Mitä on maastavetoja tullut nähtyä niin pitkät vetävät monesti aivan saatanan kovia rautoja penkkitulokseensa verrattuna. Tyyli on lähes poikkeuksetta se, että jalat ampaisee lähes heti suoraksi ja veto tapahtuu selällä. Se, että pitkät ihmiset yleensä painaa jonkun verran enemmän ei merkkaa vittuakaan mavessa kun vedettävät raudat on yli 200 kilon. Kyykyissä sen sijaan monilla hyvillä pitkillä vetäjillä on vaikeuksia. Syynä on lähinnä pitkät jalat, jotka aiheuttavat vaikeuksia syvyyden saavuttamisessa ja "linkkuveitsikyykkyjä".make77 sanoi:Eli jos tuijotetaan vain tuohon kilomäärään mitä kukin nostaa niin enemmän mavessa ja kyykyssä on pitkällä vaikeuksia kuin penkissä jossa ei se pituuden tuoma lisäpaino pääse vaikuttamaan muuten kuin korkeintaan positiivisesti.
Näin minä olen itse vuosien varrella toisten nostoja katsellessa huomannut. Voin toki olla väärässäkin.
Yleensä jos pitkä ihminen yllättää voimillaan, niin hän kuitenkin tekee sen todennäköisesti nimenomaan mavessa. Tiedän pitkiä kavereita, jotka panostaa penkkiin tosissaan ja vetävät maasta satunnaisesti ja maasta nousee silti n.2x penkkienkka.