyt alennusmyynneistä hyviä töllö tarjouksia niin laittakaa tänne vaan vinkkiä. Isomman television osto olisi edessä.

En ratkennut vieläkään plasmaan. 2 LCD:tä oli jo pohjilla ja uusin hankinta jatkoi samaa hyväksi todettua linjaa. Uusin tulokas Samsungin (toinen vanhakin on Samsung) 46". Rokrok!!

Jos jengi bongailee nyt alennusmyynneistä hyviä töllö tarjouksia niin laittakaa tänne vaan vinkkiä. Isomman television osto olisi edessä.

No ainakin sonyn kdl-32w4000 on satkun halvempi kuin ennen joulua. Ennen joulua oli 988 halvin veikon koneessa ja nyt taisi musta pörssi mainostaa eilen sitä 895€. Itse olen tuota harkinnut nyt makkariin kun olkkarissa on jo samaa sarjaa oleva töllö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom