Pitkien miesten penkkituloksia

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
make77 sanoi:
Eli jos tuijotetaan vain tuohon kilomäärään mitä kukin nostaa niin enemmän mavessa ja kyykyssä on pitkällä vaikeuksia kuin penkissä jossa ei se pituuden tuoma lisäpaino pääse vaikuttamaan muuten kuin korkeintaan positiivisesti.
Mitä on maastavetoja tullut nähtyä niin pitkät vetävät monesti aivan saatanan kovia rautoja penkkitulokseensa verrattuna. Tyyli on lähes poikkeuksetta se, että jalat ampaisee lähes heti suoraksi ja veto tapahtuu selällä. Se, että pitkät ihmiset yleensä painaa jonkun verran enemmän ei merkkaa vittuakaan mavessa kun vedettävät raudat on yli 200 kilon. Kyykyissä sen sijaan monilla hyvillä pitkillä vetäjillä on vaikeuksia. Syynä on lähinnä pitkät jalat, jotka aiheuttavat vaikeuksia syvyyden saavuttamisessa ja "linkkuveitsikyykkyjä".
Näin minä olen itse vuosien varrella toisten nostoja katsellessa huomannut. Voin toki olla väärässäkin.
Yleensä jos pitkä ihminen yllättää voimillaan, niin hän kuitenkin tekee sen todennäköisesti nimenomaan mavessa. Tiedän pitkiä kavereita, jotka panostaa penkkiin tosissaan ja vetävät maasta satunnaisesti ja maasta nousee silti n.2x penkkienkka.

neutraali sanoi:
Ja hellurei kyynärpäille kun tarpeeksi kehityt siinä liikkeeessä jos tuolla tyylillä tekee, tiedän että lähes kaikki "gurut" suosittelee tekeen sen otasalta mutta ajan mittaa kun voimaa tulee tarpeeksi niin kyynärpäät rupee kenkkuileen, sen takia itse en todellakaan suosittele tekemään otsalta tuota vaan laskemaan aina tangon pääntaakse jolloin kyynärpäät tekevät pienen heijjari liikkeen ja kyynärpäät kestää paremmin.

No onhan se tietysti näinkin.
Itse otankin tuolla tyylillä vain apuliikkeet joita en vedä läheskään loppuun ja suht kevyillä painoilla.
Itsellä se saa käytännössä aikaseks vaan sen että saan aktivoitua ojentajat vähän paremmin tuohon penkin keskivaiheeseen.
Itsellä ollut jostain syystä aina ongelmana että ojentajat ei vaan tajua tehdä penkissä työtä kunnolla vaan painot jää tuohon keskelle ja saattaa jopa tulla pikkusen alas kunnes vasta heräävät ja työntää kädet suoraks.
Saatan siis joskus tehdä tuon otsalta punnerruksen pelkällä tangolla sarjojen välissä rasittamatta käytännössä ollenkaan eli vaan muutama vääntö.
Se on itsellä auttanut heti eli menee seuraava sarja penkissä reilusti paremmin kuin edellinen.

Ennen kun tein tuota ihan ojentajaliikkeenä ja lisäks oli vetokumit penkissä niin max painot paino ihan törkeenä rinnalla ja kun sai painot liikkeelle niin apaut 10 sentin päässä rinnasta painot lähti kiihtyen ylös.
Ja se tuntui olevan ainoastaan hermostollinen juttu.

Heikki M. sanoi:
Näitä tuloksia katselemalla näyttää kyllä siltä, että olen keskivertoa hieman lahjattomampi penkissä :itku: Tai sitten jengi ei ole kehdannut pistää huonompia tuloksiaan. No näillä geeneillä mennään eteenpäin ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen kehitykseen, lihaa on tullut mukavasti.

Mulla meni 6v. ennenkuin sain 100kg penkistä ja olen lyhyt 175-176... :)

melkein 190cm on tännekkin siunaantunut pituutta ja penkkiykkönen on tällähetkellä sen 120kg.
95kg ryskin sitten menemään jo helppoja 8-10 koskavaan päivästä riippuen.

niin Ilis on 196 pitkä ja RAW-kisapenkki 250 kg, että eiks se kuitenkin ole ihan hyvä vaikkei 2markkaa olekaan pituutta. Vai mitä poikaset on mieltä hei?

kaiveli82 sanoi:
Mulla meni 6v. ennenkuin sain 100kg penkistä ja olen lyhyt 175-176... :)

Jokaisella on omat haasteensa. Tsemppiä vaan siihenkin suuntaan :thumbs:

Hannu Kopolan mielipide asiaan Kalevassa: http://www.kaleva.fi/html/JTpage442868.html

"Maastavedossa taistelen aina mitaleista, mutta kyykyssä ja penkissä jään itäblokin nostajista jälkeen. Se johtuu ruumiinrakenteestakin. Meillä suomalaisilla on itäeurooppalaisia pitemmät kädet."

pääsinpäs loppuun. silmät on kierossa kuin savolaismies konsanaan. Éli, täältä palstalta oon jostain lukenut, että lihaksen läpimitalla(paksuudella) on jokin yhteys maksimi voimaan. Eli pitkään lihakseen tarvii saada paljon enemmän massaa eetä lihaksen läpimitta rupeis olemaan samaa tasoo ku 20cm lyhyemmällä kaverilla.
Sitten toinen asia joka rupes häiritteen oli se, että tuolla alkupäässä joku viittas siihen että ne kaikki vahvimmat kaverit siellä kisoissa on niitä hongan kolistajia. mutta ajatelkaas jos sinne raskaaseen sarjaan saatas joku mongoolialainen 150c pitkä ja 140kg painava heppu, niin sen rinnan läpimitta rupeis olemaan sen verta hehkee, että se tuskin yltäis tankoon. Ja jos nyt sattuis semmoinen vahinko että se sais otteen tangosta niin liikerata voitais mitata mikrometriruuvilla.

Mulla pituutta 193cm ja painoa 98kg!!
Reenaillu oon n.4 vuotta 4-5 kertaa viikossa joista pari viime vuotta oon tehny penkkiä pelkästään jalat rinnan päällä eli onks se nyt sit sotilaspenkki??Mut kuiteskii jalat rinnan päällä ja paras tulos on 150kg!!
Käden pituus on 67cm että onpahan tota työntö matkaa siunaantunnu :curs: !!
No ei voi minkää jatketaan reeniä!!

detox666 sanoi:
En mä nyt väittäis, että sä oot täysin lahjaton jos puolen vuoden kunnon treenin jälkeen nousee 90kg.

Hää, mä nostin joskus 85kg ennenku tuli 1,5 vuoden tauko, ja tauon jälkeen ku aloin uudestaan käymään ni nostinki 90kg :D:D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Rodney sanoi:
Mulla pituutta 193cm ja painoa 98kg!!
Reenaillu oon n.4 vuotta 4-5 kertaa viikossa joista pari viime vuotta oon tehny penkkiä pelkästään jalat rinnan päällä eli onks se nyt sit sotilaspenkki??Mut kuiteskii jalat rinnan päällä ja paras tulos on 150kg!!
Käden pituus on 67cm että onpahan tota työntö matkaa siunaantunnu :curs: !!
No ei voi minkää jatketaan reeniä!!

vai 67cm.. no huhhuh. Koitappa mitata siten, että nostat kädet suoraan sivulle ja mittaat sormenpäistä välimatkan. Mulla tuo on 202cm

Pecman sanoi:
Mitä on maastavetoja tullut nähtyä niin pitkät vetävät monesti aivan saatanan kovia rautoja penkkitulokseensa verrattuna. Tyyli on lähes poikkeuksetta se, että jalat ampaisee lähes heti suoraksi ja veto tapahtuu selällä. Se, että pitkät ihmiset yleensä painaa jonkun verran enemmän ei merkkaa vittuakaan mavessa kun vedettävät raudat on yli 200 kilon. Kyykyissä sen sijaan monilla hyvillä pitkillä vetäjillä on vaikeuksia. Syynä on lähinnä pitkät jalat, jotka aiheuttavat vaikeuksia syvyyden saavuttamisessa ja "linkkuveitsikyykkyjä".
Näin minä olen itse vuosien varrella toisten nostoja katsellessa huomannut. Voin toki olla väärässäkin.
Yleensä jos pitkä ihminen yllättää voimillaan, niin hän kuitenkin tekee sen todennäköisesti nimenomaan mavessa. Tiedän pitkiä kavereita, jotka panostaa penkkiin tosissaan ja vetävät maasta satunnaisesti ja maasta nousee silti n.2x penkkienkka.

No en mikään superpitkä ole, mutta kädet on aika lonkerot. Maastavedosta yllätän kyllä, eli 250kg on enkat ja en tee sitä treeneissä ollenkaan. Ja penkki on kokooni nähden todella vaatimaton 110kg.

Heikki M. sanoi:
W = F x s. Keskimääräisesti pidemmällä kaverilla on pidemmät raajat. Nostomatka kasvaa pidemmällä ja näin ollen tehty työmäärä on suurempi. Jos otetaan kaksi eripituista ja samanpainoista henkilöä, joutuu pidempi tekemään enemmän työtä.

Yes! Jätkä on päivänselvä insinööri!? :D

mörssäri sanoi:
niin Ilis on 196 pitkä ja RAW-kisapenkki 250 kg, että eiks se kuitenkin ole ihan hyvä vaikkei 2markkaa olekaan pituutta. Vai mitä poikaset on mieltä hei?
koska ja missäs tämä kisa on ollut

Pituus 193 paino n.105 penkiltä 155kg
Käsien kärkiväli: 203cm

Aloittaessani treenamisen ei penkiltä noussut 40kg edes yhtä kertaa..

jaa sanoi:
Pituus 193 paino n.105 penkiltä 155kg
Käsien kärkiväli: 203cm

Aloittaessani treenamisen ei penkiltä noussut 40kg edes yhtä kertaa..
Unohit mainita kauanko oot reenannu ja paino alussa? Sulla ollu näemmä lähtökohta aika sama mutta pikkusen toisella tavalla oot kehittyny.

Suositut

Back
Ylös Bottom