Plasma- ja LCD tv:n valinnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH4
  • Aloitettu Aloitettu
Kellään kokemuksia 32" Full-HD töllöistä. Pitäs telsu ostaa ja 32 olis kooltaan juuri passeli. Pelikäyttöön tulisi, joten Full-HD:lla saisi varmaan kaiken ilonkin peleistä irti. Oon miettiny samsungin LE-32A656. Hintaahan tulis sellanen 800 euroo.

Mietin vaan onko esim. PS-3 peleissä ero kovinkin suuri, verrattaessa "normi" ja FullHD-televisioita? Nimenomaan kokoluokassa 32 tuumaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kellään kokemuksia 32" Full-HD töllöistä. Pitäs telsu ostaa ja 32 olis kooltaan juuri passeli. Pelikäyttöön tulisi, joten Full-HD:lla saisi varmaan kaiken ilonkin peleistä irti. Oon miettiny samsungin LE-32A656. Hintaahan tulis sellanen 800 euroo.

Mietin vaan onko esim. PS-3 peleissä ero kovinkin suuri, verrattaessa "normi" ja FullHD-televisioita? Nimenomaan kokoluokassa 32 tuumaa.
Jos katseluetäisyys on alle 2m niin huomaat eron Full-HD hyväksi. Uusimmassa tai toisiksi uusimmassa TM:ssä oli vertailuissa nota 32" full-hd telkkuja.

Itse en 2m päästä huomaa eroja 720p ja 1080p kuvien välillä, telkkarina 52" FullHD. Sony 32W4000 voitti uuden TM-testin 32" telkkarivertailussa.

Nyt kun Sonyn W4000-mallista ollut puhetta, niin pari viikkoa sitten kävin vertailemassa 40-tuumaisia W4000- ja W4500-malleja vierekkäin. Tismalleen samoilla säädöillä (esim. Samsungin kanssa samoja vertailukelpoisia säätöjä ei voi saada) aika kirkkaasti vei 4500 väritoistossa. Ero oli oikeasti huomattava, ei mikään laitteella mitattu nanoero. Lisäksi 4500 tietysti 100hz. Hintaeroa kapistuksilla luokkaa 250e, jos Saksasta tilaa. Ainakin aiemmin, kun kesällä katselin, niin my-solution.de oli monissa telkkareissa halvin vaihtoehto ja toimittaa Suomeen 100e rahdeilla. Yli tonnin telkkareissa vähänkin uudemmissa malleissa alkaa säästöä jo tulemaan satasia, kun Saksasta tilaa. Kesällä taisi olla 500e hintaero Saksan hyväksi 40W4000-telkulla.

Sony W4500 Verkkokauppa.com:sta lähti hintaan 1270e, 70e kalliimpi kun normi W4000. Tänään hajetaan kotiin kuljeksimasta. :D

Sony W4500 Verkkokauppa.com:sta lähti hintaan 1270e, 70e kalliimpi kun normi W4000. Tänään hajetaan kotiin kuljeksimasta. :D
Tarkoitit varmaan 270e? :)

Tuli nyt parin kuukauden jahkailun jälkeen tilattua tuo 40W4500. Olin jo melko varma että ostan 40W4000:n, mutta liikkeessä kun noita katseli niin motion flow kyllä vähän rauhoitti sitä kuvaa.

my-solution.de sivuilla tosiaan aika halpa tuo 40w4000, 875 euroa+99 euroa postikulut. 40w4500 maksaa taas sitten 1165 euroa+99 euroa postikulut.

Tietääkö joku mistä tuon 40w4500-mallin saisi kaikista halvimmalla? Saksasta tai Suomesta.

Onko kellään ollut tai kuullut Pioneerin Kurosta?
Tottakai. Jos raha ei ole este niin muita ei kannata paljon katsella. Jos hinta irvistyttää niin Panasonicin Vierassa saa vähän huonompaa kuvanlaatua paljon pienemmällä rahalla. Itsellä on Panan 42" plasma.

Mites tuo Gigantin uusimmassa mainoslehdykässä ollut ilmoitus Panasonic Viera 46" TH46PZ8E Full Hd -televisio? Onko kokemusta? En löytänyt googlettamalla oikein mitään englannin tai suomenkielistä infoa.

Tarjoushintana on aika edullinen 999euroa.

Sonyn KDL40-W4000 tuli perjantaina haettua kantoon ja nyt kolme iltaa kateltu telkkaria ja pelattu änäriä ja pessiä. Tuntuu, että nykyään ei voi ostaa enää mitään ilman armotonta foorumihuoraamista ja googlettamista. Lopulta oli vain pakko tehdä päätös ja näin jälkikäteen on kyllä todettava, että onhan toi helvetin hieno kone. Jopa kaikkien parjaama SD-kuva on mun täysin riittävä, jopa hyvä. En osaa ainakaan parempaa vaatia. Paremmalla signaalilla meneekin sitten jo hanskaamiseksi, on se niin komiaa. Konsolit ja tiettarit kiinni ja leuat loksuu. Mitään cloudingeja ei ole ja pikselitkin vaihtaa väriä sovitusti. Tyytyväinen siis olen. Jos joku arpoo siellä koneen ääressä, että plasma vai lcd, sony vai pana jne. niin ei muuta kuin vaan kauppaan ja härveli kainaloon, kotona se on lopulta ihan sama mikä siinä on, on ne kuitenkin jo niin hyviä vehkeitä. Ei tällä sonylla ainakaan tule pettymään. Jos jollain on tästä mallista joitain kysyttäviä, niin vastailen mielelläni.

Mua lähinnä mietityttää tuossa edellisessä postauksessani olevassa panan telkussa, että miten tuo pelaaminen ps3lla sitten onnistuu. Joskushan plasmat jumahtivat pelatessa mutta onko tuota ongelmaa enää ollenkaan ja onko lcd siis nyt parempi kuin plasma. Hitto kun näistä tietäisi jotain. Ei huvita tuhlata tonnia ja huomata ostaneensa taas huonomman kun naapurilla:D

Sonyn KDL40-W4000 tuli perjantaina haettua kantoon ja nyt kolme iltaa kateltu telkkaria ja pelattu änäriä ja pessiä. Tuntuu, että nykyään ei voi ostaa enää mitään ilman armotonta foorumihuoraamista ja googlettamista. Lopulta oli vain pakko tehdä päätös ja näin jälkikäteen on kyllä todettava, että onhan toi helvetin hieno kone. Jopa kaikkien parjaama SD-kuva on mun täysin riittävä, jopa hyvä. En osaa ainakaan parempaa vaatia. Paremmalla signaalilla meneekin sitten jo hanskaamiseksi, on se niin komiaa. Konsolit ja tiettarit kiinni ja leuat loksuu. Mitään cloudingeja ei ole ja pikselitkin vaihtaa väriä sovitusti. Tyytyväinen siis olen. Jos joku arpoo siellä koneen ääressä, että plasma vai lcd, sony vai pana jne. niin ei muuta kuin vaan kauppaan ja härveli kainaloon, kotona se on lopulta ihan sama mikä siinä on, on ne kuitenkin jo niin hyviä vehkeitä. Ei tällä sonylla ainakaan tule pettymään. Jos jollain on tästä mallista joitain kysyttäviä, niin vastailen mielelläni.

Mullekin tuli tuo kotiin torstaina ja on kyllä ihan loistava laite. Tosi hienoa kuvaa saa Xboxilta :)

Mua lähinnä mietityttää tuossa edellisessä postauksessani olevassa panan telkussa, että miten tuo pelaaminen ps3lla sitten onnistuu. Joskushan plasmat jumahtivat pelatessa mutta onko tuota ongelmaa enää ollenkaan ja onko lcd siis nyt parempi kuin plasma. Hitto kun näistä tietäisi jotain. Ei huvita tuhlata tonnia ja huomata ostaneensa taas huonomman kun naapurilla:D

Tuota kiinnipalamista ei enää käytännössä tapahdu. Valmistajat laittavat vaan sen lauseen sinne ohjeisiin, etteivät joudu korvausvastuuseen, jos jotain kuitenkin tapahtuisi. Foorumeilla on aika paljon esimerkkejä, että kuva on jäänyt ruudulle pitkäksi aikaa ja kiinnittymistä on tapahtunut, mutta se on lähtenyt lumisateella samantien pois. Plasmassa on parempi musta ja varsinkin paskalla materiaalilla parempi liikkeentoisto, mutta takuulla pärjäät lcdlläkin ja varsinkin pelatessa lcd:n ehkä hieman yliampuvakin väritoisto pääsee kyllä niin oikeuksiinsa. Noita katelleena kumpikaan ei mun mielestä ole absoluuttisesti toista parempi, takuulla pärjäät kummalla tahansa. Itseäni miellytti näiden lcd-kapistuksien pienempi virrankulutus, sirompi ulkonäkö ja tuo postikorttimainen värimaailma nimenomaan pelikäytössä, it is surreal... Otat toisen ja olet tyytyväinen, naapurin luoksen ei kannata mennä. ;)

Mites tuo Gigantin uusimmassa mainoslehdykässä ollut ilmoitus Panasonic Viera 46" TH46PZ8E Full Hd -televisio? Onko kokemusta? En löytänyt googlettamalla oikein mitään englannin tai suomenkielistä infoa.

Tarjoushintana on aika edullinen 999euroa.

Prkl mulla tulee kaikki hankinnat tehtyä väärään aikaan, syksymmällä ostin Sonyn 40V4000 - lcd:n suunnilleen samaan hintaan, ja pieneltähän se jo tuntuu.

Noh, itsellä nyt on tosiaan vaikea paikka päättää tuon Sonyn 40W4000:n ja Panasonicin Viera TH46PZ8E:n kanssa.

Asiasta oikeasti joku tietävä voisi kertoa mielipiteitään.

Panasonicissa vain antenniverkon viritin, ei epg:tä ja vain 2 HDMI-paikkaa. Muuten tuntuisi vähintäänkin yhtä hyvältä kuin Sony.

Noh, itsellä nyt on tosiaan vaikea paikka päättää tuon Sonyn 40W4000:n ja Panasonicin Viera TH46PZ8E:n kanssa.

Asiasta oikeasti joku tietävä voisi kertoa mielipiteitään.

Panasonicissa vain antenniverkon viritin, ei epg:tä ja vain 2 HDMI-paikkaa. Muuten tuntuisi vähintäänkin yhtä hyvältä kuin Sony.

Sony. Näin on marjat. :D

Eikai plasmassa muuta pelaamista haittaavaa ole kuin että kuva voi palaa kiinni jos
a) peli / konsoli ei pistä näytönsäästäjää päälle
b) sama kuva jumahtaa pitkäksi aikaa yhdessä telkun kanssa päälle

Eli pelaat kännissä, pistät pauselle, menet vessaan oksentamaan, sammut sinne ja aamulla telkku on rikki.

Onko joku huomannut tuota Sonyn 40W4000-tvtä alennuksessa myymälöissä? Netissähän tuon hinta halvimmillaan n. 980 kuljetuksineen. Kävisin mieluummin myymälässä ostamassa jos vain saisi about samaan hintaan.

Onko joku huomannut tuota Sonyn 40W4000-tvtä alennuksessa myymälöissä? Netissähän tuon hinta halvimmillaan n. 980 kuljetuksineen. Kävisin mieluummin myymälässä ostamassa jos vain saisi about samaan hintaan.

Aika monessa kodinkoneliikeessä on noita jonkinlaisessa tarjouksessa hieman päälle donitsin, 1140 tjms.. Kävin ite hakemassa paikallisesta ja väänsin hinnan siihen tonnin pintaan, muutamalla kympillä ei mun mielestä ollut pahemmin väliä, kun tietää, että tarvittaessa apu on lähellä. Vaikka oma ajattelutapa taitaa nykyään olla vähän vanhanaikainen... Mutta käy kattomassa ja aloitat neuvottelut. Lisäksi Stockmannilla on kaiketi joku -20% tuon hinnasta exclusive-kortilla, jos satut semmosen omistamaan tai saat jostain käsiisi, laitteita ei vaan taida olla enää pahemmin saatavilla. Turussa Jimmssiltä tuon saa myös paikan päältä noudettua. Toivottavasti natsaa, laite on varsin asiallinen.

Stockmannilla taitaa nuo lähtöhinnat olla aika pilvissä että ei paljoa 20% auta, mikäli muistan oikein kun siellä ollut töissä :D

Tarvitsen kyllä kuljetuksen tv:lle että pitäisi saada nyt siihen tonnin pintaan kuljetuksineen koko paketti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom